Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
POFbrons profilbild

POFbrons

Kvinna ·

09 dec, 2012

Vi som skall göra bröstop mars 2013

Bröstförstoring
En tråd för er som skall göra bröstoperation mars 2013
997

Sortera efter

Allylis

Kvinna ·

28 feb, 2013

Igår kom jag på att det är mindre än 2 veckor till jag ska opereras. Känns som om jag är på väg å få kalla fötter. Detta är något jag alltid velat men nu börjar jag bli sjukt nervös. Inte för operationen utan allting efteråt. Hur länge bör jag vara hemma från jobb, hur kommer det kännas efteråt? Hur lång tid tar d till jag kan återgå till mina vanliga rutiner som tränning och köra bil? Å tänk om något går fel?
Gilla

tuttarpågång

Kvinna ·

01 mar, 2013

Hoppas det går bra för alla som opereras idag! Nu är det inte lång tid kvar! Börjar bli jättenervös men så himla förväntansfull! Tänkte kolla en sak med er... För mig har det av någon anledning alltid varit självklart att lägga "snittet" i bröstvecket, men igår kom jag på att jag nog vill ha det i armhålan eftersom ärren syns mindre (har även fått för mig att man blir mindre stel, vilket jag absolut inte har några grunder för). Hur tänker ni göra och varför?
Gilla

letsfixit

Kvinna ·

01 mar, 2013

Ahh! Om lite drygt 3 timmar ska jag vara på kliniken. Fjärilar i magen, jisses vad nervös jag är!!! :)
Gilla

eve

Kvinna ·

01 mar, 2013

Letsfixit- lycka till
Gilla

MissFiona

Kvinna ·

01 mar, 2013

letsfixit skrev:
Ahh! Om lite drygt 3 timmar ska jag vara på kliniken. Fjärilar i magen, jisses vad nervös jag är!!! :)
Lycka till!!
Gilla

Taxörat

Kvinna ·

01 mar, 2013

tuttarpågång skrev:
Hoppas det går bra för alla som opereras idag! Nu är det inte lång tid kvar! Börjar bli jättenervös men så himla förväntansfull! Tänkte kolla en sak med er... För mig har det av någon anledning alltid varit självklart att lägga "snittet" i bröstvecket, men igår kom jag på att jag nog vill ha det i armhålan eftersom ärren syns mindre (har även fått för mig att man blir mindre stel, vilket jag absolut inte har några grunder för). Hur tänker ni göra och varför?

Jag tänkte såhär: Om jag får komplikationer senare så skär man väl under bröstet vid en korr. Vet inte om det är så, men det är mina tankar. För övrigt så har jag hängboobs nu och de kommer att hänga efter op också, och ärret kommer inte att synas ändå.

Kort sagt det känns enklare på något sätt att lägga snittet under bröstet  🙂
Gilla

hkf84

Kvinna ·

01 mar, 2013

Då va det äntligen Mars! :D jippi! Lycka till letsfixit! :)
Gilla

letsfixit

Kvinna ·

01 mar, 2013

Tack! Nu är jag opererad och ska nog snart få fara hem. Allt gick bra, somnade och poff så vaknade jag igen och då var det redan färdigt. Ömmar och sticker lite i brösten men det jobbigaste måste jag nog säga är lukten. Bandaget luktar typ som bensin?!
Gilla

simpans

Kvinna ·

01 mar, 2013

Allylis skrev:
Igår kom jag på att det är mindre än 2 veckor till jag ska opereras. Känns som om jag är på väg å få kalla fötter. Detta är något jag alltid velat men nu börjar jag bli sjukt nervös. Inte för operationen utan allting efteråt. Hur länge bör jag vara hemma från jobb, hur kommer det kännas efteråt? Hur lång tid tar d till jag kan återgå till mina vanliga rutiner som tränning och köra bil? Å tänk om något går fel?

Det är nog väldigt vanligt att få kalla fötter, det är ändå en stor operation man ska genomgå och en stor förändring för kroppen! Men så fort du har gjort det så tror jag att du kommer bli hur nöjd som helst!

Hoppas att det har gått bra för alla som opererat sig idag och att ni mår bra och inte har ont 👍

För mig är det dags på måndag... Herrejävlar vad nervös man är!

Gilla

eve

Kvinna ·

01 mar, 2013

Idag jobbade jag sista jobbpasset på ca 4-6 v. På tisdag gör jag full bukplastik o bröstförstoring. Börjar ha svårt o sova på nätterna.. Många tankar o funderingar.
Gilla

fisssy

Kvinna ·

01 mar, 2013

På måndag är det dags, iiih! Startat en bröstblogg där jag kommer uppdatera innan operation, när jag vaknat och efteråt. Ni kan följa mig där när jag klagar över smärta osv. haha. Kommer bjuda på många fina tuttbilder sen när dom är på plats också ;)

newboob.blogg.se
Gilla

Inga

Kvinna ·

01 mar, 2013

Nu har jag varit på konsultation så nu är det spikat den 28 är det min tur:) Så nu ska jag bara bestämma mig för om det blir 300 lr 330 anatomiska:)
Gilla

Taxörat

Kvinna ·

01 mar, 2013

Sitter här vid köksbordet och beundrar mina nya boobs! Mirakel skulle jag kalla det! 😀 Fantastisk upplevelse.
Gilla

MissFiona

Kvinna ·

01 mar, 2013

Taxörat skrev:
Sitter här vid köksbordet och beundrar mina nya boobs! Mirakel skulle jag kalla det! 😀 Fantastisk upplevelse.
Stort grattis till dina nya tvillingvänner. Kram
Gilla

Taxörat

Kvinna ·

01 mar, 2013

MissFiona skrev:
Taxörat skrev:
Stort grattis till dina nya tvillingvänner. Kram

Tack! Jag älskar redan mina flickor.

Gilla

Ettan

Kvinna ·

01 mar, 2013

Nu är det klart! Det gick bra men jag tål inte morfinet och mår väldigt illa... Men det är bara att bita ihop. Den som vill vara fin får lida pin;)
Gilla

Taxörat

Kvinna ·

01 mar, 2013

Ettan skrev:
Nu är det klart! Det gick bra men jag tål inte morfinet och mår väldigt illa... Men det är bara att bita ihop. Den som vill vara fin får lida pin;)

Stackars dig 😢 Inte kul att må illa! Men som du säger - för detta under kan man nästan låta sig halstras över öppen eld.
Gilla

Ettan

Kvinna ·

01 mar, 2013

Gick allt bra för dig taxörat?
Gilla

Taxörat

Kvinna ·

01 mar, 2013

Ettan skrev:

Det gick superbra! 😀 Har inte speciellt ont ännu. Men det kommer väl. Är faktiskt så pigg att jag tog tunnelbanan hem. Men det fick jag ju egentligen inte göra....men va faan...💡
Gilla

Fjoff82

Kvinna ·

01 mar, 2013

Taxörat skrev:
Ettan skrev:

Det gick superbra! 😀 Har inte speciellt ont ännu. Men det kommer väl. Är faktiskt så pigg att jag tog tunnelbanan hem. Men det fick jag ju egentligen inte göra....men va faan...💡
Härligt å höra!! Grattis!! Hur mycket la du in?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem