Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Nina profilbild

Nina

Kvinna ·

29 dec, 2014

Vi som skall operera oss i mars 2015:)

Bröstförstoring

Som rubriken lyder :) Kan vara kul att följa varandra både före och efter! Jag skall operera mig den 13 mars, Laser & Estetik, Patrik Höijer! Mentor eller Silimed, runt 450cc och anatomiska :) Någon mer?

339

Sortera efter

Duenna

Kvinna ·

07 jan, 2015

Jag får isåfall betala för implantaten. Nej, alltså de är inte supersmå, det är bara jag som har blivit storleksblind och helt plötsligt vill ha större haha. Men nej, nu lutar det åt att jag inte ska göra om dom. Det känns som en onödig risk. Velig tjej! :) Det förstår jag att du är! Åh, jag är faktiskt himla avis på er som har operationen framför er. Det är så spännande!
Gilla

Nina

Kvinna ·

08 jan, 2015

Duenna skrev:
Jag får isåfall betala för implantaten. Nej, alltså de är inte supersmå, det är bara jag som har blivit storleksblind och helt plötsligt vill ha större haha. Men nej, nu lutar det åt att jag inte ska göra om dom. Det känns som en onödig risk. Velig tjej! :) Det förstår jag att du är! Åh, jag är faktiskt himla avis på er som har operationen framför er. Det är så spännande!
Kan tänka mig att man blir lite storleksblind :) Hoppas verkligen man slipper komplikationer bara :)
Gilla

Tittis

Kvinna ·

08 jan, 2015

Även jag har op i mars =)

Den 6 mars på Proforma av Örjan.

Har konsultation i slutet av januari, så har inte bestämt ännu vilken implantatstyp eller storlek det blir, men skulle kunna tänka mig runda 350 - 450 cc.

Är otroligt glad över att äntligen bokat det jag drömt om i flera år! Dock väldigt nervös över narkosen att inte välja "rätt" implantat för just mig, och ifall jag kommer få komplikationer. 

Men längtan och glädjen övervinner oron :-)

Gilla

Mojjan

Kvinna ·

10 jan, 2015

Tittis skrev:

Har konsultation i slutet av januari, så har inte bestämt ännu vilken implantatstyp eller storlek det blir, men skulle kunna tänka mig runda 350 - 450 cc.

Är otroligt glad över att äntligen bokat det jag drömt om i flera år! Dock väldigt nervös över narkosen att inte välja "rätt" implantat för just mig, och ifall jag kommer få komplikationer. 

Vad spännande med op och konsultation! Jag har läst flera som varit nervös över narkosen men efter tyckt att det va en bagatell :) ska du lägga framför eller bakom?
Gilla

Asirnas

Kvinna ·

11 jan, 2015

Inte för jag gjort bröstförstoringen än men opererade knät något år sedan och fick narkos även där.

Minns inte äns när jag somnade och kändes som jag blinkade fast något groggy när jag öppnade ögonen igen :P

Gilla

Tittis

Kvinna ·

12 jan, 2015

Mojjan skrev:
Tittis skrev:

Vad spännande med op och konsultation! Jag har läst flera som varit nervös över narkosen men efter tyckt att det va en bagatell :) ska du lägga framför eller bakom?

Det lutar lite åt att det blir bakomplacering:)

Gilla

Mojjan

Kvinna ·

12 jan, 2015

Tittis skrev:

Mojjan skrev:
Tittis skrev:

Det lutar lite åt att det blir bakomplacering:)

Det blir säkert jättebra :)
Gilla

Asirnas

Kvinna ·

15 jan, 2015

Operation bokad på Citadell! :D

11 Mars, Mentor coh1 high profile bakom muskeln. Super taggad! :D

Gilla

Nina

Kvinna ·

15 jan, 2015

Va kul Asirnas :) Hoppas tiden går fort :D
Gilla

Bombini

Kvinna ·

17 jan, 2015

Jag har funderat så länge nu men äntligen fått tummen ur och bokat konsultation hos Patrik Höijer den 24/1:)

Nu gäller det bara att samla tankarna tillräckligt för att komma ihåg att ställa alla frågor.

Jag hoppas att jag kan få en operationstid i slutet av mars!
Gilla

Asirnas

Kvinna ·

17 jan, 2015

Nina skrev:
Va kul Asirnas :) Hoppas tiden går fort :D

Längtar som fan! :D

Gilla

knasen91

Kvinna ·

17 jan, 2015

Asirnas, jag opereras dagen innan dig:) 10/3! Hur många cc ska du lägga in?
Gilla

Asirnas

Kvinna ·

17 jan, 2015

knasen91 skrev:
Asirnas, jag opereras dagen innan dig:) 10/3! Hur många cc ska du lägga in?

Åh Va kul! Kanske vi ses snabbt då ^^

Jag ska lägga in 375 cc Mentor coh1 hig profile :) Du då? :)

Gilla

Nina

Kvinna ·

19 jan, 2015

Någon som vill dela med sig av sina drömbröst? Hade varit lite kul :)
Gilla

Tassan

Kvinna ·

19 jan, 2015

Jag ska också opas i mars, åhh nervositeten stiger bara. Är väldigt osäker på implantatsstorlek. Enligt ristestet tycker jag 500cc ser bra ut till min kropp, MEN jag hade innan när jag surfat runt och kollat bilder siktat in mig på ca 300 cc. Jag vet att jag har rätt bred kropp och därmed kan större inlägg även se naturligt ut men jag tycker ändå 500cc känns mycket. Ska kolla bilder här på POF bara min medlemsnivå blir reviderad.. Det är så svårt att veta hur resultatet kommer att bli med olika storlekar.

Har ni något annat tips på hur man kan komma någorlunda underfund med detta (i den mån det går innan konsultationen)?

Gilla

Nina

Kvinna ·

19 jan, 2015

Tassan skrev:

Jag ska också opas i mars, åhh nervositeten stiger bara. Är väldigt osäker på implantatsstorlek. Enligt ristestet tycker jag 500cc ser bra ut till min kropp, MEN jag hade innan när jag surfat runt och kollat bilder siktat in mig på ca 300 cc. Jag vet att jag har rätt bred kropp och därmed kan större inlägg även se naturligt ut men jag tycker ändå 500cc känns mycket. Ska kolla bilder här på POF bara min medlemsnivå blir reviderad.. Det är så svårt att veta hur resultatet kommer att bli med olika storlekar.

Har ni något annat tips på hur man kan komma någorlunda underfund med detta (i den mån det går innan konsultationen)?

Man kan lätt haka upp sig på en storlek. Tycker du att 500 cc kändes bra så är det nog det du skall välja. Skall du ha bakom eller framför? Vid bakomplacering så försvinner lite också :) Jag är ganska lik dig då jag är 174, bredaxlad, smal midja och utstående rumpa och större bröst ger mig timglaset!
Gilla

Asirnas

Kvinna ·

19 jan, 2015

Tassan skrev:

Höll på att vela som fan innan konsultionen med både implantat och storlek. Men Helena tog bara fram implantat utan att säga vilket numme det var. POjkvännen var med också och vi alla tre tyckte 375 cc HP mentor coh passade jätte bra på mig :) Så gå på konsultionen först. Ärligt talat ingen idé och vela innan :)

Bara säg till läkaren vilket resultat du önskar så ordnar det sig ^^

Gilla

Asirnas

Kvinna ·

19 jan, 2015

Nina skrev:

Sett några drömbröst här på Pof som andra tjejer har fått av kirurgen jag har valt ^^ (Helena) 

Men försöker inte förvänta mig något då alla har olika förutsättningar, på det sättet slipper man bli besviken :)

Gilla

knasen91

Kvinna ·

20 jan, 2015

Vad spännande!!! Det är möjligt att vi gör:D Peter föreslog hp till mig men jag visade bilder på dom bröst jag tkr är snyggast & nästan uteslutande har moderate plus så det var det vi kom fram till:) Dock så är jag osäker på storleken. 350cc tyckte jag på konsultationen, men sen såhär efteråt så funderar jag på om jag inte ändå ska gå upp till 375 cc. Med tanke på att en del försvinner bakom muskeln:) Så mentor coh 1, 350 eller 375cc moderate plus för min del;)
Gilla

Nina

Kvinna ·

20 jan, 2015

Asirnas skrev:

Nina skrev:

Sett några drömbröst här på Pof som andra tjejer har fått av kirurgen jag har valt ^^ (Helena) 

Men försöker inte förvänta mig något då alla har olika förutsättningar, på det sättet slipper man bli besviken :)

Ja, det är klart man har sett drömbröst av sin kirurg det är ju en av anledningarna till att man väljer dem. Men jag tänkte mest om någon ville visa vad de vill ha :) Spännande att följa och se hur det blir :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem