Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
EeM profilbild

EeM

Kvinna ·

29 okt, 2012

Vilka opereras i december 2012 ?:)

Bröstförstoring
nå hur många är vi som kommer opereras i dec och i vilken klinik?:)
158

Sortera efter

EeM

Kvinna ·

21 dec, 2012

Grattis boobies88:)
Gilla

Anonym användare

23 dec, 2012

boobies88 skrev:
Är jättenöjd över mina nya tuttar. Finns en bild i arkivet om ni vill se 😀 Jag vill ha lite mer underpol och tajtare klyfta, men det kommer nog rätta till sig med tiden. Någon som kan rekommendera en bra olja/kräm för bristningar? Jag har fått lite (knappt synliga) men det irriterar mig en del... Annars som sagt jättenöjd!

Jag köpte olja på apoteket för spänd hud på gravida magar, haha.. Personalen där sa att den funkar för att motverka bristningar även på brösten 🙂

Gilla

Anonym användare

23 dec, 2012

Hur mår ni allihopa? Har stelheten och smärtan försvunnit? :)
Gilla

Anonym användare

24 dec, 2012

God Jul allesammans 😀

Jag köpte Bio-oil på Åhléns, så jag hoppas det hjälper. Min smärta ha nästan blivit värre för varje dag som gått :( Ikväll blir det julfirande hos svärföräldrarna och sen ska vi sova över där. Det är värst på morgonen, så jag ser inte fram emot morgondagen. Får bli smärtstillande (maxdos) hela julen tror jag. När gick er smärta över? Tror inte min kommer försvinna på en vecka som det känns nu.

Jobbigt med kläder också, vill ju kunna vara fin jul/nyår, men bhn "förstör". Något tips??
Gilla

sussipussi

Kvinna ·

24 dec, 2012

Jag har ju haft så jädra ont,men först igår på dagen kände jag hur det började avta.Och på kvällen spände det på ordentligt igen.
Idag kunde jag gå upp i morse utan att tro att jag ska dö på kuppen!
Har ju fortfarande ont men inte samma smärta som innan,skönt om detta verkligen vänder nu så att det blir lättare.
Tar tramadol+alvedon var 6e tim men nu mår jag riktigt illa :( tror det är tabletterna.
Ska försöka trappa ner med tramadolen,kanske ta alvedon+ipren istället? någon som gör det?
Gilla

hallonbär

Kvinna ·

25 dec, 2012

Jag slutade äta smärtstillande dag 2, för har inte direkt ont. Men det spänner i huden! Och efter en heldag på fötterna har jag rätt ont i snitten.
Gilla

Sweedie

Kvinna ·

26 dec, 2012

hallonbär skrev:
Jag slutade äta smärtstillande dag 2, för har inte direkt ont. Men det spänner i huden! Och efter en heldag på fötterna har jag rätt ont i snitten.

Har Du snitten i bröstvecket? Det har jag denna gång, och jäklar vad BH'n trycker på dom. INTE skönt. Förra gången hade jag runt vårtgården, och det var betydligt mindre smärtsamt avseende det. I går kväll var jag så trött på det så jag sov faktiskt utan BH - sover ju ändå på rygg. Satte på bröstbandet i stället för säkerhets skull. Men gud så skönt det var att slippa trycket på snitten. 😎

Gilla

frippe

Kvinna ·

26 dec, 2012

Opererade mig den 20:e och på julafton hoppade jag över tabletterna så att jag skulle kunna köra. Det fick jag betala för på juldagen. Jäklar vad ont jag hade! Gjorde ont att andas. Fy sjutton. Idag däremot så känns det mycket bättre. Spänner bara över brösten och stramar i stygnen, men det är ju inget mot att knappt kunna andas. 🙂
Jag känner mig ganska nöjd med resultatet än så länge.
Hoppas ni andra mår bra och att era tuttar är grymt snygga!
Gilla

hallonbär

Kvinna ·

26 dec, 2012

Sweedie skrev:
hallonbär skrev:

Har Du snitten i bröstvecket? Det har jag denna gång, och jäklar vad BH'n trycker på dom. INTE skönt. Förra gången hade jag runt vårtgården, och det var betydligt mindre smärtsamt avseende det. I går kväll var jag så trött på det så jag sov faktiskt utan BH - sover ju ändå på rygg. Satte på bröstbandet i stället för säkerhets skull. Men gud så skönt det var att slippa trycket på snitten. 😎

Japp, har snitten i bröstvecken. Jag är ju fortfarande bara tejpad, så det känns som att det är tack vare gravitationen som det spänner så mycket i snitten. Inte så jättehärlig känsla direkt. Men det blir lite bättre varje dag märker jag. I början spände det jättemycket när jag bara var ute med hunden i 10 minuter, nu kan jag känna av på kvällen om jag vart uppe och gått mycket. Har du någon slags tortyrBH eller är det sport-BHn som trycker på snitten? Kan tänka mig det, haha! 

Gilla

Sweedie

Kvinna ·

26 dec, 2012

hallonbär skrev:
Sweedie skrev:
hallonbär skrev:

Japp, har snitten i bröstvecken. Jag är ju fortfarande bara tejpad, så det känns som att det är tack vare gravitationen som det spänner så mycket i snitten. Inte så jättehärlig känsla direkt. Men det blir lite bättre varje dag märker jag. I början spände det jättemycket när jag bara var ute med hunden i 10 minuter, nu kan jag känna av på kvällen om jag vart uppe och gått mycket. Har du någon slags tortyrBH eller är det sport-BHn som trycker på snitten? Kan tänka mig det, haha! 

Det är "bara" klinikbh & sportbh jag har haft. Får inte ha bygel på ett bra tag och säger INTE emot 🙂
Men känner när jag står upp att även själva bysten trycker ihop kompresserna lite. Men sååååå skönt att ligga ner utan 😀

Gilla

Teguila

Kvinna ·

26 dec, 2012

Nu är det 19 dagar sen min operation och jag har en skitdag haha, tycker dom är så små! :/ Önskar att jag inte fegat och vågat klämma in minst 100 cc till.
Men det är ju lätt att vara efterklok...eller är jag redan storleksblind.

Tycker att dom ser ut som ett par normalstora bröst med kläder på.
Gilla

Mamma1969

Kvinna ·

26 dec, 2012

La in bilder i dag i min profil på mina nya 610 cc anatomiska. Humöret går upp och ner men mår bättre denna gång jämfört med min första op för 2 år sedan.
Gilla

mamma395cc

Kvinna ·

26 dec, 2012

Mamma1969 skrev:
La in bilder i dag i min profil på mina nya 610 cc anatomiska. Humöret går upp och ner men mår bättre denna gång jämfört med min första op för 2 år sedan.
Från en mamma till en annan... ;o) Ser jättefint ut tycket jag! Kommer bli super när dom får hänga till sig lite, jag gillar när bröst (som dina) ser naturliga ut! :)
Gilla

mamma395cc

Kvinna ·

26 dec, 2012

Teguila skrev:
Nu är det 19 dagar sen min operation och jag har en skitdag haha, tycker dom är så små! :/ Önskar att jag inte fegat och vågat klämma in minst 100 cc till.

Öhhh... Ja du är definitivt storleksblind!!! Dina bröst ser absolut inte ut som ett par normalstora bröst! Dom är MYCKET större!!! Och väldigt fina måste jag säga, å då är jag i vanliga fall inte så förtjust i riktigt stora bröst.. :)
Gilla

Sweedie

Kvinna ·

27 dec, 2012

mamma395cc skrev:
Teguila skrev:

Öhhh... Ja du är definitivt storleksblind!!! Dina bröst ser absolut inte ut som ett par normalstora bröst! Dom är MYCKET större!!! Och väldigt fina måste jag säga, å då är jag i vanliga fall inte så förtjust i riktigt stora bröst.. :)

Du skrev det jag bara tänkte :D

Gilla

Mamma1969

Kvinna ·

27 dec, 2012

Tack :)
Gilla

Teguila

Kvinna ·

28 dec, 2012

mamma395cc skrev:
Teguila skrev:

Ja du har nog rätt, idag känns storleken mycket bättre. Lustig man är, innan operation vela jag mellan olika dagar att tänka 520 blir på tok för mycket och sedan åh men det kommer bli på tok för lite haha. Tack så mycket! :)
Gilla

Teguila

Kvinna ·

28 dec, 2012

Sweedie skrev:
mamma395cc skrev:
Teguila skrev:

Du skrev det jag bara tänkte :D

Haha okej , 2 mot 1 ;) Nej men dom blir nog jättebra i storlek! :)

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem