Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Courtesy

Courtesy

Kvinna ·

Vilken storlek ca med 450cc?

Bröstförstoring

Hej allihopa! Jag vet att det är svårt att säga (gissa) vilken storlek man landar på efter op. Men det skulle ändå vata intressant att höra vad ni tror på ett ungefär, många här verkar vara så kunniga. Jag är 170cm lång, väger 56kg har 70A (H&M) men fyller inte ens ut den. Har alltså inte mycket till egna bröst alls. Tanken är att lägga in 450cc bakom muskeln. Kirurgen sa att det blir en C kupa. Har löst att en storlek är 150cc. Kan det verkligen bli en C då? Vad tror ni? Blir det stort? Vet inte ens om 450cc klassas som 'stort'? Vill inte ha för stora bröst heller... *Nojig*

23

Sortera efter

Delilah

Delilah

Kvinna ·

Hej, vi är ungefär lika långa, men jag väger 20kg mer än dig. Så det blir kanske svårt att jämföra, men du kan försöka :) Har lagt in 450 och tycker det känns helt perfekt. Det blir säkert större på dig eftersom du är nättare i kroppen. Jag har 75F nu :)
Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Det blir nog en visuell C-D kupa

Gilla
Me_2_

Me_2_

Kvinna ·

Skulle säga som tin visuell c-d, men större i bh storlek. Jag la in 440cc och hamnade på 70f-g, väger dock 10kg mer än dig...
Gilla
turisten

turisten

Kvinna ·

Jag är 178/60 kg och la in 300 cc i mina helt obefintliga bröst. Ser ut som en visuell c eller liten d så jag gissar att du hamnar på en visuell d.

Gilla
Nikkiii

Nikkiii

Kvinna ·

Jag är typ lika lång som dig och väger nått kilo mindre, la in 400 och jag är väldigt nöjd! Var också livrädd först att det skulle bli för stort, men sen tänkte jag att hellre lite för stort än för litet, när man nu ändå levt hela livet med för små :P Hade också 70a på hm innan och knappt fyllt ut då. 

Jag mätte brösten för någon dag sen, gjorde min op den 12/9. Så dom är väll svullna ännu, men inte så farligt faktiskt tycker jag! Och då enligt Change har jag nu 65E :-)

Gilla
Courtesy

Courtesy

Kvinna ·

Men vad tusan! Nu blir jag ju orolig att 450 ska bli FÖR stort. :( Vad bör jag lägga in för att få en C? 400cc? Har verkligen inga bröst.
Gilla
Nikkiii

Nikkiii

Kvinna ·

En jag känner som är lite kortare än oss men ungefär samma vikt, och hade samma bh storlek innan, la in 445 och fick E/F , för det mesta F. 

Jag tycker att det är snyggt, men det är stort ja :) Jag är iallafall super nöjd med mina. Varken för stora eller för små! Passar min kropp jätte bra :-) 
Hade verkligen inte heller några bröst alls innan! Körde alltid på 70A med då var ändå det mesta för stort :P
Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Jag ska också lägga in 450cc bakom muskeln om 3 månader. Är lite längre än dig och väger ungefär lika mycket. Är jättenervös för att det kanske är för stort.. Vill också ha visuell C-kupa.

Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Courtesy skrev:
Men vad tusan! Nu blir jag ju orolig att 450 ska bli FÖR stort. :( Vad bör jag lägga in för att få en C? 400cc? Har verkligen inga bröst.
Om du vill ha 70c på bhn får du lägga in runt 250cc
Gilla
Marie-Loise

Marie-Loise

Kvinna ·

SKa också till Anders Nilsson :-D Men har valt anatomiska, 360 cc. 175 cm, 62 kilo-ish. Och jag vill inte ha stora pattar, bara ett par bröst. Men jag gissar att du tyckte det kändes bra när du prova på konsultationen? :-)

Gilla
Saendra

Saendra

Kvinna ·

Courtesy skrev:

Varför haka upp dig på kupstorlek? Huvudsaken är väl att dom kändes bra när du provade dom :)

Gilla
Courtesy

Courtesy

Kvinna ·

Nikkiii skrev:

En jag känner som är lite kortare än oss men ungefär samma vikt, och hade samma bh storlek innan, la in 445 och fick E/F , för det mesta F. 

Jag tycker att det är snyggt, men det är stort ja :) Jag är iallafall super nöjd med mina. Varken för stora eller för små! Passar min kropp jätte bra :-) 
Hade verkligen inte heller några bröst alls innan! Körde alltid på 70A med då var ändå det mesta för stort :P
Tycker du att hennes är 'för stora'? Är dom mycket större än dina? Tänker det skiljer ju inte sååå mycket :)
Gilla
Courtesy

Courtesy

Kvinna ·

Marie-Loise skrev:

SKa också till Anders Nilsson :-D Men har valt anatomiska, 360 cc. 175 cm, 62 kilo-ish. Och jag vill inte ha stora pattar, bara ett par bröst. Men jag gissar att du tyckte det kändes bra när du prova på konsultationen? :-)

Vad roligt! :) När ska du opereras? Jo såklart, men man blir ju ändå osäker. Velar så mycket fram och tillbaka, kollar bilder och blir ännu mer förvirrad :D
Gilla
Courtesy

Courtesy

Kvinna ·

Saendra skrev:

Courtesy skrev:

Varför haka upp dig på kupstorlek? Huvudsaken är väl att dom kändes bra när du provade dom :)

Absolut sant! Du har en poäng där. Är rädd att det blir för mycket bara. Vill inte bli bara två bröst. :| Nej såklart. Men E, F, G låter så grymt stort. :O Sen tänker jag, tänk om jag går upp i vikt senare i livet. Hur stora ska de inte bli då?! :| :O
Gilla
Whatsername

Whatsername

Kvinna ·

Haha oj vad jag har haft exakt samma problem. Nojjade ända fram tills sista dagen. Mina bröst är 4 dagar gamla, la in 500&550cc och de är helt perfekta till min kropp enligt mig och folk omkring. Jag har äntligen lyckats släppa tanken på att kupstorleken kommer bli gigantisk och det är jag glad för. Jag vill kunna njuta av mina nya bröst och inte oroa mig :) det finns gott om bhar i större storlekar. De kanske kostar mer och de kanske inte finns på H&M eller Lindex och de kanske måste beställas via nätet (möjligtvis från England) men de finns där!! :D
Gilla
Saendra

Saendra

Kvinna ·

Courtesy skrev:
Saendra skrev:

Courtesy skrev:

Absolut sant! Du har en poäng där. Är rädd att det blir för mycket bara. Vill inte bli bara två bröst. :| Nej såklart. Men E, F, G låter så grymt stort. :O Sen tänker jag, tänk om jag går upp i vikt senare i livet. Hur stora ska de inte bli då?! :| :O
Jo jag förstår det. Men tänk såhär, Jag har 60F vilket även motsvarar 65E, 70D, 75C, 80B osv.. Då låter det väl inte alls speciellt stort? Du kan kolla mina bilder om du vill, jag är väldigt kort 154cm och mina ser inte enorma ut på mig :) gå på magkänslan från konsultationen tycker jag! :)
Gilla
Nikkiii

Nikkiii

Kvinna ·

Courtesy skrev:
Nikkiii skrev:

Tycker du att hennes är 'för stora'? Är dom mycket större än dina? Tänker det skiljer ju inte sååå mycket :)

Nej det tycker jag verkligen inte, jag tycker att det passar :) Svårt att säga hur mycket/om det skiljer åt då mina inte är 'klara' ännu. Men kan nog nästan även säga att jag hade kunnat ta större storlek jag med. Fast, är super nöjd hur som helst :)

Gilla
Nikkiii

Nikkiii

Kvinna ·

Måste även hålla med om att du inte borde haka upp dig på kupstorlek. Jag blev livrädd när jag hörde E/F av min vän, jag försökte i panik få tag i min klinik för att säga att jag ville byta till mindre implantat. Och då hade jag redan valt 400 och min vän 445. Men hon övertalade mig att inte ta mindre, tur var det! För nu tycker jag ju att dom blev perfekta (och hade t.om kunnat då större) och så visade det sig att jag tydligen också har E ;) Det låter sååå stort men det är det inte! Kommer att lägga upp bilder ev. imorgon, så kan du kolla. :)

Gilla
Marie-Loise

Marie-Loise

Kvinna ·

slutet på november, så länge kvar! ;-) Jag var helt inne på 315 länge, men var orolig att det skulle kanske bli för litet, så var på en andra konsultation och kände att 360 var rätt val :-) Jag vill inte alls ha stora som sagt, har rätt benig bröstkorg. 

Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Vi är väldigt lika i längd och vikt, jag lade in 440 cc och hade 70A från början och fick en visuell C kupa/liten D 🙂

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem