Önskan22 dec, 2015BröstlyftNågon som gjort bröstlyft utan implantat? Hur blev resultatet? Andra bröstoperationer00Dela
Asirnas22 dec, 2015BILD 1 mån. Korr & LyftSå, nu har det gått en månad sedan mitt lyft och korr av kapselkontratur och DB. Jag är JÄTTE nöjd med mitt högra bröst! Båda brösten är runda o fina i underpoolen, men jag är 99% säker på att bröstvårtan kommer behövas lyftad upp, huden har redan töjt ut sig och nu när jag har underpool på det bröstet lär inte bröstvårtan komma mer upp....Andra bröstoperationer011Dela
Masa22 dec, 2015Har någon plockat ut implantat utan att lyfta?Hej allihopa! Det var länge sen jag inte var aktiv på forumet, men mkt händer i livet ibland. Jag har gift mig/fått barn och nu fortsatt jobba för någon månad sen. Jag vill fortfarande (ännu mer än innan) plocka ut implantaten men undrar om det finns någon som gjorder det utan att lyfta brösten samtidigt? Eller ska jag satsa på att plocka...Andra bröstoperationer02Dela
Mucano22 dec, 2015Har äntligen genomgått operation 17 december 2015Hade först tänkt boka 2 konsultationer men efter att jag varit på läkarhuset i uppsala så kände jag att det räckte. Var på konsultation 20/11 och fick tid för operation 17/12. Hade kunnat fått tid 9 december men passade bättre med jobbet med senare datum. Skönt att det gick fort när jag väl bestämt mig. Måste ju säga att det gjorde ondare än vad...Andra bröstoperationer011Dela
Lillaemmy21 dec, 2015Tips före operation?Hej! Kommer den 9/2 genomgå min rekonstruktiva bröstoperation på Karolinska Institutet. Tills dess, tips på vad jag ska tänka på innan? Förberedelser? Bör jag använda någon olja, bio-oil eller liknande för att minska ärrbildning? I dagsläget snusar jag, visst bör jag sluta några veckor i förväg? Bara blivit informerad om totalt rökstop...Andra bröstoperationer02Dela
Two Face19 dec, 2015Super känslig efter dusch. Normalt?Hej! Jag duschade igår och bytte tejpar. Efter det har hyn varit jätte känslig. Känns som att den är typ torr fast den inte ser ut att vara det. Bröstvårtorna liksom svider lite i alla fall den vänstra som inte har kompress över sig. Finns det något man kan göra? Kan jag smörja in mig med hudlotion? Vet inte vad jag ska göra, känns som att toppen...Andra bröstoperationer03Dela
Babii_emma19 dec, 2015Att sova på mage ?!Hej, det är idag 2 månader sedan jag gjorde mitt lyft & förstoring. Jag får lov att sova på sidan sedan 1 vecka efter OP. Men senaste nätterna har jag vaknat till och ligge då på mage 😕 Undrar om det kan vara skadligt för inläggen? Ja lägger mig givetvis på sidan eller rygg när jag märker detta. Någon som har börjat sova på mag...Andra bröstoperationer02Dela
Gymtjej19 dec, 2015Jag blir galen! Jag blir galen för mina bröst har inte sjunkit ett dyft sedan vecka 2. Hur långt tid skall det ta? De sitter fortfarande upp vid armhålorna. Har hållt på mejlat kirurgen att jag kanske måste lyfta. Men vet inte om är implantaten som fastnat? För om de skulle komma ned mer tror jag det skulle bli bra. Kan de fastna? Och vad gör man då? Det har gått...Andra bröstoperationer07Dela
Asirnas19 dec, 2015Funderingar kring bröstetHej tjejer. SKulle behöva höra vad ni tror. Min bröstvårta kommer inte upp, och nu har jag fått lika rund underpool på bägge brösten. Man kan ändra bröstets utseende som mest så länge bröstet är mer färskt. Ju mer det är läkt desto svårare blir det. Jag masserar valigt 5 min varje dag, därefter 2 min hård neråt massage på vänster br...Andra bröstoperationer02Dela
Lillo19 dec, 2015Hermelinen eller Polarkliniken?Är det någon av er tjejer som har opererats på Hermelinen i Luleå eller Polarkliniken i Umeå? Vad är era erfarenheter? Blev ni nöjda? Bra hjälp med eventuella korrigeringar? Bemötande? Svar på frågor osv? Andra bröstoperationer018Dela