Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Jen1983 profilbild

Jen1983

Kvinna ·

22 dec, 2012

295 cc *bilder* Dagen efter op

Bröstförstoring

Hej! Här är bilder på mina nya bröst :) har väldigt ont men helt klart värt det. Har varit väldigt orolig över att 295 skulle bli för stort då jag inte har så mycket fett på kroppen. Men är riktigt nöjd..de får gärna bli lite mindre (vilket de antagligen blir då svullnaden går ner). Ska ta nya bilder imorgon. Här har jag precis fått bort tejpen, och vågar inte stå rakt.

50

Sortera efter

smulan_0160

Man ·

22 dec, 2012

Hej, har själv nyligen op, i förrgår. Stramande och värk men dock uthärdligt. Jag vet bara inte hur man ser medlemmars bilder. Hur hör jag?
Gilla

smulan_0160

Man ·

22 dec, 2012

Hur Gör jag menar jag såklart!!:-))
Gilla

Jen1983

Kvinna ·

22 dec, 2012

Hej Smulan! När har du blivit medlem? Man måste vara silvermedlem för att kunna se bilder. Jag har nog väldigt ont, hoppas det lättar till imorgon. Kan inte sträcka ut armarna överhuvudtaget..men som tur vet man att det går över :) är du nöjd med ditt resultat?
Gilla

Harley

Kvinna ·

22 dec, 2012

Ser jättebra ut, perfekt storlek! Grattis!
Gilla

Jen1983

Kvinna ·

22 dec, 2012

Tack Harley, vad snällt :) var in och kollade dina bilder. Fint resultat! Har du piercade bröst? Hade piercing i ena, men tog bort den för en månad sedan. Hade läkaren något att säga om piercings?
Gilla

Jen1983

Kvinna ·

23 dec, 2012

Har lagt upp nya bilder på min sida. Tycker brösten ändrats rejält bara på ett dygn.
Gilla

smulan_0160

Man ·

25 dec, 2012

Dag 5 och kan känna en lindrigare smärta. Men vänster sida känns mest, stramar sticker och hugger lite vid ner i sovläge eller upp från viloläge.. Tror att jag kan gjort lite för mycket dock, luras av värktabletter och sysslor i julfix. Är jättenöjd med resultatet men ser att de rättar till sig i olika tempo;-) Har väl trott att det ska kännas mindre än vad det gör denna dag efter op. Snart så. Tyvärr får jag inga bilder sr förrän jag är silver medlem och blir det efter några inlägg.
Gilla

Jen1983

Kvinna ·

25 dec, 2012

Hej Smulan! Här är det fjärde dagen efter op. Tog värkmedicin i morse o har kunnat röra armarna bättre idag. Nu till kvällen ont i både bröst och rygg. Har fått väldigt ont i ryggen av att gå så stelt..och säkert gör även vikten i brösten sitt. Märkte att ena bröstvårtan inte riktigt klarar av att styvna. Hoppas det rättar till sig fort. Ladda upp bilder så blir du silvermedlem snabbare.
Gilla

smulan_0160

Man ·

26 dec, 2012

Aha.. Känner du av att det är gör extremt ont i lägen du lägger dig ner eller reser dig upp? Misstänker att jag har nerver som spökar, för det är något som känns hela tiden jag har bh:n på mig. Ettrig smärta som gör mig lite frustrerad. Tror snart det svarar i bröstvårtan för dig, tar nog bara någon dag till. :-) är du nöjd annars? Ha det gott!
Gilla

Jen1983

Kvinna ·

26 dec, 2012

Ja, värst är att komma upp på morgonen. Känns som om brösten väger flera kilo. Har sovit halvsittande (inatt lite mer liggande). Sambon har fått hjälpa mig upp varje morgon. Känns lite lättare om jag först rullar axlarna och stretchar lite. Kan inte säga att jag har direkt smärta, känns snarare som att musklerna bara inte orkar lyfta armarna. Hoppas verkligen bröstvårtan vaknar till snart :) Brösten känns nog väldigt spända ännu, och har svårt att röra mig. Har gått omkring i min onepiece flera dagar och blivit uppassad av sambon. Är väldigt nöjd :) sambon sa igår när han hjälpte mig duscha att brösten är så naturliga så det känns som om jag alltid haft dem. Hoppas bara de faller ner fint och utan komplikationer. Hur är det med dig, nöjd över resultatet? Det där med nerver som spökar..är det smärta du känner? När ska du ta bort stygnen?
Gilla

smulan_0160

Man ·

26 dec, 2012

Stygnen försvinner av sig själv. Är tejpad ska ta bort den om 2 veckor. Jag är nöjd absolut! Känns inte som jag får stirra mig blind på "apelsinerna" innan de har format till sig bra först. Svullnaden har lagt sig något men de är hårda och spända med det tidigare nämnda känslan av nervkaos i vänstra bröstet. Är rädd att det är symtom på överansträngning. Tog i lite för mycket i julfixet... Jag vet inte. Finns det någon som kan lugna mig är jag tacksam:-) ska försöka putta in lite bilder snart..
Gilla

Balobas

Kvinna ·

26 dec, 2012

Åh va glad jag blir av å se ditt resultat - helt perfekta!

Blir mycke lugnare nu inför operation... :)
Gilla

Balobas

Kvinna ·

26 dec, 2012

Vart har du opererat dig förresten?
Gilla

Jen1983

Kvinna ·

27 dec, 2012

Tack så mycket :) och bara bättre blir dom. Nu när jag ser på mina bilder från dag ett så märker jag hur mycket brösten ändrat. Tänker du ta runda eller anatomiska? Idag är första dagen jag klarat stiga upp på morgonen utan hjälp. Så skönt då man kan börja göra vissa sysslor själv. Lycka till med din op!
Gilla

Harley

Kvinna ·

27 dec, 2012

Jen1983: Ja jag hade i båda, tog ut samma dag som open innan jag duschade i descutan. Satte i dom igen efter två dagar men var väldigt öm så de åkte fort ut igen. Satte i dom två veckor senare utan problem (har haft de i åtta år) men det såg så vulgärt ut så jag tog ut dom igen, haha! :)
Gilla

Balobas

Kvinna ·

27 dec, 2012

Jen1983 skrev:
Tack så mycket :) och bara bättre blir dom. Nu när jag ser på mina bilder från dag ett så märker jag hur mycket brösten ändrat. Tänker du ta runda eller anatomiska? Idag är första dagen jag klarat stiga upp på morgonen utan hjälp. Så skönt då man kan börja göra vissa sysslor själv. Lycka till med din op!

(vet inte om det va mig du svarade men...)

Jag skulle helst vilja ha anatomiska men jag kommer förmodligen operera mig med snitt i armhålan och då är det bara runda som gäller tyvärr. Är ute efter ett så naturligt resultat som möjligt.

Gilla

Lilnatty

Kvinna ·

27 dec, 2012

Mindre kommer dom inte bli! Visst att det är svullnad men dom ska även ploppa ut som man brukar säga :) kolla mina bilder får du se :)
Gilla

Jen1983

Kvinna ·

27 dec, 2012

Ja Balobas det var dig jag svarade. Precis, vi har liknande mått så storleken passar dig säkert :) hoppas du lägger upp bilder på resultatet sen.
Gilla

Jen1983

Kvinna ·

27 dec, 2012

Lilnatty, hoppas nästan det inte gäller mig :) vill inte ha större än de är just nu. Men kan ju vara att det ändå blir naturligt när de kommer neråt. Får vänta med spänning..
Gilla

Jen1983

Kvinna ·

28 dec, 2012

Har laddat upp dagens bild på mina bilder för den som vill se. Brösten har blivit märkbart mjukare och mer rörliga. Undrar om jag borde massera dem? Läkaren nämnde inget om massage. Skall ta bort stygnen på måndag så får väl fråga då. Har väldigt svullen mage samt riktigt fet hy i ansiktet. Pof har varit till stor hjälp då man hittar svar på allt här:) har läst att det är vanliga problem efter op. Håller på att bli tokig av att vara stilla, går omkring och tittar på huset som borde städas, kläder som borde tvättas osv. Riktigt tungt att vara orörlig :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem