Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Jen1983 profilbild

Jen1983

Kvinna ·

07 jan, 2013

295 cc *bilder* Känner att de är för stora

Bröstförstoring

Hej! Har haft en riktigt dålig dag idag. Var på jobb första dagen efter operationen och hade svårt att hitta kläder som döljer brösten. Så de blev alltså för stora, det som jag var så fruktansvärt rädd för före operationen. Nu när jag tog bilder märkte jag att brösten går ut över sidorna fastän bredden på implantaten motsvarade min bröstbredd. Känner mig inte alls liten o nätt som tidigare. Hade inte tänkt berätta om operationen för någon utomstående men nu känner jag att det kommer att bli svårt. Finns det någon med erfarenhet? Vad kan jag vänta mig för förändring? Vissa menar ju att bakombröst blir större med tiden, jag hoppas det blir tvärtom för mig. Skulle såå hoppas att en del är svullnad ännu. Jag som njuter av sol och bad kommer inte våga visa mig på stranden denna sommar. Bifogar bilder tagna idag, 17 dagar efter op (även förebild).

48

Sortera efter

tiesta

Kvinna ·

07 jan, 2013

Jag tycker verkligen de passar din kropp jättebra och ser väldigt naturliga ut, inte alls stora så att det första man tänker är "sillisar!".

oroa dig inte för omgivningen, folk är så upptagna med sig själva så oftast lägger de inte märke till om någons bröst har gått upp några storlekar. Sen vet vi ju de flesta tjejer att man kan göra under med BHar så det skulle kunna vara att du har börjat använda bombshell-bh helt plötsligt.

Iaf som jag sa, brösten är superfina så luta dig tillbaka och vänta, du kanske vänjer dig så småningom :)

Kram till dig!
Gilla

Anonym användare

07 jan, 2013

Det där resultatet blev ju fantastiskt snyggt och proportionerligt! Tycker inte alls att de ser för stora ut! Personligen upplevde jag inte att mina bakom bröst blev större (tyvärr) utan snarare "sjönk tillrätta". Tycker fortfarande du ser nätt ut över bröstkorgen, ser inte ut som bröst som "väller ut". Med tanke på före-bilden skulle jag nästan ha gissat på en mindre storlek än 295.. Skiiit fint :)
Gilla

zero

Kvinna ·

07 jan, 2013

Verkligen skitsnygga dela med dom till världen istället =) Har faktiskt inte stött på en endaste som varken frågat mig om mina eller har haft en negativ inställning då jag berättat. Kör hårt! :D
Gilla

Salt26

Kvinna ·

07 jan, 2013

Åh, jag känner precis som du:( Jag har också Allergan anatomiska men 255. Med facit i handen hade jag valt 225. Jag gör allt för att få de mindre under kläder men jag vill inte trycka ihop dem för det har bara gått 5veckor efter op....Jag har alltid känt mig sportig och nätt och nu får jag panik! Idag provade jag en 70 C behå och brösten fick plats men det liksom vällde över, men bara lite men ändå...75 C är för stort runt om. Vilken storlek har du i behån?
Jag ska egentligen inte klaga för att läkningen har gått relativt bra. Får lite träningsvärk i vänster bröst efter ansträngning som jag hoppas går över. De ser enligt mitt tycke perfekta ut men det är just storleken jag inte har lyckats acceptera än. Jag  hoppas vi lyckas bli nöjda:) 
Gilla

Merta

Kvinna ·

07 jan, 2013

Jag tycker de är väldigt fina och de ser inte alls stora ut på din kropp men jag kan förstå din känsla ändå. Vi opererades på samma dag och med ungefär samma storlek och implantat. Min största fasa var också att de skulle kännas för stora men jag tycker mina är alldeles lagom... Men då har jag nog fått tillbaka den storlek som jag hade innan barnen så det känns inte helt främmande för mig. Jag tror att du kommer vänja dig snart och kan du inte försöka ha nån tröja som inte sitter tajt nu i början...Det kommer nog kännas bra tillslut! Kram
Gilla

Jen1983

Kvinna ·

07 jan, 2013

Tack för alla kommentarer, får mig att le lite här mitt i eländet :) Jag känner också att jag ska vara nöjd över resultatet, och jag hoppas verkligen jag snart kan vara det. Salt26, jag minns att du var osäker över storleken innan op. Jag är också den sportiga, och ville ju bara fylla upp behån lite. Jag hoppas innerligt att det snart känns bättre, vill bara inte gå igenom en ny op. Ska sova på saken och hoppas på en bättre dag imorgon. Tack allesammans :)
Gilla

Jen1983

Kvinna ·

07 jan, 2013

Salt26, glömde svara angående storlek. Har inte köpt bh ännu, provat i butiker och skulle tro 75C. Jag har använt sport-bh nu. Då jag är utan bh ser det "mindre" ut, men jag kan ju inte gå runt utan (och då syns bröstvårtorna). Det var svårare än jag trodde det här..
Gilla

031112

Man ·

07 jan, 2013

tycker absolut inte de se stora ut. Du är lång och smal och dem ser ut och passa din kropp alldeles utmärkt. Jag är lika lång som du, väger dock ett par kg mer men har 345cc och INGEN har märkt/frågat om min operation, förutom de som vetat om den. Tror nog att du själv inte är van vid att ha lite mer bröst och du själv märker nog av det mer än andra. Så var jag med i början. Köpte till och med störe tröjor för att "gömma" brösten.. Nu har jag dock vant mig och vill gärna visa dem lite mer ;)

Så håll ut, det blir bättre och man vänjer sig :) Tycker inte du ska tänka så mycket på vad andra säger. Så länge du trivs i det! :)
Gilla

Jen1983

Kvinna ·

08 jan, 2013

Tack för uppmuntrande ord :) jag köpte redan en tröja i storlek M (har annars S/XS). Tänker på brösten varje sekund, de är tunga och spända. Hoppas det släpper o jag då kan slappna av mer.
Gilla

Sussa

Kvinna ·

08 jan, 2013

Jag vet att jag också var lite orolig trots att det var min andra op. Man glömmer så fort hur det är. Brösten är ju helt stenhårda i början och gå ju knappt att röra åt något håll och då är det ju lätt att de känns som att de är för stora och i vägen hela tiden. Mina ändrade sig efter drygt två månader och nu har de sjunkit ner mer och är inte alls spända. Låt det ta sin tid. Det kommer bli bättre och förresten tycker jag att de är jättefina!
Gilla

Whirlwind

Kvinna ·

08 jan, 2013

Tråkigt att du känner så, men det brukar ju ta ett tag innan man vant sig med större bröst ;)
Precis som föregående skrivit så känns ju brösten klumpiga, hårda och ivägen i början, det kommer med stor sannolikhet kännas mycket bättre när de läkt mer.
Hoppas att du kommer kunna uppskatta dina nya bröst snart, för de är verkligen skitsnygga! :D

Gilla

Lipgloss

Kvinna ·

08 jan, 2013

Otroligt fina bröst, du kommer nog vänja dig och bli mer nöjd snart. Inte ska du behöva gömma dig i sommar :)
Gilla

Skbj

Kvinna ·

08 jan, 2013

Åh vilka snygga bröst! Jättefin storlek till din kropp och redan jättefin form :) Mina står som strutar fortfarande efter en vecka...
Gilla

MiniSmultron

Kvinna ·

08 jan, 2013

Du är jättesnygg! Du kommer vänja dig :) Jag ska också ha 295 Allergan.

Låt det vara . Det är lång kvar till sommar & strand och när det är dags kommer du ha vant dig. 

Jag är också jätterädd att få för stora! Men du hade lite större än mina bröst. I profil tycker jag inte de ser så himla stora ut, det är väl mest framifrån - dock jättesnyggt för att vara så NYA!

Gilla

Blondie79

Kvinna ·

08 jan, 2013

Vill börja med att säga att det ser skitsnyggt ut. Perfekt stl till din kropp, små söta bröst, som inte alls ser plastiga ut!!!!!!

Jag mådde otroligt dåligt vecka 2-4. Var på väg flera gånger att ringa och boka tid för att ta ut implantaten direkt. Tyckte de blev för stora, för bolliga och bara fula. Grinade varje gång jag stod i duschen och behövde se dem. Men kläder på var det ok, men jag kunde inte titta på dem.

Idag är de 7 veckor gamla och jag går runt i så lite kläder som möjligt - LOVE THEM!!!!!! Nu känns de perfekta i stl och som de alltid suttit där. Känner mig nästan lite besviken över att det inte känns mer speciellt, känns så naturligt, och så jag!!!!

Jag reagerade helt klart mycket mer psykiskt än jag trodde, på denna förändring. Men låt det ta tid, både huvudet och kroppen måste vänja sig. Jag var också livrädd för att de skulle bli för stora men jag är supernöjd idag.

Stor värmande och tröstande kram, det kommer bli bra. Resultatet är ju skitsnyggt!!!!!!
Gilla

Jen1983

Kvinna ·

08 jan, 2013

Blir så glad av att titta in här och läsa era tröstande ord! Har igen varit en tung dag på jobb..kan inte röra armarna ordentligt ännu heller och jag tror att det är det att brösten hela tiden gör sig påminda som tar på. Bara jag kunde ha en bh som skuffar brösten inåt, för i kläder ser de stora ut på sidorna. Håller med er, tycker formen är snygg. De bara känns fel på min kropp. Jag hoppas jag inom kort får skriva att jag är riktigt nöjd :) ha en bra dag allesammans!
Gilla

Jen1983

Kvinna ·

08 jan, 2013

En fråga ännu..har någon använt nipplecovers? Måste köpa bh utan stoppning för minsta volym som möjligt men vill inte gå med brösvårtorna synliga. Alla tips välkomna :) tror ni att ett bröstband skulle hjälpa mig att få mindre put?
Gilla

Tussa

Kvinna ·

08 jan, 2013

Hakar på här, vart kan man köpa nipplecovers, det vill jag ha. Jag ska gå utan BH i FEM månader tills nästa återbesök (för att mitt ena bröst vars  underpol ska kunna trilla ner i sin ficka). Jag tror att du får ner brösten med bröstband, men jag vet inte om de blir bredare då?
Gilla

Tussa

Kvinna ·

08 jan, 2013

Skbj- Dina är så nya ju, de kommer rätta till sig. Jag tycker att de ser jättefina ut med tanke på hur nya de är!!! Var inte orolig!!!
Gilla

MiniSmultron

Kvinna ·

08 jan, 2013

Nipplecovers finns säkert på Kicks/Lindex/Twilfit/Change?
Har sett det lite överallt, kanske Åhlens också?

Kolla här:
http://www.lindex.com/se/6619168/
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem