Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Jen1983 profilbild

Jen1983

Kvinna ·

07 jan, 2013

295 cc *bilder* Känner att de är för stora

Bröstförstoring

Hej! Har haft en riktigt dålig dag idag. Var på jobb första dagen efter operationen och hade svårt att hitta kläder som döljer brösten. Så de blev alltså för stora, det som jag var så fruktansvärt rädd för före operationen. Nu när jag tog bilder märkte jag att brösten går ut över sidorna fastän bredden på implantaten motsvarade min bröstbredd. Känner mig inte alls liten o nätt som tidigare. Hade inte tänkt berätta om operationen för någon utomstående men nu känner jag att det kommer att bli svårt. Finns det någon med erfarenhet? Vad kan jag vänta mig för förändring? Vissa menar ju att bakombröst blir större med tiden, jag hoppas det blir tvärtom för mig. Skulle såå hoppas att en del är svullnad ännu. Jag som njuter av sol och bad kommer inte våga visa mig på stranden denna sommar. Bifogar bilder tagna idag, 17 dagar efter op (även förebild).

48

Sortera efter

Jen1983

Kvinna ·

08 jan, 2013

Hej! Ursäkta men mitt gnäll fortsätter. Jag mår så jäkla dåligt över hur stora brösten känns. Går hemma och speglar, känner på brösten och hoppas för varje gång att de skulle ha krympt. Om jag skulle bestämma mig för en ny operation, hade det varit bäst att göra den nu genast eller efter läkning? Vill ännu poängtera att jag blir glad av snälla kommentarer och dessa bröst hade varit så snygga på någon annan men passar helt enkelt inte min kropp. Går det ens att ta ett implantat på ca 200 cc eller blir de bara mer onaturligt?
Gilla

Blondie79

Kvinna ·

08 jan, 2013

Ta det lugnt!!!!! Nu struntar jag i att de är skitsnygga. Sluta tänk på dem. Ge dem tid. Jag kände precis som du grinade när jag duschade för jag hatade hur de såg ut. Ångrade mig 1000 ggr om dagen. Jag skrev maaassor av trådar och ALLA sa att jag skulle ta det lugnt. Och till slut kunde jag slappna av lite och nu känns det jättebra. JAG VET att man inte tror att det kommer gå över, men ge dem några veckor till, ge ditt huvud några veckor till, så kommer det kännas bättre. Tröstkram
Gilla

Jen1983

Kvinna ·

08 jan, 2013

Tack, jag hoppas så att det ska bli lika för mig. Nu rinner tårarna hela tiden. Ska försöka koppla bort tankarna nu. Och jag är helt säker på att blir jag nöjd så ska jag göra lika som du, trösta andra oroliga här med att det blir bättre med tiden :) Kram
Gilla

Mirena

Kvinna ·

08 jan, 2013

Du är verkligen jätte jätte fin!!!
Du kommer vänja dig, om ett tag kommer du knappt minnas hur nojjig du var i början. 
Det är bara ovana och kanske lite oro över omvärlden, men i takt med att du vänjer dig kommer du inte tänka så mkt på vad folk tänker och tror. 

Lycka till! 

Gilla

Jen1983

Kvinna ·

08 jan, 2013

Tack Mirena, betyder så mycket med stödet här på forumet. Har fällt många tårar under två dygn. Otroligt nog så känns det lite bättre nu. Hade en fin diskussion med sambon ikväll, och har provat sommarklänningar :) hade då en bygellös bh under. Tycker brösten såg mer naturliga ut i den än i sportbh. Så visst finns det hopp :) Tack till alla som tröstat mig, det ska nog bli bra det här!
Gilla

Jen1983

Kvinna ·

11 jan, 2013

Hej på er! Vill passa på att tacka alla som piggade upp mig då jag var ledsen över storleken. Känns mycket bättre nu redan. Visst är de stora ännu men känns inte så spända och hårda mer. Tror ändå jag gjorde rätt val av storlek :) har märkt att humöret kan vara en berg-och dalbana efter op, i ett skede kände jag att jag vill bli av med implantaten på direkten. Men nu går det åt rätt håll, ni som lugnade mig visste nog vad ni pratade om :) trevlig fredag kväll!
Gilla

A72

Kvinna ·

03 mar, 2013

Jag kommer att bli överlycklig om jag kommer att få såna fantastiska bröst som du fått:)) De ser jättefina ut! jag är rädd oxå att jag ska ta för stort men min dr sa att om jag tvekar mellan två stl ska jag ta det större för jag kommer att vänja mig rätt fort. Jag är 172 cm o väger 58 kg, är oxå sportig och vill kunna löpträna sen utan att de känns ivägen så det är klart att kanske 345 cc skulle vara bra oxå, men jag kände mer för 375 cc när jag provade , men imorgon ska jag dit igen bara för att testa stl igen. Jag måste bli 100% säker på att jag väljer rätt, jag vill aldrig behöva byta sen. Samtidigt har jag knappt haft några bröst och de blev ju obefintliga efter fyra amningar, så det är klart att jag är överlycklig för allt som gör att man ser att jag har ett par bröst. Tycker du ska avvakta och vänja dig och jag lova , tror du kommer vara sååå nöjd om ett halvår, du vet väl att man inte kan se ett slutresultat förrän efter 6-12 månader. Det är lång tid, så de kommer att bli finare o finare och som jag ser det så är de redan toppen, Kramar!
Gilla

Tove615

Kvinna ·

03 mar, 2013

Hadde jeg vært deg, hadde jeg vært storfornøyd med resultatet!!! De passet deg veldig bra, både med tanke på størrelse og form;-)
Gilla

Coriander

Kvinna ·

03 mar, 2013

Du har så fina bröst verkligen! Och du kommer börja älska dom:) ge dom lite tid så ska du se att du kommer villa gå naken hela tiden:p o tänk inte på va andra tycker o tänker, de e din kropp o du ska trivas:) du har en jättefin kropp!
Gilla

Kayrin

Kvinna ·

03 mar, 2013

sjuuuuukt snygga bröst!!
Gilla

Jen1983

Kvinna ·

03 mar, 2013

Tack, det är en tid sedan den här tråden var aktiv..jag är faktiskt hur nöjd som helst nu :) Trodde aldrig jag skulle kunna känna så för jag hatade verkligen mig själv för att jag gått och "förstört" min kropp. Nu är enda tanken att jag borde ha gjort operationen fler år tidigare hihi.. A72: tusen tack för de snälla orden. Jag tog ju faktiskt också den större storleken och nu efteråt vet jag att 255 inte hade sett bra ut på mig då bredden var mindre än min egen bröstbredd. Hoppas du hittar storleken imorgon som känns rätt. Lycka till, kramar :)
Gilla

Jen1983

Kvinna ·

03 mar, 2013

Tack så mycket Tove615 :) var in och tittade på dina bilder, vilket fint resultat! Grattis :)
Gilla

Jen1983

Kvinna ·

03 mar, 2013

Coriander: Hihi, tack, idag känner jag att brösten är perfekta. Fick någon sorts chock efter min op, som tur nog gick över. Tror dels det var så att brösten var så sjuka och spända och gjorde sig påminda hela tiden. Och vilka fina bröst du fått!! Hoppas du får en god läkningstid och kan njuta över dina fina nya vänner :)
Gilla

Jen1983

Kvinna ·

03 mar, 2013

Tack Kayrin, vad snällt :) ska lägga upp nya bilder bara brösten blir 3 månader..Lycka till med din op :)
Gilla

Coriander

Kvinna ·

03 mar, 2013

Va bra:)) och tack så mycket!<3
Gilla

Salt26

Kvinna ·

18 apr, 2013

Hej Jen1983! Jag vill bara dela med mig av min behåerfarenhet från idag: Jag hittade en jättefin tunn men ändå bröstvårtedöljande behå från Calida. Ska köpa den imorgon i storlek 70C i hudfärg, är så glad över att jag kan bära 70C nu..gick inte innan. Måste bero på att inläggen sjunkit ännu mer:) Jag provade en tajt vit topp med behån under och jag tyckte att brösten såg mindre ut jämfört med mina andra tunna bygellösa behån. Äntligen kan jag börja använda mina slimmade toppar!! Lycka:))

Gilla

Jen1983

Kvinna ·

18 apr, 2013

Hej Salt26! Vad glad jag blir för tipset.. Jag går ännu omkring med olika sportbh.. Otroligt hur bröstvårtorna syns genom precis alla plagg. Då tycker jag ändå jag har små bröstvårtor.. Beställde genast en vit och en svart 70c. Precis vad jag behöver, hoppas de är lika bra på min kropp. Borde väl ha 70d men fanns inte..Jag hör av mig då jag fått hem dem. Tusen tack för att du hade mig i tankarna :) och roligt att höra att du kan slappna av och må bra i dina "gamla" kläder. Kram :)
Gilla

Salt26

Kvinna ·

18 apr, 2013

Så lite så! Jag har varit deppig från och till över att jag inte hittat rätt behå för mig så jag begav mig ut på stan och gick in i nästan varenda behå-butik...puuuh! Jag hade med mig den tajtaste vita toppen jag äger och testade varje potentiell behå under toppen..

Vad kul att du beställde hem dem:) Jag tänkte att en hudfärgad är bra för då kan jag ha den under vita och svarta toppar:)
Jag har rätt så stora bröstvårtor så för mig är det viktigt att behån täcker dem men samtidigt inte får brösten att se större ut. 

Hoppas du blir lika nöjd som jag:)! Kram!

Gilla

Jen1983

Kvinna ·

18 apr, 2013

Åker snålskjuts då hihi..har faktiskt inte varit in i en enda bh-butik.. Var in i Lindex och liknande och blev bara deppad över utbudet. Hoppas såå att det här är behån för mig :)
Gilla

Harley

Kvinna ·

18 apr, 2013

Jag säljer underkläder och ett tips, ha inte för liten bh som så många tjejer här på forumet. Då om något ser brösten större ut. Jag skulle låta dig prova 70D eller 70E. Abecita har många och bra bygellösa mjuka bh:ar.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem