Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Drömfen profilbild

Drömfen

Kvinna ·

21 aug, 2014

700 u high profile, erfarenhet ngn?

Bröstförstoring

Jag var på konsultation nu i aug hos Johan på Bellakliniken. Har prelbokat operation i nov. Ska antagligen lägga in närmare 700 cc. Har urammade 75 C-D kupa och vill ha ett par fasta bröst med fin form. Tycker att det låter mkt. Är rädd för komplikationer och att det ska se för stort ut. Jag är ganska lång trots allt. Svårt beslut detta

56

Sortera efter

Flisan69

Kvinna ·

22 aug, 2014

Ingen erfarenhet men med tanke på din längd tror jag att 700cc motsvarar mina 450 cc fast lite putigare. 🤭

Upplever min stora stundtals men inte jättebomber och emellanåt små.

Små mest för att man lätt blir storleksblind och kroppsfixerad efter ingreppet på ett mer onaturligt sett än tidigare.

Så 700 cc på dig blir nog jättefint om du vill ha tillbaka din volym.

Gilla

ida2

Kvinna ·

22 aug, 2014

Då tror jag de blir lagom med max 500-700 cc :)
Gilla

Delilah

Kvinna ·

22 aug, 2014

700cc är såklart stora implantat, men har du haft en d kupa tidigare är du ju van vid stora bröst och den uppmärksamhet det för med sig. Det är svårt ibland att tänka, att bara för att man är si eller så lång kan man dra större strl. En väninna till mig har samma mått som du och la in 650 hos Johan. Hon ångrar sig bittert idag och ska byta implantat till 400cc. Hon är också 2-barns mamma precis som du, och tycker det är urjobbigt att vara på stranden med barnen etc eftersom hon känner att hennes bröst blir för porriga i bikini och tighta kläder. Hon kan aldrig ha något åtsittande för då får hon för mkt uppmärksamhet. Och hon märker att många män blir illa till mods och inte riktigt vågar titta på henne, tex olika kunder på jobb, andra föräldrar i skolan/dagis etc, grannar osv. Hon lider verkligen. Hela sommaren har hon gått i stora, lösa tunikor och blusar, och det mår hon dåligt för det med, för då känner hon sig stor och tjock istället, fast hon är hur smal och fin som helst. Hur kändes implantaten på konsultationen? Kände du dig bekväm, fin, vacker, proportionerlig? Gå på den känslan så blir det säkert hur bra som helst! :) lycka till!
Gilla

Drömfen

Kvinna ·

22 aug, 2014

Tack för ditt svar! Johan påtalade samma sak att 700 cc på mig ungefär skulle motsvara 500 cc på en kvinna sim är ca 10 cm kortare. Som sagt svårt beslut! Vill absolut inte att det ska se extremt ut! Ngn annan som vet ngt?
Gilla

Drömfen

Kvinna ·

22 aug, 2014

Tack alla som delar med sig sina synpunkter. Känslan som jag fick när jag testade olika storlekar var att 700 kändes stort. Mest ifrån sidan. Känns svårt att avgöra då man provar eftersom man lägger ett implantat i en bh. . Sedan placeras implantatet bakom bröstmuskeln, blir intrycket annorlunda ? delilah Det är precis det jag är rädd för att jag kommer att känna mig obekväm. Är det stor skillnad på 600 och 700? Jag frågade Johan spannet mellan minsta och största strl för att få ett bra resultat och då menade han ngt mellan 500- 800. Om han själv fick avgöra så skulle han lägga in 700. Som sagt detta är ju mitt val, så svårt!! Det viktigaste för mig är att få en fast, fyllig byst med fin form. Jag personligen trodde att jag ev behövde göra ett litet lyft men han tycker inte att det behövs om jag väljer ett inplantat mellan 500- 800. Känner mig så förvirrad.
Gilla

Me_2_

Kvinna ·

22 aug, 2014

Jag är kortare och tjockare än dig, men måste säga att på mig hade mer än mina 440cc blivit för stort. Jag hade ångrat det, sen säger jag inte att jag inte kommer bli storleks blind, som de flesta verkar bli, om några månader, men då ska jag verkligen försöka komma ihåg att jag tyckte att de var bra så här någon månad efter.

Mina ser stora ut utan kläder, lagoma med sport bhn och jag antar att jag kommer kunna framhäva dem ordentligt med rätt bh när tiden kommer och jag får det.

För mig var det viktigt att de inte blev för stora, jag har tre barn och vill verkligen inte bara vara två bröst på föräldrarmöten, i skolan och på barnens aktiviteter.

Jag tyckte också att det var väldigt svårt att få någon känsla för storleken, med bh med inlägg. Du har inte möjlighet att åka till någon klinik som har 3D dimulering ? Jag tycker att mina blev ganska lika den, fast bättre form och närmare ihop, eftersom datorn bara "drar ut" bröstet.

Hoppas att du kommer fram till ett beslut du känner dig bekväm med, själv velade jag ändå fram till han började rita ;-)

Gilla

Delilah

Kvinna ·

22 aug, 2014

Johan är väl lite känd för att gärna göra stora bröst ;) min väninna blev övertalad att välja en större strl,annars skulle hon "ångra" sig, fast nu blev det ju precis tvärtom. Men det där är ju som sagt väldigt olika. Min kompis tycker nog det är lite extra jobbigt eftersom hon är småbarnsmamma. Hon får liksom inte ihop den bilden av sig med den pooriga look hon har iom brösten. Hade hon varit en ung tjej hade hon kanske känt och tänkt annorlunda? Jag vet att användaren frisör87 har lagt i stora implantat bakom och på så vis sluppit lyft, du kan ju kolla hennes bilder och jämföra? Bluanemone har nog också gjort så. Jag vet dock inte om deras utgångsläge är som ditt :) men känner du dig osäker så gå på en konsultation till, hos någon annan kirurg, och se vilken bedömning du får där? Det är ju ett stort beslut och det är viktigt att man känner sig helt säker innan. Jag vet att användaren solvindvatten lagt i 700cc på citadell och är jättenöjd med sina, kolla hennes bilder. Alltså, mellan 600 och 700 skiljer det en kupstrl, man brukar säga att 100cc motsvarar en kupa. Vid bakomplacering försvinner sedan ca 5-10%av implantatets volym.
Gilla

Drömfen

Kvinna ·

22 aug, 2014

Jag gjorde en 3D simulering på bellakliniken och det såg inte jättestort ut på mig med 700cc . Såg riktigt bra ut framifrån men är ngt skeptisk till måttet från sidan. Mitt dilemma är att jag känner mig urful naken med dessa tomma bröst med lös hud. Vill att de ska bli fylliga och gå en fin form, vill inte ha megabröst! Jag har ganska breda axlar och höfter. Midjan är väl inte extremsmal men syns att jag har en midja ca 72cm, höft 96, bröst 86. Vill se kvinnlig ut men absolut inte kraftig. Frågade även JohAn om det var bättre att göra ett litet lyft och lägga in mindre inplantat. Rent resultatmässigt tyckte han inte det. Vill inte uppfattas som ngn tuttlisa eller behöva köpa jättestora tröjor för att få plats med brösten. Han trodde att strl efter op skulle bli 75 e/f. Min nuvarande strl är 75 c/D men till det hör att bh:n gapar tom upptill om ni förstår vad jag menar. Behöveren D kupa för bröstets bredd. Detta är inte lätt!!
Gilla

Drömfen

Kvinna ·

22 aug, 2014

Delila, tack snälla för dina tips! Får kolla upp detta! Är som sagt ny medlem så vet inte om jag får se bilder ännu! Gällande din vännina är det bara hon själv som tycker att de är för stora? Vad säger du/ omgivningen? Ser det osmakligt ut? Skulle det vara finare med mindre strl? Hur blir det med huden då? Om hon ska ändra till såpass mkt mindre? Är det bara strl hon är missnöjd med? Andra komplikationer?
Gilla

meride

Kvinna ·

22 aug, 2014

700 kan nog bli jättebra på dig med din längd, men skulle kanske kunna ta ngt med Hög profil istället för Ultra Hög? Om det var just putet som kändes obekvämt. =)  

Sedan kan jag nämna att fastheten på implantatet antagligen kommer påverka hur du känner med putet efteråt. Min kirurg tyckte bestämt att jag skulle ha HP pga mina förutsättningar, jag ville ha MP eller MP+. Det tog mig typ två veckor efter konsultationen att ens kunna tänka på HP som ett alternativ, det gick emot vad jag önskade... Men jag lyssnade på han med utbildningen och stålsatte mig för att hata tuttarna i ett tag innan jag vande mig. Men de är faktiskt inte så pjåkiga ;) . Speciellt med det mjuka implantat som jag har, och med tex sportis eller ngn annan mjuk BH som inte formar, ser de ut just som jag ville. =)

Gilla

Delilah

Kvinna ·

22 aug, 2014

Drömfen skrev:
Delila, tack snälla för dina tips! Får kolla upp detta! Är som sagt ny medlem så vet inte om jag får se bilder ännu! Gällande din vännina är det bara hon själv som tycker att de är för stora? Vad säger du/ omgivningen? Ser det osmakligt ut? Skulle det vara finare med mindre strl? Hur blir det med huden då? Om hon ska ändra till såpass mkt mindre? Är det bara strl hon är missnöjd med? Andra komplikationer?
Nej, inga andra komplikationer, hon återhämtade sig dessutom snabbt efter op trots stora implantat. Jag tycker de är lite väl stora på henne. Hon har fått väldigt dålig hållning sen hon skaffade dem, sträcker aldrig på sig utan går med böjd bröstrygg, men det beror kanske på att hon försöker dölja dem och inte vill sträcka på sig. Jag har faktiskt aldrig frågat henne om hållningen och om de känns tunga. Jag tror det skulle bli finare på henne med mindre. Och med nytt självförtroende kommer ju utstrålningen dessutom, då blir alla vackrare :) jag tror inte det är någon fara med huden, våra kroppar är ju fantastiska på att anpassa sig och huden kan ju dra ihop sig igen efter en graviditet. Tänk på alla kändisar som byter sina stora implantat mot mindre, ex Carolina Gynning och systrarna Graaf. Jag förstår precis vad du vill uppnå med formen på din urammade byst, det var samma anledning som låg bakom mitt beslut :) och jag är väldigt nöjd so far :) jag hade 75c innan och har 75 e nu med mina 450cc.
Gilla

Drömfen

Kvinna ·

22 aug, 2014

Är inte så påläst i implantatsdjungeln! Jag upplever att mina bröst är ngt hängiga och vill ha ett lyft kanske därav ultra hp? Vill även ha en klyfta med fyllighet utan att det ser extremt ut. Tack för ditt tips!
Gilla

Drömfen

Kvinna ·

22 aug, 2014

Dett är det jag funderar på om det är tillräckligt att exempelvis lägga in 500 cc och det blir tillräckligt för att få ett litet lyft sant fyllighet som stramar upp brösten eller om det fortfarande känns tomt och formlöst.
Gilla

Flisan69

Kvinna ·

22 aug, 2014

Om du tyckte att det var för mycket i profil kanske du kan gå ned i cc och välja mp+ modellen som är lite breddare och inte lika putiga?
Gilla

ollie

Kvinna ·

22 aug, 2014

Antagligen kommer du lägga bakom muskeln hos johan, och då är det super viktigt att du fyller ut hrla "tomma påsen". Han kanske menar på att det krävs 700cc för det. Annars riskerar du övermuskelhäng http://drtrott.com/before-and-after/breast-lift-with-augmentation-patient-90994/ Om dugår ner i storlekka du. Eventuellt behöva göra ett lyft också. Så fundera över vilket som är värst, att göra ett lyft och lägga i mindre, att inte göra ett lyft lägga i mindre och riskera snoopy boobs, eller att lägga i 700 och att det eventuellt kan bli för stort. Sen ser det så annorluna ut när man opererar in implantatet och att ha det i tröjan. Jag hDe 350cc först för det såg stort ut i tröjan, men efter op var det som att de knappt fanns, så jag fick byta upp mig, men 700är mkt, men det behöver inte se för stort ut på just dig.
Gilla

Silicon dream

Man ·

22 aug, 2014

ollie skrev:
Antagligen kommer du lägga bakom muskeln hos johan, och då är det super viktigt att du fyller ut hrla "tomma påsen". Han kanske menar på att det krävs 700cc för det. Annars riskerar du övermuskelhäng http://drtrott.com/before-and-after/breast-lift-with-augmentation-patient-90994/ Om dugår ner i storlekka du. Eventuellt behöva göra ett lyft också. Så fundera över vilket som är värst, att göra ett lyft och lägga i mindre, att inte göra ett lyft lägga i mindre och riskera snoopy boobs, eller att lägga i 700 och att det eventuellt kan bli för stort. Sen ser det så annorluna ut när man opererar in implantatet och att ha det i tröjan. Jag hDe 350cc först för det såg stort ut i tröjan, men efter op var det som att de knappt fanns, så jag fick byta upp mig, men 700är mkt, men det behöver inte se för stort ut på just dig.
Detta försöker jag förklara på mina konsultationer men går inte in hos läkaren som en anledning till att jag vill ha stora implantat. Är profilval också viktigt för att fylla ut det tomma?
Gilla

ollie

Kvinna ·

22 aug, 2014

Alltså ji högre profil desto mer somfyller ut utåt så det är ju bra men större risk för att det ser pnaturöigt ut. Men absolut inte att det måste. Men har man inga problem med att det kan se lite fejk och bolligt ut så go for it! Grejen är att kommer du inte överens med din kirurg så.byt!!! Jätte viktigt att man köickar och skapar eb gemenskap som visar på ömsesidig respekt. Om han bara ser på dig som dumma lilla tuttlisa jag vet bäst så är du olöa ute.
Gilla

ollie

Kvinna ·

22 aug, 2014

Ursäkta stavning o allt. Jag är van vid klassiska t9 och med dessa moderna tangentbord på mobiöen blir tant förvirrad!
Gilla

Drömfen

Kvinna ·

23 aug, 2014

Tack åter igen för era åsikter. Får fundera på det här med profil. Ni som har en hög profil respektive ultra hög profil.äe det största skillnaden just putet? Fick du/ ni känslan att bröstet lyfte sig eller blev det bara större. Jag vill absolut inte ha känslan av ngt häng. Min önskan är att bröstet skall få ett naturligt lyft eftersom jag upplever att de hänger lite. Det kanske är så att bröstet är tomt. Saknar fylligheten upptill. Då jag frågade Johan då sa han att spannet bör ligga mellan 500- 800 för att få ett så bra resultat som möjligt. Blir profilen viktig för art just slippa det lilla häng som jag upplever. Han tyckte som sagt inte att jag skulle göra ett lyft..
Gilla

Anonym användare

23 aug, 2014

Jag tror du kommer tycka extra hög profil blir för putiga. Vet inte vad du är för person och hur mycket uppmärksamhet du vill att brösten ska få men ju mer put man har desto djupare och mer markerad klyfta. Sånt drar blickar och även om brösten står ut väldigt mycket från sidan. Blir mer uppenbart att brösten är fake

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem