Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Drömfen profilbild

Drömfen

Kvinna ·

21 aug, 2014

700 u high profile, erfarenhet ngn?

Bröstförstoring

Jag var på konsultation nu i aug hos Johan på Bellakliniken. Har prelbokat operation i nov. Ska antagligen lägga in närmare 700 cc. Har urammade 75 C-D kupa och vill ha ett par fasta bröst med fin form. Tycker att det låter mkt. Är rädd för komplikationer och att det ska se för stort ut. Jag är ganska lång trots allt. Svårt beslut detta

56

Sortera efter

Drömfen

Kvinna ·

27 aug, 2014

En annan fråga hur känns brösten att ta på osv har hört att allergan implantaten kan kännas hårda och onaturliga? Vad har du för erfarenhet kring detta?
Gilla

Anonym användare

27 aug, 2014

Det finns ju olika allerganimplantat. Responsive är mjuka (snäppet fastare än mentor coh 1) och soft touch fasta 

Gilla

solvindvatten

Kvinna ·

27 aug, 2014

Jag har lagt upp nya bilder på mina 700cc mentor.
Gilla

jfkj88

Kvinna ·

27 aug, 2014

Drömfen skrev:
Jfkj88 det är strl som jag funderar över mkt. Johan sa att spannet bör ligga mellan 500-800 för ett gott resultat. Om han fick bestämma skulle han lägga in 700. Det viktigaste för mig är att bli av med hänget och få fyllighet, vill egentligen inte ha för stora bröst. Undrar om det räcker att lägga in 500-600 för att få samma form. Jfkj88 ser ut dom att ditt utgångsläge var ngt bättre än mitt trots allt. Är rädd att jag kommer känna mig stor om jag lägger in 700. Hur är det med kläder och så? Klänningar, blusar, toppar, har du fått gått upp i strl där? Kunde du ha dina gamla kläder? Var det många i din omgivning som märkte att du opererat brösten?

johan rekomenderade mig melllan 550-700 och jag var först inne på 560g men litade sen på honom om att 615 skulle bli bättre,

är du mer rädd att dom ska bli föra stora än för små? är du mer rädd att de ska bli för stora är det kanske ändå bättre å göra ett lyft å ta mindre storlek?

jag har samma storlek i kläder som innan, men vissa kläder passar lixom inte min nya kroppsform;)

och på frågan om nån ser att jag har nya bröst så är det både ja och nej, det bror på hur jag klär mig;)

Gilla

jfkj88

Kvinna ·

27 aug, 2014

Bluebutterfly skrev:
Jfkj88: superfinal bröst!! Ska opereras av Johan i december och har om du inte misstycker din bild med mig som en av mina önskade resultat. Ska som du lägga in ngt större än tanken var från början för att "slippa" lyftet. Hoppas jag.. Hoppas att jag får ett lika bra resultat som du. Tyvärr har jag asymmetri också vilket säkert gör det lite mer knivigt. Sänkte han bröstvecket på dig? Något jag funderat över som jag glömde fråga Johan..

tack:) vilken komplimang;)

jo bröstvecket är sänkt, det måste man nog om man inte vill ha vårtan rätt neråt?

Gilla

solvindvatten

Kvinna ·

27 aug, 2014

Jag har lagt upp nya bilder på mina 700cc om du vill in och kolla
Gilla

Drömfen

Kvinna ·

29 aug, 2014

Kul att se alla bilder som ni delar med er av! Själv är jag väl lite rädd för att det ska bli för stort och se onaturligt ut. Ngn som vet om det är profilen eller strl som påverkar lyftet mest? Vilken profil och strl tror ni skulle passa mina bröst? Kom gärna med råd. Drömbrösten för mig är ungefär som dina Tin både till strl och form. Tror dock det är omöjligt att få utifrån mitt utgångsläge :(
Gilla

Delilah

Kvinna ·

29 aug, 2014

Drömfen skrev:
Kul att se alla bilder som ni delar med er av! Själv är jag väl lite rädd för att det ska bli för stort och se onaturligt ut. Ngn som vet om det är profilen eller strl som påverkar lyftet mest? Vilken profil och strl tror ni skulle passa mina bröst? Kom gärna med råd. Drömbrösten för mig är ungefär som dina Tin både till strl och form. Tror dock det är omöjligt att få utifrån mitt utgångsläge :(
Ja, det är nog många här på forumet som vill ha Tins bröst ;) Jag hade min väninna med 700cc lökarna här igår och frågade henne lite mer om varför hon vill byta ner sig. Förutom att hon tycker de är för stora, att det är svårt att klä sig osv (skrivit om det innan) så får hon väldigt ont i ryggen av dem, tycker de är tunga och är rädd för att få häng i framtiden. Nu har hon som sagt kass hållning (fick det efter op) och tränar inte alls, så hennes rygg hade säkert blivit bättre med styrketräning. Det är nog en viktig aspekt att ha med sig, satsar man på stora implantat blir hållning och god bål/ryggmuskulatur extra viktigt. Jag har lagt ut lite bilder på mina 450cc lyfta i mitt galleri om du vill titta. Är jättenöjd med både strl och form, alla mina gamla kläder sitter fint, de är lätta att dölja men känns stora avklädd och i underkläder :)
Gilla

Drömfen

Kvinna ·

31 aug, 2014

Tack för infon, har varit in och spanat på dina bilder och det ser ut som om du kommer få ett lyckat resultat. Har dock ratt bröstlyft som blivit mindre vackra om du förstår vad jag menar. Sen är det väl ett större ingrepp och ökar risken för komplikationer. Jättekul att det ser så bra ut för dig. Ditt sk häng på förebilden såg dock så lindrigt ut. Har bestämt mig för att boka tid för en konsultation hos Patrik Höjer och se vad han säger. Johan tyckte som sagt inte att jag skulle göra ngt lyft. Skulle gärna vilja ha tips på vilket implantat jag ska välja utifrån mitt utgångsläge om jag vill slippa lyft.
Gilla

Drömfen

Kvinna ·

31 aug, 2014

Bluebutterfly skrev:
Jfkj88: superfinal bröst!! Ska opereras av Johan i december och har om du inte misstycker din bild med mig som en av mina önskade resultat. Ska som du lägga in ngt större än tanken var från början för att "slippa" lyftet. Hoppas jag.. Hoppas att jag får ett lika bra resultat som du. Tyvärr har jag asymmetri också vilket säkert gör det lite mer knivigt. Sänkte han bröstvecket på dig? Något jag funderat över som jag glömde fråga Johan..
Kul att du också bokat tid hos Johan :) rekommenderade han dig att lyfta? Tycker inte att du verkar ha ngt större häng. Har du bestämt strl och profil?
Gilla

Bluebutterfly

Kvinna ·

01 sep, 2014

Ja han rekommendera lyft men tror faktist det beror på min asymmetri, men vet inte. Trodde inte själv jag skulle behöva, kanske något naivt av mig. Är mest glad om jag får tillbaks volym efter graviditeter och amning och att mina bröst ser rundare och någerlunda lika stora. Har haft ett bröst som innan graviditet varit ganska strutigt. Han rekommendera 440 moderate plus i höger och 500 high i vänster perthese. Önskar ju naturligt resultat så litar på att han kan detta sen hoppas jag att min kropp lyder och inte konstrar till det med komplikationer, det kan man ju inte alltid styra. Har varit dit och provat storlekarna igen för att se om det kändes lika bra som första gången, det gjorde det.
Gilla

Drömfen

Kvinna ·

01 sep, 2014

Ok, då förstår jag. Tyckte annars det var konstigt att rekommenderade lyft på dig men inte på mig. Får väl lita på att han kan dun sak. Gjorde du ngn 3D simulering?
Gilla

Bluebutterfly

Kvinna ·

01 sep, 2014

Tror det har att göra med formen på mina bröst. Med ett lyft kunde han forma om och göra dom rundare och få samma storlek från början samtidigt med förstoringen. Men det är bara min teori...

Ingen 3d simulering, var det något du frågade efter själv? eller detta erbjöds.... Nervös som jag var så missade jag detta helt.

Är hur som helst väldigt glad att detta snart ska göras men såklart supernervös över resultatet.

När har du bokad operation? eller du ska gå på fler konsultationer innan du bestämmer dig.

Gilla

Drömfen

Kvinna ·

01 sep, 2014

Jag gjorde en 3D, bad om det själv. Johan påstår att den är bra gällande storleksuppfattning men att det blir fulare bröst. Den klarar inte av att göra vissa saker etc. Jag har prelbokat tid för operation i Nov. Ska ev på en till konsultation, bokade tid hos Patrik Höjer för att höra vad han säger. Fick dock förtroende för Johan, väldigt trevligt och så verkar kunnig. Han lät så optimistisk, vilket är jättebra. Men samtidigt oroar det mig om han tar för lätt på saken. Vad fick du för uppfattning av Johan.
Gilla

Bluebutterfly

Kvinna ·

01 sep, 2014

Som du säger med 3d simulering, sett en del bilder fär på forumet som gjort detta. Bilderna är inte rättvisa i form alls. Men som du säger han den ge ett hum om stroleken. De som senare gjort operation har fått mycket mycket bättre resultat.

Jag fick en positiv känsla av mötet på kliniken av mia och johan. Har tänkt massor efteråt om de han rekomenderade kändes rätt och lyssnade han verkligen på vad jag önskade. Och det känns som han förstod mig till 100% när det gäller mina önskemål och förväntade resultat tillsammans med vad jag har för förutsättningar. Han sa att jag kan göra lyftet efter förstoringen om det trots allt skulle behövas och isf betala mellanskillnaden som är 13000:-. Han var väldigt lätt att prata med och kändes som han tog mig på allvar. Till saken hör att jag arbetar inom operationssjukvård och kan hela den biten men när det handlar om en själv blir man som ett rådjur i helljus. Glömde fråga om mina mått etc. Jag fick rätt magkänsla tillsammans med de svar jag fick på mina frågor under hela konsultatioen så jag bokade op.Ringde dit dagen efter och pratade med mia som bokade in mig på en ny utprovning och snack med henne, utan kostnad. Blev lite osäker på storleken, men landade på samma som Johan tyckte.

Som jag tänker så önskar jag få större volym utan fake looken. Bli mer propotionerlig till min längd och rumpa. Få en rundare form och i stort sett lika stora. Litet naturligt häng har jag inget emot. Om Johan nu kan få till detta utan att jag får ärr på brösten kommer jag bli världens lyckligaste. Och om det nu skulle vara så att resultatet inte blir lyckat av någon anledning, så finns alternativ lyft kvar.

Jag får keloidärr och är därför så rädd för att få breda knutiga ärr på brösten. Annars hade jag kanske varit mer öppen för lygt för många här på forumet har fått ett jättefint resultat.

Du kan ju gå in och kolla mina sparade bilder på bröst som jag önskar, finns under fliken bildfavoriter. Vissa kan jag bara drömma om då mina förutsättningar inte finns. Finns ett par som Johan har gjort och dom är jättefina!

Gilla

Drömfen

Kvinna ·

03 sep, 2014

Bluebutterfly skrev:

Som du säger med 3d simulering, sett en del bilder fär på forumet som gjort detta. Bilderna är inte rättvisa i form alls. Men som du säger han den ge ett hum om stroleken. De som senare gjort operation har fått mycket mycket bättre resultat.

Jag fick en positiv känsla av mötet på kliniken av mia och johan. Har tänkt massor efteråt om de han rekomenderade kändes rätt och lyssnade han verkligen på vad jag önskade. Och det känns som han förstod mig till 100% när det gäller mina önskemål och förväntade resultat tillsammans med vad jag har för förutsättningar. Han sa att jag kan göra lyftet efter förstoringen om det trots allt skulle behövas och isf betala mellanskillnaden som är 13000:-. Han var väldigt lätt att prata med och kändes som han tog mig på allvar. Till saken hör att jag arbetar inom operationssjukvård och kan hela den biten men när det handlar om en själv blir man som ett rådjur i helljus. Glömde fråga om mina mått etc. Jag fick rätt magkänsla tillsammans med de svar jag fick på mina frågor under hela konsultatioen så jag bokade op.Ringde dit dagen efter och pratade med mia som bokade in mig på en ny utprovning och snack med henne, utan kostnad. Blev lite osäker på storleken, men landade på samma som Johan tyckte.

Som jag tänker så önskar jag få större volym utan fake looken. Bli mer propotionerlig till min längd och rumpa. Få en rundare form och i stort sett lika stora. Litet naturligt häng har jag inget emot. Om Johan nu kan få till detta utan att jag får ärr på brösten kommer jag bli världens lyckligaste. Och om det nu skulle vara så att resultatet inte blir lyckat av någon anledning, så finns alternativ lyft kvar.

Jag får keloidärr och är därför så rädd för att få breda knutiga ärr på brösten. Annars hade jag kanske varit mer öppen för lygt för många här på forumet har fått ett jättefint resultat.

Du kan ju gå in och kolla mina sparade bilder på bröst som jag önskar, finns under fliken bildfavoriter. Vissa kan jag bara drömma om då mina förutsättningar inte finns. Finns ett par som Johan har gjort och dom är jättefina!

Hoppas verkligen att det är som Johan säger att resultatet blir bättre än vad 3D visar. Många på forumet påstår också det.Kul att du också gick ett bra intryck av kliniken. Skönt att du bara behöver betala mellanskillnaden om du bestämmer dig för lyft efter förstoringen. Ska absolut kolla in dina bildfavoriter :))
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem