Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
boobi profilbild

boobi

Kvinna ·

29 jul, 2013

Alla som ska operera sig i oktober 2013

Bröstförstoring
Jag har inte bestämt hos vem till 100% ännu men det blir antingen Proforma eller kkab i Oktober då båda dessa kliniker hade tider då .. Tänkte kolla vilka tjejer som planerat in op i Oktober ? Kramisar
342

Sortera efter

alfredsso

Kvinna ·

30 jul, 2013

Jag opererar mig 1 okt aV Pelle Sahlin på art Clinic i GBG, är redan supernervös. Många frågor som snurrar i huvudet, särskilt eftersom Pelle sa det jag redan visste.. Att jag inte är en toppenkandidat för förstoring utan lyft, men inte heller en bra kandidat för lyft då de inte är tillräckligt hängiga.. Suck! Men med tillräckligt stora implantat trodde han att vi skulle få ett fint resultat :) hur är dina tankar inför op?
Gilla

boobi

Kvinna ·

30 jul, 2013

Asså?! Har en vän som hade väldigt myckethäng på sina bröst och med förstoring blev hennes jätte snygga :-) men kirurgen vet ju alltid bäst :) Jag är också nervös fastän att det blir min andra gång , vill lägga in större implantat samt få en annan form typ mer klyfta under till :) mina har krympt i storlek just nu.. Jag har bokat hos gribbe på proforma men är lite osäker på om jag ska byta kirurg, får se..
Gilla

boobi

Kvinna ·

30 jul, 2013

Fler som ska bli oroade på proforma i Oktober ? :-)
Gilla

boobi

Kvinna ·

30 jul, 2013

Opererade skulle det stå .
Gilla

Mamamia

Kvinna ·

30 jul, 2013

Jag hoppas jag får en tid för operation slutet av oktober. Har konsultation den 11:e hos Örjan Gribbe. Men receptionisten nämnde att de bara kör med runda implantat. Det är iofs ändå vad jag tänkt men varför är det så tror ni??
Gilla

boobi

Kvinna ·

30 jul, 2013

Åh hoppas jag med , själv har jag bokat in mig till den 29 okt o har konsultation samma morgon men funderar på att kanske åka upp till Stokcholm o prata med honom innan också =)..
Jag har hört att implantat kan ju flytta sig eller snurra runt eller hur jag nu ska förklara det och har man då anatomiska så kan det hända att den plattare sidan hamnar nederst, men det är bara något jag läst här på forumet. Sen tycker jag personligen bättre om runda och nu för tiden är kirurgerna väldigt duktiga på att få runda implantat att se naturliga ut istället för "fake"
Gilla

Somenlitensol

Kvinna ·

03 sep, 2013

Jag ska operera mig den 14:e oktober hos kkab i Falköping :D kan knappt vänta!
Gilla

iloveboobies

Kvinna ·

03 sep, 2013

Jag ska operera mig på Laser & Estetik den 10:e oktober! Snart en månad kvar bara :D Så glad!
Gilla

Silicon dream

Man ·

04 sep, 2013

Jag ska opereras den 3 oktober på Proforma sjukt nervös jag med
Gilla

boobi

Kvinna ·

04 sep, 2013

Blev 22 okt för mig ... kan knappt vänta här heller :) .. Måste lägga av med rökningen 2 veckor innan med så försöker trappa ner men har la gått si sådär hitills.. någon mer som röker ?
Gilla

boobi

Kvinna ·

04 sep, 2013

Förresten så valde jag Kkab i Falköping till slut då alla mina vänner har gjort där och har fått sjukt fina resultat :) .. Men Proforma är också bra , men eftersom att jag bor i Göteborg så har jag även närmare till Falköping
Gilla

puffen13

Kvinna ·

04 sep, 2013

Ska börja min resa mot snygga bröst den 2:a oktober! Fyttetusan som det känns vissa dagar, försöker låta bli att tänka på det för mycket utan vara här och nu.
Kommer opa mig två gånger, först ett lyft nu den 2:a som sagt, för att sen göra förstorigen den 14:e januari nästa år.
Snart där!
Gilla

Anonym användare

04 sep, 2013

24 oktober på Laser och Estetik :-) Har nog inte riktigt fattat att jag ska göra det här på riktigt ;-)
Gilla

boobi

Kvinna ·

04 sep, 2013

Puffen13: Varför gör du inte lyft och förstoring samtidigt om jag får fråga?

Gilla

boobi

Kvinna ·

04 sep, 2013

Vad ska ni alla lägga in för storlekar då?
Gilla

Mama42

Kvinna ·

04 sep, 2013

Ja ska opa mig den 30 okt på plastikakademin bröst o buk det känns så långt kvar... För mig går det o si sådär med rökningen men men det ska gå ;-)
Gilla

MzJ

Kvinna ·

04 sep, 2013

25 oktober på Laser & Estetik hos Mattias Elmér är det dags för mig.... Iiiiiiiihhh!! :)
Gilla

Somenlitensol

Kvinna ·

04 sep, 2013

Jag har valt mentor 450 hp :) får värmde vad Ivan säger i slutändan men det är vad jag kände var bäst :)
Gilla

puffen13

Kvinna ·

04 sep, 2013

boobi skrev:
Puffen13: Varför gör du inte lyft och förstoring samtidigt om jag får fråga?

För att jag har ett ganska ordentligt häng...26 cm och det kommer bli ett relativt stort lyft. Om jag väljer att lyfta och lägga in inplantat så är risken för nekros större.
Inplantaten trycker på och stryper blodtillförseln till snitten så risken för nekros blir större. Det kommer vara tillräckligt för huden i brösten med att göra lyftet. Belastningen från inplantaten på snitten kan ge fulare och mer uttänjda ärr också om jag har otur.
Så på inrådan från Ivan (och han är proffset ju) så blir det i två omgångar. Tanken på död vävnad ger mig rysningar.
Men visst sved det, jag ville ha snygga tuttar NUUUU!!! Men nu ser jag ut som jag gör och det känns tryggt att Ivan istället för att klämma in allt på en och samma gång ser till mitt bästa och vill få det bästa resultatet för mig :))

Gilla

Mini_Me

Kvinna ·

04 sep, 2013

Jag opereras den 17 oktober på Laser & Estetik av Patrik Höijer. Jag kommer lägga in runda Allergan hp 415 delvis bakom muskeln. Jag har nog inte riktigt fattat att det snart är dags! Just nu är jag inte ett dugg nervös men det är förmodligen just för att jag inte riktigt har förstått... spännande :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem