Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Tuttlisan profilbild

Tuttlisan

Kvinna ·

01 okt, 2015

Alla vi som opererar oss 5 oktober 2015

Bröstförstoring

Vi som ska operera oss nu på måndag kan väll följas åt ! Smärta läkning, storlek osv. Även nu innan kan vi snacka nerver och förberedelse! Hur känner ni er sista helgen innanoperationen?

59

Sortera efter

tuttfisa

Kvinna ·

01 okt, 2015

Jag hänger på här :) va så himla nervös innan men nu har de lagt sig. Kommer säkert tillbaka när de väl är dags :P ska du opa dig på Ak stockholm? :)
Gilla

nezza

Kvinna ·

01 okt, 2015

jag hänger också på här. :) jag kan säga att nu börjar mina nerver jobba hårt. riktigt nervös nu..

jag har fyllt frysen med massor med lätt lagad mat. och håller på och tvättar.. :)

Gilla

hannaj

Kvinna ·

01 okt, 2015

Får man vara med fast man opereras den 6.e?
Gilla

Tuttlisan

Kvinna ·

01 okt, 2015

Klart du får!
Gilla

Tuttlisan

Kvinna ·

01 okt, 2015

Jag ska opa mig hos Jonas Lundberg på ak Göteborg. 450 Allergan fx mjukaste implantatet. Inställelsetid 14:15! Jag är mest nervös gör att vakna och må illa! Det är min största rädsla! Och smärtan såklart!
Gilla

hannaj

Kvinna ·

01 okt, 2015

Det närmar sig nu damer...bara helgen kvar, sen är det dags. Börjar ni känna av nerverna? Har börjat få en massa "lycka till" på jobbet. Kände lite att nu blev det lite verkligt.
Gilla

nezza

Kvinna ·

01 okt, 2015

har ni tjejer köpt sport bh än? funderar på vad man ska köpa för storlek.. 

Gilla

Tuttlisan

Kvinna ·

02 okt, 2015

Jag har inte köpt någon bh än. Vill vänta tills ja ser storleken plus att jag får en på ak. Men jag kom på en sak nu! I mina papper står det inga omega III fettsyror två veckor innan. Dom pratar om naturläkemedel men jg har ätit chiafrön och det innehåller 20g per paket. Är detta farligt nu tro?
Gilla

nezza

Kvinna ·

02 okt, 2015

till mig sa dom sa att jag skulle sluta med omega 3, alovera dryck, vitamin C och D.

det gör att man har lättare att blöda sa dom. men vet inte om det är farligt att ha ätit lite chia frön.

nej kanske är bäst att beställa hem en efter operationen för får ju en bh på kliniken men vill byta med nått imellan åt då den kan sitta väldigt hårt, plus känns trevligast att ha nått att byta med :)

Gilla

Tuttlisan

Kvinna ·

02 okt, 2015

Alltså alla kosttillskott antar jag . Det borde iksom inte va farligt att äta.

Hur ser dina operationsplaner ut? Storlek, implantat,anledning osv? 

Gilla

nezza

Kvinna ·

02 okt, 2015

anledningen till att jag gör operationen är att jag ammat två barn så dom har blivit urammade och tunna.  så ligger nu mellan 75 A och 75 B i storlek så hittar inga bhar som passar.  sjukt jobbigt att cupan alltid är förstor.

kommer lägga in 300cc mentor hög profil, texturerade, coshive 2  :)

hur ser det ut för dig?

Gilla

tuttfisa

Kvinna ·

03 okt, 2015

Nu är de bara 2 dagar kvar !!! :):):):) nervositeten kommer smygandes..
Gilla

Louise123

Kvinna ·

03 okt, 2015

Hej! Vilken super bra tråd!! Är super nervös som en berjodalbana alltså! Ska bli så skönt att få Op gjord nu haha. Men oroar mig för storleken vill inte ha för små men absolut inte alldelsea för stora ihellet. Men stora vill jag att de ska vara. Hoppas att allt går bra för er:)
Gilla

hannaj

Kvinna ·

03 okt, 2015

nezza skrev:

anledningen till att jag gör operationen är att jag ammat två barn så dom har blivit urammade och tunna.  så ligger nu mellan 75 A och 75 B i storlek så hittar inga bhar som passar.  sjukt jobbigt att cupan alltid är förstor.

kommer lägga in 300cc mentor hög profil, texturerade, coshive 2  :)

hur ser det ut för dig?

Åh! Jag har exakt samma problem som du. Urammade bröst som aldrig passar i nån kupa. Kan ju kännas lite hopplöst emellanåt. Nu börjar man noja över kommande resultat. Blir det bra eller inte? Men mest oroar jag mig för smärtan just nu. HUR ont kommer man ha liksom? Sa till sambon senast igår att det kommer kännas så skönt att han ska va med. Hade inte velat ha nån annan där än han. Ska ni ha nån med er? Eller blir ni hämtade? Åker hem eller stannar ett dygn? Lite olika det där vad jag förstått, beroende på klinik.
Gilla

Louise123

Kvinna ·

03 okt, 2015

Jag får stanna en natt, men oroar mig för barnen och på narkos. Man undrar hur ont det kommer att göra, kommer jag kunna laga mat osv.,? Min man stannar under dagen där och åker hem på kvällen! Jag har också ammat två barn men enligt min läkare kan jag inte bara förstora för att uppnå det resultatet jag vill ha. Hur många vem har ni ner till bröstvårtan?
Gilla

Jojja

Kvinna ·

03 okt, 2015

Nämen vad otippat att det fanns en tråd om "min" operationsdag! Kul! :) Jag ska också opereras på måndag och ska byta ut mina implantat.. Bokade tiden i våras så det har alltid känts så avlägset men NU är det ju faktiskt riktigt nära, vilket jag fortfarande inte förstått.. Så jag har inte hunnit känna mig nervös ännu men det lär komma på måndag morgon när jag sätter mig på flyget mot Helsingborg. ;)
Gilla

Englaaa

Kvinna ·

03 okt, 2015

Jag opereras på tisdag morgon. Känner mig lite nervös, mest vill jag ha det gjort å få åka hem snabbt, bokat biljetter, har klart vad jag ska packa med mig osv. Har 50 mil till kliniken så flyger ner. Åker själv. Dock har jag opererat mig på kliniken tidigare så känner mig hyffsat lugn. Är inte orolig för smärtan. Har låg smärttröskel men jag är ju beredd på den så känner mig ändå lugn. Ska säga till om att jag blir extremt illamåend i samband med narkos så hoppas jag får lite extra mot detta. Vi kan väll hålla igång tråden tills vi opererat oss vore skönt å ha lite stöd av varandra :-)
Gilla

Johanna.H

Kvinna ·

03 okt, 2015

Jag ska också opereras på måndagen! Har haft min op tid sen maj och har väntat så länge nu, fattar fortfarande inte att det äntligen händer. Är en finländare som ska opereras i Umeå på polarkliniken, så är lite nervös inför resan, typ att jag inte ska orka bära min väska eller typ dör av smärta på vägen hem. Fast det ska nog säkert gå bra. :D Men.. jag har gått och tappat rösten + hosta. Så typiskt!! 

Gilla

Tuttlisan

Kvinna ·

03 okt, 2015

Jag känner mig också lite förkyld men ingen hosta och fortfarande rösten kvar. För att peppa oss själva lite. Vad ska bli det bästa med att få nya bröst?
Gilla

Tuttlisan

Kvinna ·

04 okt, 2015

nu håller jag på att dö av nervositet!!!!

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem