Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Tuttlisan profilbild

Tuttlisan

Kvinna ·

01 okt, 2015

Alla vi som opererar oss 5 oktober 2015

Bröstförstoring

Vi som ska operera oss nu på måndag kan väll följas åt ! Smärta läkning, storlek osv. Även nu innan kan vi snacka nerver och förberedelse! Hur känner ni er sista helgen innanoperationen?

59

Sortera efter

Jojja

Kvinna ·

04 okt, 2015

Åh, det kommer gå så bra!! :) Jag blev lite osäker härom dagen på storleksvalet men det släppte ganska snabbt, så än så länge kännerjag mig lugn. Jag är betydligt mer nervös inför en arbetsintervju som jag har i veckan! x) Men jag ska försöka göra en tidig kväll, flyget går 06.35 imorgon! Spännande!!:D
Gilla

hannaj

Kvinna ·

04 okt, 2015

Ååh lycka till alla som opereras imorgon. Imorgon har jag min prep-dag. Och när jag lägger mig ställer jag klockan på 04.00. 3 timmars körning för mannen och mig. Så laddad för i övermorgon. Men i nästa stund blir jag supernervös. Håller mig sysselsatt så jag slipper tänka
Gilla

nezza

Kvinna ·

04 okt, 2015

va skönt att ha någon med som stöd. själv så kommer en kompis förbi när jag vaknat ur narkosen. och när jag får åka hem så hämtar min sambo mig. lite orolig fför hur pass ont man kommer ha, men har man fött barn så borde man klara det mesta :)

lycka till nu wiiii snart har vi nya tvillingar :P

Gilla

nezza

Kvinna ·

04 okt, 2015

ja nu är det riktigt spännande och nervöst tjejer. svårt att sova, ska vara på kliniken imorgon vid 7.45 ta den andra dubbel duschen där och sen operation. :) har också varit väldigt nojig över storleken från och till. men hoppas och tror dom kommer bli perfekta. 

vi kan väl berätta lite hur morgondagen har gått när vi orkar.

lycka till nu :D 

Gilla

Tuttlisan

Kvinna ·

05 okt, 2015

Nu sitter jag i väntrummet på ak. Vill bara att det ska komma igång och på ett sätt bara gå hem :P
Gilla

Louise123

Kvinna ·

05 okt, 2015

Lycka till alla!!
Gilla

tuttfisa

Kvinna ·

05 okt, 2015

Jag är nu klar med min operation och så himla glad och lycklig! Det lilla jag har sett av brösten ser så fint ut och jag kan inte bli mer nöjd :) personalen är underbar och smärtan jag trodde skulle vara hemsk är inte alls de. Känner bara lite spänning, inte mer än så och jag kan ju bara hoppas att de kan få hålla sig på den nivån och inte bli värre :P Lycka till alla andra som också opar sig idag :)
Gilla

Louise123

Kvinna ·

05 okt, 2015

Nu är jag också klar och min smärta har varit hemsk, verkligen fruktansvärd. Släppt lite men fortfarande hemskt. Hoppas att jag får i mig min macka snart! Heja oss !
Gilla

tuttfisa

Kvinna ·

05 okt, 2015

Louise123 skrev:
Nu är jag också klar och min smärta har varit hemsk, verkligen fruktansvärd. Släppt lite men fortfarande hemskt. Hoppas att jag får i mig min macka snart! Heja oss !
Nej va tråkigt att du har så ont, hoppas de blir bättre snart!
Gilla

Englaaa

Kvinna ·

05 okt, 2015

Jag opererar mig imorgon bitti! Är dock på väg till kliniken redan nu då jag reser långt. Lycka till alla och stor kram.
Gilla

Cecilia91

Kvinna ·

05 okt, 2015

Lycka till alla ni som ska opa er :) Jag var så grymt nervös och såå rädd för hur ont jag skulle ha. Jag hade inte alls så ont som jag förväntade mig ha. Fick smärtstillande en stund efter jag vaknat och sen sov jag till och från 3h tills jag var redo att gå från kliniken. Det var meningen att en kompis skulle komma och hämta upp mig från kliniken men blev lite strul så slutade med att jag åkte tåg själv från Sthlm till Uppsala iaf. Hade så snäll sjuksköterska som erbjöd sig att följa mig till stationen, man var ju lite groggy ännu :b Första dagarna åt jag smärtstillande regelbundet men nu tar jag bara ibland. Tycker att svullnaden och spänningen är värst. Så känner jag av det ena bröstet eller implantatet mer än det andra.. Nån som vet om det är normalt? Tycker det är grymt obehagligt att man känner att det är ngt i brösten som inte hör dit. Men man vänjer väll sig! nån som vet hur länge känseln är borta? Det är också sjukt obehagligt :/ Förlåt för långt inlägg XD
Gilla

Johanna.H

Kvinna ·

05 okt, 2015

Då var operationen klar! Konstigt nog blev jag aldrig nervös, var hur lugn som helst. Tyckte det typ var roligt att bli sövd, speciell känsla. Har kunnat röra på mig rikigt bra, ingen vidare smärta än så länge. Hoppas ni andra mår bra :)
Gilla

Mary94

Kvinna ·

05 okt, 2015

Hur många cc la du i ? ;)
Gilla

Jojja

Kvinna ·

05 okt, 2015

Åh så roligt att läsa att det gått bra för alla er trots lite smärta, men det är väl sånt man får räkna med. Förhoppningsvis så blir det bättre <3 Jag var sist ut på Bellaklinken idag! Blev aldrig heller nervös i för operationen, vilket kändes skönt, däremot var jag alldeles övertrött, hungrig och supertaggad.. ;) Smärtan har inte varit så farlig, lite ont såklart. Däremot till skillnad frön första operationen så har jag varit extremt trött. Vaknade första gången strax före fyratiden och sedan har jag vaknat till som tätt. Varit rastlös i kroppen och velat kvickna till men ögonen har varit så trötta att jag inte kunnat hålla dem öppna mer än max 1 minut. Det är först nu vid 19 som jag börjat kunna vakna till ordentligt. Skulle välja mellan 725 och 825. Kände mig övertygad när jag träffade Johan att jag ville ha det större så vi har knuffat in 825! :) Min första tanke när jag vaknade var att jag inte såg någon som helst skillnad mellan mina 330 och dessa, men ju mer tiden har gått sö har jag insett att jo... De är större. Betydligt större ;) :)
Gilla

Tuttlisan

Kvinna ·

05 okt, 2015

Jag är så nöjd med Akademikliniken i Göteborg! Vilket ställe och vilken fantastisk personal. Jag mår bra och det Har jag gjort sen jag vaknade. Överlycklig över min 450!!!! Återbesök 13/10. Annars har jag kirurgtejp kompress och bh som jag fick där. Att sövas va så gott! Verkligen inget tt vara nervös för. Det gick på en sekund. När jg vaknade sen var jag sjukt torr i halsen så de fick badda mig i munnen med vatten. Det va ljuvligt att dricka när jag väl fick. Just nu äter jag oxy nått och celebra och alvedon ! Jag är så stolt att jag vågade!!!! Kram på er alla därute!!!
Gilla

nezza

Kvinna ·

06 okt, 2015

hej! operationen igår gick jätte bra var inte ett dugg nervös när jag kom in.   jag var på kliniken redan 7.30 fick en massa tabletter och sen hoppa in och duscha. sen rita och fotografera vi, och därefter så fick jag gå in i operationen.

dom sa att det kunde kännas kallt när dom tvätta mig men då hade jag redan somnat in :):)

när jag vaknade och fick hjälp in på toa för att kissa och  jag såg mig själv i spegeln med bandage så fan va najs jag har äntligen BRÖST :D så otroligt nöjd redan nu.

hade inge ont när jag vaknade vid 10, och kände mig mest groggy när jag fick åka hem vid 13..

blivit jätte bra ompysslad har inget att klaga på :)

smärtan blev värre framåt kvällen och imorse när jag reste mig ur sängen med hjälp av min sambo så gjorde det frutansvärt ont.  

blev kallsvettig ovh illamående. men nu efter jag tagit tabletter så spänner det mest. 

så glad att jag äntligen gjort detta. 

äter panodil, naproxen, ketogan, plus har smärtlindrings pump dom första tre dygnen. :)

skönt att det gått bra för er också, vi är awsome :D

Gilla

Tuttlisan

Kvinna ·

06 okt, 2015

Å va härligt att det gått bra för dig! Jag äter oxycontin, alvedon, celebra och oxynorm vid behöv! Tycker det funkar jättebra. Har dock ondare vid ärren idag. Men kl 0900 är det dags för nästa dos smärtlindring. !!! Grattis till lyckad operation och lyckad vistelse på kliniken :D
Gilla

nezza

Kvinna ·

06 okt, 2015

tack :)  gör mest ont när man ska resa sig upp eller sätta sig ner. blöder du mycket?

Gilla

Tuttlisan

Kvinna ·

06 okt, 2015

nezza skrev:

tack :)  gör mest ont när man ska resa sig upp eller sätta sig ner. blöder du mycket?

Ja det gör ont när man suttit länge och sedan reser sig upp eller lägger sig ner. Då stramar det i stygnen liksom. Har fu ont trots dina värktabletter annars? Jag blöder ingenting... Kram
Gilla

koalablue

Kvinna ·

06 okt, 2015

Hej

Är helt ny här och helt grön på det här med skönhetsoprationer.  Ville bara önska alla som ska opereas nu lycka till och undar om jag får följa er här då jag själv har varit på en konsultation i Örebro och har fått tid i januari 16 om inte det blir en avbokning före det.  Är själv jätte nervös.  Kul att höra era upplevelser och om ni blev nöjd.

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem