MDS
Kvinna ·
21 jul, 2019
Ankarlyft och bröstförstoring 2019
Andra bröstoperationerVill skapa en tråd för oss som gjort ett ankarlyft i samband med bröstförstoring. Vi läker på ett annat sätt än någon som bara lagt in implantat tex. Upplever bra läkning, det har gått 5 veckor. Har ännu en stor sårskorpa i T korset på ärtet, dvs där ärren går ihop från under bröstet och rakt upp. Vissa får t o m hål, har jag läst. Verkar också som att jag fått en ficka på höger bröst på utsidan. Höger bröst är även stötte, bredare och hänger mer, samt att bröstvårtan på höger inte är riktigt rund. Vet att man inte är färdiglänkt än, men jag tror ändå att jag börjar se slutresultatet. Vänster sitter ännu högt upp och jag har har bröstband igen. Hur går det för Er, vad upplever ni?
Sortera efter
Mejram
Kvinna ·
27 aug, 2019
Ullisen
Kvinna ·
27 aug, 2019
somebodyloveame
Kvinna ·
04 okt, 2019
Mikaela87
Kvinna ·
06 okt, 2019
Amalgam10
Kvinna ·
25 okt, 2019
Claudia_T
Kvinna ·
25 okt, 2019
Karins
Kvinna ·
25 okt, 2019
Spa
Kvinna ·
26 okt, 2019
Linska
Kvinna ·
26 okt, 2019
Claudia_T
Kvinna ·
05 nov, 2019
Linska
Kvinna ·
05 nov, 2019
Hej på er alla som gjort ankarlyft + inlägg!
ÄNTLIGEN är min op över, så glad att vara på "andra sidan" , slippa vänta och vara nervös :)
Nu en fråga, dag 2 och jag ser att det kommit aningen blod på min tshirt från ett av ärren. Är detta normalt eller bör jag kolla upp det?
Kan tilläggas att jag inte fick något bandage över vilket jag tycker är konstigt. Bara tejp, kompressorer oxh BHn över.
Tack för svar!!
Ceh88
Kvinna ·
05 nov, 2019
Linska
Kvinna ·
05 nov, 2019
Jag gjorde ett ankarlyft och implantat den 29/10, ska på första återbesöket idag. Och jag är såå nervös. Känns inte som att någon läker helt felfritt som gjort samma op. Ser framför mig att det är nekros och stora hål när hon tar bort tejpen idag haha:).
Claudia_T
Kvinna ·
06 nov, 2019
Claudia_T
Kvinna ·
07 nov, 2019
Epsvd
Kvinna ·
07 nov, 2019
Linska
Kvinna ·
07 nov, 2019
Till er som ska göra dessa ingrepp, se till att ha med någon vid din sida! Jag reste långt och bodde på hotell 3 nätter efter op. Ensam och envis.
Idag reser jag hem vilket känns skönt då jag kommer att få hjälp. Allt har varit en kamp, klä på sig, hämta vatten mm. Smärtan i musklerna har varit ofattbar och mitt ena bröst är fortfarande mycket mer svullet än det andra. Blod har kommit från såren men ingen fara enligt kliniken. Tålde ej Oxinorm och höll på att svimma/spy av dem.
Idag har jag lite mindre ont i själva musklerna men nu svider och bränner det i stygnen. Längtar enormt mycket till när denna första vecka är över och till efterkontrollen då stygnen ska bort.
Någon mer som är ny-opad och lyft där ute?
Bettyboopish
Kvinna ·
11 nov, 2019
MomaMe
Kvinna ·
13 nov, 2019
Malinofc
Kvinna ·
15 nov, 2019