MDS
Kvinna ·
21 jul, 2019
Ankarlyft och bröstförstoring 2019
Andra bröstoperationerVill skapa en tråd för oss som gjort ett ankarlyft i samband med bröstförstoring. Vi läker på ett annat sätt än någon som bara lagt in implantat tex. Upplever bra läkning, det har gått 5 veckor. Har ännu en stor sårskorpa i T korset på ärtet, dvs där ärren går ihop från under bröstet och rakt upp. Vissa får t o m hål, har jag läst. Verkar också som att jag fått en ficka på höger bröst på utsidan. Höger bröst är även stötte, bredare och hänger mer, samt att bröstvårtan på höger inte är riktigt rund. Vet att man inte är färdiglänkt än, men jag tror ändå att jag börjar se slutresultatet. Vänster sitter ännu högt upp och jag har har bröstband igen. Hur går det för Er, vad upplever ni?
Sortera efter
Stilly
Kvinna ·
15 nov, 2019
Liiiten123
Kvinna ·
15 nov, 2019
Bettyboopish
Kvinna ·
16 nov, 2019
Hej tjejer! Hur har era ärr läkt? Hur är det med känseln? Opererade mig i tisdags 12/11, har inte haft så ont som jag hade förväntat mig men nojjar mkt över att jag ska röra mig fel eller göra något som påverkar läkningen och göra ärren fula ??
Ylvaylva
Kvinna ·
16 nov, 2019
Malinofc
Kvinna ·
16 nov, 2019
Hej tjejer! Hur har era ärr läkt? Hur är det med känseln? Opererade mig i tisdags 12/11, har inte haft så ont som jag hade förväntat mig men nojjar mkt över att jag ska röra mig fel eller göra något som påverkar läkningen och göra ärren fula ??
Jag gjorde ett ankarlyft med implantat 2017, min ärr blev först röda, alltså illröda ca 1 månad efter, sen va dom röda i säkert ett halvår innan dom bleknade, ärren runt vårtgårdarna är jätte fina, syns bara om man tittar på nära håll och läkte först, ärren under bröstet, där det lodräta och vertikala möts, är nog där de syns mest, men det har bleknat oerhört, jag har inte solat mina ärr alls, men kommer göra det i sommar, gjorde en korrigering nu i november så har nya snitt under brösten, dock på samma ställe, så de kommer ju läka ihop som förr.
Jag har varit noga med att tejpa ärren i ett halvår, hade tejp non stop för att huden ska få läka ifred, sen smörjde jag med en ärr salva, gjord på silikon som jag köpte på Apotea. Sen ska man ju vänta tills ärren inte är röda längre innan man solar dom :)
Malinofc
Kvinna ·
16 nov, 2019
Stort grattis till nya boobs alla ni som är på andra sidan :) Får jag fråga er hur det är med känseln i brösten och bröstvårtorna? Känner ni nåt? Har någon hört nåt om sannolikheten att få tillbaka känseln?
Claudia_T
Kvinna ·
17 nov, 2019
Ronda
Kvinna ·
17 nov, 2019
Någon som haft vätska som runnit från ärret? Igår brände det till rejält under höger bröst, sen kom gulaktig vätska från samma ställe. Börjat med bröstband för 3 dagar sedan som pushat ner mitt högra bröst.
Kan det vara de inre stygnen som spökar? Infektion? Tryck av bröstbandet? Orolig nu och kontaktat kliniken, dock svårt på en söndag antar jag.
TACKSAM SVAR
Claudia_T
Kvinna ·
17 nov, 2019
SoloA
Kvinna ·
17 nov, 2019
Malinofc
Kvinna ·
17 nov, 2019
Smyger in här :) Jag har 8 dagar kvar till op, är inte nervös än utan enbart ivrig! Har några funderingar om någon känner sig manad att svara :)
Ni som redan har gjort op, hur upplevde ni snitten runt bröstvårtan?
Behöver man alltid ha bröstband?
Yngsta barnet är 16mån, när kan man bekvämt lyfta igen?
Stilly
Kvinna ·
18 nov, 2019
SoloA
Kvinna ·
18 nov, 2019
Smyger in här :) Jag har 8 dagar kvar till op, är inte nervös än utan enbart ivrig! Har några funderingar om någon känner sig manad att svara :)
Yngsta barnet är 16mån, när kan man bekvämt lyfta igen?
Kul att op närmar sig !! Jag är rätt nyopererad, i tisdags så kan inte riktigt svara på snitten runt bröstvårtan om du tänkte resultatmässigt? Jag har inte fått bröstband heller, har läst att många har fått det på efterkontrollen, kanske jag får det då om min klinik använde sig av det.
Min yngsta är 10 min och det har varit riktigt tufft att inte kunna lyfta upp och mysa, saknar det så! Sambon var varit hemma nu första veckan och veckan som kommer får jag hjälp av mamma och vänner sen hoppas jag verkligen jag kan göra mer med barnen. Hur har du löst det efter op? :)
Malinofc
Kvinna ·
19 nov, 2019
Yngsta barnet är 16mån, när kan man bekvämt lyfta igen?Kul att op närmar sig !! Jag är rätt nyopererad, i tisdags så kan inte riktigt svara på snitten runt bröstvårtan om du tänkte resultatmässigt? Jag har inte fått bröstband heller, har läst att många har fått det på efterkontrollen, kanske jag får det då om min klinik använde sig av det.
Min yngsta är 10 min och det har varit riktigt tufft att inte kunna lyfta upp och mysa, saknar det så! Sambon var varit hemma nu första veckan och veckan som kommer får jag hjälp av mamma och vänner sen hoppas jag verkligen jag kan göra mer med barnen. Hur har du löst det efter op? :)
Tänkte nog hur smärtan är just där, är väl egentligen bara den delen som jag inte är så ivrig över haha.
Ååh det förstår jag verkligen! Va skönt med så mycket hjälp :) är det bättre eller sämre mot vad du väntade dig efter en vecka?
Min man sambo blir hemma första 4dagarna, sen efter det så tror jag det blir vänner/familj som avlastar hemma. Inte helt spikat än ?
Malinofc
Kvinna ·
21 nov, 2019
Sullivan
Kvinna ·
23 nov, 2019
Ronda
Kvinna ·
24 nov, 2019
Hej! Har läst era inlägg och följer gärna tråden. Jag opererades den 15:e november och upplever nästan ingen smärta alls nu! Däremot är jag lite orolig över att huden mellan brösten lyfter lite. Någon som varit med om det? Jag hoppas det lägger sig ned svullnaden sen. :D
Sullivan
Kvinna ·
24 nov, 2019
Hej! Har läst era inlägg och följer gärna tråden. Jag opererades den 15:e november och upplever nästan ingen smärta alls nu! Däremot är jag lite orolig över att huden mellan brösten lyfter lite. Någon som varit med om det? Jag hoppas det lägger sig ned svullnaden sen. :D
Den lägger sig tillrätta när brösten sjunkit och svullnaden går ner.
Solfalk
Kvinna ·
02 dec, 2019
Charlott
Kvinna ·
06 dec, 2019