Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
MDS profilbild

MDS

Kvinna ·

21 jul, 2019

Ankarlyft och bröstförstoring 2019

Andra bröstoperationer

Vill skapa en tråd för oss som gjort ett ankarlyft i samband med bröstförstoring. Vi läker på ett annat sätt än någon som bara lagt in implantat tex. Upplever bra läkning, det har gått 5 veckor. Har ännu en stor sårskorpa i T korset på ärtet, dvs där ärren går ihop från under bröstet och rakt upp. Vissa får t o m hål, har jag läst. Verkar också som att jag fått en ficka på höger bröst på utsidan. Höger bröst är även stötte, bredare och hänger mer, samt att bröstvårtan på höger inte är riktigt rund. Vet att man inte är färdiglänkt än, men jag tror ändå att jag börjar se slutresultatet. Vänster sitter ännu högt upp och jag har har bröstband igen. Hur går det för Er, vad upplever ni?

83

Sortera efter

Sara1

Kvinna ·

24 nov, 2020

Hur mår ni nu några månader efter och hur har det gått för er med komplikationer?
Gilla

Fru1828

Kvinna ·

03 dec, 2020

Jag gjorde ankarlyft och bröstförstoring 275 cc under muskel för en vecka sedan. Har haft riktigt ont fram till nu. Sover dåligt då bröstbandet och bygelbhn trycker men försöker bara härda ut. Är jättenöjd med resultatet, så lagom stora och fina i formen så det är värt all smärta och sömnbrist. En fråga... Hur länge har ni haft ont på nätterna och svårt att sova?
Gilla

Ironvurpis

Kvinna ·

03 dec, 2020

Har någon av er gjort lyft och implantatbyte? Är nyfiken på hur det kommer att se ut. Jag ska själv göra en OP den 21/12 för lyft och implantatbyte. Det jag jag vill korrigera är framförallt att mina implantat har åkt ut åt sidan och att jag har mycket egen bröstvävnad som gör att jag har dubbelbröst. Så jag hoppas att det blir ett bra resultat.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem