Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Talons hauts profilbild

Talons hauts

Kvinna ·

14 jan, 2015

är 405cc litet? *BILD*

Bröstförstoring

Hej tjejer behöver er hjälp nu!

De är såhär att jag ska opereras nu på fredag och funderar mellan 375cc eller 405cc men ju mer jag kollar runt här på forumet så känns de som att 405cc inte blir så stort. tillexempel Paow hennes bröst är 450cc och hennes är förstora tycker jag när man sätt henne på tv osv. men sen kollar man runt här på forumet och ser andra som har större cc men ser mindre ut. jag är nog inte den ända som blir förvirrad. 

jag är 20år och väger runt 64kg så har försökt att kolla här på bilder med storlek 405cc och min längd/vikt. Patrik säger att jag har 400cc bröst vävnad nu. (minns inte om de var 440, men runt där)

Här är mina bilder på både 375cc och 405cc, blir 405cc bra tycker ni? är så rädd om de blir för litet eller så. 

47

Sortera efter

Talons hauts

Kvinna ·

14 jan, 2015

Gick till twilfit och fick hjälp av en tjej som jobbade där och vi porvade olika bh:ar utan vadering och hon sa att jag hade mellan D, E. trodde jag aldrig haha. hur mycke bröst vävnad har nu? ja precis de är hennes bröst som jag har blivit rädd för att få, så vågar inte heller ta mer.

de är för dom som är silvermedlemmar som ser bilderna :)

Gilla

Talons hauts

Kvinna ·

14 jan, 2015

å va spännande! vart? :)

Gilla

Lumiess

Kvinna ·

14 jan, 2015

Vi har lite samma längd och vikt, hade dock ca 200 cc egen vävnad innan (om jag mätte rätt). Har nu 520 gram (motsvarar ca 560 cc) så jag tror absolut att du kan ta mer än 405 cc utan att det blir löjligt stort.
Gilla

Talons hauts

Kvinna ·

14 jan, 2015

aa de är nog sant! ska nog ta mer, ser du bilderna? hur mycket mer tycker du då? såg att du har allergan är du nöjd med dom? för ska också ha men vet inte vilken än typ

Gilla

Linnéa.W

Kvinna ·

14 jan, 2015

Jag är lika lång som dig och väger något mer. Jag hade 500 i egen vävnad som jag tog bort 100 av sen la jag in 500. Jag tycker mina är perfekt storlek. Du kan kolla på min sida om du vill. Ska försöka jobba lägga upp några nya bilder i dagarna. Är snart 10 veckor sen operation.
Gilla

Talons hauts

Kvinna ·

14 jan, 2015

å va kul ja me! hahah som för mig, tänkter fortfarande på storleken. men jag är inte nervös för op bara om de blir fel storlek, men jag kommer nog antagligen bli nervös för allt sen ;) du måste skriva tiill mig på PM efter så får du berätta hur de gick 😀

Gilla

Gol1

Kvinna ·

14 jan, 2015

Nu kommer ag in med lite annat här men TS du har 400cc i dig själv exakt som jag. Då antar jag att dina är stora med? Och jag velade mellan 440 och 495. Och igår valde jag 545 och är nu as velig och orolig jag valde så stort. Precis innan jag gick så sa han "du har 400 i egen vävnad så de blir nästan 1000cc i varje" då höll jag på o svimma. Om man har 400 i egen o lägger in 450 får man då 850 typ? O kan man jämföra då bilder här på forumet som är 850? Totalt förvirrad här
Gilla

Talons hauts

Kvinna ·

14 jan, 2015

Lennéa.W dom ble ju jättebra ju, kanske ska ta 450 då. haha då kommer jag där paows storlek, skulle aldrig ha sätt hennes då skulle jag aldrig tänka så som jag gör

Gilla

Talons hauts

Kvinna ·

14 jan, 2015

Gol1 ser du mina bilder? haha ja jag kan förstå låter helt plötsligt jättemycket, kan du inte lägga upp någon bild? 

ja jag har tänkt samma som dig kan man tänka så? om man har runt 400 och ska ta in runt 400, kan man tänka sina fast dubbelt så mycket?

de borde ju va så eller är jag helt borta

Gilla

Gol1

Kvinna ·

14 jan, 2015

Ah jag ser dina bilder idag tycker absolut inte de ser för stort ut. Men kollar man på bilder här där folk lagt in 800 o inte hade nån egen vävnad typ så ramlar man ju nästan av stolen, Kommer vi då få som dom eller blir de ett annat resultat med 400 egen vävnad och 400 implantat än vad 800cc implantat ger undrar jag . Jag har oxå skrivit en tråd förut om paows bröst då de är mina "skräck bröst" Nu är ju hon väldigt kort och liten men ändå. Ska försöka lägga upp bild ikväll :)
Gilla

Mle

Kvinna ·

14 jan, 2015

Vi är nästan lika långa och väger ungefär lika mycket. Jag opereras imorgon och kommer lägga in 560 gran Allergan. Jag har 415 nu och dom tycker jag är små. Jag vet inte hur mycket egen vävnad men hade en del, dock avlägsnades lite vid förra operationen. Så jag gissar på att du kan gå upp lite och det inte blir för stort för dig :)
Gilla

Lumiess

Kvinna ·

14 jan, 2015

Talons hauts skrev:

aa de är nog sant! ska nog ta mer, ser du bilderna? hur mycket mer tycker du då? såg att du har allergan är du nöjd med dom? för ska också ha men vet inte vilken än typ

Var svaret till mig? Jodå, jag ser bilderna och vore jag i ditt ställe skulle jag välja som minst 500 cc då jag tror att du absolut kan bära upp det. Har bara haft dem i ca 5 veckor men hittills är jag väldigt nöjd. Har läst att en del tycker att Allergan är för hårda men det upplever inte jag. Har soft touch som enligt Patrik är en förbättrad variant av Allergan (föregångaren är responsive). Det bästa är nog att du för ett samtal med Patrik, han kan säkert guida dig rätt :)
Gilla

Talons hauts

Kvinna ·

14 jan, 2015

Gol1 ska nog maila Patrik i morgon och fråga just om de där. jaaa hennes bröst är dom man inte vill ha, ska vara ärlig så har jag varit på två konsultationer hos Patrik. först valde vi mellan 520cc eller 560cc men sen när man fick se paow så fick jag panik så fick en gratis konsultation av dom för att kolla på en ny storlek. haha kanske låter löjligt att jag gick ner i cc pågrund av henne (va dum jag känner mig nu) 

Gilla

Talons hauts

Kvinna ·

14 jan, 2015

Mle fick du betala något för att ändra storlek? de är just de där jag är rädd för man vill ju självklart bli nöjd från första början. för har läst att de är ganska många tjejer som byter storlek när dom har haft 400cc hade du mindre innan än mig? 

Gilla

Talons hauts

Kvinna ·

14 jan, 2015

Lumiess aa de va de:) har varit på två konsultationer hos patrik först ville jag ha som va 560cc har bilder här hemma, kan lägga upp. men ser ingen skillnad typ på dom. han sa att jag ska ha stort, de blir inte bra med små sa han så. på dig blev de jättebra! men just den där paow som har förstört de. de ser verkligen inte konstigt ut på dig. får väl tänka att vi har mer samma kropp så de blir annat.

Gilla

Gol1

Kvinna ·

14 jan, 2015

Haha ja jävla paow;) att se hennes har gjort mig as osäker med. Jag vill absolut inte komma och vanka med två jätte juver :s Är dessutom livrädd att man inte kommer kunna ha några kläder man har nu alls :O 545 känns ändå bra o kändes bra när jag prova men just de där att 400+545 blir aaaaaas stort om de nu är så att man kan lägga ihop dem o kolla på dom som lagt in 8-900 här. För de vägrar jag ha. Kommer grina blod efter op då. Talons hauts du måste skriva här sen va Patrik svarar ::)
Gilla

Anonym användare

14 jan, 2015

Du kan ju inte jämföra dig med Paow som är en liten sticka, skulle gissa på att hon väger 20kg mindre än dig. 

Man kan inte plussa bröstvävnad och implantat och få tex 900cc bara så där. Det är helt olika saker och vävnaden kan lägga sig på olika sätt.

Jag väger ~65. Har 600cc och det är inte förstort till min kropp.. 

Gilla

Lumiess

Kvinna ·

14 jan, 2015

Talons hauts skrev:

Lumiess aa de va de:) har varit på två konsultationer hos patrik först ville jag ha som va 560cc har bilder här hemma, kan lägga upp. men ser ingen skillnad typ på dom. han sa att jag ska ha stort, de blir inte bra med små sa han så. på dig blev de jättebra! men just den där paow som har förstört de. de ser verkligen inte konstigt ut på dig. får väl tänka att vi har mer samma kropp så de blir annat.

Mm, jag tror nog som Patrik här, att för små inte blir det bästa på dig med din längd, vikt och att du redan har mycket egen vävnad. Bättre då att välja lite mer volym så att du får en snygg klyfta och proportionerliga bröst tror jag. Paow ser ju betydligt mer petite ut än någon av oss och då ser ju bröst i den storlek hon var också för stora ut i mitt tycke.
Gilla

Talons hauts

Kvinna ·

15 jan, 2015

aa får nog ta mer än 405cc kanske 450cc haha fan va feg jag är. tjejer kolla in på min profil har laddat upp massa olika storlekar som jag hade hemma. är de bara jag som inte ser så stor skillnad på dom bilderna? 

Gilla

Anonym användare

15 jan, 2015

Du kommer inte se nån skillnad på 405 och 450..

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem