Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Jonna profilbild

Jonna

Kvinna ·

09 jan, 2016

Är SÅ nöjd med storlek! Fler som är det?? *bild 350cc*

Bröstförstoring

Så mycket jag har velat om storlek. Finns nog många här som känner i gen sig! Jag undrar om det finns fler här inne som lyckas välja den perfekta storleken för just dom?:) När man känner att man varken vill ha större eller mindre måste man ju kunna säga att man har lyckas ganska bra?;) Har stora ådror i mitt bröst som jag fick när jag skulle amma och även ganska brett i sär men ärligt kan jag inte bry mig mindre!:) Dom är vackra och perfekta på alla sätt och vis!! Sååååå glad:):) Ps. Har försökt att lägga in många före och efter i mina album för att ni som velar/funderar ska kunna se så tydligt som möjligt hur slutresultatet blir, hoppas det uppskattas:)

45

Sortera efter

sosu

Kvinna ·

12 jan, 2016

Bellis84 skrev:

Hej, vad härligt att höra hur nöjda ni är med storleken.
Själv sitter man i funderingarna vad som kommer bli bäst för en själv. Hur kom ni fram till vilken cc ni skulle ha? Tog ni det som såg bäst ut eller
la ni till 50cc på det ni testade?
Provade själv mentor 275 cc och är så jag vill att det ska se ut efter op, funderingarna går att man ska ska lägga in lite mer =)

Jag provade med ristest några dagar då och då, även på jobbet och i olika sociala sammanhang... ingen sa något ;-) Då provade jag 3dl.

På min första konsultation sa min kirurg att om 3dl ris kändes bra i storlek skulle jag lägga in 360cc mellan profil. Men pågrund av mina höga bröstveck rekommenderade min kirurg mig just innan op att för att få upp mina bröstvårtor var det bäst med 400cc hög profil.

Det var tror jag bara 0,5cm mindre i bredd och 0.9cm högre i projektion/put. Så det blev 100cc mer än jag från början tänkt men det är ingen större visuell skillnad från ristestet och jag känner mig jättenöjd. Det blev helt rätt i propoption till min kropp och bröstkorg m.m. så fastna inte på antalet cc utan det är nog bra att veta vad en har för bredd och hur implantatets bredd påverkar reultatet. Givetvis vad du vill ha för projektion. Så får du se på konsultationen vart du landa i antalet cc...

Titta på före och efter bilder på tjejer som ser ut ungefär som du så får du en bra uppfattning på hur de olika implantaten samt storlekarna blir.

Lycka till!

Gilla

dgbg

Kvinna ·

12 jan, 2016

Har själv velat fram och tillbaka och bestämde mig för 340. Hoppas jag blir lika nöjd som dig!!

Gilla

Bellis84

Kvinna ·

12 jan, 2016

sosu skrev:

Bellis84 skrev:

Själv sitter man i funderingarna vad som kommer bli bäst för en själv. Hur kom ni fram till vilken cc ni skulle ha? Tog ni det som såg bäst ut eller
Provade själv mentor 275 cc och är så jag vill att det ska se ut efter op, funderingarna går att man ska ska lägga in lite mer =)

Jag provade med ristest några dagar då och då, även på jobbet och i olika sociala sammanhang... ingen sa något ;-) Då provade jag 3dl.

På min första konsultation sa min kirurg att om 3dl ris kändes bra i storlek skulle jag lägga in 360cc mellan profil. Men pågrund av mina höga bröstveck rekommenderade min kirurg mig just innan op att för att få upp mina bröstvårtor var det bäst med 400cc hög profil.

Det var tror jag bara 0,5cm mindre i bredd och 0.9cm högre i projektion/put. Så det blev 100cc mer än jag från början tänkt men det är ingen större visuell skillnad från ristestet och jag känner mig jättenöjd. Det blev helt rätt i propoption till min kropp och bröstkorg m.m. så fastna inte på antalet cc utan det är nog bra att veta vad en har för bredd och hur implantatets bredd påverkar reultatet. Givetvis vad du vill ha för projektion. Så får du se på konsultationen vart du landa i antalet cc...

Titta på före och efter bilder på tjejer som ser ut ungefär som du så får du en bra uppfattning på hur de olika implantaten samt storlekarna blir.

Lycka till!

Tack ska nog prova gå runt mer utanför hemmet med det som känns bekvämt och så för mig =). Hade bröstbredd 12,5 så då skulle det bli låg profil, velar om jag kanske vill ha lite me put och ta plus profilen den hade 12,3 i bredd i 325cc. Är väldigt smal så är lite små rädd att det knappt kommer bli något mellanrum mellan brösten om de blir för breda =/

Gilla

sosu

Kvinna ·

12 jan, 2016

Bellis84 skrev:

sosu skrev:

Bellis84 skrev:

Lycka till!

Tack ska nog prova gå runt mer utanför hemmet med det som känns bekvämt och så för mig =). Hade bröstbredd 12,5 så då skulle det bli låg profil, velar om jag kanske vill ha lite me put och ta plus profilen den hade 12,3 i bredd i 325cc. Är väldigt smal så är lite små rädd att det knappt kommer bli något mellanrum mellan brösten om de blir för breda =/

Det låter klokt att pröva utanför hemmet, då vet du om storleken känns bra och om du inte tänker på den så är den rätt för dig. Så tänkte jag själv. Jag ville inte att min omgivning skulle märka något eller tänka på det.

Har du tagit upp ditt tvivel kring bredden med din kirurg? Jag hade innan rätt brett mellanrum på mina bröst så på mig har det inte gjort någon skillnad efter op. men har du redan nu tätt mellan brösten ska du nog ha det i åtanke. Men det vet nog din kirurg bäst av erfarenhet.

När du nämnde låg profil menade du mellan profil? Det är ju en skillnad på låg profil och hög profils put. Vilka implantat har du tänkt välja?

Gilla

Bellis84

Kvinna ·

12 jan, 2016

sosu skrev:

Bellis84 skrev:

sosu skrev:

Bellis84 skrev:

Lycka till!

Det låter klokt att pröva utanför hemmet, då vet du om storleken känns bra och om du inte tänker på den så är den rätt för dig. Så tänkte jag själv. Jag ville inte att min omgivning skulle märka något eller tänka på det.

Har du tagit upp ditt tvivel kring bredden med din kirurg? Jag hade innan rätt brett mellanrum på mina bröst så på mig har det inte gjort någon skillnad efter op. men har du redan nu tätt mellan brösten ska du nog ha det i åtanke. Men det vet nog din kirurg bäst av erfarenhet.

När du nämnde låg profil menade du mellan profil? Det är ju en skillnad på låg profil och hög profils put. Vilka implantat har du tänkt välja?

Det var först jag kom hem som jag börja tänka på bredden lite mer, samtidigt vill man ju ha en fin klyfta inte allt för tajt bara =) Där jag ska op har dom bara Mentor verkar som att det är det enda alternativet här uppe. Det är den lägsta profilen vi pratade om på konsultationen, just för att det var där min bröstbredd passade in med det implantat jag testa och tyckte såg bra ut. Då jag kommer lyfta så kommer det även tas bort lite egen vävnad så blir jag rädd att det kommer bli för platt och litet sen.

Ska nog skriva till Jenny och fråga henne, man har ju lite tid kvar innan det är dags för op =D

Gilla

Asirnas

Kvinna ·

12 jan, 2016

Bellis84 skrev:

Jag kom fram till det rätt fort med min kirurg.

Hon la in 375 cc MP i bh:n, men det kändes inte riktigt rätt för mig iaf. Så sa hon vi kan testa med HP, vilket jag absolut inte hade tänkt mig, men så fort HP kom in i bh:n så såg dte perfekt ut till min kropp! :)

Har dock idag 400CC HP Motiva Ergonomix ^^

Gilla

Bellis84

Kvinna ·

12 jan, 2016

Asirnas skrev:

Bellis84 skrev:

Hon la in 375 cc MP i bh:n, men det kändes inte riktigt rätt för mig iaf. Så sa hon vi kan testa med HP, vilket jag absolut inte hade tänkt mig, men så fort HP kom in i bh:n så såg dte perfekt ut till min kropp! :)

Ok så jag som inte har så stora höfter eller rumpa kanske det blir bra att ha MP då? =) Det kändes som sagt bra då jag testade och det såg bra ut till min övriga kropp.

Blev resultatet efter op samma som när du provade inläggen? eller aningen mindre?

Gilla

Pil79

Kvinna ·

12 jan, 2016

Hej! Vad bra att du är nöjd! Storleken passar din kropp! Det är 3 veckor sedan min op och jag är också nöjd med storleken, 375cc, men vet ni om det är normalt att de krymper fram till 6 månader då de brukar ha uppnått slutresultat? Mina är fortfarande hårda nämligen men jag vet inte om det delvis beror på svullnad som kommer försvinna. Jag hoppas inte för jag vill verkligen att de ska behålla storleken de har nu.
Gilla

Jonna

Kvinna ·

12 jan, 2016

Bellis84 skrev:
Själv sitter man i funderingarna vad som kommer bli bäst för en själv.  Hur kom ni fram till vilken cc ni skulle ha? Tog ni det som såg bäst ut eller 

Jag har ju en bild på när jag har mjöl i påsar och när dom sedan är klart! Tycker det gav en väldigt rättvis bild ändå:) Min kille va snäll och gjorde olika storlekar åt mig som jag fick svansa runt i:) Så det ger en ganska bra bild! Jag funderade mellan 325, 350 och 375 men någonstans kände jag hela tiden att det skulle nog bli 350. Det räcker för mig 3,5 dl i varje bröst kändes ju helt lagom trots allt! Du är ju rätt liten så dina 275 kommer nog se jätte bra ut men prova även 300 så att du blir nöjd:)
Gilla

Jonna

Kvinna ·

12 jan, 2016

dgbg skrev:

Har själv velat fram och tillbaka och bestämde mig för 340. Hoppas jag blir lika nöjd som dig!!

Ja det blir säkert super!! Det är så svårt att ge råd när man inte vet hur ni vill att det ska se ut:).. Men ja kommer väl se lite större ut än på mig! Du är ju lite kortare och några kilon lättare:)
Gilla

Asirnas

Kvinna ·

12 jan, 2016

Bellis84 skrev:

Asirnas skrev:

Bellis84 skrev:

Ok så jag som inte har så stora höfter eller rumpa kanske det blir bra att ha MP då? =) Det kändes som sagt bra då jag testade och det såg bra ut till min övriga kropp.

Blev resultatet efter op samma som när du provade inläggen? eller aningen mindre?

Vad som passar dig beror på längd, vikt och kroppsform. Jag upplever mina blev så stora som när jag provade dem framför spegeln.

Hur stora/små implantaten blir beror också på hur ens revben lutar inåt eller utåt.

Om implantaten kändes bra när du provade de så kör på det :)

Gilla

Jonna

Kvinna ·

12 jan, 2016

Pil79 skrev:
Hej! Vad bra att du är nöjd! Storleken passar din kropp! Det är 3 veckor sedan min op och jag är också nöjd med storleken, 375cc, men vet ni om det är normalt att de krymper fram till 6 månader då de brukar ha uppnått slutresultat? Mina är fortfarande hårda nämligen men jag vet inte om det delvis beror på svullnad som kommer försvinna. Jag hoppas inte för jag vill verkligen att de ska behålla storleken de har nu.
Tack snälla:) Ja din profil bild du har ser ju bara bra ut! Jag går in på min femte vecka nu och tycker att dom faktiskt börjar mjukna lite , hoppade lite framför spegeln och denna gång skumpar ju brösten lite ( förra gången var det enbart magen;) Jag har ju en bild när mina va några dagar och sedan på en månad och jag tycker dom ser större ut när det gått en stund! Nu har ju inte jag haft mina i 6 månader än men alltså tycker det känns sjukt ologiskt att dom skulle åka in i kroppen mer. Även om dom ändrar form så är det ju 375cc som sitter där?
Gilla

Bellis84

Kvinna ·

12 jan, 2016

Jonna skrev:
Bellis84 skrev:

Jag har ju en bild på när jag har mjöl i påsar och när dom sedan är klart! Tycker det gav en väldigt rättvis bild ändå:) Min kille va snäll och gjorde olika storlekar åt mig som jag fick svansa runt i:) Så det ger en ganska bra bild! Jag funderade mellan 325, 350 och 375 men någonstans kände jag hela tiden att det skulle nog bli 350. Det räcker för mig 3,5 dl i varje bröst kändes ju helt lagom trots allt! Du är ju rätt liten så dina 275 kommer nog se jätte bra ut men prova även 300 så att du blir nöjd:)

Det var verkligen likt när du testat med mjöl, och storleken ser ut att passa dig jättebra =)

Dags att springa till skafferiet och leta fram mjölet =D

Gilla

Jonna

Kvinna ·

15 jan, 2016

Bellis84 skrev:

Jonna skrev:
Bellis84 skrev:

Det var verkligen likt när du testat med mjöl, och storleken ser ut att passa dig jättebra =)

Dags att springa till skafferiet och leta fram mjölet =D

Tack! Ja det känns toppen:):) Ja testa på!
Gilla

Tuttlös 2014

Kvinna ·

15 jan, 2016

Kunde inte valt en bättre storlek
Gilla

Nattviol

Kvinna ·

15 jan, 2016

Jag hör nog till en av dom som valt små implantat och är sjukt nöjd med dom. Blev 245 cc, anatomiska. Det har gått fyra veckor och dom känns redan som mina egna :).
Gilla

Copa14

Kvinna ·

18 jan, 2016

Åh gud var roligt!! :D Är nyfiken på vilken storlek du hade innan? Jag går också i tankarna på att lägga in någonstans mellan 350 och 400. :)

Gilla

Jonna

Kvinna ·

18 jan, 2016

Copa14 skrev:

Åh gud var roligt!! :D Är nyfiken på vilken storlek du hade innan? Jag går också i tankarna på att lägga in någonstans mellan 350 och 400. :)

Va det mig du skrev till?;) Med din längd och vikt kan du nog absolut bära upp 400! Iof har du ju B kupa sen innan:) Så det blir ju nig ett par rediga boobs:) Beror ju lite på hur du vill se ut?:)
Gilla

Asirnas

Kvinna ·

18 jan, 2016

Copa14 skrev:

Vi är stort sett lika långa men jag väger ca 60kg.

Jag har 400 Ergonomix HP, du kan se bidler på min profil :)

Gilla

Plattfall

Kvinna ·

23 jan, 2016

Ser jätte bra ut! :) Vilka storlekar vela du mellan?

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem