Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
LindaStockholm profilbild

LindaStockholm

Kvinna ·

23 maj, 2014

'Bild* Brösten som hållit mig sömnlös i 10 dagar 550cc

Bröstförstoring

Hej allihopa!

Några av er har kanske sett mig böla ut i Sov-tråden, har verkligen haft ovanligt ont och knappt sovit en blund sedan jag opererade mig 13 maj.
Mina bröst är överkänsliga, krampar, nerverna spökar ända bak i ryggen och har inte ens kunnat ha kläder på mig för då har det skurit och brunnit i de.
Har grinat varje dag och bävat för om jag måste ta ut de för det har varit så outhärdligt
Men idag har kirurg och sköterska lugnat mig att allt kommer att bli bra, att vissa får så här ont även ifall det inte hör till vanligheterna och så blev jag sjukskriven tills mitten av nästa vecka så nu har jag ork att lägga upp en ny bild här för jag vet hur kul jag själv tycker att det är med bilder.
Jag har 550cc hög profil, var jätteliten innan- nästan ingenting helt enkelt. Nu har de sjunkit ner 2-3 cm sedan operation men de är så överkänsliga att jag inte kan ha plagg på mig någon längre stund. Och huden spänner enormt runt hela ryggen.
Har fått en mystisk svart fläck som står ut under bröstet idag men så länge den inte blommar ut så ska jag inte vara orolig sa sköterskan.
Måste ge en eloge till Proforma som alltid återkopplat inom 5 min när jag har haft så mycket smärta att jag mailat och ringt, de har verkligen försökt hjälpa mig på alla sätt
77

Sortera efter

äntligenboobs

Kvinna ·

31 maj, 2014

Ja..nu börjar det kännas att det är nått allvarligt som har hänt....hoppas inte!!! Krya på dig LindaStockholm!!

Gilla

Nasse

Kvinna ·

01 jun, 2014

Börjar också verkligen bli orolig, varit ute och rest sen i torsdags och kom precis hem och satt mig vid datorn och inget nytt om LindaStockholm. Läser du detta och inte orkar skriva så krya på dig och hör av dig så fort du orkar för vi är så många som tänker på dig och undrar.

Gilla

Nellaaan

Kvinna ·

01 jun, 2014

Hoppas inget allvarligt hänt.
Gilla

Cheetah

Kvinna ·

01 jun, 2014

Orolig blir man :(
Gilla

Doris77

Kvinna ·

05 jun, 2014

Ingen som har hört nått?

Gilla

Vonkan

Kvinna ·

05 jun, 2014

Nä nu börjar man bli riktigt rädd :-(
Gilla

Silky

Kvinna ·

05 jun, 2014

Hoppas du mår bra LindaStockholm! Vi är många som är oroliga!

Gilla

LindaStockholm

Kvinna ·

05 jun, 2014

Hej alla underbara människor! Blir alldeles tårögd över alla fina kommentarer... <3

Jo det gick ju inte så bra för mig... blev inlagd direkt jag kom till akuten och fick massa läkare runt mig eftersom mina "blåmärken" spred sig hela tiden och de visste inte om det var en bakterie plus att jag ju blödde och hade mig och det kom inte från snitten utan trängde ut genom huden, väldigt läskigt. Sedan fick de akut ta ut de och jag fick ligga kvar en vecka och efter det har min mamma tagit hand om mig. Har haft fasligt ont och har det ännu, främst för att huden blev så hård av hematomer på magen att jag inte kunnat räta på mig ens.

Jag är den första som drabbas av detta någonsin på kliniken, de på Karolinska var vän med min kirurg och alla har varit väldigt involverade och tagit så bra hand om mig. Men jag fick iaf både blödningar och infektioner i båda brösten vilket är väldigt ovanligt överhuvudtaget.

Nu äter jag mediciner och hoppas bli helt frisk så att jag kan få bröst igen i höst.

Ska börja jobba nästa vecka men min hud är så öm att jag knappt kan ha kläder på mig så hoppas att det ger sig.

Men det känns bättre varje dag ska ni veta och så fort jag inte har ont längre kommer allt kännas tusen ggr bättre!

Jag vill verkligen tacka alla er härinne som gav mig tips och stöd när jag var i nöd!

Tusen pussar och kramar <3 <3 <3

Gilla

Doris77

Kvinna ·

05 jun, 2014

Vad skönt du hörde av dig! Jobbigt förstår jag men håller tummarna nu blir helt återställd! <3

Gilla

Cheetah

Kvinna ·

05 jun, 2014

Där är du ju :) välkommen tillbaka! Låter som att du har haft det riktigt kämpigt! Inte det man förväntar sig när man just opererat sig kanske :(. Tur att det ändå har gått så bra som det har. Låter läskigt det där med att blöda genom huden :S. Hua! Krya på dig massor nu ❤️
Gilla

Silky

Kvinna ·

05 jun, 2014

Vilken lättnad att höra av dig! Fan vad tråkigt det som hänt, läskigt också, men hoppas du är på bättringsväg och smärtan är snart borta!! Låter som du orkar ändå tänka positivt, du är stark! Krya på dig!

Gilla

Vonkan

Kvinna ·

05 jun, 2014

Ååååå lindastockholm vet du hur orolig jag har varit för dig men tack att de gått så bra å att du skrivit till oss <3 hoppas verkligen att de går över snart har du fått tagit ut inplantaten? Stora bamse kramar gumman
Gilla

LindaStockholm

Kvinna ·

05 jun, 2014

Tack så mycket tjejer, känns så toppen med stödet på detta forum.

Ja Vonkan de slängde de t.o.m på Karolinska, jag som hade velat ha de som minne... Men kanske inte så kul när de var infekterade. 

Hoppas kunna sätta in de i slutet av september så nu blir det en hälsosam bröstlös sommar då jag får jobba på immunförsvaret.

Kraam.

Gilla

Vonkan

Kvinna ·

05 jun, 2014

Ja de låter som en bra idé gumman kram kram på dig å ta väl hand om dig
Gilla

Mandelblom

Kvinna ·

05 jun, 2014

Åh vad skönt att du hörde av dig ohatt uär hemma igen. Men vilken läskig erfarenhet! Vet de vad som orsakade allt, var det något fel vid operationen eller var det något som skulle ha hänt oavsett?

Gilla

LindaStockholm

Kvinna ·

05 jun, 2014

Vonkan: Tackar och massa kramar till dig!

Mandelblom: Det lär vi aldrig få veta, det kan ha varit något på huden, jag kan ha fått det hemma efter men de kan inte få reda på det dessvärre. Dock är alla väldigt förfärade att jag fick både och på båda brösten. Men de säger att jag nog bara hade otur. 

Kan råda alla att gå och kolla sin sänka och så om ni är rädda för infektion och saker känns skumma, för jag hade aldrig feber trots att infektionen var stor!

Men man är ju nervös för att gå igenom det igen och riskera infektion igen men jag antar att inte blixten slår två ggr och att vi kommer kolla upp allt som går innan den här gången. Ska göra koaguleringstester och så i sommar. För nu när man fått känna på hur det är att ha bröst vill man ju gärna ha de :)

Gilla

Nasse

Kvinna ·

05 jun, 2014

LindaStockholm: härligt att höra av dig. Vilken historia men vilken tur du ändå haft att det tog dig på allvar. Blir allt lite rädd, har lite rodnad runt bröstvårterna och spänner i dem också, sköterskan har tittat på dem och tror inte det är någon fara med dem, ska ta Ipren nu en vecka 3 ggr/dagl och de är ju inflammationshämmande. Men annars är jag nöjd med mina nya vänner börjar sjunka ner lite nu och är inte så fyrkantiga längre.

Men ta det nu lugnt och vila dig, hoppas du kan så sova nu utan att sitta upp....(lite skämt i allt elände)

Kram på dig och än en gång så är det så skönt att fått höra av dig, var riktigt orolig.

Gilla

LindaStockholm

Kvinna ·

05 jun, 2014

Åh hej Nasse, ja detta var ju så himla ovanligt så du har bergis inget att oroa dig för. Jag kunde ju knappt ta ett steg med mina tidsinställda bomber så jag borde åkt in tidigare men så hade man ju hört om folk som legat 3 v i sängen så trodde bara att jag var lite känslig. Men mina hade växt också och första sköterskan kunde klämma så mycket ur de så att de började prata om fettvävsnekros och jag höll ju på att svimma. 

Ja inatt sov jag på sidan halva natten för första gången och oj vad underbart trots att jag fortfarande har ont. 

Kan du ligga på sidan ännu? Kramar :)

Gilla

Steelin

Kvinna ·

06 jun, 2014

Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva, de är ju helt ofattbart. Är så otroligt ledsen för din skull och sänder en styrkekram. Har varit riktigt orolig :-(
Gilla

LindaStockholm

Kvinna ·

06 jun, 2014

Tack gulliga Steelin, ja detta var ju väldigt olyckligt. Men allt kommer nog att kännas bättre när jag inte har ont längre.

Hoppas allt är bra med dig :)

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem