Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
LindaStockholm profilbild

LindaStockholm

Kvinna ·

23 maj, 2014

'Bild* Brösten som hållit mig sömnlös i 10 dagar 550cc

Bröstförstoring

Hej allihopa!

Några av er har kanske sett mig böla ut i Sov-tråden, har verkligen haft ovanligt ont och knappt sovit en blund sedan jag opererade mig 13 maj.
Mina bröst är överkänsliga, krampar, nerverna spökar ända bak i ryggen och har inte ens kunnat ha kläder på mig för då har det skurit och brunnit i de.
Har grinat varje dag och bävat för om jag måste ta ut de för det har varit så outhärdligt
Men idag har kirurg och sköterska lugnat mig att allt kommer att bli bra, att vissa får så här ont även ifall det inte hör till vanligheterna och så blev jag sjukskriven tills mitten av nästa vecka så nu har jag ork att lägga upp en ny bild här för jag vet hur kul jag själv tycker att det är med bilder.
Jag har 550cc hög profil, var jätteliten innan- nästan ingenting helt enkelt. Nu har de sjunkit ner 2-3 cm sedan operation men de är så överkänsliga att jag inte kan ha plagg på mig någon längre stund. Och huden spänner enormt runt hela ryggen.
Har fått en mystisk svart fläck som står ut under bröstet idag men så länge den inte blommar ut så ska jag inte vara orolig sa sköterskan.
Måste ge en eloge till Proforma som alltid återkopplat inom 5 min när jag har haft så mycket smärta att jag mailat och ringt, de har verkligen försökt hjälpa mig på alla sätt
77

Sortera efter

meride

Kvinna ·

06 jun, 2014

Så skönt att läsa att du under omständigheterna mår bra! Verkligen en resa du varit med om. Jag önskar dig all lycka med återhämtning och nya fina hösttuttar! Kram.

Gilla

Vonkan

Kvinna ·

06 jun, 2014

Lindastockholm hur mår du nu tänker mycket på dig gooding kram kram
Gilla

Nasse

Kvinna ·

06 jun, 2014

LindaStockholm skrev:

Åh hej Nasse, ja detta var ju så himla ovanligt så du har bergis inget att oroa dig för. Jag kunde ju knappt ta ett steg med mina tidsinställda bomber så jag borde åkt in tidigare men så hade man ju hört om folk som legat 3 v i sängen så trodde bara att jag var lite känslig. Men mina hade växt också och första sköterskan kunde klämma så mycket ur de så att de började prata om fettvävsnekros och jag höll ju på att svimma.

Ja inatt sov jag på sidan halva natten för första gången och oj vad underbart trots att jag fortfarande har ont.

Kan du ligga på sidan ännu? Kramar :)

Är inte så orolig för mina bröt, varit hos sköterskan en gång i veckan och ska dit igen på tisdag, perfekt att jobba tvärsöver gatan där kliniken ligger. Har kunnat ligga på sidan i knappt en vecka, hö sida är lättare än vä men det vänstra bröstet ömmar mer och är lite mer svullet än hö.

Kram och sköt om dig, ska ut och segla lör/sönd, så kollar till dig på sönd kväll.

Gilla

LindaStockholm

Kvinna ·

06 jun, 2014

meride skrev:

Så skönt att läsa att du under omständigheterna mår bra! Verkligen en resa du varit med om. Jag önskar dig all lycka med återhämtning och nya fina hösttuttar! Kram.

Åh tusen tack!! Ja snart är jag nog på banan igen ;)

Gilla

LindaStockholm

Kvinna ·

06 jun, 2014

Vonkan skrev:
Lindastockholm hur mår du nu tänker mycket på dig gooding kram kram

Jodå jag är pigg men har ont i (de obefintliga) brösten. Antar att de håller på och läker? För jag kan fortfarande inte lyfta saker över 1 kg.. Men ska prata med kliniken igen på måndag om det inte är bättre. Hur är det med dig? Kramar.

Gilla

Vonkan

Kvinna ·

06 jun, 2014

Ja de tycker jag verkligen att du ska göra för jag vill inte att du ska ha ont lr må dåligt :-) jo jag börjar faktiskt bli människa igen mycket av de onda har gått bort men lite värker de kram kram
Gilla

LindaStockholm

Kvinna ·

06 jun, 2014

Nasse skrev:

LindaStockholm skrev:

Åh hej Nasse, ja detta var ju så himla ovanligt så du har bergis inget att oroa dig för. Jag kunde ju knappt ta ett steg med mina tidsinställda bomber så jag borde åkt in tidigare men så hade man ju hört om folk som legat 3 v i sängen så trodde bara att jag var lite känslig. Men mina hade växt också och första sköterskan kunde klämma så mycket ur de så att de började prata om fettvävsnekros och jag höll ju på att svimma.

Ja inatt sov jag på sidan halva natten för första gången och oj vad underbart trots att jag fortfarande har ont.

Kan du ligga på sidan ännu? Kramar :)

Är inte så orolig för mina bröt, varit hos sköterskan en gång i veckan och ska dit igen på tisdag, perfekt att jobba tvärsöver gatan där kliniken ligger. Har kunnat ligga på sidan i knappt en vecka, hö sida är lättare än vä men det vänstra bröstet ömmar mer och är lite mer svullet än hö.

Kram och sköt om dig, ska ut och segla lör/sönd, så kollar till dig på sönd kväll.

Ja gud så glad jag är att jag opererades på en klinik som det är nära till! Vore en mardröm att behöva ta sig till en annan stad när man anar oråd!

Åh så härligt med segling, nu får du väl dessutom bara sitta och lata dig på båten iom att du är lite öm ;)

Kramis

Gilla

minelli

Kvinna ·

07 jun, 2014

Gud vad skönt att du är ok, hamnade på denna tråden och blev jätteorolig! Krya på dig! Och nu måste det gå superbra utan det minsta ont i höst...som kompensation för allt detta. Kram till dig!

Gilla

äntligenboobs

Kvinna ·

11 jun, 2014

Men herrejisses LindaStockholm vad du har fått gå igenom!!! Skönt att du är ok och orkade svara, vi va många som var oroliga :( Usch va otäckt... Massor med krya på dig kramar!!

Gilla

LindaStockholm

Kvinna ·

16 jun, 2014

Hej minelli och äntligenboobs! Och tack för värmande ord! Det går framåt med små myrsteg här, kan fortfarande inte sova på sidan utan ont och brösten känns som att de är gjorda av kardborre med stickiga sidan inåt men det har gett sig lite på halva ena bröstet senaste veckan!

Men om jag har en supertight sport-bh så går promenader bra och jag är tillbaka på jobbet :) 

Längtar ihjääl mig till att bli bra!

Hoppas allt är bra med er :)

Gilla

Nasse

Kvinna ·

17 jun, 2014

LindaStockholm skrev:

Hej minelli och äntligenboobs! Och tack för värmande ord! Det går framåt med små myrsteg här, kan fortfarande inte sova på sidan utan ont och brösten känns som att de är gjorda av kardborre med stickiga sidan inåt men det har gett sig lite på halva ena bröstet senaste veckan!

Men om jag har en supertight sport-bh så går promenader bra och jag är tillbaka på jobbet :)

Längtar ihjääl mig till att bli bra!

Hoppas allt är bra med er :)

Skönt att höra att du är på bättringsvägen och kan jobba.

Själv är allt bra med mig förutom att det röda runt bröstens nederpol inte vill ge med sig, öm i sidorna också. Ska till läkaren i morgon så han får titta på det innan kliniken stänger för semester.

Gilla

Cheetah

Kvinna ·

30 jun, 2014

Hej vännen! Hur går det med dig? Hunnit smälta allt som hänt? Kramar
Gilla

LindaStockholm

Kvinna ·

30 jun, 2014

Hej! Det går så sakteliga framåt, har dysesthesia på båda brösten (ont vid beröring) vilket är det värsta just nu men annars känns det ena bröstet nästan helt bra! Jag accepterar läget mer och mer och försöker koncentrera mig på att bara jobba hela sommaren :) Har fortfarande ont på resten av kroppen där infektionen spred sig så då är det inte så konstigt att det inte är bra i bröstet heller. Men det går inte bakåt iaf :) Sitter och kollar på allas fina nya bröst här och längtar sååå tills jag kan operera mig! Tusen tack för omtanken!
Gilla

Gulkyckling

Kvinna ·

30 jun, 2014

Och jag känner mig som ett ruttet ägg... Vi pratade ju om smärta, jag hoppas verkligen inte att de jag sa förvärrade din situation! Skönt att de går åt rätt håll iaf! :-) styrkekram
Gilla

Cheetah

Kvinna ·

30 jun, 2014

Va skönt att höra:) du verkar väldigt stark iallafall som håller modet och drömmen uppe! Har du nån operationstid framöver eller det kanske tar jätte lång tid innan du är kroppsligt återställd efter den här pärssen! Vet du exakt varför det hände och vart/vad infektionen kom ifrån /berodde på.? Själv opar jag mig i oktober och precis som du sitter man och tittar på alla fina bilder:) Önskar dig en riktigt Go jäkla sommar :-D. Massa kramar
Gilla

Vonkan

Kvinna ·

30 jun, 2014

Hej lindastockholm gud va roligt att höra från dig :-D tycker såå grymt synd om dig gumman jag har lidit så mycket me dig å gör de fortfarande vill att du bara ska få må bra ha bröst å vara lycklig ;-) jätte stora kramar gummsan
Gilla

Nasse

Kvinna ·

03 jul, 2014

LindaStockholm skrev:
Hej! Det går så sakteliga framåt, har dysesthesia på båda brösten (ont vid beröring) vilket är det värsta just nu men annars känns det ena bröstet nästan helt bra! Jag accepterar läget mer och mer och försöker koncentrera mig på att bara jobba hela sommaren :) Har fortfarande ont på resten av kroppen där infektionen spred sig så då är det inte så konstigt att det inte är bra i bröstet heller. Men det går inte bakåt iaf :) Sitter och kollar på allas fina nya bröst här och längtar sååå tills jag kan operera mig! Tusen tack för omtanken!

Skönt att höra att det går framåt. Du får se det som att kroppen behöver vila så du kan ta nya tag i höst med en ny operation då. Ha en skön sommar, kram på dig.

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem