Tirrä
Kvinna ·
13 okt, 2013
*bild* På konsultation med 500cc. Vad tycks!?
BröstförstoringHar varit på konsultation hos Calle på Proforma. Provade både 450 och 500cc. Bilden visar 500cc (med lösbröst då). Vad tycks? Jag funderar redan på 550cc för att få den extra fylligheten. Men hinner säkert vela fram och tillbaka tusen gånger till eftersom att jag har operation först den 11 december. Cant wait!! Men vad tycker ni om storleken?
Sortera efter
Smileon
Kvinna ·
15 okt, 2013
Det är sant, lite skillnad är det ju! Dock inget man ser med blotta ögat tror jag. Läste någonstans att du måste upp typ 150cc för att kunna se tydlig skillnad. :)
Gilla
Tirrä
Kvinna ·
15 okt, 2013
Smileon skrev:
Det är sant, lite skillnad är det ju! Dock inget man ser med blotta ögat tror jag. Läste någonstans att du måste upp typ 150cc för att kunna se tydlig skillnad. :)
Gilla
Anonym användare
15 okt, 2013
Ser aningens för stort ut. Å andra sidan är du inte pinnsmal så kör på det.👍
Gilla
just-for-me
Kvinna ·
15 okt, 2013
Smileon skrev:
Tirrä skrev:
kiss skrev:
Ja du kan höra med kirurgen, men de flesta upplever dem lite mindre när man satt in dem bakom muskeln! Jag tyckte själv de blev mkt mindre efter op än när jag provat innan. Sen e det ju lite olika från person till person, hur bröstkorgen e och hur muskeln ger efter mm! Men velar du mellan 500 å 550 hade jag valt 550cc Lycka till :)Det kan ju inte riktigt stämma? 50cc (förutsatt att det väger 50g) är ju 4/5dels deciliter 0,78dl.. Sen tror jag det är svårt att omvandla cc till ngt anant beroende på om dem väger det i gram eller i volym. Jag kände märkbar skillnad på det olika storlekarna.
Tror du kommer fatta ett bra beslut om du går på känslan och inte på utseende och storlek :)
Gilla
Tirrä
Kvinna ·
15 okt, 2013
wini skrev:
Gilla
Pygme
Kvinna ·
16 okt, 2013
Just-for-me: cc=kubikcentimeter, volymmått.. 100cc = 1dl
Gilla
Smileon
Kvinna ·
16 okt, 2013
Tirrä skrev:
wini skrev:
Haha, oj vad jag känner igen det. Från sidan ser min 3D-simulering GIGANTISK ut, men framifrån tycker jag nästan att de försvinner helt. :D
Gilla
Tirrä
Kvinna ·
16 okt, 2013
Smileon skrev:
Tirrä skrev:
wini skrev:
Haha, oj vad jag känner igen det. Från sidan ser min 3D-simulering GIGANTISK ut, men framifrån tycker jag nästan att de försvinner helt. :D
Gilla
Äntligen2013
Kvinna ·
16 okt, 2013
Har oxå breda höfter... Och axlar. Jag valde 500 på konsultationen men ändrade i efterhand till 550. De känns perfekta nu! Med kläder på är det ingen som ser att jag opat men annat blir det i bikini ; ) men hellre ett par sillissar än taxöron ; ) framifrån ser de små ut men naken från sidan är det stoooora = )
Gilla
Tirrä
Kvinna ·
16 okt, 2013
Äntligen2013 skrev:
Har oxå breda höfter... Och axlar. Jag valde 500 på konsultationen men ändrade i efterhand till 550. De känns perfekta nu! Med kläder på är det ingen som ser att jag opat men annat blir det i bikini ; ) men hellre ett par sillissar än taxöron ; ) framifrån ser de små ut men naken från sidan är det stoooora = )Gilla
Äntligen2013
Kvinna ·
16 okt, 2013
Prova med ris hemma i flera dagar & känn efter vad som känns bäst
Gilla
Smileon
Kvinna ·
16 okt, 2013
Tirrä skrev:
Äntligen2013 skrev:
Har oxå breda höfter... Och axlar. Jag valde 500 på konsultationen men ändrade i efterhand till 550. De känns perfekta nu! Med kläder på är det ingen som ser att jag opat men annat blir det i bikini ; ) men hellre ett par sillissar än taxöron ; ) framifrån ser de små ut men naken från sidan är det stoooora = )Gilla
just-for-me
Kvinna ·
16 okt, 2013
Pygme skrev:
Just-for-me: cc=kubikcentimeter, volymmått.. 100cc = 1dlMake perfectly sense. Men i tidigare trådar har dem även vägt och säger att dem väger sina cc i gram? då borde det även betyda att 50cc ger 50 gram ? :)
Gilla
Pygme
Kvinna ·
16 okt, 2013
just-for-me: jag tror det finns nåt märke (allergan?) som anger sina i gram, och det blir inte samma volym
Gilla
Tirrä
Kvinna ·
24 nov, 2013
Nu, 17 dagar före operationen så är jag fortfarande så himla velig mellan 550 och 500.. hur kan det vara så svårt att bestämma sig åh 🙁
Gilla
vintervacker
Kvinna ·
24 nov, 2013
Haha samma lika. Men jag skjuter upp slutgiltiga beslutet till OPdagen. 435/500cc. Närmar sej hohoo... :-)
Känner mej då säker på släta allergan Responsive HP, det är otroligt skönt. Vad skulle du köra på?
Gilla
Tirrä
Kvinna ·
24 nov, 2013
vintervacker skrev:
Haha samma lika. Men jag skjuter upp slutgiltiga beslutet till OPdagen. 435/500cc. Närmar sej hohoo... :-) Känner mej då säker på släta allergan Responsive HP, det är otroligt skönt. Vad skulle du köra på?Jaa, skulle bara vara så himla skönt att känns sig säker på sitt beslut längre än bara någon timme innan operationen liksom. Hehe. Jag ska ha Mentor, hp, texturerade, bakom.. Och sen 500 eller 550.. När jag kollar i implantatslistan så skiljer det bara någon millimeter i put och bredd.. Det gör allt ännu mer psykande.. ❤️
Gilla
Smileon
Kvinna ·
24 nov, 2013
Tirrä skrev:
vintervacker skrev:
Haha samma lika. Men jag skjuter upp slutgiltiga beslutet till OPdagen. 435/500cc. Närmar sej hohoo... :-) Känner mej då säker på släta allergan Responsive HP, det är otroligt skönt. Vad skulle du köra på?Jaa, skulle bara vara så himla skönt att känns sig säker på sitt beslut längre än bara någon timme innan operationen liksom. Hehe. Jag ska ha Mentor, hp, texturerade, bakom.. Och sen 500 eller 550.. När jag kollar i implantatslistan så skiljer det bara någon millimeter i put och bredd.. Det gör allt ännu mer psykande.. ❤️
Gilla
just-for-me
Kvinna ·
25 nov, 2013
Besluten fattade? ;)
Gilla
hejsan
Kvinna ·
25 nov, 2013
Känner lika, blev rekommenderad 600cc idag på min konsultation men hade tänkt mig 450cc från början.. Tycker det låter stort men antar att man får lita på kirurgen, vi har bokat in operation den 27e jan.
på bilden ser ju 500cc jättebra ut men tycker du ska ta 550cc om du är rädd att du ska tycka de är för små. de krymper ju lite sedan när de läkt helt liksom.. 🙂 kul att hitta någon mer i min ålder här på POF!
Gilla