Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Tirrä profilbild

Tirrä

Kvinna ·

13 okt, 2013

*bild* På konsultation med 500cc. Vad tycks!?

Bröstförstoring
Har varit på konsultation hos Calle på Proforma. Provade både 450 och 500cc. Bilden visar 500cc (med lösbröst då). Vad tycks? Jag funderar redan på 550cc för att få den extra fylligheten. Men hinner säkert vela fram och tillbaka tusen gånger till eftersom att jag har operation först den 11 december. Cant wait!! Men vad tycker ni om storleken?
71

Sortera efter

Smileon

Kvinna ·

15 okt, 2013

Det är sant, lite skillnad är det ju! Dock inget man ser med blotta ögat tror jag. Läste någonstans att du måste upp typ 150cc för att kunna se tydlig skillnad. :)
Gilla

Tirrä

Kvinna ·

15 okt, 2013

Smileon skrev:
Det är sant, lite skillnad är det ju! Dock inget man ser med blotta ögat tror jag. Läste någonstans att du måste upp typ 150cc för att kunna se tydlig skillnad. :)
Oj, ja men 650 är absolut ingenting jag känner att jag vill ha hehe. Det är för stort för min kropp.
Gilla

Anonym användare

15 okt, 2013

Ser aningens för stort ut. Å andra sidan är du inte pinnsmal så kör på det.👍
Gilla

just-for-me

Kvinna ·

15 okt, 2013

Smileon skrev:
Tirrä skrev:
kiss skrev:
Ja du kan höra med kirurgen, men de flesta upplever dem lite mindre när man satt in dem bakom muskeln! Jag tyckte själv de blev mkt mindre efter op än när jag provat innan. Sen e det ju lite olika från person till person, hur bröstkorgen e och hur muskeln ger efter mm! Men velar du mellan 500 å 550 hade jag valt 550cc Lycka till :)
Jaa det lutar åt att boka in en till konsultation och få lite frågor besvarade som jag inte hade tanke på där och då, samt prova 550cc, kanske ha 500 i ett och 550 i det ena för att tydligt kunna de skillnad.
Det skiljer ungefär två matskedar mellan 500 och 550, så det är knappast märkbart.

Det kan ju inte riktigt stämma? 50cc (förutsatt att det väger 50g) är ju 4/5dels deciliter 0,78dl.. Sen tror jag det är svårt att omvandla cc till ngt anant beroende på om dem väger det i gram eller i volym. Jag kände märkbar skillnad på det olika storlekarna.

Tror du kommer fatta ett bra beslut om du går på känslan och inte på utseende och storlek :)
Gilla

Tirrä

Kvinna ·

15 okt, 2013

wini skrev:
Jaa men framifrån försvinner brösten för att mina höfter är gigantiska. Usch, nojar så mycket. Måste börja förstå att 500 och 550 typ är samma storlek. Bara pyttelite fyllnad som skiljer.
Gilla

Pygme

Kvinna ·

16 okt, 2013

Just-for-me: cc=kubikcentimeter, volymmått.. 100cc = 1dl
Gilla

Smileon

Kvinna ·

16 okt, 2013

Tirrä skrev:
wini skrev:
Jaa men framifrån försvinner brösten för att mina höfter är gigantiska. Usch, nojar så mycket. Måste börja förstå att 500 och 550 typ är samma storlek. Bara pyttelite fyllnad som skiljer.

Haha, oj vad jag känner igen det. Från sidan ser min 3D-simulering GIGANTISK ut, men framifrån tycker jag nästan att de försvinner helt. :D

Gilla

Tirrä

Kvinna ·

16 okt, 2013

Smileon skrev:
Tirrä skrev:
wini skrev:

Haha, oj vad jag känner igen det. Från sidan ser min 3D-simulering GIGANTISK ut, men framifrån tycker jag nästan att de försvinner helt. :D

Jaa det är härligt att inte vars ensam om det. Men det känns som mina höfter kräver en större kupa än vad bredden på min mage är i profil om du fattar. Jag är absolut inte tjock eller så från sidan, har knappt nå fett på magen, men så kommer höfterna och ba BOOOM. Vågar typ inte ens lägga upp en bild för att ni ska förstå. Fånigt va? Haha
Gilla

Äntligen2013

Kvinna ·

16 okt, 2013

Har oxå breda höfter... Och axlar. Jag valde 500 på konsultationen men ändrade i efterhand till 550. De känns perfekta nu! Med kläder på är det ingen som ser att jag opat men annat blir det i bikini ; ) men hellre ett par sillissar än taxöron ; ) framifrån ser de små ut men naken från sidan är det stoooora = )
Gilla

Tirrä

Kvinna ·

16 okt, 2013

Äntligen2013 skrev:
Har oxå breda höfter... Och axlar. Jag valde 500 på konsultationen men ändrade i efterhand till 550. De känns perfekta nu! Med kläder på är det ingen som ser att jag opat men annat blir det i bikini ; ) men hellre ett par sillissar än taxöron ; ) framifrån ser de små ut men naken från sidan är det stoooora = )
Jaa men du är mycket längre än mig, på dig är 550cc skitsnyggt men är så himla orolig för att det blir för stort. samtidigt som jag inte vill lägga 40 000:- på operationen, vakna och ångra att jag inte tog 550cc. Usch.
Gilla

Äntligen2013

Kvinna ·

16 okt, 2013

Prova med ris hemma i flera dagar & känn efter vad som känns bäst
Gilla

Smileon

Kvinna ·

16 okt, 2013

Tirrä skrev:
Äntligen2013 skrev:
Jaa men du är mycket längre än mig, på dig är 550cc skitsnyggt men är så himla orolig för att det blir för stort. samtidigt som jag inte vill lägga 40 000:- på operationen, vakna och ångra att jag inte tog 550cc. Usch.
Jag är mittemellan er två i längd och ska också ta runt 550. Tyckte inte alls att det kändes för stort, men vi får väl se när de väl sitter där... lovar att lägga upp bilder så kan du se. :) Har du provat att gå runt med ris i bhn en längre period? Gör ristestet och gå och handla, prova lite olika kläder, traska runt hemma. Då kanske du märker hur det känns?
Gilla

just-for-me

Kvinna ·

16 okt, 2013

Pygme skrev:
Just-for-me: cc=kubikcentimeter, volymmått.. 100cc = 1dl

Make perfectly sense. Men i tidigare trådar har dem även vägt och säger att dem väger sina cc i gram? då borde det även betyda att 50cc ger 50 gram ? :)
Gilla

Pygme

Kvinna ·

16 okt, 2013

just-for-me: jag tror det finns nåt märke (allergan?) som anger sina i gram, och det blir inte samma volym
Gilla

Tirrä

Kvinna ·

24 nov, 2013

Nu, 17 dagar före operationen så är jag fortfarande så himla velig mellan 550 och 500.. hur kan det vara så svårt att bestämma sig åh 🙁
Gilla

vintervacker

Kvinna ·

24 nov, 2013

Haha samma lika. Men jag skjuter upp slutgiltiga beslutet till OPdagen. 435/500cc. Närmar sej hohoo... :-) Känner mej då säker på släta allergan Responsive HP, det är otroligt skönt. Vad skulle du köra på?
Gilla

Tirrä

Kvinna ·

24 nov, 2013

vintervacker skrev:
Haha samma lika. Men jag skjuter upp slutgiltiga beslutet till OPdagen. 435/500cc. Närmar sej hohoo... :-) Känner mej då säker på släta allergan Responsive HP, det är otroligt skönt. Vad skulle du köra på?

Jaa, skulle bara vara så himla skönt att känns sig säker på sitt beslut längre än bara någon timme innan operationen liksom. Hehe. Jag ska ha Mentor, hp, texturerade, bakom.. Och sen 500 eller 550.. När jag kollar i implantatslistan så skiljer det bara någon millimeter i put och bredd.. Det gör allt ännu mer psykande.. ❤️
Gilla

Smileon

Kvinna ·

24 nov, 2013

Tirrä skrev:
vintervacker skrev:

Jaa, skulle bara vara så himla skönt att känns sig säker på sitt beslut längre än bara någon timme innan operationen liksom. Hehe. Jag ska ha Mentor, hp, texturerade, bakom.. Och sen 500 eller 550.. När jag kollar i implantatslistan så skiljer det bara någon millimeter i put och bredd.. Det gör allt ännu mer psykande.. ❤️
Du kommer aldrig att kunna se skillnaden mellan de två, så singla slant. ;)
Gilla

just-for-me

Kvinna ·

25 nov, 2013

Besluten fattade? ;)
Gilla

hejsan

Kvinna ·

25 nov, 2013

Känner lika, blev rekommenderad 600cc idag på min konsultation men hade tänkt mig 450cc från början.. Tycker det låter stort men antar att man får lita på kirurgen, vi har bokat in operation den 27e jan.

på bilden ser ju 500cc jättebra ut men tycker du ska ta 550cc om du är rädd att du ska tycka de är för små. de krymper ju lite sedan när de läkt helt liksom.. 🙂 kul att hitta någon mer i min ålder här på POF!
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem