Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Vivalaboobs profilbild

Vivalaboobs

Kvinna ·

27 feb, 2014

*bilder 24 dagars framför bröst, 450gram

Bröstförstoring

Hej tjejer! Nu har det redan gått 24 dagar med mina nya bästisar, (och jag älskar dem redan!) så jag tänkte dela med mig utav lite bilder till er som är nyfikna och som själva är mitt uppe i all "planering" inför operationen.. Jag kan nu ligga lite halvt på sidan, och jag är betydligt rörligare än innan, men att ligga helt på sidan är fortfarande lite obehagligt. Annars har det mesta återgått till det normala, förutom att jag inte får börja träna än.. Och det gör mig smått galen ;) jag undviker att lyfta för tungt och att böja mig framåt utan får vara rak i ryggen om jag ska ta nåt på golvet (någon annan som blivit "tillsagd" att inte böja sig framåt i början?) . Det vänstra bröstet (höger på bild) är betydligt före det högra, både i form och mjukhet. Jag hoppas att det högra kommer ikapp snart,men jag vet att de fortfarande är bara barnen ;) Och de mjuknar mer för var dag som går! Det är så fräckt att va med och se utvecklingen :) Och juste, en annan sak med! Jag har lite "problem" med tejpbytena, sköterskorna har sagt att jag ska byta när tejpen lossnar av sig själva och annars var 14:e dag (de ska i princip sitta så länge som möjligt). Men trots att sidorna lossnar så sitter det fortfarande fast bra över själva snittet.. Jag vågar inte dra för mycket heller. I söndags tyckte jag ena höll på att lossna rejält efter duschen så jag skulle försiktigt dra bort de men de satt ändå bra över snittet så jag blev orolig över att jag gjorde fel, därför lät jag bli att byta den andra tejpen. Den tog jag istället idag när kah stod i duschen, så då gick de lite lättare. ssk sa att jag kunde tvätta med tvål och vatten men det känns som man får in bakterier då? Hur gör ni när ni byter? Hur ofta? Tvättar ni med nåt när ni rengör? Lufttorka? Ge mig tips! Postar lite bilder på mina nya älsklingar och även på ena ärret som jag bytte tejp på idag. Ha en fin dag på er!

41

Sortera efter

Duenna

Kvinna ·

27 feb, 2014

Snygga! Grattis. :)
Gilla

Vivalaboobs

Kvinna ·

27 feb, 2014

Tackar så mycket! Ser att de snart är din tur, kul! Har du bestämt vad du ska lägga in och så? :)
Gilla

olimp83

Kvinna ·

27 feb, 2014

Jätte fina :-). Längtar tills min op, så man kan gå i bikini igen utan att skämmas över taxöronen ( ammat två kids) :-) verkligen skitsnygga bröst.
Gilla

Vivalaboobs

Kvinna ·

27 feb, 2014

Åh tack så jättemycket, vad glad jag blir :) men eller hur! Ser fram emot sommaren! Ska för en gångs skull inskaffa mig en trekantsbikini, BARA för att jag kan fylla ut en nu :D så lycklig!! Ska du boka operation snart? :)
Gilla

Dewdrop

Kvinna ·

27 feb, 2014

Det blev ju jättefint! Vilken skillnad, jag förstår att du är lycklig. De ser redan väldigt bra ut och då har det bara gått 24 dagar. Jag fnissar glatt och igenkännande när jag läser om trekantsbikinin. :-)

Ärret ser väldigt fint ut.

Gilla

Duenna

Kvinna ·

27 feb, 2014

På första konsultationen bestämdes det mentor siltex 350 mp+, men nu är jag osäker. Tror att de är för smala för mig, funderar på att antingen öka i cc eller gå ner i put. Ska på en andra konsultation om en vecka och bestämma då. :) är du nöjd med storlek och så? Den ser perfekt ut! :)
Gilla

Vivalaboobs

Kvinna ·

28 feb, 2014

Dewdrop skrev:

Det blev ju jättefint! Vilken skillnad, jag förstår att du är lycklig. De ser redan väldigt bra ut och då har det bara gått 24 dagar. Jag fnissar glatt och igenkännande när jag läser om trekantsbikinin. :-)

Ärret ser väldigt fint ut.

Tack!! Ja nu när jag skulle lägga upp bilderna så blev jag lite paff.. "Såg jag verkligen ut så innan?" Jag trivs så otroligt bra med bröst :D haha. Ja, Gud ja. Har redan börjat spana på bikinis och kolla efter BHar osv, även om man inte får börja med bh:S riktigt än.
Gilla

Vivalaboobs

Kvinna ·

28 feb, 2014

Duenna skrev:
På första konsultationen bestämdes det mentor siltex 350 mp+, men nu är jag osäker. Tror att de är för smala för mig, funderar på att antingen öka i cc eller gå ner i put. Ska på en andra konsultation om en vecka och bestämma då. :) är du nöjd med storlek och så? Den ser perfekt ut! :)
Vad är din bröstbredd och hur breda är implantaten? Storleken känns jättebra! Men precis som många andra nojade jag över att de skulle bli för stora och jag inser att jag hade kunnat ta mer utan att de skulle sett dumt ut, men jag är så himla nöjd!! :)
Gilla

Anonym användare

28 feb, 2014

Ser ut som en jättefin storlek på dig och brösten ser hur bra ut som helst 👍

Gilla

Vivalaboobs

Kvinna ·

28 feb, 2014

Isabella88 skrev:

Ser ut som en jättefin storlek på dig och brösten ser hur bra ut som helst 👍

Tack för de fina orden :) storleken känns jättebra, tror det kommer blir en perfekt storlek när de är färdigläkta och man kan bära vanlig BH, på så sätt att man kan framhäva och dölja dem. Ser att du var på konsultation igår?! Hur gick det? :D
Gilla

Katek

Kvinna ·

28 feb, 2014

wow vad snygga dem var!

Gilla

olimp83

Kvinna ·

28 feb, 2014

Riktigt snygga :-)
Gilla

Vivalaboobs

Kvinna ·

28 feb, 2014

Tack så himla mycket för era fina ord tjejer!!
Gilla

Duenna

Kvinna ·

28 feb, 2014

Enligt Johan hade jag 13.5 i bröstbredd, Tuve berättade aldrig vad jag hade. Hos Tuve valde vi 350 cc mp+ (mentor), men de är bara 12.6... Vill absolut inte ha motorväg, men är rädd för för stora bröst. Ökar jag till 400 får jag 13.2. Lite mer lagom, kanske? Ska höra med Tuve på torsdag, fråga nr ett kommer vara vad jag har för bröstbredd. Kan ju hoppas att Johan mätte fel (vilket han säkert inte gjorde då jag vet att jag har ganska breda bröst, breda men små). Ah, så många val!
Gilla

Vivalaboobs

Kvinna ·

01 mar, 2014

Fråga Tuve på konsultationen:) allt är ju beroende på vad du är ute efter för resultat, men jag kan säga att jag hade en bröstbredd på 12.5cm och jag la in allergans 450g runda, högprofil som är 13cm breda. Just för att jagade väldigt brett elvan brösten och en av de viktigaste faktorerna för MIG var att inte för brett mellanrum.. Så om detta är något som är viktigt för dig så framför det till Tuve, jag personligen hade inte lagt i implantat som är smalare än min egen bröstbredd just för att jag hade de utgångsläget jag hade :) Vill du inte gå upp för mycket i volym så kan du gå ner i profil, eller kolla på ett annat implantatsmärke om de passar bättre?
Gilla

Chibi

Kvinna ·

01 mar, 2014

Hej! Jag ser tyvärr inte bilderna än (är bronsmedlem) men är säker på att de är jättesnygga och grattis till att det går bra! Jag är också intresserad av att göra en framförplacering och jag undrar hur du resonerade och till sist kom fram till att du villa ha dina framför? 

Håller tummarna för att allt ska fortsätta gå så bra!

Gilla

Cagi00

Kvinna ·

01 mar, 2014

Grattis vilket snyggt resultat! Du kommer rocka på stranden i sommar med din trekantsbikini :)
Gilla

Eya12

Kvinna ·

01 mar, 2014

Jätte fina :-) De sa till mig att byta tejp 1 gång i veckan lr om det lossna lr så. Blåsa med hårblås torrt efter dusch och även innan tejpen tejpas på. :-)
Gilla

Vivalaboobs

Kvinna ·

01 mar, 2014

Chibi skrev:

Hej! Jag ser tyvärr inte bilderna än (är bronsmedlem) men är säker på att de är jättesnygga och grattis till att det går bra! Jag är också intresserad av att göra en framförplacering och jag undrar hur du resonerade och till sist kom fram till att du villa ha dina framför? 

Håller tummarna för att allt ska fortsätta gå så bra!

Hej! Tack så mycket :) Ett bra tag var jag också väldigt velig mellan bakom och framför. Och jag ska inte ljuga och säga att jag inte blev påverkade av att läsa här inne för de blev jag. De flesta har bakom och det gjorde mig kluven. Men i slutändan frågade jag mig själv; vad vill jag ha för resultat? -jag vill ha stora, men absolut inte oproportionerligt stora, jag vill kunna framhäva dem och dölja dem och kah vill ha en chans till klyfta (så gott de går med tanke på mitt breda utgångsläge). Framförallt vill jag ha ett par bröst som det är "normalt gung" i, och som är/ser mjuka, runda, och gosiga ut. Vilken placering är då ypperlig för att få så nära de resultatet som de går? Framförplacering. (Lägger du bakom så håller muskeln "fast" implantatet och då finns de risk för stt de "sitter där de ska" så att säga). Efter det, så var jag fortfarande inåt helt övertygad (haha hur svårt ska de var egentligen) så jag skrev upp för och nackdelar med de olika placeringarna och funderade på vad jag kan leva med och vad jagavsolut inte kan leva med. Jag kom fram till att jag hellre lever med lite synliga kanter (har inte mycket vävnad sen innan och rätt smal upptill) än med MFD eller muskelpåverkan. Och då var det helt självklart för mig. Jag har från första början varit inne på framför just av magkänslan och det gällde bara för mig att läsa på mer om de olika komplikationerna osv och komma fram till hur jag vill att. Resultatet ska bli och sen utgå ifrån de :) nu blev detta en hel roman men hoppas du förstår tanken. Lycka till tjejen :)
Gilla

Vivalaboobs

Kvinna ·

01 mar, 2014

Cagi00 skrev:
Grattis vilket snyggt resultat! Du kommer rocka på stranden i sommar med din trekantsbikini :)
ÅH TACK! Ja det ska jag fanimej göra! I år finns de inget som stoppar mig :D
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem