Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Salt26 profilbild

Salt26

Kvinna ·

25 jul, 2013

*Bilder* 8mån. 255 anatomiska

Bröstförstoring
Hej:)

Nu, efter 8 månader kan jag säga att jag lever ett "normalt" liv igen, dvs jag tänker inte särkilt mycket på brösten längre. Jag hade ångest över storleken fram till och med mån 6. Jag ångrade att jag inte valde mindre projektion men nu har jag accepterat dem. Jag har "bara" 255 MF men tycker ändå att storleken blev större än förväntad. Jag har gått från 70a till 70C. 

Jag började göra armhävningar på riktigt först efter 6 mån för jag vågade inte pusha mig själv när jag blev öm i brösten. Nu går det himla bra att träna som vanligt:)
55

Sortera efter

Salt26

Kvinna ·

25 jul, 2013

Tack allihopa!!

Kul att höra att de ser naturliga ut från andra också. Det enda som riktigt kan avslöja mig är tyvärr mina ärr under bröstvecket, främst det högra ärret. Det har hamnat lite under bröstvecket medan det vänstra är så bra placerat att det inte syns
Gilla

Hedda

Kvinna ·

30 jul, 2013

Verkligen perfekta, så skulle jag vilja att mina blev också! 
Gilla

Majken80

Kvinna ·

30 jul, 2013

Drömbröst enligt mig. Skall nog visa min sambo som är lite anti att jag skall göra en operation. Han förstår inte "vad jag skall med dom till". Men ser han dom här förstår han nog att jag inte är ute efter några jättebomber utan ett par naturliga och snygga bröst. Åh, nu blev jag ännu mer sugen på att operera mig.

Har du bara berättat om operationen för din kille och en till? Jag funderar på hur jag skall göra nämligen... berätta för mina föräldrar eller ej t.ex. Men alla kommer ju se att jag gjort något när dom ser mig i bikini antar jag. Eller?
Gilla

Salt26

Kvinna ·

31 jul, 2013

Hedda, tack så mycket!!
Gilla

Salt26

Kvinna ·

31 jul, 2013

Majken80 skrev:
Drömbröst enligt mig. Skall nog visa min sambo som är lite anti att jag skall göra en operation. Han förstår inte "vad jag skall med dom till". Men ser han dom här förstår han nog att jag inte är ute efter några jättebomber utan ett par naturliga och snygga bröst. Åh, nu blev jag ännu mer sugen på att operera mig.

Har du bara berättat om operationen för din kille och en till? Jag funderar på hur jag skall göra nämligen... berätta för mina föräldrar eller ej t.ex. Men alla kommer ju se att jag gjort något när dom ser mig i bikini antar jag. Eller?

Du har helt rätt, det är stor skillnad mellan synliga silikontuttar och de som ser mer naturliga ut. Det lustiga är att min ena syster, som inte vet om op, reagerade inte ens på stranden när jag hade bikni. Jag var helt säker på att hon skulle märka det. Min andra syster såg det direkt men honär så stöttande. Det ser proportionerligt ut på mig så det är nog inte många som ser.
Jag berättade bara för min pojkvän, som var emot det innan, och min tredje syster. Jag har velat göra det här sedan jag var 20 och kände att jag inte orkade förklara för någon omvarför jag ville göra det. Jag tyckte att jag var påläst, det självklara valet av implantat blev märket Allergan, lite dyrare. 

Gilla

Anonym användare

31 jul, 2013

Får jag bara fråga dig en sak om anatomiska implantat? Jag har också bestämt mig för anatomiska Allergan :-) och ska opas i höst. Är lite rädd för rotation, vet du om det finns något man kan göra för att minska risken för rotation själv? Ska man sova på rygg extra länge till exempel? Och så funderar jag på om rotationsrisken försvinner efter läkningen eller om den alltid finns kvar? Tack för svar om du vet :-) Skulle bli så glad om jag lyckades få ett liknande resultat som du :-D
Gilla

Salt26

Kvinna ·

31 jul, 2013

Java skrev:
Får jag bara fråga dig en sak om anatomiska implantat? Jag har också bestämt mig för anatomiska Allergan :-) och ska opas i höst. Är lite rädd för rotation, vet du om det finns något man kan göra för att minska risken för rotation själv? Ska man sova på rygg extra länge till exempel? Och så funderar jag på om rotationsrisken försvinner efter läkningen eller om den alltid finns kvar? Tack för svar om du vet :-) Skulle bli så glad om jag lyckades få ett liknande resultat som du :-D

Klart att du får fråga:) Jag fick höra att det tar upp till 6 månader innan implantatet fäster mot vävnaden och då risken för rotation minskar. Jag använde inte bygelbehå de första 7 månaderna för jag fick höra att det kunde göra att det fick implantaten att rotera, jag använder det inte heller idag utan bara när jag har axelbandsfri behå. Jag sov på rygg och sidan de första tre månaderna men sen har jag sovit på magen också. 

Lycka till:)!!
Gilla

Majken80

Kvinna ·

31 jul, 2013

Salt26: Får jag fråga varför det var självklart med Allergan? Är själv inte tillräckligt påläst känner jag. Eller snarare att det är ett virrvarr av alternativ på allt och det finns alltid någon som förespråkar något av dom så det är svårt att få en bild över vad som är "bäst". :)
Gilla

Anonym användare

31 jul, 2013

Salt26 skrev:
Java skrev:

Klart att du får fråga:) Jag fick höra att det tar upp till 6 månader innan implantatet fäster mot vävnaden och då risken för rotation minskar. Jag använde inte bygelbehå de första 7 månaderna för jag fick höra att det kunde göra att det fick implantaten att rotera, jag använder det inte heller idag utan bara när jag har axelbandsfri behå. Jag sov på rygg och sidan de första tre månaderna men sen har jag sovit på magen också. 

Lycka till:)!!
Tack :-)
Gilla

Salt26

Kvinna ·

31 jul, 2013

Majken80 skrev:
Salt26: Får jag fråga varför det var självklart med Allergan? Är själv inte tillräckligt påläst känner jag. Eller snarare att det är ett virrvarr av alternativ på allt och det finns alltid någon som förespråkar något av dom så det är svårt att få en bild över vad som är "bäst". :)

Jag fick höra att det hade sjulagrigt silikonhölje och det hade en strävare yta än Mentor, något som ska hjälpa till att förhindra rotation samt kapselbildning. Det är dyrare än Mentor-implantatet.( Tror jag läste här på pof att tex Proforma tar ca 8000kr mer för Allergan). Både Mentor och Allergan är FDA-godkända men jag där jag gjorde min op, Malmö, använde de bara sig av Allergan. Samma klinik i Stockholm använde båda två när jag var på min konsultation för första gången förra året och de tog 5000krmer för Allergan.

Lycka till :) 

Gilla

scarlet

Kvinna ·

31 jul, 2013

Salt26 skrev:
tin skrev:
Jättesnygga och snygg mage :) Kan du göra armhävningar och annat som påverkar bröstmusklerna utan att brösten dras isär?

Åh, tack!!

Brösten åker väl ut lite grann när jag gör det men det är inte så att det ser konstigt ut.
Jag berättade för min kirurg att jag tränar mycket och då sa han att han skulle göra ett speciellt snitt i muskeln. Jag var tvungen att sänka det vänstra bröstvecket då det bröstet satt högre upp och det tog ca 6 veckor innan den molande smärtan helt försvann från det bröstet. Kirurgen berättade att han även var tvungen att skära mer i den vänstra bröstmuskeln...kan bero på att jag är mycket starkare i vänster arm och muskel. 

Det var bra att känna till angående träningen. =) 
Måste komma ihåg att nämna det till min kirurg ifall det har betydelse för min del.
Kanonfina "töser" du har fått. =)

Gilla

lilla-My

Kvinna ·

01 aug, 2013

Helt perfekta! Passar kanonbra på dig. Tycker du ska vara helt nöjd med projektionen, det ser inte alls för putigt ut utan passar perfekt. Grattis till ett riktigt bra resultat!
Gilla

Salt26

Kvinna ·

01 aug, 2013

Tack så mycket!! Det känns skönt att jag äntligen accepterat  de :)
Gilla

Wanda33

Kvinna ·

06 aug, 2013

Så vackra och naturliga och de passar så fint till din kropp. Skönt att du hunnit vänja dig och börjat tycka om dem nu. Känns på ett sätt självklart att du borde vara nöjd, men har förstått att det är olika hur man reagerar. På måndag är det dags för mig. 255 cc anatomiska blir det nog. Jag hoppas verkligen att mitt resultat blir lika bra som ditt. :-) Kram
Gilla

Salt26

Kvinna ·

07 aug, 2013

Wanda33 skrev:
Så vackra och naturliga och de passar så fint till din kropp. Skönt att du hunnit vänja dig och börjat tycka om dem nu. Känns på ett sätt självklart att du borde vara nöjd, men har förstått att det är olika hur man reagerar. På måndag är det dags för mig. 255 cc anatomiska blir det nog. Jag hoppas verkligen att mitt resultat blir lika bra som ditt. :-) Kram

Tack Wanda! Jag har varit på stranden flera dagar nu och folk som jag känner har knappt reagerat. Många tror att jag gått upp lite eller att jag kört bröstmuskelträning:) Vad spännande att du närmar dig op och att du bestämde dig för 255 anatomiska:) Det kommer bli så bra. Stort lycka till!! Kram!
Gilla

JoFi8

Kvinna ·

12 aug, 2013

jättefina!!!
Gilla

Carrooo

Kvinna ·

12 aug, 2013

Himla fina!! Ser verkligen naturliga ut! Grattis!!
Gilla

Salt26

Kvinna ·

13 aug, 2013

Tack ni!! Kul att höra att de ser naturliga ut, blir så glad:)
Gilla

Anonym användare

13 aug, 2013

Salt26, du skriver att du ångrar att du inte tog mindre projektion, men vet du? Dina bilder har gjort att jag vågar gå från 320 MM till 335 MF - så snyggt tycker jag att det är :- D
Gilla

Salt26

Kvinna ·

13 aug, 2013

Vad bra att mina bilder har varit till hjälp, Java!! Det glädjer mig:) 

Lycka till!
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem