Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Salt26 profilbild

Salt26

Kvinna ·

25 jul, 2013

*Bilder* 8mån. 255 anatomiska

Bröstförstoring
Hej:)

Nu, efter 8 månader kan jag säga att jag lever ett "normalt" liv igen, dvs jag tänker inte särkilt mycket på brösten längre. Jag hade ångest över storleken fram till och med mån 6. Jag ångrade att jag inte valde mindre projektion men nu har jag accepterat dem. Jag har "bara" 255 MF men tycker ändå att storleken blev större än förväntad. Jag har gått från 70a till 70C. 

Jag började göra armhävningar på riktigt först efter 6 mån för jag vågade inte pusha mig själv när jag blev öm i brösten. Nu går det himla bra att träna som vanligt:)
55

Sortera efter

Little_mermaid

Kvinna ·

08 okt, 2013

Hej! Jag kan tyvärr inte se bilder då jag är ny på forumet men ska på konsultation hos Ulf på Akademikliniken i slutet på november. Är jättenervös! Dock verkar han väldigt trevlig om man läser runt lite på nätet .. Är du nöjd med din op? Något jag borde tänka på nu när jag ska träffa hnm? :)
Gilla

Salt26

Kvinna ·

08 okt, 2013

Jag är väldigt nöjd. Var beredd på att han pratar väldigt mycket om ak men förutom det är han lyhörd och väldigt duktig, främst med anatomiska implantat då han tidigare jobbat med cancersjuka patienter. Jag gjorde nog honom väldigt förvirrad då jag ibland sa emot mig själv. Jag har 255MF men om jag hade gjort om det idag hade jag valt mellan 195ML, 220ML eller 245MF. Jag hade 15 frågor nerskrivna som han besvarade på konsultationen sen hade jag även bilder på vad jag ville ha men även på sådana jag inte ville ha. Lycka till!!
Gilla

Little_mermaid

Kvinna ·

09 okt, 2013

Gick inte att citera dig Salt26, men vad kul att du är nöjd! Grattis! Hehe, många verkar tycka att han pratar mycket om AK, kul att han trivs på jobbet :) Jag vill ha så naturliga bröst som möjligt så då är han nog den rätta läkaren för mig! Jag har skrivit upp både frågor och önskningar, skata med lite bilder också, smart! Vet ju att kapselförsäkring ingår, men vad säger dom om det skulle vara så att man blir missnöjd med resultatet? Eller om inplantaten flyttar på sig? Funderar ju på anatomiska och läst att dom har en förmåga att vrida sig ..
Gilla

Fundersam1

Kvinna ·

30 nov, 2013

Ditt res är superbra! Ser folk att du opererat dig?tex tror du dina kollegor fattat? Har typ samma utgångsläge och vill ha samma resultat!
Gilla

Salt26

Kvinna ·

01 dec, 2013

Tack så mycket!! 
Folk som inte känner mig kan aldrig gissa men mina närmaste vänner och familj kunde se det då jag var helt platt innan
Gilla

Zinya

Kvinna ·

16 mar, 2014

Salt26 skrev:
Hej:)

Nu, efter 8 månader kan jag säga att jag lever ett "normalt" liv igen, dvs jag tänker inte särkilt mycket på brösten längre. Jag hade ångest över storleken fram till och med mån 6. Jag ångrade att jag inte valde mindre projektion men nu har jag accepterat dem. Jag har "bara" 255 MF men tycker ändå att storleken blev större än förväntad. Jag har gått från 70a till 70C. 

Jag började göra armhävningar på riktigt först efter 6 mån för jag vågade inte pusha mig själv när jag blev öm i brösten. Nu går det himla bra att träna som vanligt:)

Jag blev så glad av att läsa detta ditt inlägg, och framför allt att se dina bilder, eftersom jag lagt in exakt likadana implantat för bara 2 månader sedan. Mina bröst har börjat få ett mer naturligt utseendet, och resultatet hittills är bättre än vad jag vågade hoppas på. Dina bröst är så vackra, och ser verkligen naturliga ut. Kul också att läsa att det fungerar bra med din träning. Jag tränar i och för sig inte ren styrketräning, utan kör bodybalance (en blandning av yoga, pilates och tai chi), men tänker avhålla mig från den träningen fram tills tre månader gått. Allt enligt rekommendation från Akademikliniken i Stockholm där jag gjorde min op. Tack för att du delade med dig, och hoppas du fortfarande gillar dina bröst :) !
Gilla

bulan11

Kvinna ·

16 mar, 2014

Åh verkligen jättefina!
Gilla

Salt26

Kvinna ·

16 mar, 2014

Zinya: Tack snälla för de fina kommentarerna!! Jag har än idag funderingar på hur de skulle se ut med mindre inlägg tyvärr...Känner ibland att de blev för stora. Tittade precis på dina bilder och dina bröst ser jättefina ut:)!

Bulan11: Tack så mycket:)!!

Gilla

pmsnordjylland

Kvinna ·

16 mar, 2014

Dem er perfekte

Gilla

Salt26

Kvinna ·

16 mar, 2014

Tack!!! 

Gilla

Zinya

Kvinna ·

16 mar, 2014

Salt26 skrev:

Zinya: Tack snälla för de fina kommentarerna!! Jag har än idag funderingar på hur de skulle se ut med mindre inlägg tyvärr...Känner ibland att de blev för stora. Tittade precis på dina bilder och dina bröst ser jättefina ut:)!

Bulan11: Tack så mycket:)!!

Min första tanke, innan konsultationsbesöken vid Akademikliniken,var att jag ville lägga in max 200 cc. Detta utifrån före/efter bilder jag tittat på under flera års tid, men efter andra konsultationsbesöket föll mitt val slutligen på 255 cc. I motsats till de flesta här på POF var jag orolig för att brösten skulle bli för stora än jag önskade, men är som sagt så nöjd i dag.

Tack för fina ord!

Gilla

Lilleskutt1

Kvinna ·

25 okt, 2014

Dina bröst är verkligen så fina! Min kirurg rådde mig samma implantat, först var jag tveksam då jag hade planer på 300 från början.. Men har sett en del här på forumet med 255 och det ser verkligen lagom stort och naturligt ut på allihopa. Jag är van vid små bröst men i dagsläget finns där liksom inget alls, lite tråkigt tycker jag! Dina ser i alla fall jätte naturliga ut och jag är så tacksam för lite trådar jag hittat med tjejer som lagt lite mindre implantat! Och så ärligt du skrivit om dina, fick mig att tänka till en extra gång gällande storleken! Kommer förmodligen också köra på 255 MF är så himla rädd att det blir för stort annars! 🙂 Behöver kanske inte den projektionen egentligen, men det är 2 mm skillnad från det andra implantat jag tänkt mig, så det gör nog verken till eller från, förhoppningsvis!🙂

Blir mina som dina kommer jag vara så mycket mer än nöjd! 

Gilla

hejsanhoppsam

Kvinna ·

25 okt, 2014

åh, vad fina! super snygga! hoppas på liknande resultat!
Gilla

Annunatariel

Kvinna ·

25 okt, 2014

Så otroligt snygga bröst! Det är när jag ser bröst som dina som jag inser att mina 280 cc ändå är lagom stora - har sedan operationer för två veckor sedan tyckt att de varit aningens för små. Ändå var jag aldrig ute efter stora, ville bara att de skulle passa min kropp och se "normala" ut. Dina är verkligen helt perfekta, grattis!

Gilla

Salt26

Kvinna ·

26 okt, 2014

Tack  för de snälla inläggen!

Det är så svärt det där med storleken och det är inte först förrän man har de som man vet något. Tiden innan är så svår för man vill verkligen ta det bästa beslutet. Det kostar en del och läkningen tar tid så man vill verkligen göra rätt från början.

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem