Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Mollan81 profilbild

Mollan81

Kvinna ·

17 jun, 2010

Bilder mina 17 dagars 650 cc + ankarlyft

Bröstförstoring

Idag är det 17 dagar sedan jag opades. Sökte själv efter bilder på större bröst innan min op men upptäckte att det inte e jättelätt att hitta.

Så här kommer en dagsfärsk bild på mina tvillingar.

Ser att min bh har tryckt lite på själva implantatet mellan brösten i nederkant. Hoppas inte det e nått som består. Vad tror ni?

Kram

47

Sortera efter

Anonym användare

18 jun, 2010

Verkligen suuuper fina !! :)

Gilla

Anonym användare

18 jun, 2010

lollan82 skrev:

massage:

* uppåt ca 1 min flera gånger

*inåt ca 1 min flera gånger

*håll kvar brösten inåt en stund i slutet

detta rekommendera peter åt mig UTAN bh:-)

Tack så hemskt mycket för svaret! Så då gör jag det, lite cirkulerande rörelser som pressar åt olika håll?

KRAM!😀

Gilla

Anonym användare

18 jun, 2010

Jätte fina bröst, och efter så kort tid!😛

Jag trodde 650 cc skulle vara jäääätte-stort, men det passar dig utmärkt! Många lycka-till kramar med läkningen!

Gilla

Mollan81

Kvinna ·

18 jun, 2010

Menna skrev:

Jätte fina bröst, och efter så kort tid!😛

Jag trodde 650 cc skulle vara jäääätte-stort, men det passar dig utmärkt! Många lycka-till kramar med läkningen!

Tack!!

Jag velade mellan 600 och 650 men e sååå glad att jag valde 650. Jag e ju ganska lång och bredaxlad så dom sitter som handen i handsken på mig.👍

Gilla

Mollan81

Kvinna ·

18 jun, 2010

Tack allihopa. Vad gulliga ni är 😀

Gilla

gagge

Kvinna ·

18 jun, 2010

WOW va snyga :-)

Ska själv göra lyft + implantat på Citadell.

Har konsultationstid hos Helena i oktober.

Får man vara så fräck och fråga om du har några förebilder som du vill dela med dig av?!

Man försöker ju samla så mycket kött på benen som det bara går nu innan :-)

Kram på dig!

Gilla

Totinona

Kvinna ·

18 jun, 2010

Jag har samma vek, mitt har tyvärr inte försvunnit (över 3 månader sen OP) Så dra ner bygeln hela tiden. En av sakerna jag kommer att ta upp på 6 månaders kollen...

Men annars grymt snygga!

Gilla

Anonym användare

18 jun, 2010

Totinona skrev:

Jag har samma vek, mitt har tyvärr inte försvunnit (över 3 månader sen OP) Så dra ner bygeln hela tiden. En av sakerna jag kommer att ta upp på 6 månaders kollen...

Men annars grymt snygga!

Det är nog en risk att låta bhn sitta illa, spec under läkning. I värsta fall ser jag risk att få som en tom "hudflärp" längst in mot klyftan, eller som en inbuktning i själv brösten. Vore synd på ett så fint resultat i övrigt... pga en missanpassad bh-lösning.

Gilla

MissTake

Man ·

19 jun, 2010

Jättefina. Vad bra dina ärr är efter så kort tid...mina ankarärr är ff jätteröda. Storleken passar dig perfekt...är allt lite avis tror jag 😉

Gilla

Anonym användare

19 jun, 2010

hur mycket hade du själv innan?

Gilla

Mollan81

Kvinna ·

19 jun, 2010

Tack tjejer!

Jag ska posta förebild oxå.

Måste ta upp detta med bygeln igen. Känns inte alls bra.

Jag hade 350 i egen vävnad.

Gilla

Anonym användare

19 jun, 2010

Menna skrev:

lollan82 skrev:

massage:

Tack så hemskt mycket för svaret! Så då gör jag det, lite cirkulerande rörelser som pressar åt olika håll?

KRAM!😀

Nej!:-)

inte åt olika håll... efter 1 vecka ska man massera dem uppåt ca 1 min.lyft brösten uppåt flera gånger..

och sedan tryck ´brösten inåt ca 1 min flera gånger ..avsluta med att hålla brösten inåt ngr sekunder..

jag har oxå fått som du på kanten... men blir lite bättre med att flytta bh´n.. ska prata med cosmo på tisdag då de fyller 4 veckor

Gilla

Anonym användare

19 jun, 2010

Mollan81 skrev:

lollan: ska man göra det flera gånger om dagen? Hur hårt/löst ska man massera?

Skulle vara mkt försiktig med ngn typ av massage just nu, iom att du även har lyftärr att ta hänsyn till, samt att brösten sitter väldigt nära varandra just nu, så massaga inåt överhuvudtaget vet jag inte om det är tillrådigt i ditt fall... innan man ser hur det blir när svullnaden släpper!

Har du blivit rek av din kirurg att massera, även inåt?

Gilla

Mollan81

Kvinna ·

19 jun, 2010

lollan82 skrev:

Menna skrev:

lollan82 skrev:

massage:

KRAM!😀

Nej!:-)

inte åt olika håll... efter 1 vecka ska man massera dem uppåt ca 1 min.lyft brösten uppåt flera gånger..

och sedan tryck ´brösten inåt ca 1 min flera gånger ..avsluta med att hålla brösten inåt ngr sekunder..

jag har oxå fått som du på kanten... men blir lite bättre med att flytta bh´n.. ska prata med cosmo på tisdag då de fyller 4 veckor

Har du oxå samma problem att byglen ligger på bröstet? Tycker det kvittar hur mkt jag ändrar och trixar, det e likadant ändå. Kan det vara så att bh har blivit för liten?? Vill ju absolut inte att det ska förbli så.

Jag har mailat Tuve igen ang detta

Gilla

Anonym användare

19 jun, 2010

jag har mailat cosmo med.imorse.. det har dock blivit mkt bättre sedan jag sydde in bh´n igen och även axelbanden (1 vecka sedan).. och då satt bh på själva veckbildningen..

har du inte blivit rekommenderad massageska du  nog höra med din kirurg först:-)som jordan skrev med

missade att du hade ärr..:-)

bh´n är nog för stor och behöver sys in.. den ska sitta taaajt:-)

Gilla

Mollan81

Kvinna ·

19 jun, 2010

Kan det vara så att den e för stor?? JAg trodde kanske att det kunde bero på att kupan va för liten eftersom bygeln inte räcker runt hela bröstet.

Kanske ska testa att sy in den för jag har den i innersta hyskan och den sitter ju inte överdrivet taight.

Jo jag ska oxå göra försiktig massage.

Gilla

Mollan81

Kvinna ·

19 jun, 2010

Jordan skrev:

Mollan81 skrev:

lollan: ska man göra det flera gånger om dagen? Hur hårt/löst ska man massera?

Skulle vara mkt försiktig med ngn typ av massage just nu, iom att du även har lyftärr att ta hänsyn till, samt att brösten sitter väldigt nära varandra just nu, så massaga inåt överhuvudtaget vet jag inte om det är tillrådigt i ditt fall... innan man ser hur det blir när svullnaden släpper!

Har du blivit rek av din kirurg att massera, även inåt?

Han sa att jag skulle massera mkt försiktigt innåt och uppåt. Med början 2 veckor efter op.

Gilla

Mollan81

Kvinna ·

19 jun, 2010

Jordan skrev:

Totinona skrev:

Men annars grymt snygga!

Det är nog en risk att låta bhn sitta illa, spec under läkning. I värsta fall ser jag risk att få som en tom "hudflärp" längst in mot klyftan, eller som en inbuktning i själv brösten. Vore synd på ett så fint resultat i övrigt... pga en missanpassad bh-lösning.

Ja jag tänker me på det att om den ligger där och trycker i 6 veckor så måste det ju bli nått fult av det. Tror du att sy in bh skulle hjälpa?

Gilla

Mollan81

Kvinna ·

20 jun, 2010

Nu har jag postat bilder på mitt tragiska utgångsläge. För er som har liknande så ser ni på efterbilden att det finns hopp🙂

Gilla

Anonym användare

20 jun, 2010

Mollan81 skrev:

Jordan skrev:

Totinona skrev:

Men annars grymt snygga!

Ja jag tänker me på det att om den ligger där och trycker i 6 veckor så måste det ju bli nått fult av det. Tror du att sy in bh skulle hjälpa?

Det är problematiskt med bröst men knappt ngt mellanrum alls. Har själv haft problem även om mina inte var så tighta, och kan fortfarande inte ha bhar där bygeln går upp för mkt i mitten, utan att det skaver på brösten i sig. Har löst det med modeller av bygelbhar där byglarna inte går upp i mitten, det är det enda jag kan använda bekvämt, men de blir ju än svårare att hitta. Så, en ny typ/modell av bh tror jag kan vara på sin plats. För det går inte att tvinga dit ett mellanrum med byglar när d inget finns, i värsta fall får du ett permanent "märke" av det! Tycker det är lite märkligt att din kirurg tar så lättvindigt på det hela! 👎

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem