Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Bethi123 profilbild

Bethi123

Kvinna ·

14 mar, 2016

*Bilder* på bröst som är 5 år mentor 475cc

Bröstförstoring

Här kommer lite bilder till er som är intresserade utav att se bröst som är 5 år gamla.  Tycker dom har hållt ganska bra ändå med tanke på att kroppen förändras en hel del på 5år. Men visst dom har fått lite mer häng  men blir väl så efter ett tag med tanke på att det ändå väger lite :P!  Har nu iaf bokat in en ny bröstoperation där jag kommer att lägga in lite större implantat så att dom fylls ut och så kommer jag att få lite mer fyllighet upptill åxå och förhoppningsvis så kommer brösten upp lite så att det inte är lite häng på dom.

46

Sortera efter

Bethi123

Kvinna ·

19 mar, 2016

Wildcat skrev:

Hej Bethi123!

Jag var utomland men återkom nu. Så, oro dig inte! Din op ska lyckas utan komplikationer tror jag. Jag hörde/läste också många bra åsikter om motiva impl som är mjukare ger finare bröst och orsakar mindre kompl. Min första impl var också mentor och jag var nöjd med dem nu har jag polytec som fungerar bra. Men motiva är mer utvecklat och de bästa tror jag.

Jag är sugen mer större impl typ 725 cc uhp som är 13,5 cm bred men min bröstbredd är 13 cm på vänstra sidan. Vilken bred är din bröstkorg?

Hejsan Wildcat. Tack jag hoppas med att det blir bra :)! Gör även den här operationen pga att det känns som att mitt ena implanat är trasigt känns lite konstigt på undersidan när jag känner på det:/! Och plus att jag tycker att dom har tappat formen lite. Okej jag tror det kommer bli jätte snyggt med den storleken :)! Jag tror att jag har mellan 13-13,5 i bröstbredd men är inte säker. Vi pratade aldrig om det på min konsultation den här gången. Men dom jag ska ha nu är 14 cm breda. Har försökt att mäta själv men tror jag får fram helt fel mått :P! Vad är det för storlek du har på dina nu?

Gilla

Wildcat

Kvinna ·

19 mar, 2016

Jag har 350 cc nu och de är ca 11,5 cm breda. Jag har för stort mellanrum och gillar inte det och storleken är för liten.

Min man mätte mig med ett vanligt måttband (inte exakt). Jag är lite orolig över "sideboobs" men det är kanske mitt personligt fel eftersom 0,5 cm skillnad betyder ingenting. (Enligt min man har jag 14 cm bröstbredd på högra sidan och 13 cm på vänstra, ha-ha)

Vad sa din man/sambo om ditt (825 cc) storleksval? Min man tänkte i början att 650 cc blir för stort och jag vågar inte säger till honom att jag vill ha mer större.

Gilla

Bethi123

Kvinna ·

19 mar, 2016

Wildcat skrev:

Jag har 350 cc nu och de är ca 11,5 cm breda. Jag har för stort mellanrum och gillar inte det och storleken är för liten.

Min man mätte mig med ett vanligt måttband (inte exakt). Jag är lite orolig över "sideboobs" men det är kanske mitt personligt fel eftersom 0,5 cm skillnad betyder ingenting. (Enligt min man har jag 14 cm bröstbredd på högra sidan och 13 cm på vänstra, ha-ha)

Vad sa din man/sambo om ditt (825 cc) storleksval? Min man tänkte i början att 650 cc blir för stort och jag vågar inte säger till honom att jag vill ha mer större.

Okej då skulle du ju kunna lägga in bredare implantat med tanke på att du har mellan 13-14 cm i bröstbredd då skulle du kunna ha typ 13 cm i bröstbredd så tror jag att mellanrumet kommer att bli mindre :)! Har läst lite om det med bröstbredden och man ska tydligen kunna ha lika mycket eller någon cm större eller mindre om jag har fattat det rätt! Min sambo tycker det är okej det gör inget med lite större haha :D! Jag tycker att om du känner för att ta lite större ska du göra det för annars kanske du inte blir nöjd sen och ångrar att du inte la in lite större :P!

Gilla

Wildcat

Kvinna ·

19 mar, 2016

Du har helt rätt i det! 😉

Du, din op närmar sig... Är du nervös eller väntar på det? 

Gilla

Bethi123

Kvinna ·

19 mar, 2016

Wildcat skrev:

Du har helt rätt i det! 😉

Du, din op närmar sig... Är du nervös eller väntar på det? 

Ja alltså jag tror inte att din man kommer att klaga när du väl har gjort dom👍! Ja wihii nu börjar det närma sig.. Jo då har varit nervös till och från, mycket tankar om storleken och även om själva operationen. Men bara längtar jätte mycket nu, förväntsnsfull på hur dom kommer att se ut eftreåt och så med 😛- Hur känner du det nu då? Tänkt mycket på sin din operation och så än?

Gilla

Asirnas

Kvinna ·

19 mar, 2016

Ser riktigt fina ut! :) O ären ser man inte!

Vilken cognesivitet har du? :)

Gilla

Wildcat

Kvinna ·

20 mar, 2016

Nutiden tänker jag mer och mer på op. Jag var inte orolig tidigare men jag är lite rädd för smärtan. Mina impl är/var framförplacering båda gånger och var inte skurit bröstmuskeln och det gick inte ont. Jag räknar dagarna och kikar fina bh:ar på neten. Efter påsken åker vi på en lite solresa eftersom man måste vila efter op och kan göra ingenting i flera veckor. Jag tänker också på storleken och jag är glad att ska kunna uppleva bigboobs-känslan. 

Vad ska du göra efter op? Ska du köpa läkbh eller något annat byglellös bh:ar? Och vilken? 

Gilla

Bethi123

Kvinna ·

20 mar, 2016

Asirnas skrev:

Tack så mycket :)! Jag har moderate Plus profil med struktuerad yta. lite fastare gel som ger ett fastare implantat men ändå ett narturligt bröst..:)

Gilla

Bethi123

Kvinna ·

20 mar, 2016

Wildcat skrev:

Nutiden tänker jag mer och mer på op. Jag var inte orolig tidigare men jag är lite rädd för smärtan. Mina impl är/var framförplacering båda gånger och var inte skurit bröstmuskeln och det gick inte ont. Jag räknar dagarna och kikar fina bh:ar på neten. Efter påsken åker vi på en lite solresa eftersom man måste vila efter op och kan göra ingenting i flera veckor. Jag tänker också på storleken och jag är glad att ska kunna uppleva bigboobs-känslan. 

Vad ska du göra efter op? Ska du köpa läkbh eller något annat byglellös bh:ar? Och vilken? 

Jo det är ju det man oroar sig för :/. Men som tur är så får man smärtstillande efter operation och då tycker jag inte att det känns så farligt intensivt med smärtan man står ut med den 🙂. Ska du lägga bakom bröstmuskeln den här gången? Jag tror att det kommer att gå jätte bra för dig, med lite smärstillande och så efteråt :)! Men visst kan tänka mig att det känns lite mer efter operation när det är bakom bröstmuskeln.  Va roligt att komma iväg lite innan operation😀. Efter min operation så kommer jag att få använda en special bh som är med bygel, och dom kallar den för tortyr bh. För den sitter åt jätte hårt och så ska man ha den i flera veckors tid. Så har inte kollat efter några nya bh:ar än. 

För vet inte riktigt vilken bh storlek jag kommer att ha, kommer att köpa mig en ny iaf efter 4 veckor ungefär, för det är då man brukar sluta  att använda tortyr bh:n.  Och sp blir det bara till att försöka att ta det lugnt så mycket som möjligt den första veckan efter operation!  Sj då vad har du tänkt att göra efter din operation?

Gilla

Wildcat

Kvinna ·

22 mar, 2016

Vad bra att vi kan prata lite före op...det verkligen lungnar mig! 😀

Jag försöker vila mycket efter op som är jättesvårt för mig eftersom jag är en väldig aktiv person. Det är min första bakom muskeln op därför kännner mig osäkert. Jag vet att läktiden tar längre men inget annat. Har du något tipps att göra?

Vi har inga barn bara en liten bichon så vi ska promenera sen vill jag återgå att träna men jag vet inte när. Vid framför placeringen läkte jag fort utan kompl så hoppas jag att nästa op blir helt okej. Kanske får jag tortyr bh men jag har glömt att fråga var kirurgen skär mig. Jag är inte experten men jag tror att man får tortyr bh:n bara vid armhålskär. Hur känns du? Du har bara en vecka före op. 👍

Gilla

Bethi123

Kvinna ·

22 mar, 2016

Wildcat skrev:

Vad bra att vi kan prata lite före op...det verkligen lungnar mig! 😀

Jag försöker vila mycket efter op som är jättesvårt för mig eftersom jag är en väldig aktiv person. Det är min första bakom muskeln op därför kännner mig osäkert. Jag vet att läktiden tar längre men inget annat. Har du något tipps att göra?

Vi har inga barn bara en liten bichon så vi ska promenera sen vill jag återgå att träna men jag vet inte när. Vid framför placeringen läkte jag fort utan kompl så hoppas jag att nästa op blir helt okej. Kanske får jag tortyr bh men jag har glömt att fråga var kirurgen skär mig. Jag är inte experten men jag tror att man får tortyr bh:n bara vid armhålskär. Hur känns du? Du har bara en vecka före op. 👍

Ja det tycker jag med har blivit mycket lugnare nu inför operation när vi kan ptata lite om det 😀!  Ja det tar lite längre tid för dom att läka då. Vart kommer du att lägga snittet? Jag kommer att lägga via armhålan igen så att jag slipper att få nya ärr, och om man lägger in dom via armhålan så brukar man kunna återgå som vanligt efter ca två veckor. Men det är så olika vissa kan börja göra saker med armarna igen efter ca en vecka. Det beror ju helt och hållet på hur det läker från person till person.  Det rådet jag har är att man faktiskt ska försöka att ta det väldigt lugnt iaf den första vecka efter operation och inte försöka att anstränga armar ch bröstmusklen så mycket. Och ta smärstillanade när du känner att du börja få ont.  Ja jag tror åxå att dom bara använder den när dom går in via armhålan för lägger man snittet under bröstet så ska man väl hällst inte ha något som skaver väl har  jag för mig?? Jo då nu börjat det kännas mycket bättre har börjat vänja mig vid tanken att jag snart ska opereras och börjar känna mig vädigt nöjd och säker med att jag har gjort rätt val ang storleken. Lite pirrigt är det när man tänker npå det, men nu så kan jag iaf slappna av och sova ordentligt det kunde jag inte innan för var så orolig över operation och storleken på implanaten så låg och tänkte väldigt mycket på det haha 🙂! Jag tror att det kommer att gå jätte bra för dig den här gången med om du inte hade några komplikationer sist, och det läkte fint. Då har du nog väldigt bra läkkött :)! Det har jag med har alltid läkt fint på mig efter operation och har oftast återhämtat mmig snabbt. Så jag tror att det kommer att gå jätte bra för dig 👍  Tycker vi får hålla oss uppdaterade om våra operationer sen m hur det har gått och så hihi :)!

Gilla

Wildcat

Kvinna ·

22 mar, 2016

Ja, ja absolut! Håller vi kontakten! Det blir kul att höra hur din op gick och hur läkningen pågår! Sen om en månad berättar jag om min op. 🙂

Gilla

Asirnas

Kvinna ·

23 mar, 2016

Bethi123 skrev:

Asirnas skrev:

Tack så mycket :)! Jag har moderate Plus profil med struktuerad yta. lite fastare gel som ger ett fastare implantat men ändå ett narturligt bröst..:)

Okej :) Då har du nog coh2 då då har textuerad yte med :)

Gilla

Bethi123

Kvinna ·

24 mar, 2016

Asirnas skrev:

Bethi123 skrev:

Asirnas skrev:

Ja det stämmer det har jag :)! Vad har du för några implantat?

Gilla

Asirnas

Kvinna ·

24 mar, 2016

Bethi123 skrev:

Asirnas skrev:

Bethi123 skrev:

Asirnas skrev:

Jag hade först Mentor coh 1, men efter kapselkontratur två gånger så bytte vi till Motiva Ergonomix, de är mycket bättre o mer naturliga! :)

Gilla

Tuttlös 2014

Kvinna ·

25 mar, 2016

Hejsan ! Super fina efter 5 år. Aldrig några konstiga känningar ? Vad använder du för sorts bh ? Sport bh ? Vad sover du med ? Bästa kirurgen (0) (0)
Gilla

Bethi123

Kvinna ·

28 mar, 2016

Asirnas skrev:

Bethi123 skrev:

Asirnas skrev:

Bethi123 skrev:

Asirnas skrev:

Jag hade först Mentor coh 1, men efter kapselkontratur två gånger så bytte vi till Motiva Ergonomix, de är mycket bättre o mer naturliga! :)

Okej känns skönt att höra att motiva funkar mycket bättre :)!

Gilla

Bethi123

Kvinna ·

28 mar, 2016

Tuttlös 2014 skrev:
Hejsan ! Super fina efter 5 år. Aldrig några konstiga känningar ? Vad använder du för sorts bh ? Sport bh ? Vad sover du med ? Bästa kirurgen (0) (0)
Tack så mycket :)! Jo jag har faktiskt haft det har fått ont ibland i brösten, och känns konstigt när jag känne runder mitt ena bröst nästan lite bubbligt. Så jag hopppas att motiva kommer att funka bättre :)! Jag använder vanlig bygel bh och har även sport bh ibland. Sover aldrig med något speciellt sover alltid utan bh. Sj då har du haft några känningar? Och vad använder du för bh? Ja absolut det är han är super nöjd med Tuve :)!

Gilla

Tuttlös 2014

Kvinna ·

30 mar, 2016

Bethi123 skrev:

Tuttlös 2014 skrev:
Tack så mycket :)! Jo jag har faktiskt haft det har fått ont ibland i brösten, och känns konstigt när jag känne runder mitt ena bröst nästan lite bubbligt. Så jag hopppas att motiva kommer att funka bättre :)! Jag använder vanlig bygel bh och har även sport bh ibland. Sover aldrig med något speciellt sover alltid utan bh. Sj då har du haft några känningar? Och vad använder du för bh? Ja absolut det är han är super nöjd med Tuve :)!

Det bubblar faktiskt oxå från min vänstra o stramar lite rotts Motiva. Använder endast abecita dag o natt. Men byter på kvällen. Kan inte sova utan......
Gilla

Tuttlös 2014

Kvinna ·

30 mar, 2016

Får du betala fullpris nu när du byter implantat ?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem