Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
2kidslater profilbild

2kidslater

Kvinna ·

06 feb, 2018

Bröstförstoring April 2018

Bröstförstoring

Jag har bokat in min operation till 10 April 2018 och nu tänkte jag starta en pepptråd här för alla oss som ska opereras i April! Jag har bokat hos Patrik Höijer på Nordiska kliniken i Sthlm. Någon mer som ska dit den dagen? Jag har varit jättepeppad och gjort konsultationer på tre ställen samt läst på massor. Men sen när jag väl hade bokat så tappade jag gnistan lite. Har nog fått lite kalla fötter. Men nu börjar jag känna mig peppad igen! Det var nog bara en liten chock över att det faktiskt är på gång nu. Men än är det rätt länge kvar. Ska hinna spara mer pengar också. Jag säljer massa ägodelar som ändå inte används. Win win! :D Ni andra som bokat i April, vad har ni för tankar och känslor?

361

Sortera efter

Mammamedegetliv

Kvinna ·

26 apr, 2018

Nu va de på plats!!! Å så bra det känbs och mår toppen! ( än så länge..;))
Gilla

Tessan22

Kvinna ·

26 apr, 2018

Va härligt. Skönt att allt känns bra. Ta hand om dig.
Gilla

Linalina1

Kvinna ·

26 apr, 2018

Mammamedegetliv skrev:

Nu va de på plats!!! Å så bra det känbs och mår toppen! ( än så länge..;))

Skönt att allt gått bra för dig! :)
Gilla

Mammamedegetliv

Kvinna ·

27 apr, 2018

God morgon! Mår oförskämt bra. Lite om men ingen direkt värk. Sov ok och nu väntas det frukost om en stund innan jag ska ta mig till flygplatsen för att åka hemmåt:) Känner mig lycklig!!!
Gilla

Tessan22

Kvinna ·

27 apr, 2018

Nu är jag hemma efter min bröstförstoring. Allt har hittills gått jätte bra. Håller tummarna för att det fortsätter så. Och för alla er som är nervösa över narkosen oroa er inte det gick hur bra som helst. Lycka till allihopa som har er operation framför er.
Gilla

Mammamedegetliv

Kvinna ·

28 apr, 2018

Skönt för dig:))) Jag mår oxå fortfarande super nu efter mitt andra dygn med mina bröst! Känner mig pigg och är lite öm bara. Nu blir det promenad med gubben och alla barnen. Ska lägga upp någon mer bild idag om någon är nyfiken:))
Gilla

Linalina1

Kvinna ·

28 apr, 2018

Mammamedegetliv skrev:

Skönt för dig:)))
Jag mår oxå fortfarande super nu efter mitt andra dygn med mina bröst!
Känner mig pigg och är lite öm bara. Nu blir det promenad med gubben och alla barnen. Ska lägga upp någon mer bild idag om någon är nyfiken:))

Skönt att du får må så bra! Jag mår också helt ok. Har mest ont i ryggen och särskilt på morgonen. Hatar att sova på rygg :( Ja lägg upp bild, alltid kul att se! Hur känner du ang "hänget", försvann det mkt? Har du bröstband nu?
Gilla

Mammamedegetliv

Kvinna ·

28 apr, 2018

Dagen efter op så hängde det ner... men idag ser det mycket bättre ut men lite kantiga! Så förväntansfull. Hur har dina utvecklats?? Du hade ju oxå lite häng ?? Jag har inget bröstbens. Ska ha bh jag fick på proforma dygnet runt en v sen bara på natten och helt utan på dagen så implantaten sjunker ner. Lägger upp en bild från morgonen:)
Gilla

Linalina1

Kvinna ·

28 apr, 2018

Mammamedegetliv skrev:

Dagen efter op så hängde det ner... men idag ser det mycket bättre ut men lite kantiga!
Så förväntansfull. Hur har dina utvecklats?? Du hade ju oxå lite häng ??
Jag har inget bröstbens. Ska ha bh jag fick på proforma dygnet runt en v sen bara på natten och helt utan på dagen så implantaten sjunker ner.
Lägger upp en bild från morgonen:)

Ok! Ser finfint ut ju! Förstår du är nöjd!! Jag har lagt ut nya bilder för dagen jag med! Jag ska ha stödBH.n och även bröstband. Vet ej hur länge jag ska ha bandet, det är riktigt obekvämt! Men jag vill absolut få ner implantaten. De är högt upp nu som du ser. Inget häng alls. Men är rädd att de hänger till sig mkt. Förhoppningsvis lite lagom. :)
Gilla

Norrskenet87

Kvinna ·

28 apr, 2018

Hej på er! Nu var det ett tag sen jag uppdaterade här i forumet:) Jag är inne på mitt 10dygn efter operationen och använder stödbhn och bröstbandet, ska på återkoll den 9/5. Jag har inte ätit nå mer smärtstillande än alvedon nu dom tre senaste dagarna och det börjar gå lättare att skratta och komma upp i snabbare fart nu när man är ute och går:) Fick byta såttejpen under vänster bröst igår och såg då en glipa på ca 1cm som inte växt igen än men ingen infektion iaf:)! Upplever att dom börjar bli mjukare nu och att salta men säkert börjar komma lite längre ner. Har fortfarande önskemål om att bröstvårtorna ska komma liiite längre upp men får se om dom gör det med hjälp av bröstbandet. Mitt ända egentliga bekymmer (som säkert beror på att dom fortfarande är väääldigt nya) är att vänstra bröstet fortfarande är ömt och har en konstig form längstner mot mitten, som att den inte är rund som det högra bröstets underpol. Området är ju mjukt där nere. Kanske för att implantatet inte fallit ner lika mycket som det högra? Började direkt fundera på om kapselbildningen kan har gått galet:/ men som sagt man oroar sig säkert i onödan:) Hoppas det går bra för er andra också:)!
Gilla

Mammamedegetliv

Kvinna ·

28 apr, 2018

Det ser jätte fint ut:)) Visst e det spännande o se hur det utvecklas?:)
Gilla

Tessan22

Kvinna ·

28 apr, 2018

Någon mer än jag som blir väldigt illamående och ont i magen av det smärtstillande man fått utskrivet?
Gilla

2kidslater

Kvinna ·

28 apr, 2018

Jo jag var illamående som fasen i flera dagar och spydde. Kunde ej gå ur sängen på flera dagar. Men så fort jag slutade med värktabletterna så mådde jag MYCKET bättre. Riktiga skittabletter. Hellre ont än illamående.
Gilla

Linalina1

Kvinna ·

28 apr, 2018

Tessan22 skrev:

Någon mer än jag som blir väldigt illamående och ont i magen av det smärtstillande man fått utskrivet?

Jag var orolig att jag skulle få ont i magen och må dåligt av tabletterna då jag har en trubbelmage, men nej, jag har klarat mig. Inte mått något dåligt alls av de! Alla har funkar super för mig. Dock tar jag inte så mkt tabletter nu längre. :)
Gilla

Tessan22

Kvinna ·

29 apr, 2018

Undrar en till sak, har så ont i ryggen som ett ordentligt tryck i ryggen någon annan som känner det, känns inte som om jag kan ligga ner pga det? Tur att ni finns så man kan ställa alla frågor.
Gilla

Linalina1

Kvinna ·

29 apr, 2018

Tessan22 skrev:

Undrar en till sak, har så ont i ryggen som ett ordentligt tryck i ryggen någon annan som känner det, känns inte som om jag kan ligga ner pga det? Tur att ni finns så man kan ställa alla frågor.

Jag har ont i ryggen. Vet inte om det är någon nerv eller om det är för man ligger på ryggen så mycket. Ligger ju ner mer och vilar än vad jag brukar och alltid på rygg... tyvärr. Längtar efter att kunna sova på sidan igen :)
Gilla

arli

Kvinna ·

29 apr, 2018

Nä, jag slutade dessutom ta smärtstillande redan dagen efter operationen. Har inte haft ont alls, trots att jag lagt under muskeln + lyft. Hade implantat innan (framför) så de togs ur och det gör säkert att jag inte har ont. Är igång som vanligt nu redan (op 25/4).
Gilla

Mammamedegetliv

Kvinna ·

29 apr, 2018

Jag funkar oxå nästan som vanligt. Inga mer alvedon och är igång så mycket jag orkar. Svider lite i stygnen och lite som träningsvärk i brösten men inte värre än att jag tycker det är bättre att skita i alvedonen. Så olika det kan vara för oss alla:)))
Gilla

Sweety71

Kvinna ·

06 maj, 2018

Hej Aprillare Jag opades i fredags morse och mår lite "skit" kan man säga. Värktabletterna har ju en stoppande effekt, vilket jag visste av erfarenhet. Så jag har tagit laxoberaldroppar sen i fredagskväll men utan resultat. Va uppe och rörde på mig rätt mycket igår, i trädgården, kändes bra..idag lite lite mindre bra. Ont typ överallt.. ska ändå försöka ge mig ut på prommis, för att få igång magen. Hur har ni mått typ denna dag? Hur löste ni magproblemen? Vill inte ta dom värktabletterna mer, men smärtan säger annat.
Gilla

Siljan

Kvinna ·

06 maj, 2018

Jag är inne på dag 13 efter op och mår bra. Brösten är ff hårda och svullna men spänner inte så mkt längre, vänster bröst har jag nedsatt känsel i men hoppas det kommer tillbaka snart.. Har inte ätit värktabletter på 1 vecka och det är så skönt att slippa, magen påverkades väl något men har inte haft några problem med den. Har dock haft besvär med ryggen då jag har sovit på rygg i 1,5 vecka vilket jag inte är van vid. De senaste två dagarna har jag kunnat sova på sidan äntligen!!
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem