Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
2kidslater profilbild

2kidslater

Kvinna ·

06 feb, 2018

Bröstförstoring April 2018

Bröstförstoring

Jag har bokat in min operation till 10 April 2018 och nu tänkte jag starta en pepptråd här för alla oss som ska opereras i April! Jag har bokat hos Patrik Höijer på Nordiska kliniken i Sthlm. Någon mer som ska dit den dagen? Jag har varit jättepeppad och gjort konsultationer på tre ställen samt läst på massor. Men sen när jag väl hade bokat så tappade jag gnistan lite. Har nog fått lite kalla fötter. Men nu börjar jag känna mig peppad igen! Det var nog bara en liten chock över att det faktiskt är på gång nu. Men än är det rätt länge kvar. Ska hinna spara mer pengar också. Jag säljer massa ägodelar som ändå inte används. Win win! :D Ni andra som bokat i April, vad har ni för tankar och känslor?

361

Sortera efter

Sweety71

Kvinna ·

24 apr, 2018

Och jag ska till Mattias på Nordiska om 1,5v.. känns som att tiden sniglar sig fram :)som tur är så har jag op tid på morgonen,kl 09.00 ... hatar att vara fastande länge, vill ju ha mitt morgonkaffe. Önskar så att det är gjort nu, för det enda man har i huvudet nu är boobisar :) haha.
Gilla

Manizer

Kvinna ·

24 apr, 2018

Linalina1 skrev:

Manizer skrev:

Linalina1 skrev:

Manizer skrev:
Linalina1 skrev:

Hej alla! Nu är jag hemma i min säng. Allt har gått fint. Jag valde att lägga in 550cc. Patrik började föreslå ergonomix när han ritade men nu var jag så inne på round så vi körde det...
Jättegullig personal alla på NK. Man känner sig lugn och väl omhändertagen hela tiden där!
När jag vaknade hade jag riktigt ont! Kändes som man hade blivit påkörd av en ångvält. Men fick snabbt mer smärtstillande intravenöst när jag bad om det. Sen kändes det ok. Nu är jag rädd för smärtan som kommer komma imorgon... ska försöka ta någon bild imorgon. Har tjuvkikat och de är svullna men tycker de såg fina ut ändå. :)

Hej, vad härligt att det gick bra! Vilken tid op:ades du?
Hoppas smärtan inte blir alltför påtaglig imorgon och att du lyckas sova inatt! :-)

Godmorgon! Jag har faktiskt sovit skönt inatt! Vaknade vid fem och tog en smärtstillande sen sov jag nu till kl 07 ca. Så länge jag ligger still så känner jag inte så mkt. Och nu när jag rör mig känner jag mig mest stel. Ska upp och röra på mig lite. :)

Godmorgon! Okej så skönt :-) opererades du igår på morgonen? Jag har min tid näst nästa måndag. Tror jag har fått den sista tiden den dagen. Lite rädd att operationspersonalen ska vara trötta då :/

Jag hade tid kl 14. Tyvärr blev det försenat med 1,5 h ca. Så jag op vid 15.30. Vilken tid har du?
Jag tror inte du ska vara orolig för att de är trötta. Jag tycker att alla var jättetrevliga och jag kände mig lugn hela tiden. Det var ingen stress någonstans. Det kommer gå jättebra för dig. :)

Okey, trist att det blev försenat, men det kan ju tyda på att de inte gör några slarvjobb i alla fall bara för att hinna färdigt i tid utan de är säkert måna om att alla resultat ska bli bra. Vad härligt att höra :-) jag har tid kl. 17. Skönt att höra att du inte upplevde att de var stressade. Jag hoppas att det fortsätter åt rätt håll med din förstoring, att de blir som du har tänkt dig och att du inte får några komplikationer. Tack snälla! De orden betyder jättemycket för jag har knappt någon som stöttar mig i detta/ eller förstår mig, trots att jag har förklarat hur jag känner. Har bild på min 3D- simulering i mitt galleri nu.
Gilla

Manizer

Kvinna ·

24 apr, 2018

Sweety71 skrev:

Och jag ska till Mattias på Nordiska om 1,5v.. känns som att tiden sniglar sig fram :)som tur är så har jag op tid på morgonen,kl 09.00 ... hatar att vara fastande länge, vill ju ha mitt morgonkaffe. Önskar så att det är gjort nu, för det enda man har i huvudet nu är boobisar :) haha.

Haha samma här! Kollar och söker info om boobies från morgon till kväll för att inte missa något hehe.. Låter skönt att du har en tidig tid, då lär du vara första patient den dagen. Och tre dagar senare är det min tur, funderar på om jag ska ringa och försöka få till en tidigare tid på dagen, kanske efter deras lunch- paus eller så. Är rädd för att bli ett måndagsexemplar...
Gilla

Manizer

Kvinna ·

24 apr, 2018

Åh vad bra! Fick en tidigare tid på en gång, ringde nyss. Har nu tid kl. 14 istället 07/05.
Gilla

Linalina1

Kvinna ·

24 apr, 2018

Sweety71 skrev:

Ja det där med att fasta är inte kul! Ser att du har ett litet fall på dina bröst precis som jag. Sa de något om lyft till dig?
Gilla

Linalina1

Kvinna ·

24 apr, 2018

Manizer skrev:

Linalina1 skrev:

Manizer skrev:

Linalina1 skrev:
Manizer skrev:
Linalina1 skrev:

Hej alla! Nu är jag hemma i min säng. Allt har gått fint. Jag valde att lägga in 550cc. Patrik började föreslå ergonomix när han ritade men nu var jag så inne på round så vi körde det...
Jättegullig personal alla på NK. Man känner sig lugn och väl omhändertagen hela tiden där!
När jag vaknade hade jag riktigt ont! Kändes som man hade blivit påkörd av en ångvält. Men fick snabbt mer smärtstillande intravenöst när jag bad om det. Sen kändes det ok. Nu är jag rädd för smärtan som kommer komma imorgon... ska försöka ta någon bild imorgon. Har tjuvkikat och de är svullna men tycker de såg fina ut ändå. :)

Hoppas smärtan inte blir alltför påtaglig imorgon och att du lyckas sova inatt! :-)

Godmorgon! Jag har faktiskt sovit skönt inatt! Vaknade vid fem och tog en smärtstillande sen sov jag nu till kl 07 ca. Så länge jag ligger still så känner jag inte så mkt. Och nu när jag rör mig känner jag mig mest stel. Ska upp och röra på mig lite. :)

Godmorgon! Okej så skönt :-) opererades du igår på morgonen? Jag har min tid näst nästa måndag. Tror jag har fått den sista tiden den dagen. Lite rädd att operationspersonalen ska vara trötta då :/

Jag hade tid kl 14. Tyvärr blev det försenat med 1,5 h ca. Så jag op vid 15.30. Vilken tid har du?
Jag tror inte du ska vara orolig för att de är trötta. Jag tycker att alla var jättetrevliga och jag kände mig lugn hela tiden. Det var ingen stress någonstans. Det kommer gå jättebra för dig. :)

Okey, trist att det blev försenat, men det kan ju tyda på att de inte gör några slarvjobb i alla fall bara för att hinna färdigt i tid utan de är säkert måna om att alla resultat ska bli bra.

Vad härligt att höra :-) jag har tid kl. 17. Skönt att höra att du inte upplevde att de var stressade. Jag hoppas att det fortsätter åt rätt håll med din förstoring, att de blir som du har tänkt dig och att du inte får några komplikationer.
Tack snälla! De orden betyder jättemycket för jag har knappt någon som stöttar mig i detta/ eller förstår mig, trots att jag har förklarat hur jag känner. Har bild på min 3D- simulering i mitt galleri nu.

Tack själv! Jag har inte heller berättat för så många om ingreppet. Bra vi kan stötta varandra här och bolla funderingar och upplevelser. Skönt du fick ändra tid så du kommer hem snabbare också. Ska försöka ta en bild på mina idag. De är väldigt svullna. Ska be sambon fota då det är omöjligt få en bild när man fotar själv då ser det helt snett ut... haha....
Gilla

Sweety71

Kvinna ·

24 apr, 2018

Vi pratade lite om lyft men Mattias sa att det kommer antagligen att räcka med en förstoring. Med dom inläggen som vi kom överens om så skulle det bli bra, Så jag litar på hans omdöme :)
Gilla

Manizer

Kvinna ·

24 apr, 2018

Linalina1 skrev:

Manizer skrev:

Linalina1 skrev:

Manizer skrev:
Linalina1 skrev:
Manizer skrev:
Linalina1 skrev:

Okey, trist att det blev försenat, men det kan ju tyda på att de inte gör några slarvjobb i alla fall bara för att hinna färdigt i tid utan de är säkert måna om att alla resultat ska bli bra.

Vad härligt att höra :-) jag har tid kl. 17. Skönt att höra att du inte upplevde att de var stressade. Jag hoppas att det fortsätter åt rätt håll med din förstoring, att de blir som du har tänkt dig och att du inte får några komplikationer.
Tack snälla! De orden betyder jättemycket för jag har knappt någon som stöttar mig i detta/ eller förstår mig, trots att jag har förklarat hur jag känner. Har bild på min 3D- simulering i mitt galleri nu.

Tack själv! Jag har inte heller berättat för så många om ingreppet. Bra vi kan stötta varandra här och bolla funderingar och upplevelser.
Skönt du fick ändra tid så du kommer hem snabbare också.
Ska försöka ta en bild på mina idag. De är väldigt svullna. Ska be sambon fota då det är omöjligt få en bild när man fotar själv då ser det helt snett ut... haha....

Det var så lite! Ja det här forumet är guld värt. Ja verkligen. Jag ska på en liten resa ca 10 dagar senare.. hoppas jag kommer att klara av det. Okey :-)
Gilla

Linalina1

Kvinna ·

24 apr, 2018

Har laddat upp en bild nu på min sida om någon vill kika! :)
Gilla

Mammamedegetliv

Kvinna ·

24 apr, 2018

Hoppas jag oxå kommer må så bra som du. Jag har ju oxå en himla massa barn... Jag är så förväntansfull inför min op på torsdag... men nervös då kag ska flyga både dit och hem ensam.. Såg dina bröst nu efter op. Jättefina!! Hoppas jag oxå slipper lyft...
Gilla

Siljan

Kvinna ·

24 apr, 2018

Hej allihopa! Hemma igen efter min op idag, allt har gått bra :) Brösten spänner mest, har inte så ont som jag trodde jag skulle ha. Det mesta blev när jag vaknade, då fick ja en tablett mot det. Får se hur det blir ikväll.. Jag bestämde mig för 500cc och även som svullna nu känner jag att storleken kommer bli bra. Men Patrik ändrade från Ergonomix till Round under op då han förklarade att de kommer hålla formen bättre på mig. Lite oväntat men jag litar på att han vet vad han gör. Väntar med spänning på hur resultatet blir..
Gilla

Linalina1

Kvinna ·

24 apr, 2018

Siljan skrev:

Hej allihopa!
Hemma igen efter min op idag, allt har gått bra :) Brösten spänner mest, har inte så ont som jag trodde jag skulle ha. Det mesta blev när jag vaknade, då fick ja en tablett mot det. Får se hur det blir ikväll..
Jag bestämde mig för 500cc och även som svullna nu känner jag att storleken kommer bli bra. Men Patrik ändrade från Ergonomix till Round under op då han förklarade att de kommer hålla formen bättre på mig. Lite oväntat men jag litar på att han vet vad han gör. Väntar med spänning på hur resultatet blir..

Vad skönt att allt gått bra även för dig! jag litade också fullt ut på Patrik. :)
Gilla

Siljan

Kvinna ·

25 apr, 2018

Linalina1 skrev:

Siljan skrev:

Hej allihopa!
Hemma igen efter min op idag, allt har gått bra :) Brösten spänner mest, har inte så ont som jag trodde jag skulle ha. Det mesta blev när jag vaknade, då fick ja en tablett mot det. Får se hur det blir ikväll..
Jag bestämde mig för 500cc och även som svullna nu känner jag att storleken kommer bli bra. Men Patrik ändrade från Ergonomix till Round under op då han förklarade att de kommer hålla formen bättre på mig. Lite oväntat men jag litar på att han vet vad han gör. Väntar med spänning på hur resultatet blir..

Vad skönt att allt gått bra även för dig! jag litade också fullt ut på Patrik. :)

Ja, jag tjuvkikade lite på dom igår när jag kom hem, och blev faktiskt förvånad över hur fina de såg ut trots svullnad :) min man gillade också dom. Första dagen efter op och det trycker mindre men känns mer vid såren och mer ”träningsvärk”. Hur har du det?
Gilla

Linalina1

Kvinna ·

25 apr, 2018

Siljan skrev:

Linalina1 skrev:

Siljan skrev:

Hej allihopa!

Ja, jag tjuvkikade lite på dom igår när jag kom hem, och blev faktiskt förvånad över hur fina de såg ut trots svullnad :) min man gillade också dom. Första dagen efter op och det trycker mindre men känns mer vid såren och mer ”träningsvärk”. Hur har du det?

Vad härligt att det såg bra ut! Jag gillar mina med men de är väldigt höga och svullna såklart. Är nöjd med storleksvalet än så länge. Du då? Jag mår förvånansvärt bra. Sover bra och orkar en hel del på dagarna. Är stel på morgonen när man sovit och som du säger, känns som träningsvärk och har också lite ont vid såren. Bröstbandet spänner också och gör lite ont... du får lägga upp nån bild sen! :) alltid kul se andras resultat!
Gilla

Mammamedegetliv

Kvinna ·

25 apr, 2018

Då ligger jag nyduschad på hotellet och imorgon är det min tur att få nya bröst! Så nervös och förväntansfull:))
Gilla

MeraMia

Kvinna ·

26 apr, 2018

Mammamedegetliv skrev:

Då ligger jag nyduschad på hotellet och imorgon är det min tur att få nya bröst! Så nervös och förväntansfull:))

Stort lycka till!! Kommer gå superbra. Hoppas du blir nöjd efteråt!! :)
Gilla

Mammamedegetliv

Kvinna ·

26 apr, 2018

Å tack! Det blir 375 HP , hoppas det fyller ut mina hängiga bröst:)) Nu en nervös väntan för op...
Gilla

Linalina1

Kvinna ·

26 apr, 2018

Mammamedegetliv skrev:

Å tack!
Det blir 375 HP , hoppas det fyller ut mina hängiga bröst:)) Nu en nervös väntan för op...

Lycka till! Kommer säkert bli toppen! :)
Gilla

liki

Kvinna ·

26 apr, 2018

Sovit första natten med nya brösten =). Har ont men det är helt klart uthärdligt. Igår kände jag nästan ingenting alls. Antar att bedövningen efter operationen satt kvar. Formen ser märklig ut för tillfället (har kikat). De är liksom avlånga och väldigt bulliga där uppe. Jag hoppas att bröstbandet pressar ner implantaten effektivt. Storleken känns lagom i alla fall.
Gilla

Tessan22

Kvinna ·

26 apr, 2018

Lycka till. Imorgon är det min tur, är så nervös kan inte tänka på något annat just nu. Längtar till jag sitter i bilen på väg hem igen o allt har gått bra
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem