Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
2kidslater profilbild

2kidslater

Kvinna ·

06 feb, 2018

Bröstförstoring April 2018

Bröstförstoring

Jag har bokat in min operation till 10 April 2018 och nu tänkte jag starta en pepptråd här för alla oss som ska opereras i April! Jag har bokat hos Patrik Höijer på Nordiska kliniken i Sthlm. Någon mer som ska dit den dagen? Jag har varit jättepeppad och gjort konsultationer på tre ställen samt läst på massor. Men sen när jag väl hade bokat så tappade jag gnistan lite. Har nog fått lite kalla fötter. Men nu börjar jag känna mig peppad igen! Det var nog bara en liten chock över att det faktiskt är på gång nu. Men än är det rätt länge kvar. Ska hinna spara mer pengar också. Jag säljer massa ägodelar som ändå inte används. Win win! :D Ni andra som bokat i April, vad har ni för tankar och känslor?

361

Sortera efter

Linalina1

Kvinna ·

19 mar, 2018

Coor: Jag känner mig jättenöjd med valet av kliniken och Patrik hittills. Väldigt fint bemötande! Han är så lugn. Sf88: Nej inte alls så "säker" på storleken. Jag hade tänkt mig typ 350-400cc men jag har breda bröst och ett litet häng som ska puffas upp. Jag litar på Patrik. Jag har provat ristest och det känns inte sååååå stort... är du säker på ditt val? :)
Gilla

Gooi

Kvinna ·

19 mar, 2018

J70 skrev:

Hej jag ska kanske opereras i april. Var inbokad i slutet av maj först men de hade dubbelbokat så nu ska de ringa mig på måndag och se om det går att hitta annat datum. Jag är helt låst till specifika datum då min man är hemma varannan månad så jag hoppas de kan ordna upp det. Kul att följa andra som också ska operera under samma period. Var det lång väntetid på Nordiska?

När jag bokade hos Patrik på Nordiska var väntetiden då 6 veckor. Ska opas den 16e April :)
Gilla

Gooi

Kvinna ·

19 mar, 2018

Heej allaa:)) Jag ska opas av Patrik Höijer på Nordiska kliniken den 16e April! Motiva round full 550 cc. Är alltså supernervös!!!! Drömmer mardrömmar om att dom ska bli superfula varannan natt och varannan natt drömmer jag att dom är skitsnygga och att jag är lyckligast i världen hahaha. Springer runt med mina 3D-bilder från konsultationen varje dag och ba: JOOO MEN DET HÄR BLIR NOG BRAAA!! har inget att oroa mig för eller hur?? Min sambo börjar bli lite trött på att försäkra mig om att det kommer bli superfint! Hahaha :') Han längtar nog mer efter operationen än jag så jag ska sluta tjata haha Har drömt flera gånger också att jag legat på operationsbordet och att bedövningen och sömnmedlet inte fungerat på mig så dom har fått operera mig när jag är vaken!! Hur nervös kan man va liksom hahah. Jösses!
Gilla

Linalina1

Kvinna ·

19 mar, 2018

Gooi: Härligt då ska vi lägga in samma. Var det ditt önskemål med den storleken eller nåt Patrik tyckte? Vad har du för utgångsläge? Jag tyckte tyvärr mina 3D bilder var dåliga, snea och såg konstiga ut...
Gilla

Hill

Kvinna ·

19 mar, 2018

Linalina1 skrev:

Hill: vart ska du op?

Etisk kirurgi i Ockelbo blir det :)
Gilla

Lady_Cazz

Kvinna ·

19 mar, 2018

Hej svejs! Ansluter mig till april-gänget :) Jag ska opereras 19 april hos dr Cosmo på Citadellkliniken.
Gilla

Gooi

Kvinna ·

19 mar, 2018

Linalina1 skrev:

Gooi:
Härligt då ska vi lägga in samma. Var det ditt önskemål med den storleken eller nåt Patrik tyckte? Vad har du för utgångsläge?
Jag tyckte tyvärr mina 3D bilder var dåliga, snea och såg konstiga ut...

Jag har tuberösa bröst (a-kupa), så det krävs ett rätt stort implantat för att töja ut den strama vävnaden/huden på undersidan av bröstet så han gav mig 2 alternativ. Det var 550 cc eller 625cc. Har bestämt mig för 550 cc men vet inte om jag kommer ändra mig. Är rätt bredaxlad och har bred bröstkorg så det kommer nog inte de galet ut liksom. Du då? Var det ditt önskemål eller hans? Vad har du för utgångsläge? Hur känner du inför att ha den där BHn dygnet runt i 6 månader? Är du nervös? Många frågor haha:) Är så pepp och nervös samtidigt:)
Gilla

intressant

Kvinna ·

19 mar, 2018

Coor skrev:

intressant skrev:

Ska opereras den 16/4, lyft och förstoring :)
Är jätte exalterad och vill att det ska vara dags typ på en gång. Känner mig inte nervös alls inför operationen ännu men det kanske kommer när antaler dagar kvar minskar..

Har inte talat om för många, bara mamma och nära vänner så är mer nervös för vad folk kommer säga efteråt, mest min pappa och övrig släkt samt arbetskamrater.
Känner mig också lite ensam med all vetskap om detta, någon som känt likadant?

Jag känner likadant! Jag har kategoriskt inte berättat för dem som jag inte tror kommer att tänka på min förändring (svågrar, brödet, pappa), dem som jag inte tror kommer att gilla det och låta det märkas (mamma), dem som jag inte träffar så ofta och där det känns för obekvämt att höra av sig apropå inget och bah "jag ska skaffa större bröst". Men jag har berättat det för dem som jag känner att de borde veta, sådana personer som jag skulle ha blivit lite ledsen om de inte hade berättat liknande grejer för mig. MEN jag önskar att alla i min närhet som kommer märka det visste det innan så de hann smälta det. För jag kommer gå och läsa av folk första gångerna man träffas och det stör mig. Jag vet inte riktigt vad jag oroar mig för, för jag tycker verkligen att om någon skulle döma ut mig enligt någon jante-grej så är det deras problem och inte mitt men det är något som gnager. Kanske är det ensamheten som du pratar om, att man ändå vill ha allas stöd och att man är orolig att inte få det.

Ja precis, det är väl det, skulle vara skönt om de hade fått bearbeta tanken innan nästa gång man ses så det inte behöver bli en chock! Finns stor chans att vissa utav mina släktingar kommer att reagera starkt och inte kunna hålla sina tankar för sig själva, så det är väl det som känns jobbigt även fast jag egentligen struntar i vad andra tycker. Får försöka hantera det när dagen kommer :)
Gilla

2kidslater

Kvinna ·

19 mar, 2018

Jag går fortfarande och gruvar mig inför att berätta för min familj. Jag hoppas på att mina föräldrar kan vara barnvakt typ 4 dagar åt våra två små barn, så jag måste verkligen ta tag i detta nu och berätta. Önskar att jag hade typ en broschyr att ge dem med svar på alla deras frågor och farhågor. Får nog göra en egen :)
Gilla

Coor

Kvinna ·

19 mar, 2018

2kidslater skrev:

Jag går fortfarande och gruvar mig inför att berätta för min familj. Jag hoppas på att mina föräldrar kan vara barnvakt typ 4 dagar åt våra två små barn, så jag måste verkligen ta tag i detta nu och berätta. Önskar att jag hade typ en broschyr att ge dem med svar på alla deras frågor och farhågor. Får nog göra en egen :)

Haha ja, jag skickade en länk till min oroliga svärmor till en hemsida med de vanligaste komplikationerna efter att hon frågat hur jag vågade när ”det pratas varenda dag på tv om hur farliga sådana operationer är”..... :P
Gilla

Norrskenet87

Kvinna ·

20 mar, 2018

Coor skrev:
Norrskenet87 skrev:

Hej Alla!:D
Jag glider in här, har tid för konsultation i Umeå på Polarkliniken nu på Tisdag:) sen bokade vi in Op den 18/4 då jag gärna vill göra det så snabbt som möjligt! Gu jag håller på bli tokig på allt googlande och sökandet efter vad man vill ha för implantat och storlek.

Men det lutar åt Motiva round tänkte först ergonomix men är rädd att inte få fylligheten högre upp då jag är jätte tunn över bröstkorgen så de hade varit fint med lite mer fyllighet högre upp:)
Har ni andra bestämt er?:)

Jag ser att vi har väldigt liknande förutsättningar i vikt och längd. Jag har typ inget underhudsfett på bålen så jag har varit lite orolig för ripplingar och så. Patrik på nordiska kliniken kändes väldigt trygg när han rådde mig till motiva round full. han tog aldrig ens upp ergonomix men jag har sett att han har gjort det med andra så jag tänker att efter mina önskemål (fylliga men inte bolliga) och förutsättningar så tyckte han att round full passade bättre än ergonomix. Vi får se vad de råder dig till på polarkliniken :)

(Får se nu om det här inlägget blev hel knasigt, vet inte hur man svarar så inlägget kommer som en kommentar) Åå va skönt att få lite feedback, jag har ju försökt läsa på jätte mycket men skönt och höra från någon som har samma förutsättningar och har fått rådet till motiva round full:)! Det ska bli så sjukt spännande idag på konsultationen hos Anders:)!! Jag har förberett mig med ”lilla” listan med frågor och bakgrund till varför jag gör detta. Den här månaden kommer gå i snigelfart.
Gilla

Coor

Kvinna ·

20 mar, 2018

Norrskenet87 skrev:

Coor skrev:

Norrskenet87 skrev:

Jag glider in här, har tid för konsultation i Umeå på Polarkliniken nu på Tisdag:) sen bokade vi in Op den 18/4 då jag gärna vill göra det så snabbt som möjligt! Gu jag håller på bli tokig på allt googlande och sökandet efter vad man vill ha för implantat och storlek.

Men det lutar åt Motiva round tänkte först ergonomix men är rädd att inte få fylligheten högre upp då jag är jätte tunn över bröstkorgen så de hade varit fint med lite mer fyllighet högre upp:)

Jag ser att vi har väldigt liknande förutsättningar i vikt och längd. Jag har typ inget underhudsfett på bålen så jag har varit lite orolig för ripplingar och så. Patrik på nordiska kliniken kändes väldigt trygg när han rådde mig till motiva round full. han tog aldrig ens upp ergonomix men jag har sett att han har gjort det med andra så jag tänker att efter mina önskemål (fylliga men inte bolliga) och förutsättningar så tyckte han att round full passade bättre än ergonomix. Vi får se vad de råder dig till på polarkliniken :)

(Får se nu om det här inlägget blev hel knasigt, vet inte hur man svarar så inlägget kommer som en kommentar)

Åå va skönt att få lite feedback, jag har ju försökt läsa på jätte mycket men skönt och höra från någon som har samma förutsättningar och har fått rådet till motiva round full:)!
Det ska bli så sjukt spännande idag på konsultationen hos Anders:)!!
Jag har förberett mig med ”lilla” listan med frågor och bakgrund till varför jag gör detta.
Den här månaden kommer gå i snigelfart.

Va spännande!! Du får berätta hur det har gått sen! Ja alltså det är ju så himla svårt. Alla är ju så olika. Även om du och jag har liknande mått och längd kan ju formen på bålen vara olika osv osv. Det är väll det som är så viktigt med bra kirurger att de ser från person till person :)
Gilla

Lilla.linn

Kvinna ·

20 mar, 2018

Här kommer en till aprilare! :) Ska opereras 10/4 hos Helena på citadell. Lägga in 355 CC. Växlar mellan att vara sjukt pepp till att dippa ibland och ifrågasätta vad jag gör.. även om det tagit mig 10 år att boka operationen. Väldigt nervös!
Gilla

Norrskenet87

Kvinna ·

20 mar, 2018

Lilla.linn skrev:

Här kommer en till aprilare! :) Ska opereras 10/4 hos Helena på citadell. Lägga in 355 CC. Växlar mellan att vara sjukt pepp till att dippa ibland och ifrågasätta vad jag gör.. även om det tagit mig 10 år att boka operationen. Väldigt nervös!

Hej! Skönt och höra att man inte är själv med att pendla mellan att vara super taggad till att ifrågasätta va tusan man egentligen har tänkt göra.. men jag tycker ändå att man ganska snabbt påminner sig själv om att man gör det här för att man som i ditt fall gått och velat göra det i 10år. Jag fick ju barn för 10år sedan och efter det har man ju mer eller mindre gått och tänkte på att göra en bröstförstoring men aldrig prioriterat det. Men nu så:D!
Gilla

Norrskenet87

Kvinna ·

20 mar, 2018

Nat123 skrev:

Norrskenet87 skrev:

Jag velar mellan mentor runda hög profil 350, 400 eller 450 cc.. jag ser ingen skillnad på dem tre när jag kör risteste.. vill inte få jättestora men samtidigt slippa lyfta.. har en månad på mig art fortsätta vela haha :)

Okey:) Ja man vill ju att det ska fylla ut..så jag hoppas att Anders kan bringa mer klarhet i vilken stl som passar bäst för mig, men sen har man läst så att många ångrar sig och skulle ha gått på stl större än va kirurgen säger:D haha så kommer väl ändå bli att man velar in i det sista.
Gilla

Termal

Kvinna ·

20 mar, 2018

Här är en till med operation i april!:) Hade förstt tid 2:/5 men proforma ringde mig idag och sa att Magnus fått en avbokning 24/4 så jag tog den direkt! Härligt med bara en månad kvar istället för två!
Gilla

Norrskenet87

Kvinna ·

20 mar, 2018

Coor skrev:

Norrskenet87 skrev:

Coor skrev:
Norrskenet87 skrev:

(Får se nu om det här inlägget blev hel knasigt, vet inte hur man svarar så inlägget kommer som en kommentar)

Åå va skönt att få lite feedback, jag har ju försökt läsa på jätte mycket men skönt och höra från någon som har samma förutsättningar och har fått rådet till motiva round full:)!
Jag har förberett mig med ”lilla” listan med frågor och bakgrund till varför jag gör detta.

Va spännande!! Du får berätta hur det har gått sen!
Ja alltså det är ju så himla svårt. Alla är ju så olika. Även om du och jag har liknande mått och längd kan ju formen på bålen vara olika osv osv. Det är väll det som är så viktigt med bra kirurger att de ser från person till person :)

Go kväll:D Nu har jag äntligen varit på konsultation på Polarkliniken i Umeå!! Jag är som ett barn som väntar på julafton nu. Hur ska man kunna vänta en månad?! Haha.. Jag och en vän hade konsultationen tillsammans så vi var där nästan två timmar, gick igenom allt som jag undrade över och provade flera olika stl. Till en början såg ju Alla super stora ut på mig då jag har typ ingen egen vävnad och är van att se mina bröst som minimala. Men efter ett tag så kändes Motiva round full 425cc riktigt bra!:D så får hoppas att det inte blir för stort men jag tror genom att jag nästan inte har nå egna bröst så bör det bli fin fint!:) Nu är det ned räkning!
Gilla

Coor

Kvinna ·

21 mar, 2018

Norrskenet87 skrev:

Coor skrev:

Norrskenet87 skrev:

Coor skrev:
Norrskenet87 skrev:

Va spännande!! Du får berätta hur det har gått sen!
Ja alltså det är ju så himla svårt. Alla är ju så olika. Även om du och jag har liknande mått och längd kan ju formen på bålen vara olika osv osv. Det är väll det som är så viktigt med bra kirurger att de ser från person till person :)

Go kväll:D
Nu har jag äntligen varit på konsultation på Polarkliniken i Umeå!! Jag är som ett barn som väntar på julafton nu. Hur ska man kunna vänta en månad?! Haha.. Jag och en vän hade konsultationen tillsammans så vi var där nästan två timmar, gick igenom allt som jag undrade över och provade flera olika stl. Till en början såg ju Alla super stora ut på mig då jag har typ ingen egen vävnad och är van att se mina bröst som minimala. Men efter ett tag så kändes Motiva round full 425cc riktigt bra!:D så får hoppas att det inte blir för stort men jag tror genom att jag nästan inte har nå egna bröst så bör det bli fin fint!:) Nu är det ned räkning!

Men va kul att det kändes så bra!! Och kul att göra det ihop med en vän också :D
Gilla

2kidslater

Kvinna ·

22 mar, 2018

Sådär! Nu har jag äntligen tagit mod till mig och berättat för mina föräldrar! De tog det mycket bättre än väntat. Så skönt! En stor tyngd har lättat från mitt hjärta. Mamma kunde även ta hand om barnen när jag och min man är borta, vilket är superskönt eftersom det enda andra alternativet var att ta med dem till Stockholm. Sen passade jag även på att berätta för mina syskon som också tog det bra. Nu ska jag nog inte berätta för någon mer förrän efteråt. Äntligen börjar saker falla på plats. Förutom att min dotter fick magsjuka i morse. Men det är drygt två veckor kvar så även om jag blir sjuk så borde jag hinna friskna till innan det är dags. Så det som är kvar på listan nu är att betala allt, köpa sån där duschtvål man ska ha och kanske nå värktabletter, och sist förbereda lite i hemmet inför hemkomst (Typ renbädda, städa, ställa fram saker i rätt höjd mm).
Gilla

Coor

Kvinna ·

22 mar, 2018

2kidslater skrev:

Sådär! Nu har jag äntligen tagit mod till mig och berättat för mina föräldrar! De tog det mycket bättre än väntat. Så skönt! En stor tyngd har lättat från mitt hjärta. Mamma kunde även ta hand om barnen när jag och min man är borta, vilket är superskönt eftersom det enda andra alternativet var att ta med dem till Stockholm. Sen passade jag även på att berätta för mina syskon som också tog det bra. Nu ska jag nog inte berätta för någon mer förrän efteråt. Äntligen börjar saker falla på plats. Förutom att min dotter fick magsjuka i morse. Men det är drygt två veckor kvar så även om jag blir sjuk så borde jag hinna friskna till innan det är dags. Så det som är kvar på listan nu är att betala allt, köpa sån där duschtvål man ska ha och kanske nå värktabletter, och sist förbereda lite i hemmet inför hemkomst (Typ renbädda, städa, ställa fram saker i rätt höjd mm).

Men åh va skönt! Va härligt att dessutom få stöd med barnvaktning. Fint! Hoppas att du slipper bli sjuk alls. Det är inte klokt att det snart är dags! Blir så glad när jag tänker på det. Ska också börja förbereda lite hemma. Tänker att det nog kan va rätt skönt att ha lite matlådor i frysen och ganska bra städat innan. Kommer bli galen om jag går hemma och ser en massa smuts :D Sen har jag tänkt köpa en bra tröja att åka hem i också. Någonslags omlott historia tänker jag mig :D
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem