Tyson123
Kvinna ·
18 mar, 2017
Bröstförstoring & bukplastik under sommaren 2017
BukplastikJag har nu bokat in min op-tid för en full bukplastik och bröstförstoring hos Patrik Höijer på Nordiska Kliniken. Den kommer ske den 8/6-17. Det skulle vara kul att få kontakt med er som också kommer opereras under sommaren 2017. För stöd, funderingar, frågor, rädslor, pepp osv. Hoppas vi hörs.
Sortera efter
HeddaLovisa
Kvinna ·
19 mar, 2017
Blåabär
Kvinna ·
19 mar, 2017
Nymage2017
Kvinna ·
20 mar, 2017
HeddaLovisa
Kvinna ·
20 mar, 2017
Nymage2017
Kvinna ·
21 mar, 2017
Nymage2017
Kvinna ·
21 mar, 2017
HeddaLovisa
Kvinna ·
21 mar, 2017
Tack för info! Då lär det kosta lite extra om jag behöver fettsugas också (vilket jag inte vet om jag måste). Det lutar ner och mer mot att jag ska vänta med brösten. Prio för mig är att laga min diastas men samtidigt är brösten så små efter amning så jag har svårt att bestämma mig.
Jag tycker också att hon verkar duktig!
Fanns det mycket op tider när du bokade?
Tyson123
Kvinna ·
21 mar, 2017
Hej Tyson 123! Jag gör samma operationer som dig. Full bukplastik och bröstförstoring dagen innan dig :) Jag är grymt pepp på denna op och känner mig (naivt kanske) inte det minsta nervös, bara förväntansfull. Jag kommer att lägga ut före och efterbilder efter OP. Hur känner du inför operationen? Nervös? Jag känner mig mer orolig för återhämtningen, att man ska vara helt hjälplös. Har min man hemma de första två veckorna efter OP sen börjar han arbeta lite smått (han är egenföretagare så kan reglera tiden en del) själv är jag ledig till sista juli. Tills dess hoppas jag vara OK.
Tyson123
Kvinna ·
21 mar, 2017
Vad spännande! Jag har som målsättning att göra bukplastik och bröstförstoring i sommar. Jag har inte hunnit gå på konsultation än utan försöker läsa Så mycket jag kan här innan jag bestämmer vilka som jag vill träffa. Patrik har jag läst mycket gott om så han är en av de jag ska boka. Vad kommer du att få betala? Jag hoppas att jag ska klara mig undan med en liten bukplastik men det är kanske för mycket att hoppas på.
Blåabär
Kvinna ·
26 mar, 2017
Blåabär
Kvinna ·
28 mar, 2017
Vad spännande! Jag har som målsättning att göra bukplastik och bröstförstoring i sommar. Jag har inte hunnit gå på konsultation än utan försöker läsa Så mycket jag kan här innan jag bestämmer vilka som jag vill träffa. Patrik har jag läst mycket gott om så han är en av de jag ska boka. Vad kommer du att få betala? Jag hoppas att jag ska klara mig undan med en liten bukplastik men det är kanske för mycket att hoppas på.
Hej Blåabär,
Ja Patrik gav ett gott intryck, lugn och förklarar på ett bra sätt. Jag har som sagt fortsatt mailkonversation med honom och vill träffa honom en gång till innan op. Jag betalar 75 000 kr för bukplastik (full inkl. fettsugning på sidor och ev. rygg) och 47 000 kr för bröstförstoring (droppformade, motiva ergomix, ev. mindre implantat plus spruta in egen fett, kombon kallas Motivahybrid). Sen tillkommer pris för gördel, bh och en separat trygghetsförsäkring tror den låg på 4500 kr. Jag skulle eg. också vilja göra en liten bukplastik men tror inte att jag skulle bli nöjd med resultatet då. Lycka till på dina konsultationer.
Blåabär
Kvinna ·
09 apr, 2017
Jolly
Kvinna ·
10 apr, 2017
Tyson123
Kvinna ·
10 apr, 2017
Hej tjejer!
Nu har jag varit på min första konsultation. Den gick bra och Patrik var både förtroendeingivande och varm. Jag vill inte ha större bröst visuellt än jag har idag (med fuskbh), så vi kom fram till att motiva ergonomix medium profil 340/360cc blir bäst. Han tyckte även att jag skulle kunna klara mig med en liten bukplastik om jag kunde stå ut med att naveln skulle få lite annan form. Jag tycker att det är så mycket pengar det handlar om så jag väljer hellre stor bukplastik så att det blir ordentligt( har lite, lite rynkigt ovanför naveln om jag sitter). Tror jag tänker avboka konsultationen med Aili, det kändes väldigt bra med Patrik.
Tyson123
Kvinna ·
10 apr, 2017
Hej! Även jag planerar en bukplastik (stor) som ska ske i juni förhoppningsvis. Hade konsultation inbokad på onsdag hos Carolina Boren Art Clinic som jag såg så fram emot, men de behövde boka om den tiden och då får jag inte till det schemamässigt förens om några veckor. Har dock en konsultation med Anders Liss på Art Clinic Uppsala redan nästa vecka och sedan konsultation med Mattias Elmer på Nordiska kliniken veckan efter så förhoppningsvis känns det rätt med någon av dom! Vill gärna träffa minst två för att kunna ta den som ger bäst förtroende och tar sig tiden då det är en så pass stor operation. Ser att flera här redan har en op tid inbokad, spännande! Hur många konsultationer har ni gått på innan ni bestämde er?
Blåabär
Kvinna ·
10 apr, 2017
Hej tjejer!
Nu har jag varit på min första konsultation. Den gick bra och Patrik var både förtroendeingivande och varm. Jag vill inte ha större bröst visuellt än jag har idag (med fuskbh), så vi kom fram till att motiva ergonomix medium profil 340/360cc blir bäst. Han tyckte även att jag skulle kunna klara mig med en liten bukplastik om jag kunde stå ut med att naveln skulle få lite annan form. Jag tycker att det är så mycket pengar det handlar om så jag väljer hellre stor bukplastik så att det blir ordentligt( har lite, lite rynkigt ovanför naveln om jag sitter). Tror jag tänker avboka konsultationen med Aili, det kändes väldigt bra med Patrik.
Kul att det kändes bra med Patrik :) Jag har bokat ett återbesök till den 21 april, vill diskutera lite mer detaljer. Jag tog upp frågan om problem med att göra bröstförstoring och stor bukplastik samtidigt och enligt Patrik var det inga problem. Vet inte om ett bröstlyft gör någon skillnad. Jag vill precis som du egentligen inte ha större bröst bara lite mer innehåll. Kommer satsa på motiva ergonomix, medium profil, storlek 265-295 cc, har inte riktigt bestämt mig än. Jag väljer oxå stor bukplastik så man får ett ordentligt resultat, ska man opereras kan man lika väl göra det ordentligt. Ska du boka op?
Jolly
Kvinna ·
10 apr, 2017
Hej! Även jag planerar en bukplastik (stor) som ska ske i juni förhoppningsvis. Hade konsultation inbokad på onsdag hos Carolina Boren Art Clinic som jag såg så fram emot, men de behövde boka om den tiden och då får jag inte till det schemamässigt förens om några veckor. Har dock en konsultation med Anders Liss på Art Clinic Uppsala redan nästa vecka och sedan konsultation med Mattias Elmer på Nordiska kliniken veckan efter så förhoppningsvis känns det rätt med någon av dom! Vill gärna träffa minst två för att kunna ta den som ger bäst förtroende och tar sig tiden då det är en så pass stor operation. Ser att flera här redan har en op tid inbokad, spännande! Hur många konsultationer har ni gått på innan ni bestämde er?
Hej Jolly,
Jag har bara varit på två konsultationer. Första för 1 år sedan på AK Stockholm (Peter Emanuelsson) och andra nu i mars hos Patrik Höijer på Nordiska kliniken, där jag nu bokat op. Antalet konsultationer är individuellt, gå på så många som du känner dig nöjd med. Jag fick ett bra intryck av Patrik och har även hört mkt bra om honom hör på POF, så jag slog till. Lycka till på dina konsultationer :)
Jolly
Kvinna ·
10 apr, 2017
Hej Jolly,
Jag har bara varit på två konsultationer. Första för 1 år sedan på AK Stockholm (Peter Emanuelsson) och andra nu i mars hos Patrik Höijer på Nordiska kliniken, där jag nu bokat op. Antalet konsultationer är individuellt, gå på så många som du känner dig nöjd med. Jag fick ett bra intryck av Patrik och har även hört mkt bra om honom hör på POF, så jag slog till. Lycka till på dina konsultationer :)
Jolly
Kvinna ·
11 apr, 2017
HeddaLovisa
Kvinna ·
11 apr, 2017