Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Tyson123 profilbild

Tyson123

Kvinna ·

18 mar, 2017

Bröstförstoring & bukplastik under sommaren 2017

Bukplastik

Jag har nu bokat in min op-tid för en full bukplastik och bröstförstoring hos Patrik Höijer på Nordiska Kliniken. Den kommer ske den 8/6-17. Det skulle vara kul att få kontakt med er som också kommer opereras under sommaren 2017. För stöd, funderingar, frågor, rädslor, pepp osv. Hoppas vi hörs.

131

Sortera efter

HeddaLovisa

Kvinna ·

19 mar, 2017

Hej Tyson 123! Jag gör samma operationer som dig. Full bukplastik och bröstförstoring dagen innan dig :) Jag är grymt pepp på denna op och känner mig (naivt kanske) inte det minsta nervös, bara förväntansfull. Jag kommer att lägga ut före och efterbilder efter OP. Hur känner du inför operationen? Nervös? Jag känner mig mer orolig för återhämtningen, att man ska vara helt hjälplös. Har min man hemma de första två veckorna efter OP sen börjar han arbeta lite smått (han är egenföretagare så kan reglera tiden en del) själv är jag ledig till sista juli. Tills dess hoppas jag vara OK.
Gilla

Blåabär

Kvinna ·

19 mar, 2017

Vad spännande! Jag har som målsättning att göra bukplastik och bröstförstoring i sommar. Jag har inte hunnit gå på konsultation än utan försöker läsa Så mycket jag kan här innan jag bestämmer vilka som jag vill träffa. Patrik har jag läst mycket gott om så han är en av de jag ska boka. Vad kommer du att få betala? Jag hoppas att jag ska klara mig undan med en liten bukplastik men det är kanske för mycket att hoppas på.
Gilla

Nymage2017

Kvinna ·

20 mar, 2017

Hej! Jag ska på konsultation hos Anders Liss (art clinik) i början på April. Full bukop blir det iaf sen får jag se vad han säger om brösten. Hoppas på att få operationstid snabbt. Heddalovisa vad får du betala? Och varför valde du Aili Low? Har själv funderat på just henne med men bokade in mig hos Anders först så får vi se sen. Kommer du att göra en fettsugning med body jet?
Gilla

HeddaLovisa

Kvinna ·

20 mar, 2017

Jag betalar 111.000 för de båda operationerna där en övernattning då ingår vilket verkar vara rutin. Jag var på konsultation hos Dr Aili och fick god kontakt med henne direkt. Frågade runt på forumet här och läste på om henne. Känns bra trots att hon inte är fullt så omskriven hör som många andra kirurger. Att hon är docent och arbetat med korrigerande plastik hos brännskadeoffer ser jag som ett plus. Hon har arbetat bredare med människokroppen vilket känns bra! Kanske andra kirurger gjort också förvisso men hon känns bra :) Jag kommer inte fettsugas, har inte så mkt att ta bort tyckte hon på konsultationen. Vad är bodyjet?
Gilla

Nymage2017

Kvinna ·

21 mar, 2017

Tack för info! Då lär det kosta lite extra om jag behöver fettsugas också (vilket jag inte vet om jag måste). Det lutar ner och mer mot att jag ska vänta med brösten. Prio för mig är att laga min diastas men samtidigt är brösten så små efter amning så jag har svårt att bestämma mig. Jag tycker också att hon verkar duktig! Fanns det mycket op tider när du bokade?
Gilla

Nymage2017

Kvinna ·

21 mar, 2017

Och bodyjet är en fettsugningsteknik som finns på art clinik. Hört att den ska vara bättre.
Gilla

HeddaLovisa

Kvinna ·

21 mar, 2017

När jag bokade fanns det flera tider! Jag bokade förvisso nästan sex månader i förväg så det kan ju spelat roll.
Nymage2017 skrev:

Tack för info! Då lär det kosta lite extra om jag behöver fettsugas också (vilket jag inte vet om jag måste). Det lutar ner och mer mot att jag ska vänta med brösten. Prio för mig är att laga min diastas men samtidigt är brösten så små efter amning så jag har svårt att bestämma mig.
Jag tycker också att hon verkar duktig!
Fanns det mycket op tider när du bokade?

Gilla

Tyson123

Kvinna ·

21 mar, 2017

HeddaLovisa skrev:

Hej Tyson 123! Jag gör samma operationer som dig. Full bukplastik och bröstförstoring dagen innan dig :) Jag är grymt pepp på denna op och känner mig (naivt kanske) inte det minsta nervös, bara förväntansfull. Jag kommer att lägga ut före och efterbilder efter OP. Hur känner du inför operationen? Nervös? Jag känner mig mer orolig för återhämtningen, att man ska vara helt hjälplös. Har min man hemma de första två veckorna efter OP sen börjar han arbeta lite smått (han är egenföretagare så kan reglera tiden en del) själv är jag ledig till sista juli. Tills dess hoppas jag vara OK.

Åh kul, då kan vi stötta varandra ända fram :) Jag blev faktiskt mer nervös efter jag bokat op-tid, blev mer verkligt då. Men självklart är jag förväntansfull också. Jag är lite orolig över alla val, så jag har fortsatt mailkonversation med Patrik plus att jag vill träffa honom en gång till innan för att gå igenom i mer detalj. Det är så mycket frågor och en konsultation ger ju svar men skapar även nya frågor. Återhämtningen är jag mindre orolig över. Min op-tid är på en torsdag, sover sen över där och åker hem på fredagen. Min sambo har tagit ledig på fredagen, så jag har hjälp fre-sön. Sen tänker jag mig att jag ska kunna klara mig själv med lite förberedelser, det kanske är naivt av mig? Men har ju alltid lilla pappa om det skulle krisa. Utifrån info fr. Patrik kommer jag vara sjukskriven i 3 veckor till slutet av juni, sen jobba juli och semester i aug. Jag lägger också upp bilder före och efter.
Gilla

Tyson123

Kvinna ·

21 mar, 2017

Blåabär skrev:

Vad spännande! Jag har som målsättning att göra bukplastik och bröstförstoring i sommar. Jag har inte hunnit gå på konsultation än utan försöker läsa Så mycket jag kan här innan jag bestämmer vilka som jag vill träffa. Patrik har jag läst mycket gott om så han är en av de jag ska boka. Vad kommer du att få betala? Jag hoppas att jag ska klara mig undan med en liten bukplastik men det är kanske för mycket att hoppas på.

Hej Blåabär, Ja Patrik gav ett gott intryck, lugn och förklarar på ett bra sätt. Jag har som sagt fortsatt mailkonversation med honom och vill träffa honom en gång till innan op. Jag betalar 75 000 kr för bukplastik (full inkl. fettsugning på sidor och ev. rygg) och 47 000 kr för bröstförstoring (droppformade, motiva ergomix, ev. mindre implantat plus spruta in egen fett, kombon kallas Motivahybrid). Sen tillkommer pris för gördel, bh och en separat trygghetsförsäkring tror den låg på 4500 kr. Jag skulle eg. också vilja göra en liten bukplastik men tror inte att jag skulle bli nöjd med resultatet då. Lycka till på dina konsultationer.
Gilla

Blåabär

Kvinna ·

26 mar, 2017

Hej! Tack för svaret! Vilken djungel det är med alla olika tekniker och inlägg. Jag är väldigt osäker på vad jag vill ha för typ, men jag vet hur jag vill att slutresultatet ska bli. När man läser här känns det som att alla redan innan konsultation är ganska klara över det. Jag ska ringa till nordiska kliniken i veckan och försöka boka in en konsultation med Patrik. Jag har även en konsultation med Aili bokad eftersom jag läst bra om henne.
Gilla

Blåabär

Kvinna ·

28 mar, 2017

Tyson123 skrev:

Blåabär skrev:

Hej Blåabär,
Ja Patrik gav ett gott intryck, lugn och förklarar på ett bra sätt. Jag har som sagt fortsatt mailkonversation med honom och vill träffa honom en gång till innan op. Jag betalar 75 000 kr för bukplastik (full inkl. fettsugning på sidor och ev. rygg) och 47 000 kr för bröstförstoring (droppformade, motiva ergomix, ev. mindre implantat plus spruta in egen fett, kombon kallas Motivahybrid). Sen tillkommer pris för gördel, bh och en separat trygghetsförsäkring tror den låg på 4500 kr. Jag skulle eg. också vilja göra en liten bukplastik men tror inte att jag skulle bli nöjd med resultatet då. Lycka till på dina konsultationer.

Hej igen! Nu har jag bokat konsultation med Patrik och Aili i april. Funderar lite över full bukplastik. Den jag pratade med när jag skulle boka konsultation med Patrik sa att bukplastik var ett stort ingrepp och därför kanske det inte skulle gå att göra både bröstlyft+förstoring och buk samtidigt. Men ändå läser jag att det är flera som gjort/gör det. Jag har inte mycket fett på kroppen men huden på magen är lite rynkig efter graviditet och bristningarna gör att den inte kan dra ihop sig mer. Jag har inga delade muskler heller så jag hoppas att jag ska kunna göra båda ingreppen samtidigt. Får se vad de säger när jag träffar dem. Vad sa de till dig?
Gilla

Blåabär

Kvinna ·

09 apr, 2017

Hej tjejer! Nu har jag varit på min första konsultation. Den gick bra och Patrik var både förtroendeingivande och varm. Jag vill inte ha större bröst visuellt än jag har idag (med fuskbh), så vi kom fram till att motiva ergonomix medium profil 340/360cc blir bäst. Han tyckte även att jag skulle kunna klara mig med en liten bukplastik om jag kunde stå ut med att naveln skulle få lite annan form. Jag tycker att det är så mycket pengar det handlar om så jag väljer hellre stor bukplastik så att det blir ordentligt( har lite, lite rynkigt ovanför naveln om jag sitter). Tror jag tänker avboka konsultationen med Aili, det kändes väldigt bra med Patrik.
Gilla

Jolly

Kvinna ·

10 apr, 2017

Hej! Även jag planerar en bukplastik (stor) som ska ske i juni förhoppningsvis. Hade konsultation inbokad på onsdag hos Carolina Boren Art Clinic som jag såg så fram emot, men de behövde boka om den tiden och då får jag inte till det schemamässigt förens om några veckor. Har dock en konsultation med Anders Liss på Art Clinic Uppsala redan nästa vecka och sedan konsultation med Mattias Elmer på Nordiska kliniken veckan efter så förhoppningsvis känns det rätt med någon av dom! Vill gärna träffa minst två för att kunna ta den som ger bäst förtroende och tar sig tiden då det är en så pass stor operation. Ser att flera här redan har en op tid inbokad, spännande! Hur många konsultationer har ni gått på innan ni bestämde er?
Gilla

Tyson123

Kvinna ·

10 apr, 2017

Blåabär skrev:

Hej tjejer!

Nu har jag varit på min första konsultation. Den gick bra och Patrik var både förtroendeingivande och varm. Jag vill inte ha större bröst visuellt än jag har idag (med fuskbh), så vi kom fram till att motiva ergonomix medium profil 340/360cc blir bäst. Han tyckte även att jag skulle kunna klara mig med en liten bukplastik om jag kunde stå ut med att naveln skulle få lite annan form. Jag tycker att det är så mycket pengar det handlar om så jag väljer hellre stor bukplastik så att det blir ordentligt( har lite, lite rynkigt ovanför naveln om jag sitter). Tror jag tänker avboka konsultationen med Aili, det kändes väldigt bra med Patrik.

Kul att det kändes bra med Patrik :) Jag har bokat ett återbesök till den 21 april, vill diskutera lite mer detaljer. Jag tog upp frågan om problem med att göra bröstförstoring och stor bukplastik samtidigt och enligt Patrik var det inga problem. Vet inte om ett bröstlyft gör någon skillnad. Jag vill precis som du egentligen inte ha större bröst bara lite mer innehåll. Kommer satsa på motiva ergonomix, medium profil, storlek 265-295 cc, har inte riktigt bestämt mig än. Jag väljer oxå stor bukplastik så man får ett ordentligt resultat, ska man opereras kan man lika väl göra det ordentligt. Ska du boka op?
Gilla

Tyson123

Kvinna ·

10 apr, 2017

Jolly skrev:

Hej! Även jag planerar en bukplastik (stor) som ska ske i juni förhoppningsvis. Hade konsultation inbokad på onsdag hos Carolina Boren Art Clinic som jag såg så fram emot, men de behövde boka om den tiden och då får jag inte till det schemamässigt förens om några veckor. Har dock en konsultation med Anders Liss på Art Clinic Uppsala redan nästa vecka och sedan konsultation med Mattias Elmer på Nordiska kliniken veckan efter så förhoppningsvis känns det rätt med någon av dom! Vill gärna träffa minst två för att kunna ta den som ger bäst förtroende och tar sig tiden då det är en så pass stor operation. Ser att flera här redan har en op tid inbokad, spännande! Hur många konsultationer har ni gått på innan ni bestämde er?

Hej Jolly, Jag har bara varit på två konsultationer. Första för 1 år sedan på AK Stockholm (Peter Emanuelsson) och andra nu i mars hos Patrik Höijer på Nordiska kliniken, där jag nu bokat op. Antalet konsultationer är individuellt, gå på så många som du känner dig nöjd med. Jag fick ett bra intryck av Patrik och har även hört mkt bra om honom hör på POF, så jag slog till. Lycka till på dina konsultationer :)
Gilla

Blåabär

Kvinna ·

10 apr, 2017

Tyson123 skrev:

Blåabär skrev:

Hej tjejer!

Nu har jag varit på min första konsultation. Den gick bra och Patrik var både förtroendeingivande och varm. Jag vill inte ha större bröst visuellt än jag har idag (med fuskbh), så vi kom fram till att motiva ergonomix medium profil 340/360cc blir bäst. Han tyckte även att jag skulle kunna klara mig med en liten bukplastik om jag kunde stå ut med att naveln skulle få lite annan form. Jag tycker att det är så mycket pengar det handlar om så jag väljer hellre stor bukplastik så att det blir ordentligt( har lite, lite rynkigt ovanför naveln om jag sitter). Tror jag tänker avboka konsultationen med Aili, det kändes väldigt bra med Patrik.

Kul att det kändes bra med Patrik :) Jag har bokat ett återbesök till den 21 april, vill diskutera lite mer detaljer. Jag tog upp frågan om problem med att göra bröstförstoring och stor bukplastik samtidigt och enligt Patrik var det inga problem. Vet inte om ett bröstlyft gör någon skillnad. Jag vill precis som du egentligen inte ha större bröst bara lite mer innehåll. Kommer satsa på motiva ergonomix, medium profil, storlek 265-295 cc, har inte riktigt bestämt mig än. Jag väljer oxå stor bukplastik så man får ett ordentligt resultat, ska man opereras kan man lika väl göra det ordentligt. Ska du boka op?

Hej! Vad kul! Hoppas du vill lägga upp lite bilder sen när du gjort din op:). Jag har bokat tid för operation 6/7! Helt plötsligt känns det så verkligt och nu vill jag bara att tiden ska gå fortare. Jag kommer lägga in 340cc motiva ergonomix medium profil så vi lägger in ganska lika. Blir kul att se hur vi ser ut sen! Jag frågade om jag kunde göra båda op samtidigt och det var inga problem. Det spelade inte heller någon roll för infektionsrisken att man gör op under sommaren, utan det hade mer med att det kan vara jobbigare för en själv eftersom att det blir varmare(dessutom så görs ju dessa operationer utan mer problem i varmare länder med).
Gilla

Jolly

Kvinna ·

10 apr, 2017

Tyson123 skrev:

Jolly skrev:

Hej Jolly,
Jag har bara varit på två konsultationer. Första för 1 år sedan på AK Stockholm (Peter Emanuelsson) och andra nu i mars hos Patrik Höijer på Nordiska kliniken, där jag nu bokat op. Antalet konsultationer är individuellt, gå på så många som du känner dig nöjd med. Jag fick ett bra intryck av Patrik och har även hört mkt bra om honom hör på POF, så jag slog till. Lycka till på dina konsultationer :)

Vad spännande att ha datum för op bokat! Ser skälv fram emot den dagen. Just nu känns det lite som av en djungel att ta sig fram i :P
Gilla

Jolly

Kvinna ·

10 apr, 2017

Tyson123 skrev:

Jolly skrev:

Hej Jolly,
Jag har bara varit på två konsultationer. Första för 1 år sedan på AK Stockholm (Peter Emanuelsson) och andra nu i mars hos Patrik Höijer på Nordiska kliniken, där jag nu bokat op. Antalet konsultationer är individuellt, gå på så många som du känner dig nöjd med. Jag fick ett bra intryck av Patrik och har även hört mkt bra om honom hör på POF, så jag slog till. Lycka till på dina konsultationer :)

Vad spännande att ha datum för op bokat! Ser själv fram emot den dagen. Just nu känns det lite som av en djungel att ta sig fram i :P
Gilla

Jolly

Kvinna ·

11 apr, 2017

Ni som finns i denna tråd avser att göra bukplastik och brösten samtidigt. Det är egentligen något jag med skulle vilja men lutar åt att börja med bukplastik. Är lite rädd för att återhämtningen och sjukskrivningen blir alldeles för lång med två ingrepp samtidigt.. Å andra sidan får man ju allt gjort, en narkos, och EN sjukskrivning.. Vad har ni fått för rekommendationer av kirurgen gällande detta? Hur mycket större risker är det att göra allt samtidigt? Intresserad av att veta hur ni har tänkt i ert beslut!
Gilla

HeddaLovisa

Kvinna ·

11 apr, 2017

Jolly- jag gör bröst och stor bukplastik den 7/6. Till mig sa kirurgen att det går bra att göra dessa två ingrepp samtidigt då det i första hand handlade om tiden du är under narkos. Sen har jag inte hört mig för om hur återhämtningstiden blir men det verkar som att de flesta som gjort dessa två samtidigt ändå anser det vara drägligt. Man kanske inte kan jobba efter två veckor som en del som gör bröst enbart verkar kunna. Jag har valt att lägga OP under min semester som sammanlagt blir åtta veckor så jag hoppas på att vara ok efter den tiden iaf.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem