Tyson123
Kvinna ·
18 mar, 2017
Bröstförstoring & bukplastik under sommaren 2017
BukplastikJag har nu bokat in min op-tid för en full bukplastik och bröstförstoring hos Patrik Höijer på Nordiska Kliniken. Den kommer ske den 8/6-17. Det skulle vara kul att få kontakt med er som också kommer opereras under sommaren 2017. För stöd, funderingar, frågor, rädslor, pepp osv. Hoppas vi hörs.
Sortera efter
somegirl89
Kvinna ·
06 jul, 2017
Tyson123
Kvinna ·
06 jul, 2017
Hej tjejer! Hoppas allt gått/går bra för er som opats! Jag opades för 15 dagar sen och tycker det gått bra förutom att första 3 dygnen var fruktansvärt smärtsamma. Bytt tejp själv första gången idag och allt ser ut att läka på bra. Något litet sårigt och lite rött nånstans men annars fint. Ena bröstet är mycket mer svullet än andra och tyvärr fått några Bristningar på brösten.
Det jag tänkte fråga er om är hur svullna ni har varit cirka två veckor efter op? Jag är jättesvullen och typ som en "Trosa" av blått runt snittet med Trosa menar jag framtill i bredd av blåmärke eller hur man säger. Det jag oroar mig lite för är svullnaden. Tycker jag känns så himla svullen jämfört med andra när jag kikar bilder. Svullnaden är upp till naveln och sen hela framsidan underlivet. Är liksom hård och svullen hela vägen däremellan. Är det normalt eller? Tacksam om någon ville ta sig någon minut och berätta hur det varit för er :) Hoppas ni får njuta lite av sommaren :D
Angiebjers
Kvinna ·
07 jul, 2017
Timglas26
Kvinna ·
08 jul, 2017
Hej tjejer! Hoppas allt gått/går bra för er som opats! Jag opades för 15 dagar sen och tycker det gått bra förutom att första 3 dygnen var fruktansvärt smärtsamma. Bytt tejp själv första gången idag och allt ser ut att läka på bra. Något litet sårigt och lite rött nånstans men annars fint. Ena bröstet är mycket mer svullet än andra och tyvärr fått några Bristningar på brösten.
Det jag tänkte fråga er om är hur svullna ni har varit cirka två veckor efter op? Jag är jättesvullen och typ som en "Trosa" av blått runt snittet med Trosa menar jag framtill i bredd av blåmärke eller hur man säger. Det jag oroar mig lite för är svullnaden. Tycker jag känns så himla svullen jämfört med andra när jag kikar bilder. Svullnaden är upp till naveln och sen hela framsidan underlivet. Är liksom hård och svullen hela vägen däremellan. Är det normalt eller? Tacksam om någon ville ta sig någon minut och berätta hur det varit för er :) Hoppas ni får njuta lite av sommaren :D
Hej Timglas26,
Skönt att du läker ordentligt :)
Jag opererades för 4 v sen. Efter jag tog ut dränaget, 1 v efter op, blev jag självklart mer svullen. Ca 2 v efter op blev jag som mest svullen, hela nedre magen, underliv, ljumskar och lite ner på låren. Upplevde även känselbortfall i alla dessa kroppsdelar, vilket var lite läskigt. Men det har gradvis kommit tillbaka. Nu efter 4 v är jag fortfarande svullen från naveln och ner till ärret, även ärret självt känns svullet och upphöjd, känner och ser det genom gördeln. Kan ibland få stickningar i både mage och mina bröst. Hade även ett tag en punkt på venusberget där jag då och då fick skarpt smärta, tror det var en nerv i kläm, nu har jag inte känt det på ett tag så tror det återgått till det normala. Dock har jag inte varit blå som du beskriver, är eg lite förvånad över bristen av blåmärken efter op, har endast haft ett litet på vardera sida av brösten men inget blått runt bukärret. När jag pratat med både min kirurg oh med sköterskor så säger det att det är fullt normalt att vars svullen och uppleva känselbortfall i flera månader efter op, även fast det är en bisarr känsla att ha ett uppblåst underliv. Men allt är fullt normalt, jobbigt men du är inte ensam :)
Timglas26
Kvinna ·
08 jul, 2017
Timglas26 hur lång tid blev du sjukskriven? Och kan du lägga bilder på ärren när de läkt?
Timglas26
Kvinna ·
08 jul, 2017
Hej! Gjorde just min bukplastik (full) samt fettsugning rygg för 7 dgr sedan på samma klinik. Allt ok (I guess...), mår iallafall bra! Men svullnaden - kommit med besked. Är det normalt? Kom först idag.
Vet inte men hade nån illusion om att jag skulle bära upp en platt o fin mage i slutet av aug på beachen. Kanske naivt...?
Tyson123
Kvinna ·
09 jul, 2017
Hej Timglas26,
Skönt att du läker ordentligt :)
Jag opererades för 4 v sen. Efter jag tog ut dränaget, 1 v efter op, blev jag självklart mer svullen. Ca 2 v efter op blev jag som mest svullen, hela nedre magen, underliv, ljumskar och lite ner på låren. Upplevde även känselbortfall i alla dessa kroppsdelar, vilket var lite läskigt. Men det har gradvis kommit tillbaka. Nu efter 4 v är jag fortfarande svullen från naveln och ner till ärret, även ärret självt känns svullet och upphöjd, känner och ser det genom gördeln. Kan ibland få stickningar i både mage och mina bröst. Hade även ett tag en punkt på venusberget där jag då och då fick skarpt smärta, tror det var en nerv i kläm, nu har jag inte känt det på ett tag så tror det återgått till det normala. Dock har jag inte varit blå som du beskriver, är eg lite förvånad över bristen av blåmärken efter op, har endast haft ett litet på vardera sida av brösten men inget blått runt bukärret. När jag pratat med både min kirurg oh med sköterskor så säger det att det är fullt normalt att vars svullen och uppleva känselbortfall i flera månader efter op, även fast det är en bisarr känsla att ha ett uppblåst underliv. Men allt är fullt normalt, jobbigt men du är inte ensam :)
Skönt att höra ändå :D känner mig dock tjockare än innan och får svårt att känna mig nöjd när jag känner mig typ gravid men hoppas det blir bra! Skickade bilder till min kirurg och hon tyckte inte det var så farligt men jag känner mig inte alls platt eller nöjd men som sagt kommer väll :)
Beurre
Kvinna ·
05 aug, 2017
Dibba
Kvinna ·
06 aug, 2017
Tyson123
Kvinna ·
10 aug, 2017
Hej alla, hur mår ni nu några veckor efter era operationer? Kände ni att ni var väl förberedda eller kunde ni ha tänkt på något mer inför och efter operationen?
Beurre
Kvinna ·
20 aug, 2017
Hej alla, hur mår ni nu några veckor efter era operationer? Kände ni att ni var väl förberedda eller kunde ni ha tänkt på något mer inför och efter operationen?
Hej Beurre,
Nu har det snart gått 9 v sen mina operationer och jag mår bra. Visst jag är inte 100% än men det går åt rätt håll. Från vecka 3 började jag med långa promenader och från v 6 började med träning som var godkänd av kliniken. Kört spinning (sittande), crosstrainer/indoorwalking (utan att använda armarna för mycket), trappmaskin, backträning (gående). Från och med den jär veckan tänkte jag testa lättare styrketräning med gummiband för underkroppen, ben & rumpa. Jag känner nog att jag var bra förberedd, trodde faktiskt att återhämtning skulle vara värre än den varit. Däremot så tyckte jag att det tog lång tid innan jag kunde gå helt rakt. Kan fortfarande vara svårt att räta ut sig helt efter man suttit ett tag, magen stramar, men ryggen som gjorde så ont i början har gett med sig (pga av att du måste gå som en ostbåge). För mig som är van att träna och ta ut mig är det lite motigt att behöva kompromissa med träningen men samtidigt vill man inte göra något som förstör något. Det enda jag inte var beredd på var smärtan efter tortyr-bh-n som jag hade i 4 v i och med att jag gjorde snitt i armhålan. Fick ett trycksår under ena bröstet som fortfarande är rött men har läkt ihop, använder ärrtejp och Prosil och hoppas att det inte ska bli något fult ärr. Var ju för att slippa ärr under bröstet som jag valde armhålan. Men det ska nog bli bra :) Ska du göra både bröst och buk?