Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Kernel profilbild

Kernel

Kvinna ·

11 nov, 2013

Bröstförstoring december 2013

Bröstförstoring
Har letat efter en tråd som denna men inte hittat någon så jag gör en egen istället 🙂
Jag undrar om det finns fler som ska opas nu i december? Och vart och av vem? 🙂
Vore kul att prata med er tjejer isåfall och kanske hitta någon som opas samma dag som en själv 😀
Jag ska opereras den 19e december på Laser & Estetik i Stockholm av Patrik Höijer!
Längtar obeskrivligt mycket!! 
323

Sortera efter

Elfe

Kvinna ·

20 dec, 2013

Jag opererades 19! På Improva hos DR Magnus Hober. Vore kul att få följa er andra i era framsteg, jag är väldigt nojig just nu över allt, storlek, utseende, att de är stenhårda etc etc.
Gilla

henrietta

Kvinna ·

20 dec, 2013

Opererades den 18e. Skall ta mod till mig och duscha ikväll & då titta på dem för första gången. *nervös* 

Gilla

Vonkan

Kvinna ·

20 dec, 2013

Grattis e du nöjd
Gilla

Elfe

Kvinna ·

20 dec, 2013

Hur såg de ut? @ Henrietta. Mina är toksvullna men är nog lite bättre än igår. Kan röra armarna obehindrat men det drar väldigt och spänner under vänster bröst. Läskigt att inte ha någon känsel knappt! Hur har ni andra det?
Gilla

sussipussi

Kvinna ·

20 dec, 2013

Då var jag klar med min kapselklyvning som var värre än Bo trodde. Istället för ett snitt i den undertill så fick han ta ut implantatet och snitta runt och öppna liksom hela kapseln. Om jag förstod det rätt ;) Skulle åka hem samma dag men fick frän för det blödde rejält så nu ligger jag här och kan inte riktigt sova, fast jag är skittrött hahaha Kortade nipples oxå till halva längden, det ska bli spännande att se framöver hur effekten blir med känsel oså, var ju extremt öm och känslig innan
Gilla

henrietta

Kvinna ·

21 dec, 2013

Elfe: de såg ut som mina "gamla bröst" fast de är större. =) Vågade knappt peta på dom men det lilla jag petade kändes nästan som betong. Antar att det är svullnad men hoppas att de inte går tillbaka så mkt för jag är nöjd med storleken som de har nu. 

Smärtan har varit avsevärt mindre än vad jag befarade men klarar inte av hastiga rörelser & ryggen värker då jag oftast sover på sidan men nu sover på rygg. 

Gilla

LittlemissDaisy

Kvinna ·

21 dec, 2013

Åhhh lagomt drygt, har inte haft särskilt ont efter op, men igår när jag började känns mig riktigt bra, så fick jag feber å hosta :(

Har pratat med ssk och jag äter antibiotika så det är ingen infektion utan virus, sambon har varit sjuk så jag har nog blivit smittad av han :/

Gilla

maria_84

Kvinna ·

21 dec, 2013

Littlemissdaisy: Din stackare, ny opererad och hosta =( , fruktansvärt ju. Jag själv är livrädd för att ens nysa fortfarande och det har gått 12 dagar sen op. Så det måste vara jättejobbigt för dig. Feber är ju inte så kul det heller =( .

Krya på dig =) . Kram.

Gilla

LittlemissDaisy

Kvinna ·

21 dec, 2013

Maria_84 Tack, det går faktiskt över förväntan. Tårarna rann när jag fick världens hostattack tidigare idag men de hade dom nog gjort även utan op, kändes som nå revben interiktigt ville vara med :-S
Gilla

Elfe

Kvinna ·

21 dec, 2013

Skönt!:) Hur mkt la du in? Ja mina är också som betongklumpar jag vill inte ta på dem och knappt titta tycker faktiskt det är läskigt. Just nu undrar jag mest vad jag gjort kan inte säga att jag känner mig glad överhuvudtaget:( Antar att de kommer bli fina men jag känner mig mest skräckslagen just nu och vill ha bort dem ur kroppen;(
Gilla

d.e

Kvinna ·

21 dec, 2013

Elfe jag känner Sanna sak. Jag är dessutom väldigt arg över de som opererats och skrivit här att de mått hur bra som helst. Jag känner mig kurad då jag går igenom ett helvete med smärtan och pga rörelsehindret. Hut kan man vara pigg och må bra efter att man misshandlat sin kropp på detta sätt. Detta är verkligen självtortyr. Jag har ont överallt, en olidlig smärta.
Gilla

Vonkan

Kvinna ·

21 dec, 2013

Oj oj de låter absolut inge bra :( hoppas värkligen att du mår bättre snart lider me dig vill önska dig en god jul i ett riktigt gott nytt år å hoppas att de blir ett bättre år för dig kram på dig
Gilla

milo78

Kvinna ·

21 dec, 2013

d.e skrev:
Elfe jag känner Sanna sak. Jag är dessutom väldigt arg över de som opererats och skrivit här att de mått hur bra som helst. Jag känner mig kurad då jag går igenom ett helvete med smärtan och pga rörelsehindret. Hut kan man vara pigg och må bra efter att man misshandlat sin kropp på detta sätt. Detta är verkligen självtortyr. Jag har ont överallt, en olidlig smärta.
Förstår att det är hemskt att ha så ont. Men att säga att man är arg på de som skrivit att de mår bra efter operationen är väl inte schysst. Jag ville skriva att allt gått bra och att jag mår bra då jag innan operationen var ganska rädd för att få hemsk smärta etc efter allt jag läst här på pof. Tycker jag fick mest läsa om allt negativt så det är väl bra att få veta också att det finns de som mår bra efteråt också. Önskar dig en god jul och håller tummarna att smärtan försvinner så fort som möjligt.
Gilla

Vonkan

Kvinna ·

21 dec, 2013

Nä de e absolut inte snällt att skriva så men man behöver inte lyssna på allt man ska gå efter sitt eget hjärta tycker jag :)
Gilla

d.e

Kvinna ·

21 dec, 2013

Det jag menade var att jag är arg för att jag tänkte att smärtan inte skulle vara så hemsk. Den var rusen gånger värre än vad jag hade förväntat mig. När jag var på återhämtningssängen så fanns det en tjej bredvid som konstant babblade om sina "nya boobies" och bla bla bla, hon ringde nog också hela sin kontaktlista för att babbla om dem och för att berätta att hon mådde bra. Så absolut, inte alla som vaknar bokstavligt halvdöda som mig. Jag vägrade titta på sjuksköterskan som bara babblade om att jag skulle kissa och ringa till mina anhöriga vilket jag inte orkade göra förrän efter 7 Tim efter op. Jag är arg över min hemska smärta som inte släpper. Jag fick skicka iväg mina 2 små barn till deras farmor för att jag inte klarar av att ta hand om dem. Är ledsen :( Nya falska bröst som ger mig hemsk smärta och tortyr är inte värda mina barns tid :(
Gilla

d.e

Kvinna ·

21 dec, 2013

Men tack tjejer, ta ej illa upp. Hoppas ni får god jul ni med :) Jag tror man får klaga lite när man har ont, jag har ingen annan syns att göra det än här :(
Gilla

LittlemissDaisy

Kvinna ·

21 dec, 2013

Beklagar du har så ont, det kommer ju att ge sig. Se bara till att ta smärtstillande regelbundet så det aldrig går ur kroppen. Du kanske kan höra om du får något starkare? Jag håller verkligen tummarna för att det mirakulöst ska vända :-) Kramen, försök håll ut!
Gilla

d.e

Kvinna ·

21 dec, 2013

Tack snälla :)
Gilla

Elfe

Kvinna ·

21 dec, 2013

Åh din stackare...:( hoppas det vänder... Vad tar du för piller? Jag har nog klarat mig rent smörtmässigt ganska lindrigt, jag har ont såklart men jag trodde jag skulle vara mer tagen av ingreppet och smärtan än vad jag är. Dock drar det och spänner framförallt under vänster bröst i stygnen och det känns som att någon slagit mig ett dussin ggr i revbenen. Jag är också väldigt ängslig, det är skönt att kunna prata med alla här inne och få stöd och även kunna stötta andra! Så som jag ser ut nu är inget jag vill känna igen mig själv i men jag är för hård mot mig själv och rädd att jag ska tycka att de är för stora och gå och gömma mig själv. Jag hade en ganska stor byst innan som jag förlorat både i volym sista året pga en rad händelser och att bli helt platt var så jobbigt att jag bestämde mig för att operera. Men när tom min mamma som såg mig i bh idag sa det där var ju inte så farligt så kändes det bättre, hon var rädd att jag skulle komma hem med Dolly Parton tuttar;)
Gilla

d.e

Kvinna ·

22 dec, 2013

hahaha..dolly parton, det vore en mardröm... va skönt att du trivs i dina nu. Ja är också ängslig och gillar inte att utsätta mig själv eller min kropp för smärta, därför tar det hårt på mig när det väl gör det. Jag är rädd om min hälsa nu, och hoppas verkligen att jag läker bra och att jag inte drabbas av komplikationer..

Hoppas det kommer gå bra för dig, lycka till och God jul! 

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem