Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Kernel profilbild

Kernel

Kvinna ·

11 nov, 2013

Bröstförstoring december 2013

Bröstförstoring
Har letat efter en tråd som denna men inte hittat någon så jag gör en egen istället 🙂
Jag undrar om det finns fler som ska opas nu i december? Och vart och av vem? 🙂
Vore kul att prata med er tjejer isåfall och kanske hitta någon som opas samma dag som en själv 😀
Jag ska opereras den 19e december på Laser & Estetik i Stockholm av Patrik Höijer!
Längtar obeskrivligt mycket!! 
323

Sortera efter

newboobs90

Kvinna ·

18 dec, 2013

pean skrev:
Hej! Idag gjorde jag min operation, känns overkligt när man nu ligger här med ett par bröst:) alla har varit väldigt tillmötesgående och snälla! Värken är helt okej, inte alltför ont! Däremot är min mage väldigt uppsvälld. Jörg kom in och berättade att mina bröstvårtor skulle kunna komma att peka lite snett utåt, men att detta skulle rätta till sig. Var lite borta när han förklarade, någon som har erfarenhet av detta? Blev lite nojjig och orolig! För övrigt kan jag verkligen rekommendera Citadell! Imorgon får jag äntligen se dom!:)

Han sa samma sak till mig så tror de kommer komma mer in mot mitten om ett tag:) men mina pekar även lite nedåt... Gör dina det också?? Hoppas verkligen att de rättar till sig med tiden

Gilla

Vonkan

Kvinna ·

18 dec, 2013

hej hur har de gått:) e du nöjd :):):):)

Gilla

denfulaankungen

Kvinna ·

18 dec, 2013

Pean och newboobs90 Mina brösttårtor pekade också lite utåt men nu efter 10 dagar är det redan STOR skillnad! Jag lovar att Jörg vet vad han gör. Han opererade mig och jag är så sjukt nöjd hittills! Brösten ändrar en del när svullnaden går ner.
Gilla

Vonkan

Kvinna ·

18 dec, 2013

skönt å höra att du mår rätt bra i allafall :):):):):) äter du en massa tabletter nu :):):):):)

Gilla

newboobs90

Kvinna ·

18 dec, 2013

denfulaankungen skrev:
Pean och newboobs90 Mina brösttårtor pekade också lite utåt men nu efter 10 dagar är det redan STOR skillnad! Jag lovar att Jörg vet vad han gör. Han opererade mig och jag är så sjukt nöjd hittills! Brösten ändrar en del när svullnaden går ner.

Okej vad skönt att höra:) Man får väl bara vänta och hoppas då^^

Gilla

pean

Kvinna ·

18 dec, 2013

Ja, samma här newboobs90! Låter ju suveränt denfulaankungen!:)blir nog bra detta!!
Gilla

Selina

Kvinna ·

18 dec, 2013

Jag kom hem idag och mår ganska bra, lite ont i ryggen bara men har nog sovit konstigt inatt, sömn fick jag iallafall. Fattar inte varför jag va orolig för operationen det gick hur snabbt som helst hann knappt med :)  Lycka till alla ni som ska operera er nu!

Gilla

LittlemissDaisy

Kvinna ·

18 dec, 2013

Kanske inte så jätteroligt inlägg men det är nog fler än jag som drabbats. Sambon köpte med laxermedel hem idag, har inte gjort tvåan sen måndag morgon. Iof brukar min mage stanna helt om jag inte rör mig som vanligt men men. Nog om de, har varit ute på promenad två ggr idag en kortare och en lite längre sväng skönt med frisk luft. Har inte alls särskilt ont och har utveckat mkt vackra tekniker för att ta mig upp från liggande. Sover i sängen på natten precis som vanligt, ryggläge. Och tassar runt inne eller ser nån film eller så på dagarna. Imorgon blir det att duscha. Det ska bli härligt. Ska även se vilken strl jag har på sportbhn så jag kan beställa en till :-)
Gilla

Vonkan

Kvinna ·

18 dec, 2013

Ja de låter inte kul hoppas magen kommer i gång snart då vet jag va jag har att vänta:(
Gilla

LittlemissDaisy

Kvinna ·

18 dec, 2013

Det är inte så farligt, men det kan ju vara bra att vara lite förutseende å ha hemma ifall det skulle behövas :)

Gilla

Kernel

Kvinna ·

18 dec, 2013

Börjar bli rejält nervös! Bara 17 timmar kvar nu.. kommer förmodligen skriva lite mer imorn när jag är klar! :) Nu får jag bara hålla tummarna för att allt ska gå bra :D
Gilla

vintervacker

Kvinna ·

18 dec, 2013

Hej allihopa! 5h har nu gått sen min bröstförstoring! Fattar nog fortfarande ingenting haha, lite lurvig i planeten än..! Men allt har gått bra, har typ 1/10 på smärtskalan, mest tryckkänsla just nu. Storleken 500cc känns perfekt, och alla andra gillar också. :-) Ser absolut inte för stort ut med mina övriga former. :-) Fattar ej att det är gjort. Blev lite gråtfärdig precis innan sövning, men personal var och är super så allt gick smidigt och bra! Så jävla härligt!!! :-D Kanske knåpar ihop op berättelse framöver. Har ej haft ro att vila sen jag vaknade ur narkos, ska nu försöka slumra en stund. Måste väl passa på när man har lite egentid på hotellrum hahaha.. och till alla andra som snart ska opa sej; lycka till det kommer gå bra!
Gilla

Vonkan

Kvinna ·

18 dec, 2013

Ja de e sant:):):)
Gilla

LittlemissDaisy

Kvinna ·

18 dec, 2013

Visst var dom helt underbara! Helt sjukt goa allihopa! Jag opades i måndags och känner mig sjukt nöjd. Vilket hotellrum fick du? Vi låg i 130 B-) himla fina rum o frukosten! Mums!
Gilla

vintervacker

Kvinna ·

18 dec, 2013

Ja verkligen! Blev dock lite missförstånd ang implantat fick jag veta precis innan. Blev mentor coh1 istället för allergan Responsive som jag beställt, men känner mej nöjd ändå med mentor. Trist bara på dålig kommunikation.. :-/ I övrigt har alla varit super. Längtar tills imorgon då jag får se dom! :-) Ligger o glor tv, känner mej inte ett dugg trött däremot. Skulle ju behöva sova tycker man. ;-) La du framför och hur har din smärta varit? Ser fram emot frukosten! :-)
Gilla

LittlemissDaisy

Kvinna ·

19 dec, 2013

Aha. Det var verkligen heludda känsla att se dom, ist för tomma skinnpåsar hade man ett par boobs lixom o Sandra hon hade kalla händer så när hon la dom på sidan av bysten, såaå skönt haha! Jag har framför och jag har knappt någon smärta alls. Fick höra att dels var dom förvånade nuet min pigghet samt att jag verkade ha hög smärttröskel. Man har ju läst o förberett sig att typ sova sittandes osv men jag sover liggandes på rygg o tar mig upp själv o klär på mig själv osv. Imorgon ska jag duscha så då får jag se mina igen :-D :-D Jag känner bara "varför gjorde jag inte det här tidigare?!" Och får jag några problem av nå slag med vad som helst så tänker jag inte tveka inför fler "renoveringar" av kroppen B-) Ang tröttheten, eller saknaden av kanske man ska säga,jag o karln var ut o ut middag på kvällen och promenerade dels i affärer samt bara gick, det var nog bra för efter de somnade jag rätt lätt :-)
Gilla

happyboobs

Kvinna ·

19 dec, 2013

pean skrev:
Hej! Idag gjorde jag min operation, känns overkligt när man nu ligger här med ett par bröst:) alla har varit väldigt tillmötesgående och snälla! Värken är helt okej, inte alltför ont! Däremot är min mage väldigt uppsvälld. Jörg kom in och berättade att mina bröstvårtor skulle kunna komma att peka lite snett utåt, men att detta skulle rätta till sig. Var lite borta när han förklarade, någon som har erfarenhet av detta? Blev lite nojjig och orolig! För övrigt kan jag verkligen rekommendera Citadell! Imorgon får jag äntligen se dom!:)
Det sa han till mig med, opades för ca 2,5 vecka sen. Det är pga svullnaden! Inget farligt :) mina har lagt sig lite mer inåt nu.
Gilla

Selina

Kvinna ·

19 dec, 2013

Sa han till mig med och tycker redan de börjar lägga sig till rätta. Men försöker att inte titta på dom så mycket utan låter dom läka ifred så oroar man inte sig så mycket :)
Gilla

maria_84

Kvinna ·

19 dec, 2013

Jo, det är det bästa hehe, att inte titta på dom så mycket, jag oppade mig på Plastikkirurggruppen hos Gabriella och hon sa till mig när hon kom och träffade mig på morgonen dagen efter, sov så gott då hon tittade till mig efter op att det inte var någon ide att prata med mig då hihi, men iallafall så sa hon att mitt högra bröst liknade redan då ett "färdigt" bröst och kommer göra det och det vänstra kommer behöva m er tid på sig, det var också mitt vänstra bröst som typ inte var något bröst alls, mitt högra har redan fått en underpol och är mindre svullen, medans det vänstra är högre upp och mera svullen, men dom ser rätt jämna ut ändå =) .

Fick också en annan coh en vad jag förväntade mig, trodde jag skulle få coh 2 men fick coh 1, men jag är nöjd ändå, då jag inte hade så mycket egen vävnad innan så blir coh 1 perfekt då jag vill att brösten ska vara så naturliga som möjligt, åt det större hållet men naturliga och passa min kropp var det jag ville ha, hon tyckte att en fyllig C skulle passa perfekt då =) .

Gilla

d.e

Kvinna ·

19 dec, 2013

Hej. Opades idag. De ser så små ut? Kommer de se större ut senare?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem