Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Belle14 profilbild

Belle14

Kvinna ·

02 dec, 2017

Bröstförstoring Februari 2018

Bröstförstoring

Hallå där! Då jag inte finner en tråd för oss Februari opare så tänkte jag att jag startar en. 29 år är Jag, har två underbara barn på 6 och 3 år och en make som stått ut med mitt gnäll och destruktiva beteende (psykiskt) i 11 år. Här om dagen berättar han att jag äntligen ska få boka op. Att jag ska få fixa brösten! Den känslan jag fick då.. jag blev stel, kallsvettig, mållös och till slut började jag tok gråta. Detta är något jag velat göra sedan mensen kom när jag va 13 år och jag insåg att jag inte kommer få nå pattar. Min man vet inte vad han ställt till med, detta är något av det finaste han gjort för mig förutom våra två barn. Så jag ringde direkt måndagen efter den helgen och bokade op i Umeå, fick tid klockan 11.00 den 12 februari och det känns som en evighet till dess. Ska på konsultation nummer 2 nu den 14 december. Har bestämt mig för ergonomix full och eventuellt 400cc, men det ska vi se den 14:e vilket cc som blir bäst på mig. Jag måste nog ha delvis bakom muskeln då jag har så lite vävnad men går det så sätter jag framför muskeln. Finns det någon fler som har fått op tid i Februari?

963

Sortera efter

Lillishg

Kvinna ·

09 jan, 2018

Haha jag med. Nu är det mindre än en månad kvar och jag skiftar mellan att vara sjukt jäkla glad och sjukt nervös hela tiden! Samtidigt som jag är så förväntansfull och ser fram emot mina nya bröst kan jag inte låta bli att även längta till ledigheten som följer hehe. Snart är det vår tur! :D
Gilla

Oxytocin

Kvinna ·

09 jan, 2018

Tack Belle! :) Åh, jag har nog inte riktigt fattat än så har inte blivit nervös än, men det kommer nog xD .. på operationsdagen är man nog sjukt nervös :D Lillishg, är också såå förväntansfull! Kan inte fatta att det äntligen ska bli av, även om tiden går fort så får den gärna gå liite snabbare ändå :D ser att du har op dagen efter mig :D
Gilla

Lillishg

Kvinna ·

09 jan, 2018

Jag tyckte att tiden gick sååå fort efter konsultationen men nu börjar tiden i takt med att OP närmar sig gå långsammare och långsammare för varje dag som går. Hinner läsa på alldeles för mycket om komplikationer och reflektera kring om storleksval är rätt eller inte haha! Jag såg att du skulle opas dagen innan mig, är redan avundsjuk på dig redan fast det bara skiljer en dag mellan våra tider hahaha! Hade helst fått det överstökat redan igår :D Om du är pigg efteråt får du gärna slänga in en update här om du vill, vore så kul att läsa! :)
Gilla

Belle14

Kvinna ·

09 jan, 2018

Ja jag vill ha alla era updates! Haha! Man blir så less på sig själv när man läser om alla komplikationerna. Det är ju bra att vara medveten men jobbigt också. Många tankar som snurrar "tänk om, har jag valt rätt storlek" osv. Ska skriva till min kirurg om mina tankar och min nervositet så kanske han kan lugna mig lite haha.
Gilla

Lillishg

Kvinna ·

09 jan, 2018

Haha precis! Jag är ändå väldigt glad att jag hittade hit, annars hade jag förmodligen förväntat mig snygga tuttar direkt efter op och fått smärre panik vid första intrycket. Hade tidigare läst att man måste låta brösten sjunka några månader men aldrig i min vildaste fantasi trodde jag att de skulle förändras så mycket den första månaden som jag sett här på POF. Trots att jag spenderat många timmar på att läsa om komplikationer, läkning etc. så känns det verkligen bra nu. Nu har jag tillräckligt med kött på benen för att genomföra detta! :D Självklart uppdaterar jag här hur det gick!!! :)
Gilla

Fiapia

Kvinna ·

09 jan, 2018

Hej! Här är en till som ska opereras i februari! Dock är jag nog sist ut, 22:a :) Jag har i flera år sagt, efter mycket läsande, att jag ska opereras av Örjan på Proforma. Jag var där för två år sedan, valde dock att avvakta och skaffa vårt tredje (och sista) barn. Nu var jag i förra veckan på konsultation igen och nä, det kändes liksom inte bra i magen när jag gick därifrån. Både hur han pratade och bilder jag sett. Efter intensivt googlande bokade jag en telefontid med Patrik på Nordiska Kliniken idag. Jisses, vad jag förstår vad alla säger om hans bemötande! Oj, såååå trevlig och informativ. Så nu har jag bokat en riktig konsultation med honom. Haha, nu har jag två bröstoperationer inbokade den 22/2, både på Proforma och Nordiska kliniken. Men lutar starkt åt att Peter på Nordiska får ta sig an mina tittisar, jisses så fina bröst han verkar göra! Kul att följas åt här!
Gilla

Gullan

Kvinna ·

09 jan, 2018

Hej på er, jag hakar också här, ska opereras i februari jag med den 19e hos Jonas Lundberg på akademikliniken. Förstoring 175 resp 200cc anatomiska bakom eller delvis bakom samt vårtgårdsplastik. Nojjar nu över val av storlek och hur lång tid efteråt det kommer vara jobbigt med att pyssla om ärren, smärta mm. Ska strax lägga upp lite förebilder!
Gilla

Gullan

Kvinna ·

09 jan, 2018

Lillishg skrev:

Haha precis! Jag är ändå väldigt glad att jag hittade hit, annars hade jag förmodligen förväntat mig snygga tuttar direkt efter op och fått smärre panik vid första intrycket. Hade tidigare läst att man måste låta brösten sjunka några månader men aldrig i min vildaste fantasi trodde jag att de skulle förändras så mycket den första månaden som jag sett här på POF. Trots att jag spenderat många timmar på att läsa om komplikationer, läkning etc. så känns det verkligen bra nu. Nu har jag tillräckligt med kött på benen för att genomföra detta! :D

Självklart uppdaterar jag här hur det gick!!! :)

Ja ja håller med om att allt man kan lära sig här på POF verkligen är såå värdefullt. Inte minst för att veta vad man ska prata med sin kirurg om, alternativ, risker mm. Och så klart all pepp man kan få av andra här!
Gilla

Agata

Kvinna ·

10 jan, 2018

En till hit. Operation bokad hos Tuve Mårtensson, 06/02/2018 bröstförstoring+lyft.
Gilla

Yey

Kvinna ·

10 jan, 2018

Hej alla, Kul att jag hittade hit! Jag ska opereras 5/2 av Jörg Bohn på citadellkliniken. Ska ha motiva ergonomix demi 425cc. Börja bli nervös nu, för två saker, dels att jag inte ska bli nöjd. Och dels för smärtan efter. Jag bor själv, har två barn på deltid, 8 och 5år. Vet inte hur det ska gå:(
Gilla

Äng

Kvinna ·

11 jan, 2018

Hejhej! Jag ska också opereras i slutet av februari, 27 för att vara mer bestämd! Var på andra konsultationen idag och ärdade mig faktiskt från mentor anatomiska till motiva ergonomix. Känns superbra ju mer jag googlar på dem tycker jag, framförallt då jag tränar ganska mycket (och också vill ha ett naturligt och lite mjukare resultat). Så vill jättegärna höra din operationsberättelse Belle14 och hur allt känns! Jag kommer betala 44.000 för min operation på akademikliniken, 42.000 hade det kostat med mentor. Jag gör dock operationen i Malmö, har varit väldigt mycket billigare där än på samma klinik för samma ingrepp i Göteborg eller Stockholm. Jag är nervös för operationen men nästan mest för vad folk ska tycka, jag har inte vågat berätta för mina närmsta vänner än. Vet liksom inte riktigt hur jag ska lägga upp det. Vad har ni andra fått för reaktioner? Jag ska inte göra någon dunder-dramatisk förändring utan bara lägga i 245 cc, men ett ingrepp är ju alltid ett ingrepp. Så glad att detta forum fins där jag kan bolla tills vidare!
Gilla

Belle14

Kvinna ·

12 jan, 2018

Va roligt att vi blir fler i gruppen <3 Jag ska absolut berätta här om hur allt gått. Min op kostar mig 49.000 och då ingår en natt på intilliggande hotell :) Jag är mest nervös för själva op och smärtan efteråt. Min man kommer ta barnen till skola och föris de dagar han jobbar och är lite orolig för hur jag ska klara mig själv dom timmarna haha men jag har pratat med närmsta vännerna och familj som kommer ställa upp <3 alla de närmsta tog det bra, men det för att dom vetat om att jag vill detta i flera år. Chefen tog det bra. Många kollegor har inflikat om att dom sjölv önskar sig vara utan bröst vilket jag tvivlar på för det är inte heller kul. Jag menar, om dom fick chansen att förminska skulle dom ju behålla lite bröst och inte skala bort alltihop haha! Sen är det många som har frågat varför, men jag har bara svarat "för att jag vill". Har ingen anledning att tala om anledningen till varför men vill berätta för kollegorna för det kommer synas så väl och vill inte ha massa kvinnor prata bakom ryggen på mig haha.
Gilla

Gullan

Kvinna ·

12 jan, 2018

Belle14 skrev:

Va roligt att vi blir fler i gruppen Jag är mest nervös för själva op och smärtan efteråt. Min man kommer ta barnen till skola och föris de dagar han jobbar och är lite orolig för hur jag ska klara mig själv dom timmarna haha men jag har pratat med närmsta vännerna och familj som kommer ställa upp

Jag håller med, det är svårt att veta vad man ska säga till folk. Jag tänker inte säga ngt alls på jobbet och hoppas det inte ska synas så mycket men vad säger man om veckan efter operationen då man måste vara hemma. Även om man kan sjukskriva sig undrar ju folk hur det är med en, vad för sjuk man varit osv... Funderar också hur jag ska ta det med barnen hemma...
Gilla

Gullan

Kvinna ·

12 jan, 2018

Vilken ångest att lägga upp förebilderna! Usch! Men nu ligger de i galleriet...
Gilla

Belle14

Kvinna ·

13 jan, 2018

Ja och allra helst om man är en sådan som aldrig är sjuk i vanliga fall. Säg bara att du åkt på influensa eller något i den stilen om du hamnar i den situationen att någon frågar varför du varit hemma. Barnen är lite knivigt då man inte vill att dom ska få fel bild av sig själva för att man själv genomgår en förändring pga att man inte är nöjd med sitt utseende. Men jag har varit väldigt öppen med dom, att mamma ska genomgå en bröstoperation, men även sagt att dom ska älska sig själva och att dom är perfekt precis som dom är. Sonen är 6 år så han förstår så mycket nu och skulle förstå ändå när man kommer hem att något förändrats. Jag förstår känslan, hatar mina nuvarande "bröst" och att dessutom lägga ut dom här! men det blir roligt sedan att se skillnaden <3
Gilla

Lillishg

Kvinna ·

14 jan, 2018

Nu börjar tiden gå såååååååå sakta. Det är bara tre veckor kvar men det känns som en oändlighet tills dess...Det enda som finns i mitt huvud just nu är bröst. Har säkert läst om samma trådar 20 ggr nu haha. Hur går det för er? Lyckas ni fokusera på någonting annat? Jag kan väl inte vara ensam om att vara så här besatt hoppas jag haha? Skickade för övrigt in min betalning till kliniken igår. Nu känns det verkligen på riktigt!! :D
Gilla

Belle14

Kvinna ·

14 jan, 2018

Du är inte ensam! Jag försöker inte tänka så mycket för jag blir manisk och skit orolig Haha! Jag har bara betalat in 20% ännu för att behålla min tid. Ska betala resten på plats fast jag har ju pengarna så ska nog betala in redan nu så är det bort gjort! Jag vill köpa helt nya mjukiskläder att ha på mig op dagen men känns så onödigt då jag har hemma haha. Vad ska ni packa med er?
Gilla

Lillishg

Kvinna ·

14 jan, 2018

Haha, jag blir också orolig, vissa stunder blir jag till och med så orolig att det vrider sig i magen. Då försöker jag bara tänka på hur missnöjd jag är över mina tuttar och hur mycket jag bara skulle längta efter en bröstförstoring om jag inte hade det inbokat. Även om det är sjukt läskigt så är jag innerst inne hundra procent på att det är det här jag faktiskt vill. Haha har precis samma känsla, fast jag vill köpa en helt ny morgonrock... Totalt onödigt egentligen! ^^ Jag vet inte än, tänkte inte ta med mig så mycket. Typ mobil, hörlurar, tandborste och nåt läppbalsam och hudlotion då jag hört att man blir väldigt torr efteråt. Listan kommer förmodligen fyllas på med massor av onödigheter med tiden haha. Vad hade du själv tänkt packa med?
Gilla

J_Nilsson

Kvinna ·

14 jan, 2018

Hej! Ska oxå göra mina i februari. 27e för att vara exakt. :) Vill bara bli proportionerlig och ha ett par bröst helt enkelt. Nu är det inte så mkt att hänga i granen. Å detta är nått som jag iaf alltid gjort att självförtroendet inte varit det bästa. Så även om jag är lite skraj så är jag även spänd och exalterad. Ska dock tillbaka till kliniken och prova ut implantaten igen för att känna mig helt säker. Testar med ristest hemma och med kläder känns det bra men är så rädd att utan kläder ska jag känna att de är som två stora bollar och det är inte det jag är ute efter. Vill inte gå från att känna att det inte finns nånting till att känna att det finns för mkt. Lycka till allihopa! :)
Gilla

Yey

Kvinna ·

14 jan, 2018

Jepp, oron gnager. Att inte veta hur smärtan kommer att kännas är frustrerande. Vill ha kontroll liksom. Funderar över vila kläder som är praktiska och bra att ha första dagarna.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem