Belle14
Kvinna ·
02 dec, 2017
Bröstförstoring Februari 2018
BröstförstoringHallå där! Då jag inte finner en tråd för oss Februari opare så tänkte jag att jag startar en. 29 år är Jag, har två underbara barn på 6 och 3 år och en make som stått ut med mitt gnäll och destruktiva beteende (psykiskt) i 11 år. Här om dagen berättar han att jag äntligen ska få boka op. Att jag ska få fixa brösten! Den känslan jag fick då.. jag blev stel, kallsvettig, mållös och till slut började jag tok gråta. Detta är något jag velat göra sedan mensen kom när jag va 13 år och jag insåg att jag inte kommer få nå pattar. Min man vet inte vad han ställt till med, detta är något av det finaste han gjort för mig förutom våra två barn. Så jag ringde direkt måndagen efter den helgen och bokade op i Umeå, fick tid klockan 11.00 den 12 februari och det känns som en evighet till dess. Ska på konsultation nummer 2 nu den 14 december. Har bestämt mig för ergonomix full och eventuellt 400cc, men det ska vi se den 14:e vilket cc som blir bäst på mig. Jag måste nog ha delvis bakom muskeln då jag har så lite vävnad men går det så sätter jag framför muskeln. Finns det någon fler som har fått op tid i Februari?
Sortera efter
Hea
Kvinna ·
28 mar, 2018
Belle14
Kvinna ·
28 mar, 2018
Äng
Kvinna ·
29 mar, 2018
Hej på er!
Tänkte uppdatera hur det har gått för mig. Har nu gått 4,5 vecka efter operationen. Hade någon typ av träningsvärk de första 2 veckorna. Började träna lite lugnt, inget pulshöjande, under vecka 3 och slutade även med all smärtlindring. Började jobba vecka 4 och fick då rekommendationen att "leva" som jag gjorde innan operationen. Så nu tränar jag men med lägre vikt på överkroppen. Behöver inte ha bröstbandet och läkningbh 2 veckor till. Det ända jag känner av är när jag ska trycka någon neråt annars känns de inte av. Är jättenöjda över resultatet. Hoppas ni andra också har haft det bra och är nöjda över att ni vågade och resultatet. Lägger upp en före och efter bild
Yvve94
Kvinna ·
31 mar, 2018
Hej på er!
Tänkte uppdatera hur det har gått för mig. Har nu gått 4,5 vecka efter operationen. Hade någon typ av träningsvärk de första 2 veckorna. Började träna lite lugnt, inget pulshöjande, under vecka 3 och slutade även med all smärtlindring. Började jobba vecka 4 och fick då rekommendationen att "leva" som jag gjorde innan operationen. Så nu tränar jag men med lägre vikt på överkroppen. Behöver inte ha bröstbandet och läkningbh 2 veckor till. Det ända jag känner av är när jag ska trycka någon neråt annars känns de inte av. Är jättenöjda över resultatet. Hoppas ni andra också har haft det bra och är nöjda över att ni vågade och resultatet. Lägger upp en före och efter bild
Jag ligger väldigt lika dig i tid och har betett mig ungefär som du med lätt träning och liknande. Efter 3 veckor körde jag på med livet som vanligt, handlade mat och bar kassar mm. Var till och med på en massage där jag låg på mage i en timme (med kudde under magen för att avlasta lite). Dock fick jag efter en vecka av sådant levene skitont i ärren och i brösten, upplever du något liknande? tror ni andra att det kan det ha hänt något?? Inser att det kanske var för tidigt att örja träna och ångrar mig så mycket nu
Hea
Kvinna ·
03 apr, 2018
Hej på er!
Tänkte uppdatera hur det har gått för mig. Har nu gått 4,5 vecka efter operationen. Hade någon typ av träningsvärk de första 2 veckorna. Började träna lite lugnt, inget pulshöjande, under vecka 3 och slutade även med all smärtlindring. Började jobba vecka 4 och fick då rekommendationen att "leva" som jag gjorde innan operationen. Så nu tränar jag men med lägre vikt på överkroppen. Behöver inte ha bröstbandet och läkningbh 2 veckor till. Det ända jag känner av är när jag ska trycka någon neråt annars känns de inte av. Är jättenöjda över resultatet. Hoppas ni andra också har haft det bra och är nöjda över att ni vågade och resultatet. Lägger upp en före och efter bildJag ligger väldigt lika dig i tid och har betett mig ungefär som du med lätt träning och liknande. Efter 3 veckor körde jag på med livet som vanligt, handlade mat och bar kassar mm. Var till och med på en massage där jag låg på mage i en timme (med kudde under magen för att avlasta lite). Dock fick jag efter en vecka av sådant levene skitont i ärren och i brösten, upplever du något liknande? tror ni andra att det kan det ha hänt något?? Inser att det kanske var för tidigt att örja träna och ångrar mig så mycket nu
Jag får också ont om jag är för aktiv en dag eller bär för tungt men brukar gå över med lite vila så tror inte att det är någon större fara!
J_Nilsson
Kvinna ·
05 apr, 2018
Hej tjejer! Hur går det för er nu idag? Det har gått 6 veckor här.
Är ni fortfarabde nöjda med resultaten? Jag måste säga att jag skulle ha kunnat våga lägga i lite större, men jag är nöjd ändå :)
Dalkulla
Kvinna ·
06 apr, 2018
Är ni fortfarabde nöjda med resultaten? Jag måste säga att jag skulle ha kunnat våga lägga i lite större, men jag är nöjd ändå :)
Alice11
Kvinna ·
06 apr, 2018
Äng
Kvinna ·
07 apr, 2018
Yvve94
Kvinna ·
07 apr, 2018
Jag kämpar fortfarande med mitt bröstband. Får ett nytt utlåtande imorgon :) Jag är ganska nöjd. Men hade nu i efterhand också kunnat lagt i mer.
Var idag på Change och köpte bikini. Blev dock lite fundersam. Ssk på Nk sa att jag hade 75 E. I butiken så mätte de och jag fick stl 75 I på bikini. Hur kan det skilja sig så mycket?
Bikinin satt som en smäck! Testade på att basta förra helgen och det var så härligt. Nu ska jag ta tag i simningen oxå när man äntligen får bada och basta.
Lillishg
Kvinna ·
07 apr, 2018
Lean
Kvinna ·
07 apr, 2018
Lillishg
Kvinna ·
07 apr, 2018
7,5 vecka sen min förstoring och lyft.
Läkningen går bra bara det att ärren runt ena bröstvårtan helt plötsligt blivit ojämna? Sjukt tråkigt.
Sen sitter det ena bröstet fortfarande högre upp, börjar synas mer och mer i takt med att det andra sjunker.
De är långt ifrån vad jag förväntat mig just nu och om det inte händer ngt drastiskt så är jag sjukt besviken faktiskt..
Mycket kan hända men jag tycker verkligen inte de är fina någonstans just nu. Ingen skidbacke, ingen rundning som ger lite ’sideboob’ utan bara sitter som två bollar på bröstkorgen. Usch.
Jag väljer att inte titta på dem överhuvudtaget.
Men som sagt, mycket kan hända och det är bara att hoppas på det bästa.
Alexiaalexia
Kvinna ·
07 apr, 2018
Dalkulla
Kvinna ·
07 apr, 2018
Är ni fortfarabde nöjda med resultaten? Jag måste säga att jag skulle ha kunnat våga lägga i lite större, men jag är nöjd ändå :)Jag kämpar fortfarande med mitt bröstband. Får ett nytt utlåtande imorgon :) Jag är ganska nöjd. Men hade nu i efterhand också kunnat lagt i mer.
Var idag på Change och köpte bikini. Blev dock lite fundersam. Ssk på Nk sa att jag hade 75 E. I butiken så mätte de och jag fick stl 75 I på bikini. Hur kan det skilja sig så mycket?
Bikinin satt som en smäck! Testade på att basta förra helgen och det var så härligt. Nu ska jag ta tag i simningen oxå när man äntligen får bada och basta.
Hej! Jag fick nyss sluta med bröstband efter 5 veckor! Fick en 85D av ssk på NK första gången där men fick åka tillbaka nu o fick 85F istället! Har inte mätt i butik än men vill börja simträna snart. När är det okej? Och vad för bikini ska man köpa? När kan man börja tvätta ärren? Mina har jättemycket lim rester under!
Lean
Kvinna ·
08 apr, 2018
7,5 vecka sen min förstoring och lyft.
Läkningen går bra bara det att ärren runt ena bröstvårtan helt plötsligt blivit ojämna? Sjukt tråkigt.
Sen sitter det ena bröstet fortfarande högre upp, börjar synas mer och mer i takt med att det andra sjunker.
De är långt ifrån vad jag förväntat mig just nu och om det inte händer ngt drastiskt så är jag sjukt besviken faktiskt..
Mycket kan hända men jag tycker verkligen inte de är fina någonstans just nu. Ingen skidbacke, ingen rundning som ger lite ’sideboob’ utan bara sitter som två bollar på bröstkorgen. Usch.
Jag väljer att inte titta på dem överhuvudtaget.
Men som sagt, mycket kan hända och det är bara att hoppas på det bästa.
Usch vad jobbigt att känna så efter en op...dock är 7,5 veckor fortfarande inte så lång tid. Förhoppningsvis händer det mer snart.
Nu är det ju förstås du som ska vara nöjd, men om det är till någon tröst tycker jag att dina bröst verkligen ser jättefina ut. Jag hade varit supernöjd
Misssx
Kvinna ·
08 apr, 2018
emdb
Kvinna ·
08 apr, 2018
Kul att det går så bra för de flesta av oss! Det går jättebra för mig också, brösten är sååå fina!! Ett av brösten sitter lite högre upp än det andra (alltså verkligen marginellt men det stör mig lite) så är lite orolig att det förblir så... min teori är att det är högra bröstet och då jag är högerhänt är den muskeln mer tränad och håller därför tillbaka det bröstet lite mer, så tänker att det är därför det ser lite mindre ut (har ingen storleksskillnad från början). Försöker tänka positivt; att det kommer rätta till sig men man blir ju ändå lite nojig :-(
Belle14
Kvinna ·
09 apr, 2018
Dalkulla
Kvinna ·
14 apr, 2018