Belle14
Kvinna ·
02 dec, 2017
Bröstförstoring Februari 2018
BröstförstoringHallå där! Då jag inte finner en tråd för oss Februari opare så tänkte jag att jag startar en. 29 år är Jag, har två underbara barn på 6 och 3 år och en make som stått ut med mitt gnäll och destruktiva beteende (psykiskt) i 11 år. Här om dagen berättar han att jag äntligen ska få boka op. Att jag ska få fixa brösten! Den känslan jag fick då.. jag blev stel, kallsvettig, mållös och till slut började jag tok gråta. Detta är något jag velat göra sedan mensen kom när jag va 13 år och jag insåg att jag inte kommer få nå pattar. Min man vet inte vad han ställt till med, detta är något av det finaste han gjort för mig förutom våra två barn. Så jag ringde direkt måndagen efter den helgen och bokade op i Umeå, fick tid klockan 11.00 den 12 februari och det känns som en evighet till dess. Ska på konsultation nummer 2 nu den 14 december. Har bestämt mig för ergonomix full och eventuellt 400cc, men det ska vi se den 14:e vilket cc som blir bäst på mig. Jag måste nog ha delvis bakom muskeln då jag har så lite vävnad men går det så sätter jag framför muskeln. Finns det någon fler som har fått op tid i Februari?
Sortera efter
Lean
Kvinna ·
15 feb, 2018
Lean
Kvinna ·
15 feb, 2018
På måndag är det mun tur... börjar bli nervös!!! Alla verkar ha så ont :/ jag har lite ångest.. Vad ger jag mig in på? Är det värt det? Jag som är i toppform nu, kommer jag tappa allt jag har tränat upp det senaste året? Kommer jag att vara invalid efteråt? Kommer jag aldrig mer kunna ligga skönt på magen? Frågorna snurrar i mitt huvud!! Hjääälp! Någon som kan peppa mig just nu?! Känner mig lite rädd :/.....
Vililo
Kvinna ·
15 feb, 2018
Belle14
Kvinna ·
15 feb, 2018
Hillarie
Kvinna ·
15 feb, 2018
Vililo
Kvinna ·
15 feb, 2018
Misssx
Kvinna ·
15 feb, 2018
Ni som opas snart, det är inte meningen att skrämma er. Ni får ju som sagt smärtstillande och hur man påverkas av smärtan är så individuellt.. jag hade ju jätte ont trots starka tabletter pga blödningen jag fick men det lättade samma natt då jag fick hjälp av personalen. Det som är jobbigast just nu tycker jag är hur det kliar av behån och av bröstbandet och att det spänner så hemskt! Men helt klart hanterbart! Jag är inne på dag tre nu och har sedan dag 2 klarat mig på Alvedon under dagarna och en tradolan när jag vaknat under natten och det spännt lite extra.
Men man ska ju såklart ha i beräkning att tiden efter inte är en dans på rosor alla gånger men det är helt klart värt det
Nu är jag så less på att halvsitta under nätterna, får så ont i rumpan! Har ni nå tips på hur man kan göra nätterna skönare för sig? Haha
Belle14
Kvinna ·
15 feb, 2018
Ni som opas snart, det är inte meningen att skrämma er. Ni får ju som sagt smärtstillande och hur man påverkas av smärtan är så individuellt.. jag hade ju jätte ont trots starka tabletter pga blödningen jag fick men det lättade samma natt då jag fick hjälp av personalen. Det som är jobbigast just nu tycker jag är hur det kliar av behån och av bröstbandet och att det spänner så hemskt! Men helt klart hanterbart! Jag är inne på dag tre nu och har sedan dag 2 klarat mig på Alvedon under dagarna och en tradolan när jag vaknat under natten och det spännt lite extra.
Men man ska ju såklart ha i beräkning att tiden efter inte är en dans på rosor alla gånger men det är helt klart värt detNu är jag så less på att halvsitta under nätterna, får så ont i rumpan! Har ni nå tips på hur man kan göra nätterna skönare för sig? Haha
Jag får ont i ryggen av halvsittandet! Men värsta av allt tycker jag är att jag vaknar så tidigt på morgonen av att brösten är vansinnigt svullna! Varje morgon... Det spänner helt sjukt så och vill inte röra mig... Hoppas det släpper snart... Jag tycker just att det är så spännt och svullet nog är det jobbigaste av allt...
Lean
Kvinna ·
15 feb, 2018
Lean
Kvinna ·
15 feb, 2018
God morgon!
Jag opererades i måndags (torsdag idag) samma storlek och implantat och profil som du Lean.
Jag har sååå ont idag, så galet ont av bh:n och bröstbandet. Har inte vågat duscha ännu. Har gått från Panodil till citodon nu, det skär in helt galet.
Misssx
Kvinna ·
15 feb, 2018
Nymfen
Kvinna ·
15 feb, 2018
Alexiaalexia
Kvinna ·
15 feb, 2018
Vililo
Kvinna ·
15 feb, 2018
Lean
Kvinna ·
15 feb, 2018
Lean:
Jag har precis som du gjort ett ankarlyft också, så lustigt :)
Jag är också rädd att trycket från bandet ska göra att snitten går isär, man tycker ju det borde göra det med det helt galna trycket. Vad skönt att du tycker det är lite lättare idag!
Jag har definitivt som mest ont idag, mest är det bhn som skaver in så att det är sår lite här och var, ont i ryggen och bröstbandet skär i armhålorna, sitter så förbaskat hårt så jag är fortfarande andfådd och orkar bara prata korta stunder. Har du tagit av ditt band och nu och sen satt på det igen?
Vililo
Kvinna ·
15 feb, 2018
Lean
Kvinna ·
15 feb, 2018
Lean:
Åh det låter lyxigt att kunna kasa ner eller upp bandet. Mitt rör sig inte en halv millimeter, man kunde ju om man ville sätta pads under om det skavde för mkt, men det går jedrans inte in ngn pad där under. Kanterna nöter o nöter i samma sår. Helt snurrig i huvudet så hårt mitt skulle sitta. Jag har fått markeringar att spänna in det efter om det mot förmodan skulle lossa ngn millimeter....ush!
Du kan ju lägga nya så att det inte skaver om du vill men annars tror jag att dem satt dem där så det inte skulle blöda igenom på bhn vilket det kan göra de första dagarna..så sade dem till mig för jag har samma. Blir nervöst med en dusch idag! :/
Alice11
Kvinna ·
15 feb, 2018
Alexiaalexia
Kvinna ·
15 feb, 2018
Vililo
Kvinna ·
15 feb, 2018
Lite tips, kanske det hjälper. Jag bruka öppna Bh och andas ordentligt , typ jätte djupa andantag, med hela mage och lugnar, för att oppna lite bröstkorg, och vila 15 minuter utan BH. Det är så spent för många dagar, och jag kunde inte typ hosta när jag vill. Så jobbigt....:/