Belle14
Kvinna ·
02 dec, 2017
Bröstförstoring Februari 2018
BröstförstoringHallå där! Då jag inte finner en tråd för oss Februari opare så tänkte jag att jag startar en. 29 år är Jag, har två underbara barn på 6 och 3 år och en make som stått ut med mitt gnäll och destruktiva beteende (psykiskt) i 11 år. Här om dagen berättar han att jag äntligen ska få boka op. Att jag ska få fixa brösten! Den känslan jag fick då.. jag blev stel, kallsvettig, mållös och till slut började jag tok gråta. Detta är något jag velat göra sedan mensen kom när jag va 13 år och jag insåg att jag inte kommer få nå pattar. Min man vet inte vad han ställt till med, detta är något av det finaste han gjort för mig förutom våra två barn. Så jag ringde direkt måndagen efter den helgen och bokade op i Umeå, fick tid klockan 11.00 den 12 februari och det känns som en evighet till dess. Ska på konsultation nummer 2 nu den 14 december. Har bestämt mig för ergonomix full och eventuellt 400cc, men det ska vi se den 14:e vilket cc som blir bäst på mig. Jag måste nog ha delvis bakom muskeln då jag har så lite vävnad men går det så sätter jag framför muskeln. Finns det någon fler som har fått op tid i Februari?
Sortera efter
J_Nilsson
Kvinna ·
18 feb, 2018
Skelleftebrud
Kvinna ·
18 feb, 2018
Belle14
Kvinna ·
18 feb, 2018
Vililo
Kvinna ·
18 feb, 2018
Första natten som jag sovit hela natten! Vaknade dock med ryggvärk från doom men känner mig så utvilad! Men gud så brösten kliar av bandet och bh:n!!
Mitt högra bröst är så mycket högre upp än det andra. Vet att dom läker olika och det har ju bara gått 6 dagar men man nojjar ändå. Men det har blivit mjukare sen för några dagar sedan. Ska ta kort och skicka till min kirurg imorgon. Kommer nog få ha bandet minst en vecka till men ska fråga om man själv kan göra något för hjälpa till bröstet att falla på plats genom massage eller dylikt. Fick ingen snabbare tid för återbesök än den 5 mars . Hoppas det droppat mer till dess :)
Sen tycker jag min mens va då väldigt snabb att komma igång, en vecka tidigare dessutom! Va helt inne på utebliven mens då det verkar så vanligt efter op x)
Belle14
Kvinna ·
18 feb, 2018
Första natten som jag sovit hela natten! Vaknade dock med ryggvärk från doom men känner mig så utvilad! Men gud så brösten kliar av bandet och bh:n!!
Mitt högra bröst är så mycket högre upp än det andra. Vet att dom läker olika och det har ju bara gått 6 dagar men man nojjar ändå. Men det har blivit mjukare sen för några dagar sedan. Ska ta kort och skicka till min kirurg imorgon. Kommer nog få ha bandet minst en vecka till men ska fråga om man själv kan göra något för hjälpa till bröstet att falla på plats genom massage eller dylikt. Fick ingen snabbare tid för återbesök än den 5 mars . Hoppas det droppat mer till dess :)
Sen tycker jag min mens va då väldigt snabb att komma igång, en vecka tidigare dessutom! Va helt inne på utebliven mens då det verkar så vanligt efter op x)
Va härligt med en hel natts sömn!!
Idag är min 6e dag med :)
Jag har fått fuska ngn centimeter (Har markeringar jag ska spänna in efter) med bröstbandet idag för jag var helt snurrig hela natten och hög puls, svårt att andas och lite så. Blev bättre på morgonen men började nog freaka lite så fick spänna upp lite och det hjälpte.
Mina är också olika, har en bra och fin underpol under ena men inte under andra. Ska på återbesök 1 mars. Känns länge tills dess.
Men det kanske är så att du är mer svullen på ena, att det ena sjunkit ner i sin ficka men inte det andra ännu. För tidigt o säga kanske?
E_mama
Kvinna ·
18 feb, 2018
Belle14
Kvinna ·
18 feb, 2018
Hur många av er kan röra armarna och till vilken nivå?
Jag har svårt att rör min vänster arm helt, ont och ingen muskelstyrka alls. Höger är lite bättre, kan lyfta en bit upp och inte lika ont.
Men värst är att vänster bröst som gör ont o svullet. Känns inte bra alls. Någon som har råd och kanske har/ haft likande??
Tack för hjälpen !
Lean
Kvinna ·
18 feb, 2018
Hur många av er kan röra armarna och till vilken nivå?
Jag har svårt att rör min vänster arm helt, ont och ingen muskelstyrka alls. Höger är lite bättre, kan lyfta en bit upp och inte lika ont.
Men värst är att vänster bröst som gör ont o svullet. Känns inte bra alls. Någon som har råd och kanske har/ haft likande??
Tack för hjälpen !
Gullan
Kvinna ·
18 feb, 2018
Lean
Kvinna ·
19 feb, 2018
J70
Kvinna ·
19 feb, 2018
Lean
Kvinna ·
19 feb, 2018
Lean
Kvinna ·
19 feb, 2018
Fråga till er som har opererat er i februari; har ni ansökt om semester eller sjukskrivit er? Och hur lång tid har ni behövt vara borta från jobbet? Jag jobbar på kontor och har inga lyft som ingår i mina arbetsuppgifter så jag är osäker på hur länge jag ska räkna med att vara borta från jobbet. Tar tacksamt emot era erfarenheter!
Belle14
Kvinna ·
19 feb, 2018
Imorgon smäller det!! Har precis duschat med descutan och ska nu krypa ner i rena lakan. Är både förväntansfull och nervös. Tog en massa före-bilder ikväll så att jag inte glömmer hur de såg ut innan.
Är så glad att jag har er här på forumet att dela erfarenheten med, både före och efter!!
Belle14
Kvinna ·
19 feb, 2018
Misssx
Kvinna ·
19 feb, 2018
Oxytocin
Kvinna ·
19 feb, 2018
Belle14
Kvinna ·
19 feb, 2018
Januari2011
Kvinna ·
19 feb, 2018
Belle14
Kvinna ·
19 feb, 2018
MIn operation är på torsdag och igår märkte jag av lite halsont. Idag har jag inge ont men har sett en vit/gul fläck i halsen!!!! Är rädd att det ska vara halsfluss :( Har varit på vårdecentralen idag men dom kan ej ta prov innan onsdag morgon för att få ett pålitligt svar om det är halsfluss eller inte. Har inge feber eller ont och mår bra så hoppas på att det inte är det :( Har någon här varit med om något liknande? fick ni opereras ändå? så tråkigt att behöva skjuta på op när man har väntat så länge!!!!
Haha ja vilka drömmar man hade innan operationen! Det kommer gå alldeles utmärkt. Förstår att det kan tänkas vara läskigt att bli sövd om man inte upplevt det tidigare. Jag brukar vara nervös och få frossa innan men när dem väl börjar ge en lugnande så smått och man fullkomligt slappnar av av medlet så är det en skön känsla..tycker jag. Man släpper allt och all oro o nervositet försvinner. Bara lugn. Man känner ett lugn. Du kommer inte freaka.
Ja köp hem Panodil och Ipren..dem hjälper mkt. Jag har tagit de starkare på natten eftersom det annars e svårt o sova och man e så trött i ryggen men på dagtid hjälper Panodil o Ipren fint..fast att det låter otänkbart kanske. Men såklart har man ont, väldigt ont av bhn och bröstbandet tycker jag, men inte så mkt brösten i sig.
Såg att du ska opereras på samma klinik som jag gjorde