Belle14
Kvinna ·
02 dec, 2017
Bröstförstoring Februari 2018
BröstförstoringHallå där! Då jag inte finner en tråd för oss Februari opare så tänkte jag att jag startar en. 29 år är Jag, har två underbara barn på 6 och 3 år och en make som stått ut med mitt gnäll och destruktiva beteende (psykiskt) i 11 år. Här om dagen berättar han att jag äntligen ska få boka op. Att jag ska få fixa brösten! Den känslan jag fick då.. jag blev stel, kallsvettig, mållös och till slut började jag tok gråta. Detta är något jag velat göra sedan mensen kom när jag va 13 år och jag insåg att jag inte kommer få nå pattar. Min man vet inte vad han ställt till med, detta är något av det finaste han gjort för mig förutom våra två barn. Så jag ringde direkt måndagen efter den helgen och bokade op i Umeå, fick tid klockan 11.00 den 12 februari och det känns som en evighet till dess. Ska på konsultation nummer 2 nu den 14 december. Har bestämt mig för ergonomix full och eventuellt 400cc, men det ska vi se den 14:e vilket cc som blir bäst på mig. Jag måste nog ha delvis bakom muskeln då jag har så lite vävnad men går det så sätter jag framför muskeln. Finns det någon fler som har fått op tid i Februari?
Sortera efter
LFL
Kvinna ·
26 feb, 2018
Misssx
Kvinna ·
26 feb, 2018
Fgl1
Kvinna ·
26 feb, 2018
Lean
Kvinna ·
26 feb, 2018
Jentab
Kvinna ·
27 feb, 2018
Fiapia
Kvinna ·
27 feb, 2018
J_Nilsson
Kvinna ·
27 feb, 2018
Idag har det gått en vecka sedan min operation. La upp ett par bilder från imorse. Kanske kan vara kul att se någon med mini-profil, är ju inte så många som väljer det :) Men jag är i alla fall superglad att jag vågade välja det för än så länge är jag jätteförtjust i mitt resultat.
J_Nilsson
Kvinna ·
27 feb, 2018
Halloj alla tjejer!
Nu tillhör jag oxå tuttgänget! *bild uppe*
Op 9.48-10.46 idag.
Jag har mått såå bra hela dagen. Kommer att övernatta på kliniken för observation.
Sövningen gick så bra! Det var väl inget att vara nerrvös för (så här i efterhand) minns inte äns när jag somnade. Och sen tjof var jag vaken igen. Fylld av harmoni och skönt trött, slumrade om lite då och då.
Nu käkar jag choklad dricker läsk och kollar TV
Såå lycklig! Det här har jag drömt om sen jag var 20’!
Kramiz
Belle14
Kvinna ·
27 feb, 2018
Äng
Kvinna ·
27 feb, 2018
Belle14
Kvinna ·
27 feb, 2018
Då var jag nyopererad!! Shit vilken känsla!? Hade ganska ont när jag vaknade så fick extra smärtstillande, sen har jag mest vart yr och haft ett ordentligt tryck över framförallt vänster bröst. Mådde illa när jag reste mg för att åka hem men repade mig efter en spruta. men nu är jag ganska illamående igen. jävla berg och dalbana alltså. Men läkarna sa i alla fall att allt hur hur fint it som helst, och det är ju det viktiga! tog en liten till under sport bh:n nu, haha, skulle jag inte ha gjort. det ser mer än lovligt sjuk ut, men litar på er som säger att det lägger sig! (börjat kolla lite på nya BH:ar, men ingen aning om vilken storlek det ska bli, så kanske får väna med det)
jäkligt nervös inför natten, när verkabletterna släpper eller man mår skitilla av den starka medicinen :( vill ara vara en vecka framåt i tiden!
Superkakan
Kvinna ·
27 feb, 2018
Idag har det gått en vecka sedan min operation. La upp ett par bilder från imorse. Kanske kan vara kul att se någon med mini-profil, är ju inte så många som väljer det :) Men jag är i alla fall superglad att jag vågade välja det för än så länge är jag jätteförtjust i mitt resultat.
Fiapia
Kvinna ·
27 feb, 2018
Hej Fiapia, måste bara säga att jag är så himla pepp på att bli silvermedlem så att jag kan se ditt resultat med mini-profil, är såå nyfiken! Hur mår du nu en vecka efter operationen?
Lean
Kvinna ·
27 feb, 2018
Idag åkte jag in på akuten då kliniken ligger 1.5 timme bort samt inte svarade när jag ringde och jag hade lite bråttom då det rann ut gammalt blod ur ena bröstet. Detta resulterade i en kur antibiotika pga lite hög sänka samt att dom tryckte ut det gamla blodet. Jag har mindre ont nu så något gott från det hela samt att ärret såg jätte fint ut förutom den lilla glipa som blodet hittade vägen ut ur. Sjukhuset hade kontakt med min kirurg och även jag
tintin
Kvinna ·
27 feb, 2018
Belle14
Kvinna ·
27 feb, 2018
Idag åkte jag in på akuten då kliniken ligger 1.5 timme bort samt inte svarade när jag ringde och jag hade lite bråttom då det rann ut gammalt blod ur ena bröstet. Detta resulterade i en kur antibiotika pga lite hög sänka samt att dom tryckte ut det gamla blodet. Jag har mindre ont nu så något gott från det hela samt att ärret såg jätte fint ut förutom den lilla glipa som blodet hittade vägen ut ur. Sjukhuset hade kontakt med min kirurg och även jag
Men gud..
Vad hände? Alltså såg du något innan allt detta eller kände smärta eller så eller kom det bara helt oväntat?
Skönt att det fick bra iaf!
Vililo
Kvinna ·
27 feb, 2018
Nu har jag lagt ut 2 bilder på hur de ser ut under tejpen,så här efter 2 veckor op:)
Äng
Kvinna ·
27 feb, 2018
Men gud..
Vad hände? Alltså såg du något innan allt detta eller kände smärta eller så eller kom det bara helt oväntat?
Skönt att det fick bra iaf!
Kände ingenting faktiskt förutom smärtan jag haft i tre dagar som jag trodde va nerver som hittade tillbaka. Tyckte det va skönt att trycket och smärtan jag haft senaste dagarna släppte. Sen när jag kom hem från stan och drog till bhn så tyckte jag det kändes kladdig och då såg jag pölen på bhn. När jag lyfte rann det bara. Nu är bröstet mjukare och mindre ont Anders tror att det beror på att jag masserar bröstet som ordinerat och att då blodet från hematomet hittade vägen ut istället för att kroppen fick absorbera det. Har varken haft feber eller rodnad. Ärret va inte rött eller att det såg infekterat ut men i koagulerar blod trivs bakterier i så därav infektionen misstänker dom :)
Vililo
Kvinna ·
27 feb, 2018
Belle14
Kvinna ·
27 feb, 2018
Men gud..
Skönt att det fick bra iaf!Kände ingenting faktiskt förutom smärtan jag haft i tre dagar som jag trodde va nerver som hittade tillbaka. Tyckte det va skönt att trycket och smärtan jag haft senaste dagarna släppte. Sen när jag kom hem från stan och drog till bhn så tyckte jag det kändes kladdig och då såg jag pölen på bhn. När jag lyfte rann det bara. Nu är bröstet mjukare och mindre ont
Anders tror att det beror på att jag masserar bröstet som ordinerat och att då blodet från hematomet hittade vägen ut istället för att kroppen fick absorbera det. Har varken haft feber eller rodnad. Ärret va inte rött eller att det såg infekterat ut men i koagulerar blod trivs bakterier i så därav infektionen misstänker dom :)
shit, låter läskigt belle!! Hoppas verkligen det går bra för din läkning framöver, känns som om du har haft lite otur med flera delar? Det kan bara bli bättre från och med nu