Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Belle14 profilbild

Belle14

Kvinna ·

02 dec, 2017

Bröstförstoring Februari 2018

Bröstförstoring

Hallå där! Då jag inte finner en tråd för oss Februari opare så tänkte jag att jag startar en. 29 år är Jag, har två underbara barn på 6 och 3 år och en make som stått ut med mitt gnäll och destruktiva beteende (psykiskt) i 11 år. Här om dagen berättar han att jag äntligen ska få boka op. Att jag ska få fixa brösten! Den känslan jag fick då.. jag blev stel, kallsvettig, mållös och till slut började jag tok gråta. Detta är något jag velat göra sedan mensen kom när jag va 13 år och jag insåg att jag inte kommer få nå pattar. Min man vet inte vad han ställt till med, detta är något av det finaste han gjort för mig förutom våra två barn. Så jag ringde direkt måndagen efter den helgen och bokade op i Umeå, fick tid klockan 11.00 den 12 februari och det känns som en evighet till dess. Ska på konsultation nummer 2 nu den 14 december. Har bestämt mig för ergonomix full och eventuellt 400cc, men det ska vi se den 14:e vilket cc som blir bäst på mig. Jag måste nog ha delvis bakom muskeln då jag har så lite vävnad men går det så sätter jag framför muskeln. Finns det någon fler som har fått op tid i Februari?

963

Sortera efter

Fiapia

Kvinna ·

18 mar, 2018

Jentab skrev:

Jag är också öm o känslig i huden på brösten just nu.
Har redan börjat känna känslan att ja kanske hade velat haft lite större. Men min kirurg var inte positiv till stora implantat när man gjorde lyft. Utan menade att då får man byta till större implantat när de är läkt. Men känner ju inte att man vill lägga ut ännu mer pengar sen..

Jag tycker dina verkar perfekta i storlek! Ser väldigt naturliga och fina ut! Jag själv tycker att mindre bröst är supersnygg (därför valde jag en väldigt diskret förstoring själv). Så jag tycker du kan vara jättenöjd med dina! Sen får du såklart själv avgöra om du vill ha större när de läkt klart. Allt beroende på vad du själv gillar såklart. Nej jag tycker i alla fall de verkar ha en perfekt storlek :)
Gilla

Dalkulla

Kvinna ·

19 mar, 2018

Alexiaalexia skrev:

Dalkulla skrev:

Jag skickade bilder till ssk och fick domen att bära bröstbandet 2-4 veckor till.... åhh jag dom ville bli av med det. Frågade om jag kunde vara utan det 1-2 timmar när jag ska iväg på en maskerad. 3å min max fick jag höra... jahapp då får jag leta efter en heltäckande klädsel som inte visar bröstbandet. Jag har någonlunda känsel i bådamä men det spänner fortarande ibland som mjölkstockning. Jag har börjat motionera nu. Vill komma upp i
10 000 steg om dagen. Under promenaden kan jag känna att brösten blir hårda som stenar nästan. Saktar då ner så det släpper.

Vad konstigt att de säger så olika! Till mig så sjuksköterskan på nordiska kliniken att jag skulle ha bröstband 2-3veckor till men om jag skulle ha kläder som inte fungerade med bröstbandet kunde jag ta av det! Jag har också börjat motionera , jag går långpromenader och tränar lite ben med mini bands. Mina bröst svullnar också när jag motionerar! Men det är skönt att vara igång :)

Ja det var konstigt. Tänkte på att snart får jag gå och bada och då kan jag ju inte ha bröstbandet på. Längtar så tills jag får simma och basta, men måste hitta en ny bikini. Någon som har spanat in någon bra hemsida med badkläder och underkläder?
Gilla

Januari2011

Kvinna ·

20 mar, 2018

Dalkulla skrev:

Alexiaalexia skrev:

Dalkulla skrev:

Jag skickade bilder till ssk och fick domen att bära bröstbandet 2-4 veckor till.... åhh jag dom ville bli av med det. Frågade om jag kunde vara utan det 1-2 timmar när jag ska iväg på en maskerad. 3å min max fick jag höra... jahapp då får jag leta efter en heltäckande klädsel som inte visar bröstbandet. Jag har någonlunda känsel i bådamä men det spänner fortarande ibland som mjölkstockning. Jag har börjat motionera nu. Vill komma upp i
10 000 steg om dagen. Under promenaden kan jag känna att brösten blir hårda som stenar nästan. Saktar då ner så det släpper.

Vad konstigt att de säger så olika! Till mig så sjuksköterskan på nordiska kliniken att jag skulle ha bröstband 2-3veckor till men om jag skulle ha kläder som inte fungerade med bröstbandet kunde jag ta av det! Jag har också börjat motionera , jag går långpromenader och tränar lite ben med mini bands. Mina bröst svullnar också när jag motionerar! Men det är skönt att vara igång :)

Ja det var konstigt. Tänkte på att snart får jag gå och bada och då kan jag ju inte ha bröstbandet på. Längtar så tills jag får simma och basta, men måste hitta en ny bikini. Någon som har spanat in någon bra hemsida med badkläder och underkläder?

När det gäller underkläder så kolla Change, Twilfit och mymuse.se ;)
Gilla

Fiapia

Kvinna ·

20 mar, 2018

Idag är det exakt en månad sedan min operation. Jisses vad fort tiden går och vad fort man vänjer sig. Kul att titta på före-bilderna tycker jag. Än så länge är jag helnöjd med min diskreta förstoring och mina ”minisar”. Om någon vill kolla så la jag upp två nya kort ikväll.
Gilla

Lean

Kvinna ·

21 mar, 2018

Fiapia skrev:

Idag är det exakt en månad sedan min operation. Jisses vad fort tiden går och vad fort man vänjer sig. Kul att titta på före-bilderna tycker jag. Än så länge är jag helnöjd med min diskreta förstoring och mina ”minisar”. Om någon vill kolla så la jag upp två nya kort ikväll.

Ser jättefina och naturliga ut:)
Gilla

Lean

Kvinna ·

21 mar, 2018

Hur har ni upplevt att brösten har ändrats i form? Har ni fått mer eller mindre klyfta? Jag försöker bli av med min klyfta då jag inte vill ha det direkt så jag hoppas innerligt att den inte blir tajtare? Lite svårt att hitta info om det på nätet, alla sidor handlar om att dolk vill HA tajtare klyfta, suck..
Gilla

Alice11

Kvinna ·

21 mar, 2018

Fiapia skrev:

Wow, ser jättefint ut! Grattis :-)
Gilla

Äng

Kvinna ·

21 mar, 2018

Mina är på dagen 3 veckor idag, och jag känner att de nästan blivit större sen dagarna/veckan efter operationen. Antar att det är muskeln som släpper efter lite men börjar bli stressad, vill inte att de bli ännu större?? kommer de krympa igen tror ni eller är det nu de får den storleken de kommer ha??
Gilla

Jentab

Kvinna ·

21 mar, 2018

Jag har fått mer klyfta vilket jag är jätteglad över. Tycker den är alldeles lagom nu o vill varken ha mer eller mindre :)
Gilla

Lean

Kvinna ·

21 mar, 2018

Jentab skrev:

Jag har fått mer klyfta vilket jag är jätteglad över. Tycker den är alldeles lagom nu o vill varken ha mer eller mindre :)

Skönt för dig, men dåligt för mig;D Jag har fått rekommendation att trycka dem utåt om jag vill minska klyftan,så jag får väl testa med der:)
Gilla

Yvve94

Kvinna ·

21 mar, 2018

Idag är mina tre veckor! Mitt högra bröst är jättelångsamt på att droppa! Har inget tålamod alls! Har massor av bilder från första dag tills nu på min sida. Vad tror ni? Kommer det någonsin droppa? Det händer ju lite men de går såååååå långsamt! :’(
Gilla

J_Nilsson

Kvinna ·

21 mar, 2018

Yvve94 skrev:

Idag är mina tre veckor! Mitt högra bröst är jättelångsamt på att droppa! Har inget tålamod alls! Har massor av bilder från första dag tills nu på min sida. Vad tror ni? Kommer det någonsin droppa? Det händer ju lite men de går såååååå långsamt! :’(

Klart det kommer. :) Mina är 3 veckor med och de är väldigt höga båda två. Lite frustrerad jag med men då försöker jag tänka på att man får räkna 1 år innan de är färdigbakade. Då är det inte konstigt att de ser ut som de gör nu. :)
Gilla

Gullan

Kvinna ·

21 mar, 2018

Vet inte vad du sover i för bh Lean men jag har sovit med hoprullade strumpor mellan brösten tills nu och tyckte det var jätteskönt. Det kanske är bra för din klyfta också?
Gilla

Lean

Kvinna ·

21 mar, 2018

Gullan skrev:

Vet inte vad du sover i för bh Lean men jag har sovit med hoprullade strumpor mellan brösten tills nu och tyckte det var jätteskönt. Det kanske är bra för din klyfta också?

Tack för tipset!:) Jag testade att rulla ihop några kompresser men det hjorde rätt ont alltså, jag är ju fortfarande svullen mellan brösten..Dessutom var det helt deformerat mellan på morgonen! All svullnad eller vätska eller vad det nu är som är där, låg som en boll längst ner, såg helt sjukt ut.. Men det kanske funkar med något tjockare, ska testa strumpor:) vill verkligen ha isär dem mer alltså..
Gilla

Fiapia

Kvinna ·

22 mar, 2018

Hashtagangel skrev:

Hej tjejer :) Idag är det en mpnad sen op. Har lagt upp nya bilder.
Sen igår så har jag kännt lote ömhet i höger bröst. Det käns som att det kommer ifrån muskeln. Jag som inte hade haft någon värk eller ömhet på någon vecka nu så började detta igår. Någon mer som har upplevt något liknande?

Fina! Kan det vara att muskeln börjar släppa lite kanske? Har brösten sjunkit ner något ännu? Annars kanske det är något sånt som spökar? Använder du bröstband? Jag har hela tiden haft mer ont i höger bröst. Jag är fortfarande bortdomnad i huden på vissa ställen längst ner på bröstet och bröstvårtorna är ömma, framförallt höger gör typ ont.
Gilla

sthlm

Kvinna ·

23 mar, 2018

Vad ska ni använda för BH nu när det börjar närma sig 5 veckor för er som opades i februari? :) Är ett tag kvar för mig men hoppas verkligen man får ha något liiite snyggare efter läk-BH:n, jag längtar så mycket att vissa klädesplagg som jag valt bort innan pga små bröst. Och hur tänker ni kring bikini i sommar, har ni frågat er kirurg om det? Vet att ärret inte ska solas men måste den vara extra stadig också?
Gilla

J_Nilsson

Kvinna ·

23 mar, 2018

sthlm skrev:

Vad ska ni använda för BH nu när det börjar närma sig 5 veckor för er som opades i februari? :)
Är ett tag kvar för mig men hoppas verkligen man får ha något liiite snyggare efter läk-BH:n, jag längtar så mycket att vissa klädesplagg som jag valt bort innan pga små bröst. Och hur tänker ni kring bikini i sommar, har ni frågat er kirurg om det? Vet att ärret inte ska solas men måste den vara extra stadig också?

I sommar har det gått såpass lång tid att en dag på stranden i en vanlig bikini inte ska vara några problem. :)
Gilla

Lean

Kvinna ·

23 mar, 2018

Nu tjejer börjar det hända saker för mig..Jag började för några dagar sedan stretcha och massera brösten och jag vet såklart inte om det beror på det men mitt struliga vänsterbröst har släppt och är inte långt ifrån det andra nu! Dessutom har svullnaden gått ner och stelheten är i princip borta! Underbart! Jag la upp lite bilder för er som är intresserade:)
Gilla

Yvve94

Kvinna ·

25 mar, 2018

Tänkte kolla med er här, fick order om 1-2 veckor till med bröstbandet. Är inne på vecka 4 efter op. Får hemska skavsår av både bh-n och bröstbandet. Har löst så gott det går med krämer och kompresser! Men jag tar av mig bh-n ca 1-2 timmar om dagen för att bara låta huden andas .. tror ni att det är okej? Samt att jag inte har någon känsel under bröstvårtan .. normalt? Brösten har verkligen inte droppat mycket än.
Gilla

J_Nilsson

Kvinna ·

25 mar, 2018

Yvve94 skrev:

Tänkte kolla med er här, fick order om 1-2 veckor till med bröstbandet. Är inne på vecka 4 efter op. Får hemska skavsår av både bh-n och bröstbandet. Har löst så gott det går med krämer och kompresser! Men jag tar av mig bh-n ca 1-2 timmar om dagen för att bara låta huden andas .. tror ni att det är okej?
Samt att jag inte har någon känsel under bröstvårtan .. normalt? Brösten har verkligen inte droppat mycket än.

Känslen kan ta jättelång tid innan den kommer tillbaka. Ibland kommer den inte tillbaka alls. Jag har en kompis som har en punkt stor som en 5-krona under sin ena bröstvårta som hon inte har nån känsel i över 2 år efter operation. Den lär inte komma tillbaka har hon fått höra. Jag har inte heller känsel överallt ( främst mot klyftan ) 4 veckor efter op men upplever att vänster bröst börjar vakna till lite mer och hoppas höger följer efter. Att vara utan ett par timmar gör inget heller. Det sa dem till mig på kliniken att det kunde vara bra. Mina har inte droppat jättemkt heller. Lite men de kan göra det mer tycker jag. :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem