Belle14
Kvinna ·
02 dec, 2017
Bröstförstoring Februari 2018
BröstförstoringHallå där! Då jag inte finner en tråd för oss Februari opare så tänkte jag att jag startar en. 29 år är Jag, har två underbara barn på 6 och 3 år och en make som stått ut med mitt gnäll och destruktiva beteende (psykiskt) i 11 år. Här om dagen berättar han att jag äntligen ska få boka op. Att jag ska få fixa brösten! Den känslan jag fick då.. jag blev stel, kallsvettig, mållös och till slut började jag tok gråta. Detta är något jag velat göra sedan mensen kom när jag va 13 år och jag insåg att jag inte kommer få nå pattar. Min man vet inte vad han ställt till med, detta är något av det finaste han gjort för mig förutom våra två barn. Så jag ringde direkt måndagen efter den helgen och bokade op i Umeå, fick tid klockan 11.00 den 12 februari och det känns som en evighet till dess. Ska på konsultation nummer 2 nu den 14 december. Har bestämt mig för ergonomix full och eventuellt 400cc, men det ska vi se den 14:e vilket cc som blir bäst på mig. Jag måste nog ha delvis bakom muskeln då jag har så lite vävnad men går det så sätter jag framför muskeln. Finns det någon fler som har fått op tid i Februari?
Sortera efter
Belle14
Kvinna ·
21 jan, 2018
Alice11
Kvinna ·
21 jan, 2018
Nej nu har jag ändrat mig igen haha! Läste lite mer om implantat som är mycket större än bröstbredden och tog mitt sunda förnuft till fånga haha. Frågade kirurgen idag vad han ärligt skulle säga blir bäst på mig och fick svar (på en söndag dessutom!) Att 400cc blir bäst på mig. Så nu ska jag hålla mig till 400 också som vi bestämde först xD
Belle14
Kvinna ·
21 jan, 2018
Nej nu har jag ändrat mig igen haha! Läste lite mer om implantat som är mycket större än bröstbredden och tog mitt sunda förnuft till fånga haha. Frågade kirurgen idag vad han ärligt skulle säga blir bäst på mig och fick svar (på en söndag dessutom!) Att 400cc blir bäst på mig. Så nu ska jag hålla mig till 400 också som vi bestämde först xD
Vad skönt att du har bestämt dig! Det kommer bl toppen! Jag funderade också på att gå på annat mått än min bröstbredd (men åt andra hållet haha) men slutade med att jag bestämde mig för det kirurgen hade rekommenderat från börjat, så hoppas vi att det blir bra! :-)
Marina
Kvinna ·
22 jan, 2018
Nålfobi kanske kan avhjälpas om ni ber att få Emlasalva först där de ska sätta infarten..? Då blir huden ganska bedövad... Om man tycker det känns hemskt att sätta den på ett visst ställe, så brukar man kunna få välja på några olika. Jag avskyr handryggen, men har kunnat få den på ovansidan av underarmen eller i armvecket...
För mig är det inte smärtan utan tanken på att något ska in i min ven som äcklar mig så därför hjälper inte bedövning för mig :/
Jaha, nä, då är det ju inte till så stor hjälp...😕
En.vacker.dag
Kvinna ·
22 jan, 2018
Äng
Kvinna ·
22 jan, 2018
Äng
Kvinna ·
22 jan, 2018
En.vacker.dag
Kvinna ·
23 jan, 2018
Belle14
Kvinna ·
24 jan, 2018
Alice11
Kvinna ·
24 jan, 2018
Åh nu börjar jag bli nervös för narkosen också haha ! Jag som varit kolugn gällande den. Jag har ju blivit sövd förut men det va så tvärt och hann aldrig tänka på det, helt plötsligt blev jag sövd bara. Men nu har tankarna hunnit snurra som tusan! Nu vill jag bara få det bort gjort så man slipper tänka på det så mycket. 18 dagar kvar!
Fler som är orolig för narkosen?
En.vacker.dag
Kvinna ·
24 jan, 2018
Åh nu börjar jag bli nervös för narkosen också haha ! Jag som varit kolugn gällande den. Jag har ju blivit sövd förut men det va så tvärt och hann aldrig tänka på det, helt plötsligt blev jag sövd bara. Men nu har tankarna hunnit snurra som tusan! Nu vill jag bara få det bort gjort så man slipper tänka på det så mycket. 18 dagar kvar!
Fler som är orolig för narkosen?
Fgl1
Kvinna ·
24 jan, 2018
Äng
Kvinna ·
25 jan, 2018
En.vacker.dag
Kvinna ·
25 jan, 2018
Jag har dagen efte dig! 27/2! Inte sett det sim riktgt verkligt fram tills nu då jag snart ska betala in. Fortfarande inte sagt det till alla lina närmsta vänner, vad säger man!?!? Så jävla nervös för vad de ska säganom det. Vet att de kommer säga att jag inte behöver mm. Men meat rädd för deras ”moraliska@ argument. Att man inte ska föda en så utseende-fixerad bild som skapas av media mm.... vad svarar man på sånt? De har ju rätt men jag tror ändå jag vill göra dethär för min egen skull. Även om jag inte ”måste”.
J_Nilsson
Kvinna ·
25 jan, 2018
Fgl1
Kvinna ·
25 jan, 2018
Marina
Kvinna ·
25 jan, 2018
En.vacker.dag
Kvinna ·
26 jan, 2018
Lite deppig idag då jag möttes av negativa inställningar till operation. Som..!Det är ju så farligt!... Nää, varfördå?!!! .... Har du värkligen tänkt igenom det här?!! Och sen en blick och ansiktsuttryck av avsmak!!
Blir så ledsen att man inte kan vara glad för vad jag är glad för!!
Så nu tänker jag BARA berätta för dom som behöver veta. Dom andra kan få veta sen, om dom frågar...Och då finns det ingen anledning till att försöka få mig att ändra mig!
*förlåt för negativt inlägg
/E
En.vacker.dag
Kvinna ·
26 jan, 2018
Äng
Kvinna ·
26 jan, 2018