Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
shaishai profilbild

shaishai

Kvinna ·

28 nov, 2018

Bröstförstoring februari 2019

Bröstförstoring

Någon mer som ska op'as i februari 2019 :D? Fick precis en tid till 5.e feb på Reformkliniken :)!

614

Sortera efter

Anderzonnn

Kvinna ·

10 mar, 2019

Någon mer som har / haft att ena bröstet har sjunkit ner lite snabbare än det andra? Upplever det ena bröstet sjunkit lite mer nämligen. Å sjunka ska dom ju typ. Men tänkte om de är vanligt att de kan bli i olika takt ?
Gilla

Anderzonnn

Kvinna ·

10 mar, 2019

Poolly skrev:

Anderzonnn skrev:

Poolly skrev:

Anderzonnn skrev:
TyTy skrev:
Anderzonnn skrev:

Va på återbesök idag nu en vecka efter operation och om man får säga det så herre jävlar vad nöjd ja är redan. Som dom sa ser ut som de gått längre tid än en vecka för brösten har redan sån bra form. Allt såg bra ut, smärta känner ja inte längre alls. Vet att endel kan tappa känsel under brösten eller i bröstvåtorna. Men satan märks ja har känsel kvar i bröstvåtorna dom svider ??. Glömde fråga angående om när de gäller att köra barnvagn igen. Men har samma Kirug som hon som skrev 6 veckor. Himla lustigt ändå han säger 6 veckor på de. När man väl får börja bära igen efter tre veckor, visserligen ska man bära ifrån benen då. Dvs sätta sig ner på huk å sen lyfta upp min dotter på så vis. Men du som Undrade när man får börja köra vagn fråga din egna Kirug. För man märker hur olika de är trots de är samma operation. Endel får ha en speciell bh med hål. Å andra får bh och ett band över och andra får som jag en enkel sportbh endast typ som man ska ha i 2 månader.

Gällande de olika typerna av läknings-bh: Jag har efter några veckor här inne kommit fram till att det främst verkar bero på om man går in via armhålan eller lägger snittet under bröstet.

Om man har snittet i armhålan har man oftast en uppklippt bygel-BH (ofta kallad "tortyren") som jag antar är tillför att tvinga fram ett nytt bröstveck och fixera brösten där de sitter så att allt läker ihop.

Har man istället ett snitt under bröstet blir snittet det nya vecket och man får istället en läk-BH som ser ut som en sporttopp.

Om brösten inte sjunker ni i den takt man önskar kan man utöver det även få ett bröstband som trycker ner brösten, men det verkar vanligast på dem med "tortyren"

Vågar inte ta gift på detta, men det är så jag uppfattat det iaf! =)

Kanske stämmer då ? ja har ingen aning ja blir så förvirrad ibland ? mina snitt är under brösten iallfall ? på vårat återbesök är de en sjuksköterska som kollar och inte våran Kirug. J hade gärna velat ha kirugen för att bli lugn. Va inte så mycket klämmande på hur mina bröst kändes utan hon tittade mest. Men hon vet väl hur de ska se ut om nått är fel. ?

Jag fick träffa Johan på mitt återbesök eftersom de var den 23/12 ;) men jag kan inte minnas att han gjorde mer än att titta heller :) fick två webb sidor på mailen o lite info om hur jag skulle sköta såren :)

Ah inte så konstigt du fick träffa han då ? då de va jul. ?Men han har gett sina sidor till mig samt fick ja papper av henne med angående såren, är ju han som gett saker till henne som hon ser ger vidare till patienter. Men är inte såren ja är orolig över, rädd för kaspelbildning. Speciellt när mitt ena bröst har en skum känsla osv. Men hon sa att va de nått ja oroade mig över skulle ja höra av mig till Johan. Sen kunde ja boka in ett besök så han kunde titta om ja behövde, men ja får lita på henne helt enkelt att allt såg bra ut när hon tittade ?. Hon titta så snabbt liksom hon blev mer chockad över mina bröst än att titta ?. Ska iaf boka in ett besök till Johan om ca 6 månader för då fick man träffa han på återbesök just för de slutgiltiga resultatet.

Låter bra :) ska med boka efter 6 månader. Tror dock jag behöver korrigera fickorna. Känns som implantaten åker åt sidan.

Jasså? Blivit på senaste tiden? Eller rätt snabbt? Jag upplever att ena implantatet åker mer åt sidan än det andra, men tror mitt vänsterbröst är lite hårdare än nämligen drf de håller sig mer på plats än det högra ?. Men ja opererade ju mig nyligen än dig, drf jag inte läkt klart ännu. Va väl fyra månader snart för din del? ?
Gilla

Emmao

Kvinna ·

10 mar, 2019

Lolitamin skrev:

Emmao skrev:

Anderzonnn skrev:

Emmao skrev:

Är det någon mer än jag som upplever att det kliar sjukt mycket på brösten? Det kliar så jag håller på att bli vansinnig och problemet är att jag kliar och kliar men har INGEN känsel så snart har jag kliar hål på huden eftersom det inte slutar klia. Nu nör man vant sig något sånär vid tortyrbhn och bandet börjar kliande istället. Inte lätt det här, haha.

I övrigt tycker jag det är sjukt så snabbt man vänjer sig och är åter på banan. Man blir snabbt van vid storleken och jag har stor förståelse över de som efter bara nått år opererar sig igen för stt lägga in större implantat. Jag trodde jag skulle tycka mina bröst blev stora och det tyckte jag de första dagarna men nu tänker jag att jag visst kunnat ta några hundra cc till!

Mina bröst kliar ibland, men är la huden som stramar kanske fast de intr gör ont? Fett störande. Kliar så ja blir galen ibland. Men mest jobbigt är mina ömma bröstvåtor. ?

När jag är på jobbet och opassande ställen o får en sån sjuk kliattack tänker jag emellanåt att jag var dum i huvudet som bestämde mig för att göra en bröstförstoring. Sen tittar jag på brösten och tänker snabbt att nä, det var jag inte alls för shiiiit vad snygga de är ? Vill man vara fin får man lida pin. Bara att bita ihop. Smort in mig med fetaste krämen jag kunde hitta och får nog säga att det känns liiiite bättre. Placebo? Kanske, helt ok isf bara jag slipper kliattacker från hell!!!

När jag var gravid och magen kliade pga att huden töjdes använde jag kakaosmör från the body shop, vet inte om även det var placebo men jag har inte en enda bristning iaf och tagit mig igenom 4 graviditeter så jag har faktiskt redan börjat smörja in brösten med det igen för att mjuka upp huden i förväg :)

Fet kräm gjorde succé! Nu är jag inte alls lika besvärad. Nu längtar jag bara efter att slippa stänga in min schyssta hylla?
Gilla

Poolly

Kvinna ·

10 mar, 2019

Anderzonnn skrev:

Poolly skrev:

Anderzonnn skrev:

Poolly skrev:
Anderzonnn skrev:
TyTy skrev:
Anderzonnn skrev:

Va på återbesök idag nu en vecka efter operation och om man får säga det så herre jävlar vad nöjd ja är redan. Som dom sa ser ut som de gått längre tid än en vecka för brösten har redan sån bra form. Allt såg bra ut, smärta känner ja inte längre alls. Vet att endel kan tappa känsel under brösten eller i bröstvåtorna. Men satan märks ja har känsel kvar i bröstvåtorna dom svider ??. Glömde fråga angående om när de gäller att köra barnvagn igen. Men har samma Kirug som hon som skrev 6 veckor. Himla lustigt ändå han säger 6 veckor på de. När man väl får börja bära igen efter tre veckor, visserligen ska man bära ifrån benen då. Dvs sätta sig ner på huk å sen lyfta upp min dotter på så vis. Men du som Undrade när man får börja köra vagn fråga din egna Kirug. För man märker hur olika de är trots de är samma operation. Endel får ha en speciell bh med hål. Å andra får bh och ett band över och andra får som jag en enkel sportbh endast typ som man ska ha i 2 månader.

Gällande de olika typerna av läknings-bh: Jag har efter några veckor här inne kommit fram till att det främst verkar bero på om man går in via armhålan eller lägger snittet under bröstet.

Om man har snittet i armhålan har man oftast en uppklippt bygel-BH (ofta kallad "tortyren") som jag antar är tillför att tvinga fram ett nytt bröstveck och fixera brösten där de sitter så att allt läker ihop.

Har man istället ett snitt under bröstet blir snittet det nya vecket och man får istället en läk-BH som ser ut som en sporttopp.

Om brösten inte sjunker ni i den takt man önskar kan man utöver det även få ett bröstband som trycker ner brösten, men det verkar vanligast på dem med "tortyren"

Kanske stämmer då ? ja har ingen aning ja blir så förvirrad ibland ? mina snitt är under brösten iallfall ? på vårat återbesök är de en sjuksköterska som kollar och inte våran Kirug. J hade gärna velat ha kirugen för att bli lugn. Va inte så mycket klämmande på hur mina bröst kändes utan hon tittade mest. Men hon vet väl hur de ska se ut om nått är fel. ?

Jag fick träffa Johan på mitt återbesök eftersom de var den 23/12 ;) men jag kan inte minnas att han gjorde mer än att titta heller :) fick två webb sidor på mailen o lite info om hur jag skulle sköta såren :)

Ah inte så konstigt du fick träffa han då ? då de va jul. ?Men han har gett sina sidor till mig samt fick ja papper av henne med angående såren, är ju han som gett saker till henne som hon ser ger vidare till patienter. Men är inte såren ja är orolig över, rädd för kaspelbildning. Speciellt när mitt ena bröst har en skum känsla osv. Men hon sa att va de nått ja oroade mig över skulle ja höra av mig till Johan. Sen kunde ja boka in ett besök så han kunde titta om ja behövde, men ja får lita på henne helt enkelt att allt såg bra ut när hon tittade ?. Hon titta så snabbt liksom hon blev mer chockad över mina bröst än att titta ?. Ska iaf boka in ett besök till Johan om ca 6 månader för då fick man träffa han på återbesök just för de slutgiltiga resultatet.

Låter bra :) ska med boka efter 6 månader. Tror dock jag behöver korrigera fickorna. Känns som implantaten åker åt sidan.

Jasså? Blivit på senaste tiden? Eller rätt snabbt?
Jag upplever att ena implantatet åker mer åt sidan än det andra, men tror mitt vänsterbröst är lite hårdare än nämligen drf de håller sig mer på plats än det högra ?. Men ja opererade ju mig nyligen än dig, drf jag inte läkt klart ännu. Va väl fyra månader snart för din del? ?

Mina är faktiskt rätt hårda än. Visst går de klämma på dom, men dom är fortfarande hårda. Det är 3 månader sedan min operation nu i mars :) När ska du lägga ut bild då? ;) Jag tkr att jag haft en del mellanrum hela tiden, men de var ju först efter två månader som jag provade att lägga mig i sängen utan bh o tyckte då att dom föll i sär massor. Får plats med en hand i mellan
Gilla

Hopp

Kvinna ·

10 mar, 2019

Jag har också m3llanrum mellan mina men det hade jag redan innan op så räknade med att det skulle vara kvar efter op. Längtar också efter att få slippa denna top, få köpa en snygg nu eller två eller tre och rikrigt snygga kläder som framhäver nya figuren men är glad att jag även kan klä mig snyggt där man inte tänker lika mycket på brösten alls. Känns bra i jobbet som Pers.ass till en grabb på 20 år ☺.
Gilla

Anderzonnn

Kvinna ·

10 mar, 2019

Poolly skrev:

Anderzonnn skrev:

Poolly skrev:

Anderzonnn skrev:
Poolly skrev:
Anderzonnn skrev:
TyTy skrev:
Anderzonnn skrev:

Jasså? Blivit på senaste tiden? Eller rätt snabbt?
Jag upplever att ena implantatet åker mer åt sidan än det andra, men tror mitt vänsterbröst är lite hårdare än nämligen drf de håller sig mer på plats än det högra ?. Men ja opererade ju mig nyligen än dig, drf jag inte läkt klart ännu. Va väl fyra månader snart för din del? ?

Mina är faktiskt rätt hårda än. Visst går de klämma på dom, men dom är fortfarande hårda. Det är 3 månader sedan min operation nu i mars :)
När ska du lägga ut bild då? ;)

Jag tkr att jag haft en del mellanrum hela tiden, men de var ju först efter två månader som jag provade att lägga mig i sängen utan bh o tyckte då att dom föll i sär massor. Får plats med en hand i mellan

Så olika det kan va! Tkr mina mjukna rätt snabbt men visst de är hårda än nog att kunna slå till nån i ansiktet så nån somnar. ? Ja kommer lägga ut bilder när ja orkar ? tog en före bild men bara framifrån. Ingen från profil ? Sen har ja redan flera på mina nya bröst. Även om de snart bara gått två veckor? men tänkte lägga in med tiden. Å skriva när de är tagna bilderna ?. Ja jag hade ett stort mellanrum inann ja fick mina nya bröst, men va ju också för de va så pass små då som gjorde att man upplevde det ännu större mellanrummet liksom.
Gilla

Tjenix

Kvinna ·

12 mar, 2019

5 veckor sedan jag op mig. Efter 4 veckor fick jag lov att sova utan bh och band och det är såååå skönt! Tycker jag fått så fina bröst och ankarärren är tunna och fina så det blir nog bra det här? Har börjat träna ben, rumpa och mage lite försiktigt, jätteskönt att komma igång med lite träning igen
Gilla

Poolly

Kvinna ·

12 mar, 2019

Tjenix skrev:

5 veckor sedan jag op mig.
Efter 4 veckor fick jag lov att sova utan bh och band och det är såååå skönt!
Tycker jag fått så fina bröst och ankarärren är tunna och fina så det blir nog bra det här?

Har börjat träna ben, rumpa och mage lite försiktigt, jätteskönt att komma igång med lite träning igen

Så olika överallt :) jag fick sova utan bh efter 2 månader. De har snart gått 3 månader och jag har fortfarande inte tyckt att de känns ”okej” att sova utan då de känns som dom ”åker isär” för mycket
Gilla

Buppie

Kvinna ·

12 mar, 2019

Hej! När har ni fått till er att det är okej att sova utan BH? Har någon annan rosa, rodnade bröst som är rätt känsliga för beröring? Mina är det och huden flagnar väldigt mycket.
Gilla

Tjenix

Kvinna ·

12 mar, 2019

Kanske kan bero på att jag hade implantat sedan tidigare.... redan på 1 veckaskontrollen tyckte han de såg fina ut så jag slapp bandet under dagtid... Tror inte de åkt mer isär än innan när jag sov med bh:n?
Gilla

Anderzonnn

Kvinna ·

12 mar, 2019

Buppie skrev:

Hej!

När har ni fått till er att det är okej att sova utan BH?
Har någon annan rosa, rodnade bröst som är rätt känsliga för beröring? Mina är det och huden flagnar väldigt mycket.

Min Kirug sa att jag skulle återkomma om jag tex fick feber, rodnande på brösten osv. Vilket jag inte fått. Ja kan bli lite röd av bhn som kliar emot huden men inte annar, de försvinner liksom efter en stund men inget som sitter i hela tiden . Ja rekommenderar att du vänder dig till din Kirug angående rodnaden alla säger olika om det, men ta alla dina osäkra frågor med han / hon. ? Min Kirug är så bra! kan smsa han när som helst och är de nått akut får ja ringa oavsett tid på dygnet. Och ja har fått tillsägelse att ha bh dag och natt i två månader. Så är 6 veckor kvar för min del tills jag får va utan ( två veckor sen jag opererade) Men tar ju av när jag duschar eller ibland på kvällen någon minut för mins bröstvåtor är så ömma ??.
Gilla

Poolly

Kvinna ·

13 mar, 2019

Anderzonnn skrev:

Buppie skrev:

Hej!

När har ni fått till er att det är okej att sova utan BH?
Har någon annan rosa, rodnade bröst som är rätt känsliga för beröring? Mina är det och huden flagnar väldigt mycket.

Min Kirug sa att jag skulle återkomma om jag tex fick feber, rodnande på brösten osv. Vilket jag inte fått. Ja kan bli lite röd av bhn som kliar emot huden men inte annar, de försvinner liksom efter en stund men inget som sitter i hela tiden . Ja rekommenderar att du vänder dig till din Kirug angående rodnaden alla säger olika om det, men ta alla dina osäkra frågor med han / hon. ? Min Kirug är så bra! kan smsa han när som helst och är de nått akut får ja ringa oavsett tid på dygnet.
Och ja har fått tillsägelse att ha bh dag och natt i två månader. Så är 6 veckor kvar för min del tills jag får va utan ( två veckor sen jag opererade) Men tar ju av när jag duschar eller ibland på kvällen någon minut för mins bröstvåtor är så ömma ??.

Jag la mjuka kompresser /bomull på bröstvårtorna så blev de mindre ömt ;) testa
Gilla

AnnaElisabeth

Kvinna ·

13 mar, 2019

Absolut men jag undrar bara hur länge de ska vara större över än under om ni förstår vad jag menar? Upplever ni andra också att de ser ut så?
Gilla

ANCA

Kvinna ·

13 mar, 2019

Hej hoppas det gått bra. Blev du nöjd? Bra på reformkliniken?
Gilla

Girlyboo

Kvinna ·

15 mar, 2019

Spiccccca skrev:

Lutar mer och mer mot motiva 340 ergonomix... Har du några bilder nu? Hur går läkningen?

Jag har bilder på min sida ??
Gilla

Hopp

Kvinna ·

28 mar, 2019

Hur mår ni alla? Jag mår topppen. Är supernöjd med resultat och känns som jag haft dom i en evighet fast dom bara är 6 veckor. Älskar formen och storleken. Så tacksam att allt gått bra hittills. Läker fint.
Gilla

Anderzonnn

Kvinna ·

31 mar, 2019

Jag mår bra. Fick ju höra att endel kunde tappa känseln i bröstvåtorna, för mig va de tvärtom ? så nu har äntligen smärtan försvunnit i dom. Ja är nöjd med form, men storlek ja vet inte, antingen är ja storleksblind redan eller så är det att ja vant mig för fort. Eller så vande ja mig med svullnaden ( gillade när de va lite Svullet för de hade fortfarande en fin form) , dock har all svullnad har lagt sig så 450 känns inte alls så som ja tänkt mig.Hoppas verkligen de inte ändras mer i storlek än såhär nu.. för nu är ja ändå nöjd. Ja måste påminna mig själv att ja är rätt smal med, så större hade väl sett jätte roligt ut på mig?.. Men ja är med riktigt tacksam att allt har gått bra hitils och det att de läker bra! ?
Gilla

Snartmintur

Kvinna ·

09 apr, 2019

Hej ni som opererats i februari. Mina bröst blir inte ett dugg bättre. Ser inte klokt ut alltså. Brösten rinner av implantaten. Får höra att jag ska vänta men om absolut ingenting hänt hitintills ser jag inte hur de mirakulöst ska se normala ut såsmåningom. Någon annan som har samma problem? Jag har påtalat det här x antal ggr till min kirurg, dvs om mitt missnöje, och också berättat hur otroligt dåligt jag mår av det här resultatet. jag var inte ett dugg främmande för ett lyft men blev rådd till bara en förstoring bakom muskeln och att jg skulle få ett lyft av större implantat med hög profil (jag gick på konsultation två ggr hos samma kirurg komiskt nog)..
Gilla

TyTy

Kvinna ·

09 apr, 2019

Snartmintur skrev:

Hej ni som opererats i februari. Mina bröst blir inte ett dugg bättre. Ser inte klokt ut alltså. Brösten rinner av implantaten. Får höra att jag ska vänta men om absolut ingenting hänt hitintills ser jag inte hur de mirakulöst ska se normala ut såsmåningom. Någon annan som har samma problem? Jag har påtalat det här x antal ggr till min kirurg, dvs om mitt missnöje, och också berättat hur otroligt dåligt jag mår av det här resultatet. jag var inte ett dugg främmande för ett lyft men blev rådd till bara en förstoring bakom muskeln och att jg skulle få ett lyft av större implantat med hög profil (jag gick på konsultation två ggr hos samma kirurg komiskt nog)..

Ha is i magen! Har sett massor med folk som misströstat men som sedan fått fina bröst, det finns en anledning att de säger att man ska vänta 6 månader innan man börjar utvärdera, det händer massor tills dess (och efter), det kommer säkert bli bra ska du se!
Gilla

pprinsessan

Kvinna ·

10 apr, 2019

Hej snartmintur! På vilket sätt är du missnöjd, alltså hur ser brösten ut? :) ser bara bild på ditt snitt på din sida. Jag upplever att mina blir finare för varje dag om jag ska vara ärlig. Har gjort lyft, förminskning och förstoring.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem