Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Agnes96 profilbild

Agnes96

Kvinna ·

14 jun, 2020

Bröstförstoring hösten 2020

Bröstförstoring

Hej! Jag har en planerad bröstoperation nu i höst. Jag ska operera mig hos Patrik Höijer på Nordiska Kliniken. Finns det fler som planerat att operera sig i höst? Jag är 155 cm och väger ca 55-60 kg, jag har just nu 70B i BH-storlek och planen är att jag ska lägga in Motiva Ergonomix Full 335 eller 355. Vad ska ni ha? Hur bestämde ni er för vilkens storlek och modell ni ville ha?

259

Sortera efter

Agnes96

Kvinna ·

14 sep, 2020

Allt har gått bra, tack som frågar! Jättebra bemötande och kände mig så himla trygg redan från första mötet imorse. Allt gick smidigt och operationen hade gått bra. Hade inte alltför ont när jag vaknade utan det var först när lokalbedövningen släppte som jag började känna av det rejält, fick smärtstillande några gånger och är nu hemma och hat lagt mig tillrätta. Mår över förväntan men är beredd på att det kommer blir värre kommande dagar. :) Men allt som allt, det känns så bra och jag känner mig redan så glad över utseendet. Hade verkligen förberett mig på värsta scenariet men de är redan fina och jag känner mig glad över storleksval! Blev ergonomix istället för round efter Samtal med Patrik, även det känns bra! Nu vill jag vara följa läkningen och håller tummarna för att allt ska gå så bra som möjligt.
Gilla

Ullis1010

Kvinna ·

14 sep, 2020

Agnes96 skrev:

Allt har gått bra, tack som frågar!
Jättebra bemötande och kände mig så himla trygg redan från första mötet imorse. Allt gick smidigt och operationen hade gått bra.
Hade inte alltför ont när jag vaknade utan det var först när lokalbedövningen släppte som jag började känna av det rejält, fick smärtstillande några gånger och är nu hemma och hat lagt mig tillrätta.
Mår över förväntan men är beredd på att det kommer blir värre kommande dagar. :)
Men allt som allt, det känns så bra och jag känner mig redan så glad över utseendet. Hade verkligen förberett mig på värsta scenariet men de är redan fina och jag känner mig glad över storleksval! Blev ergonomix istället för round efter Samtal med Patrik, även det känns bra!
Nu vill jag vara följa läkningen och håller tummarna för att allt ska gå så bra som möjligt.

Vad skönt att höra! Jag har tid nästa vecka på NK. Hur lång tid hade du med Patrik innan din tid att diskutera vilket implantat och storlek? Jag är fordrande inte helt klar med vad jag vill ha för cc
Gilla

Agnes96

Kvinna ·

14 sep, 2020

Ullis1010 skrev:

Agnes96 skrev:

Jättebra bemötande och kände mig så himla trygg redan från första mötet imorse. Allt gick smidigt och operationen hade gått bra.
Hade inte alltför ont när jag vaknade utan det var först när lokalbedövningen släppte som jag började känna av det rejält, fick smärtstillande några gånger och är nu hemma och hat lagt mig tillrätta.
Mår över förväntan men är beredd på att det kommer blir värre kommande dagar. :)
Men allt som allt, det känns så bra och jag känner mig redan så glad över utseendet. Hade verkligen förberett mig på värsta scenariet men de är redan fina och jag känner mig glad över storleksval! Blev ergonomix istället för round efter Samtal med Patrik, även det känns bra!
Nu vill jag vara följa läkningen och håller tummarna för att allt ska gå så bra som möjligt.

Vad skönt att höra! Jag har tid nästa vecka på NK.
Hur lång tid hade du med Patrik innan din tid att diskutera vilket implantat och storlek?
Jag är fordrande inte helt klar med vad jag vill ha för cc

Ja tack! Jag har mått ganska bra hela dagen, får dippar efter jag ansträngt mig men har hittills varit ganska skonad från smärta. Min största svårighet är att jag behöver hjälp med det mest för att det gör ont att göra saker som att lyfta glas, byta ställning och resa sig. Jag var inte heller klar med mitt val, egentligen varken med typ eller storlek. Jag vet inte exakt hur länge vi pratade men fick verkligen den tid jag behövde att ställa alla mina frågor och bolla med honom, upplevde inte heller honom som stressande utan han tog sig tid att hjälpa mig i beslutet. Efter han fotat, diskuterat fram ett beslut och målat så gick vi direkt till operationssalen. Så jag tror att de är redo så snart du är men att det också är upp till dig när ni börjar, alltså beroende på hur lång tid det tar satt bestämma sig. Pratade med kliniken innan också och då skrev de något i stil med att ”det kommer att finnas gott om tid med Patrik innan för att bestämma sig”, vilket jag tolkar som att det är något de prioriterar och inte stressar fram. :)
Gilla

Neprome

Kvinna ·

15 sep, 2020

Agnes96 skrev:

Härligt att höra. Skönt att både du och kirurgen va nöjda efteråt. Jag valde också ergonomix, än så länge nöjd och va också redan nöjd när jag vaknade. Det ska bli kul att följa din resa. Hoppas du fått sova något.
Gilla

Agnes96

Kvinna ·

15 sep, 2020

Neprome skrev:

Agnes96 skrev:

Härligt att höra. Skönt att både du och kirurgen va nöjda efteråt. Jag valde också ergonomix, än så länge nöjd och va också redan nöjd när jag vaknade. Det ska bli kul att följa din resa. Hoppas du fått sova något.

Va skönt att du känner dig nöjd! Jag har följt dig och kikat på dina bilder, det ser ju jättebra ut! Hur har du det med rörlighet? Vet ju att du även gjort bukplastik så förstår att det är annorlunda, men hur mår du? :)
Gilla

Neprome

Kvinna ·

15 sep, 2020

Agnes96 skrev:

Neprome skrev:

Agnes96 skrev:

Va skönt att du känner dig nöjd! Jag har följt dig och kikat på dina bilder, det ser ju jättebra ut!
Hur har du det med rörlighet? Vet ju att du även gjort bukplastik så förstår att det är annorlunda, men hur mår du? :)

Bröstens form blir bara bättre och bättre. Jag har inget mpste att använda mitt bröstband men fick med den så faktiskt haft den på ibland då jag tycker själv att höger bröst inte faller ner lika "lätt" min rörlighet va normal i armarna typ vecka 1-2. Kan ändå känna obehag när jag ska stänga bildörren eller liknande så gör inget hastigt. På torsdag är det fyra veckor. Buken har egentligen inte hindrat mig heller, mer såret och skorpan i mitten jag blegar sönder till ingen nytta, mer än att jag blir rädd.
Gilla

Ullis1010

Kvinna ·

15 sep, 2020

Agnes96 skrev:

Ullis1010 skrev:

Agnes96 skrev:

Vad skönt att höra! Jag har tid nästa vecka på NK.
Hur lång tid hade du med Patrik innan din tid att diskutera vilket implantat och storlek?
Jag är fordrande inte helt klar med vad jag vill ha för cc

Ja tack! Jag har mått ganska bra hela dagen, får dippar efter jag ansträngt mig men har hittills varit ganska skonad från smärta. Min största svårighet är att jag behöver hjälp med det mest för att det gör ont att göra saker som att lyfta glas, byta ställning och resa sig.

Jag var inte heller klar med mitt val, egentligen varken med typ eller storlek. Jag vet inte exakt hur länge vi pratade men fick verkligen den tid jag behövde att ställa alla mina frågor och bolla med honom, upplevde inte heller honom som stressande utan han tog sig tid att hjälpa mig i beslutet. Efter han fotat, diskuterat fram ett beslut och målat så gick vi direkt till operationssalen. Så jag tror att de är redo så snart du är men att det också är upp till dig när ni börjar, alltså beroende på hur lång tid det tar satt bestämma sig. Pratade med kliniken innan också och då skrev de något i stil med att ”det kommer att finnas gott om tid med Patrik innan för att bestämma sig”, vilket jag tolkar som att det är något de prioriterar och inte stressar fram. :)

Tack för svaret! Och vad skönt att du mår bra även om du har svårt med rörlighet. Skönt att inte känna stress, man är log så stressad över att man ska göra rätt val. Så bra att man får tid en sista gång innan. Hoppas att du mår bättre och bättre
Gilla

Luftballong

Kvinna ·

15 sep, 2020

Äntligen_boobies skrev:

Luftballong skrev:

Äntligen_boobies skrev:

Luftballong skrev:

Äntligen_boobies skrev:

Ohhhh imorgon är det dags, incheckning 11.00 :D

Lycka till!
Ser att vi är rätt lika (ålder/vikt/längd/antal barn). Ska bli kul att se ditt resultat sen! =)

Ja verkligen lika, jag fyllde 35 i söndags 6/9 så ska in och ändra ;)
Ska se om jag får bilderna han tog igår och idag, före /efter. Annars tog jag egna före bilder igår precis innan op.

Och jag fyller 36 strax innan operationen! Grattis i efterskott. :)
Får jag fråga vad du har för mått under brösten?

Det jag kunde få fram för mått, stel so. Man är just nu är ca 80 cm. Nu är jag nog något svullen och har lite vätska i kroppen så det kan påverka en del. Men hade 70 runt innan i bh.

Nu har den vänstra kasat ner lite så ser det bättre ut iaf?

Hej! Hur känns det idag nu när det gått några dagar? Jag har mätt mig under brösten och är 82 cm. Känns som att det är lite bredare än de flesta i vår längd. Anledningen att jag undrar är för att jag velar så angående vad jag ska välja för storlek. Har valt moderate plus profil för att jag inte vill ha för mycket put, men är livrädd för att det ska bli platt. Hmm. Känns dina lagom? (Vet ju att det ändrar sig efter läkning osv) Vet du vilken bredd dina implantat har eller vad du har för märke? Sorry för många frågor. :)
Gilla

Agnes96

Kvinna ·

16 sep, 2020

Neprome skrev:

Agnes96 skrev:

Neprome skrev:

Agnes96 skrev:

Va skönt att du känner dig nöjd! Jag har följt dig och kikat på dina bilder, det ser ju jättebra ut!
Hur har du det med rörlighet? Vet ju att du även gjort bukplastik så förstår att det är annorlunda, men hur mår du? :)

Bröstens form blir bara bättre och bättre. Jag har inget mpste att använda mitt bröstband men fick med den så faktiskt haft den på ibland då jag tycker själv att höger bröst inte faller ner lika "lätt" min rörlighet va normal i armarna typ vecka 1-2. Kan ändå känna obehag när jag ska stänga bildörren eller liknande så gör inget hastigt. På torsdag är det fyra veckor. Buken har egentligen inte hindrat mig heller, mer såret och skorpan i mitten jag blegar sönder till ingen nytta, mer än att jag blir rädd.

Okej, va skönt att du inte verkar ha så ont iallafall. Ja, att inte göra hastiga rörelser tycker jag är svårt att låta bli. Är ju för mig bara dag 3 men råkar med jämna mellanrum göra sånt som bränner till rejält i bröstet, som att försöka fånga vattenflaskan om den håller på att ramla eller snabbt fixa till kudden som jag egentligen inte når. När man är van att kunna röra sig obehindrat är det svårt att inte glömma bort att man måste ta det lugnt. Vad känner du dig rädd inför? Har du pratat med kirurgen om såret och så? Förlåt om du får upprepa dig, kan tänka mig att du svarat på detta i till andra.
Gilla

Äntligen_boobies

Kvinna ·

16 sep, 2020

Luftballong skrev:

Äntligen_boobies skrev:

Luftballong skrev:

Äntligen_boobies skrev:

Luftballong skrev:

Äntligen_boobies skrev:

Ohhhh imorgon är det dags, incheckning 11.00 :D

Lycka till!
Ser att vi är rätt lika (ålder/vikt/längd/antal barn). Ska bli kul att se ditt resultat sen! =)

Ja verkligen lika, jag fyllde 35 i söndags 6/9 så ska in och ändra ;)
Ska se om jag får bilderna han tog igår och idag, före /efter. Annars tog jag egna före bilder igår precis innan op.

Och jag fyller 36 strax innan operationen! Grattis i efterskott. :)
Får jag fråga vad du har för mått under brösten?

Det jag kunde få fram för mått, stel so. Man är just nu är ca 80 cm. Nu är jag nog något svullen och har lite vätska i kroppen så det kan påverka en del. Men hade 70 runt innan i bh.

Nu har den vänstra kasat ner lite så ser det bättre ut iaf?

Hej! Hur känns det idag nu när det gått några dagar?

Jag har mätt mig under brösten och är 82 cm. Känns som att det är lite bredare än de flesta i vår längd.

Anledningen att jag undrar är för att jag velar så angående vad jag ska välja för storlek. Har valt moderate plus profil för att jag inte vill ha för mycket put, men är livrädd för att det ska bli platt. Hmm.

Känns dina lagom? (Vet ju att det ändrar sig efter läkning osv)

Vet du vilken bredd dina implantat har eller vad du har för märke?

Sorry för många frågor. :)

Jag hittade en sida som räknade ut bh storlek. Mätte under och på brösten. Då skulle jag ha 75 dd. 80 runt, kommer inte ihåg över. Så då har vi typ samma mått, 2 cm är lite skillnad. Bredden på mina implantat är 12.25, projektion 05.00, volym 425 cc, motiva ergonomix round. Dessa finns i mini, demi, full och corsé, jag valde full då jag hade bröst nertill men helt platt upptill. Än så länge är de fortf strutiga men har absolut blivit finare på en vecka. Tycker de blev alldeles lagom i storlek, hade nog ångrat mig om jag gjort 360 cc demi. Jag är inte platt, men det är inte heller 2 bollar. Tog bilder igår och ska ta bilder igen om 1 vecka sen lägga upp som jämförelse. Har tyvärr ingen från op dagen:( Jag har väldigt ont i vänster, där jag även har mer blåmärken osv. Ska på återbesök imorgon så får se vad han säger då om det. Men misstänker nerv i kläm.
Gilla

Agnes96

Kvinna ·

20 sep, 2020

Nu har jag lagt upp flera bilder nu när det gått nästan en vecka. Ni får gärna gå in och kika! :)
Gilla

Nickole

Kvinna ·

20 sep, 2020

Operation om 2 dagar är lagom nervös. :(
Gilla

Agnes96

Kvinna ·

20 sep, 2020

Nickole skrev:

Operation om 2 dagar är lagom nervös. :(

Förstår att du är nervös, jag var också väldigt nervös dagarna innan. Men det kommer att gå så bra!
Gilla

lindaaoo

Kvinna ·

21 sep, 2020

Jag ska operera mig hos Mattias Elmer på Nordiska men vet ej om det blir senare i höst/vinter eller om det blir i början av nästa år.. Jobbar i butik och vet inte hur länge man ska vara sjukskriven.. 2 veckor har jag hört?
Gilla

Jellybean

Kvinna ·

22 sep, 2020

Lindaaoo - det står 2 till 3 veckor i pappren jag fick med från Nordiska; men sist jag opererade mig började jag jobba igen efter 5 dagar (som lärare). Det var kanske liiite tidigt, men 7-8 dagar hade fungerat bra. Få se hur det känns denna gång. Har förberett mig på 6-7 dagar. Hoppas det räcker.
Gilla

Agnes96

Kvinna ·

22 sep, 2020

Jag opererade mig den 14/9 och jag känner nu att om jag haft ett stillasittande jobb, typ ett kontorsjobb, så hade jag förmodligen kunnat gå tillbaka under denna vecka. Jag jobbar dock med många lyft och att packa varor så nu känner jag att jag absolut är tacksam att jag tog 2 veckors sjukskrivning. Kommer nog inte heller kunna gå tillbaka fullt ut till alla arbetsuppgifter, då de lyften jag görs ska fortsätta undvikas en tid framöver, men jag hoppas att denna vecka gör mycket för läkningen och att jag känner mig mer återställd tills jag börjar jobba på måndag.
Gilla

bubbelblå

Kvinna ·

22 sep, 2020

lindaaoo skrev:

Jag ska operera mig hos Mattias Elmer på Nordiska men vet ej om det blir senare i höst/vinter eller om det blir i början av nästa år.. Jobbar i butik och vet inte hur länge man ska vara sjukskriven.. 2 veckor har jag hört?

Det är ju ytterst individuellt, eller alltså det beror ju på ditt yrke. Jag som jobbar i förskola t.ex. blev rekommenderad av min kirurg att vara sjukskriven minst 4 veckor. Sen efter lite "förhandling" sa min kirurg att jag får återgå till arbete tidigast efter tre veckor om jag undviker alla typ av lyft även under fjärde veckan. haha. Så fråga din kirurg så kan han svara på den frågan om din sjukskrivning.
Gilla

Jellybean

Kvinna ·

22 sep, 2020

Bubbelblå - oj sa din kirurg 4 veckor? Jag är själv förskollärare och hade tänkt mig max en vecka. Haha! Men det kanske bara är att glömma. Få se vad min kirurg säger nästa vecka. Haha
Gilla

aliciaG

Kvinna ·

22 sep, 2020

Hej, opererades igår och lagt ut ett par bilder för er som vill se ? Ska bli spännande att se hur de utvecklas ?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem