Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Agnes96 profilbild

Agnes96

Kvinna ·

14 jun, 2020

Bröstförstoring hösten 2020

Bröstförstoring

Hej! Jag har en planerad bröstoperation nu i höst. Jag ska operera mig hos Patrik Höijer på Nordiska Kliniken. Finns det fler som planerat att operera sig i höst? Jag är 155 cm och väger ca 55-60 kg, jag har just nu 70B i BH-storlek och planen är att jag ska lägga in Motiva Ergonomix Full 335 eller 355. Vad ska ni ha? Hur bestämde ni er för vilkens storlek och modell ni ville ha?

259

Sortera efter

Äntligen_boobies

Kvinna ·

16 jun, 2020

Bellen skrev:

Agnes96 skrev:

Bellen skrev:

Hej på er!
Jag har operationstid 17/8, Nordiska Kliniken, Mattias Elmér, förstoring med motiva ergomix 285cc + ankarlyft. Är 167 cm, väger 53 och bröstmått 12 cm.
Har tänkt på det länge och efter amning så känner jag mig mogen för att göra detta. Vill inte ha stora bröst, vill bara få dem fasta och lite fyllda.. så är mer rädd att det blir för stort än att det ska bli för litet. Mattias rekommenderade 320cc men tror han är van vid att göra mer åt det större hållet. Det med tanke på resultaten jag ser på denna sida efter hans operationer.
Jag har stått och velat mellan 300cc och 240cc.
Ska visa bilder på operationsdagen för att han ska veta exakt hur jag vill ha det.
Är inte ett dugg nervös just nu. Känner att allt går att lösa men det är klart att jag vill att det ska bli perfekt direkt :)
Kul att få följa er också i era tankar och vad ni bestämmer er för!

Jag känner lite likadant som dig, att kirurgerna nog är vana att göra större. Är också mer orolig för att det ska bli för stort, vill också bara fylla ut så det inte ska vara lika tomt upptill så att säga. Vilken profil ska du ha? :)

Känns lite pinsamt att säga men jag minns faktiskt inte. Får se om jag orkar maila honom eller om jag minns att fråga honom på operationsdagen.

Sitter just nu med 280 gram ris innanför tröjan... ser stort ut! Första gången jag gör ristestet. Kanske ska gå ner mer i storlek... skönt med lite tid kvar innan operationen, så att jag hinner testa mig fram lite mer. Har ni andra provat? Hur känns det för er?

Hahaha alltså jag sprang direkt ut i köket när jag läste ristestet :,) hade bara boil in bag. Så testade 250 och 375. 250 blev för litet, och 375 blev bara konstigt stort på mig:/ jag tänker 300-320 kanske. Något mittemellan:) Längtar mig galen efter konsultationer nästa vecka nu ju :)
Gilla

Nickole

Kvinna ·

16 jun, 2020

Äntligen_boobies skrev:

Bellen skrev:

Agnes96 skrev:

Bellen skrev:

Hej på er!
Jag har operationstid 17/8, Nordiska Kliniken, Mattias Elmér, förstoring med motiva ergomix 285cc + ankarlyft. Är 167 cm, väger 53 och bröstmått 12 cm.
Har tänkt på det länge och efter amning så känner jag mig mogen för att göra detta. Vill inte ha stora bröst, vill bara få dem fasta och lite fyllda.. så är mer rädd att det blir för stort än att det ska bli för litet. Mattias rekommenderade 320cc men tror han är van vid att göra mer åt det större hållet. Det med tanke på resultaten jag ser på denna sida efter hans operationer.
Jag har stått och velat mellan 300cc och 240cc.
Ska visa bilder på operationsdagen för att han ska veta exakt hur jag vill ha det.
Är inte ett dugg nervös just nu. Känner att allt går att lösa men det är klart att jag vill att det ska bli perfekt direkt :)
Kul att få följa er också i era tankar och vad ni bestämmer er för!

Jag känner lite likadant som dig, att kirurgerna nog är vana att göra större. Är också mer orolig för att det ska bli för stort, vill också bara fylla ut så det inte ska vara lika tomt upptill så att säga. Vilken profil ska du ha? :)

Känns lite pinsamt att säga men jag minns faktiskt inte. Får se om jag orkar maila honom eller om jag minns att fråga honom på operationsdagen.

Sitter just nu med 280 gram ris innanför tröjan... ser stort ut! Första gången jag gör ristestet. Kanske ska gå ner mer i storlek... skönt med lite tid kvar innan operationen, så att jag hinner testa mig fram lite mer. Har ni andra provat? Hur känns det för er?

Hahaha alltså jag sprang direkt ut i köket när jag läste ristestet :,) hade bara boil in bag. Så testade 250 och 375. 250 blev för litet, och 375 blev bara konstigt stort på mig:/ jag tänker 300-320 kanske. Något mittemellan:)
Längtar mig galen efter konsultationer nästa vecka nu ju :)

Ristestet är jätte bra. Då kan man testa sina favorit toppar över också så man ser lite hur det kommer se ut med kläder på. Jag har velat en hel del, var inne på 255cc, sedan 280cc, nu 300cc. Blir den större för min del, kommer ångra mig annars. Såå kul! :) du kommer bli mer taggad på operation efter konsultationen, det blev jag!
Gilla

Bellen

Kvinna ·

16 jun, 2020

Äntligen_boobies; hahaha... ser hur du springer in i köket och stoppar boil in bag påsar innanför linnet :,) Jag gjorde lite fel först... vägde riset i stället för att mäta i dl. Tur att jag kom på det annars hade jag väl valt 200cc på operationsdagen :,P Kul att höra hur du tänker efter konsultationen. Tycker också att det är roligt att vi är tre stycken som är där runt 300 i tankarna. Sedan får väl tiden utvisa vad vi slutligen har där innanför.
Gilla

Äntligen_boobies

Kvinna ·

16 jun, 2020

Bellen skrev:

Äntligen_boobies; hahaha... ser hur du springer in i köket och stoppar boil in bag påsar innanför linnet :,)
Jag gjorde lite fel först... vägde riset i stället för att mäta i dl. Tur att jag kom på det annars hade jag väl valt 200cc på operationsdagen :,P Kul att höra hur du tänker efter konsultationen.

Tycker också att det är roligt att vi är tre stycken som är där runt 300 i tankarna. Sedan får väl tiden utvisa vad vi slutligen har där innanför.

Då har jag gjort fel:( visste inte att man skulle ta dl. Jag vägde riset. Jag får nog googla närmre på det där med ristest. (Men såg på ett klipp som Tuve Mårtensson lagt på sin hemsida, där han sa att 300 cc, är kubikcentimeter, men även 300 gram och 300 ml) Hade inget vanligt ris men hittade bulgur så tog det och vägde upp. 300 gram och 330. (Vill inte ha för stora då jag tränar en del, och vill inte att de ska vara i vägen.) Det blir nog där nånstans min man godkände storleken med ;) han tycker att ska jag nu genomgå en operation så tycker han att jag ska fundera ordentligt så jag inte tar för små, men heller inte för stora (han tycker inte jag behöver göra det alls men stöttar mig i mitt beslut) Ja vem vet vad jag tänker efter konsultationen;)
Gilla

Äntligen_boobies

Kvinna ·

16 jun, 2020

Bellen skrev:

Äntligen_boobies; hahaha... ser hur du springer in i köket och stoppar boil in bag påsar innanför linnet :,)
Jag gjorde lite fel först... vägde riset i stället för att mäta i dl. Tur att jag kom på det annars hade jag väl valt 200cc på operationsdagen :,P Kul att höra hur du tänker efter konsultationen.

Tycker också att det är roligt att vi är tre stycken som är där runt 300 i tankarna. Sedan får väl tiden utvisa vad vi slutligen har där innanför.

Då har jag gjort fel:( visste inte att man skulle ta dl. Jag vägde riset. Jag får nog googla närmre på det där med ristest. (Men såg på ett klipp som Tuve Mårtensson lagt på sin hemsida, där han sa att 300 cc, är kubikcentimeter, men även 300 gram och 300 ml) Hade inget vanligt ris men hittade bulgur så tog det och vägde upp. 300 gram och 330. (Vill inte ha för stora då jag tränar en del, och vill inte att de ska vara i vägen.) Det blir nog där nånstans min man godkände storleken med ;) han tycker att ska jag nu genomgå en operation så tycker han att jag ska fundera ordentligt så jag inte tar för små, men heller inte för stora (han tycker inte jag behöver göra det alls men stöttar mig i mitt beslut) Ja vem vet vad jag tänker efter konsultationen;)
Gilla

Hannaan

Kvinna ·

17 jun, 2020

Jag sitter med ristest 350 nu och har gått runt i det mycket de senaste veckorna. Tycker ibland att det känns helt löjligt stort och ibland väldigt lagom. Eller alltså, det ser inte stort ut till min kropp men det ser jättestort ut om jag jämför med vad jag har nu - helt platt. Det är lustigt för mina barn har inte märkt mina låtsatstuttar, och min man ser inte heller om jag har ristuttar eller ej, haha. Innan jag hittade hit till forumet tänkte jag nog 200-300, men väl här blir man lite storleksblind. Imorgon är det iaf dags för konsultation! Så nervös och pirrig inför det.
Gilla

Äntligen_boobies

Kvinna ·

17 jun, 2020

Jag ska köpa ris idag och göra det på "riktigt" med dl och gå runt lite med hemma. Går på semester imorgon 16.30 så kan prova 1 vecka nu innan konsultationen:) sen läste jag att 10-20% "försvinner" så tror man ska ta i liiiite i överkant. Hellre för stora än för små känner jag?
Gilla

Nickole

Kvinna ·

17 jun, 2020

Äntligen_boobies skrev:

Jag ska köpa ris idag och göra det på "riktigt" med dl och gå runt lite med hemma. Går på semester imorgon 16.30 så kan prova 1 vecka nu innan konsultationen:) sen läste jag att 10-20% "försvinner" så tror man ska ta i liiiite i överkant. Hellre för stora än för små känner jag?

Känner samma! :) 1dl ris motsvarar 100cc. Lycka till med testet! :)
Gilla

Äntligen_boobies

Kvinna ·

17 jun, 2020

Nickole skrev:

Äntligen_boobies skrev:

Glömde köpa ris. Funkar det lika bra med bulgur tro? ;) :D
Gilla

Hannaan

Kvinna ·

18 jun, 2020

Äntligen_boobies skrev:

Nickole skrev:

Äntligen_boobies skrev:

Glömde köpa ris. Funkar det lika bra med bulgur tro? ;) :D

Det tror jag absolut! Borde ju nästan vara mer följsamt.
Gilla

Hannaan

Kvinna ·

18 jun, 2020

Nu har jag precis kommit hem från min konsultation. Har bokat en tid 12 augusti för operation! Jag tyckte väldigt mycket om Patrick, han kändes proffsig och visade snabbt ett resultat som var det som jag var ute efter. Jag hade en mapp med bilder som jag visade. Jag var på förhand sugen på ergonomix demi men hade för lite underhudsfett för dem (risk för rippling) så han rekommenderade mentor cpg 322 anatomiska 420 cc. Tycker att 3 D -bilderna ser ut precis så som jag vill ha dem.
Gilla

KoalaLumpor

Kvinna ·

18 jun, 2020

Jag har också varit på konsultationer (två stycken) i förra veckan och är i valet och kvalet att boka op. Kändes väldigt kul och pepp på konsultationen men sen väl hemma blev jag nojig, läste om allt som kan gå fel här på forumet. Så känner att jag behöver landa lite mer i detta beslut och kommer även be att få en till konsultation med den kirurg som väl ska få skära i mig :) Tänkte nog ta med min sambo då dessutom, så han kan ställa sådana frågor som jag kanske inte tänker på. Jag tar hellre för litet än riskerar för stort, vill inte se "plastig" ut och framförallt vill jag kunna träna på hårt och mycket, och får för mig att ju större implantat desto större risker för problem vid träning? Men kan ha fel. Sånt här jag måste fråga om vid nästa konsultation. Jag är också osäker kring storlekarna. Blev rekommenderad 300cc Motiva Ergonomix. Ev Demi, men är det nån som kan förklara det här med profilen (Mini Demi Full?) för jag fattar inte ;)
Gilla

Hannaan

Kvinna ·

18 jun, 2020

Jag förstår dig verkligen. Jag är också rätt osäker, väldigt pepp men samtidigt osäker. Tänker på vad som kan gå fel och om de inte blir bra... Dock känns det som allt är bättre än vad jag har nu. Men jag är glad att jag bokade tid om två månader, då har jag en stund på mig att fundera. Demi, low eller high etc har med put att göra. Demi ger skidbacke, lite put men inte så fylligt över bröstvårtan. Full är fyllig både över och under bröstvårtan, mini lite som en pannkaka... Lite dåligt förklarat, förstår du?
Gilla

Zaraliee

Kvinna ·

18 jun, 2020

Va hos Davor på Proforma i tisdags :) har ojämna hängisar på 500 o 650 så kommer göra lyft med korrigering så dom blir lika, tänkte lägga i 600cc high profile men kanske ska ta 500... tankarna går fram o tillbaka. Hade innan barn o amning ca 900 eget så vill ha dom stora fina igen. Bokat tid den 17 aug. Vill hinna tänka lite sola o bada... men vägrar köpa ny bikini o bh nu... får använda d gamla :)
Gilla

KoalaLumpor

Kvinna ·

18 jun, 2020

Haha bra förklarat, tror jag typ förstår ;) Men gäller det här med mini demi full alla implantat eller bara de ergonomiska/droppformade? Jag har blivit rekommenderad runda. Är de också i olika profiler eller är de, så att säga, bara runda :) ?
Gilla

Hannaan

Kvinna ·

19 jun, 2020

KoalaLumpor skrev:

Haha bra förklarat, tror jag typ förstår ;) Men gäller det här med mini demi full alla implantat eller bara de ergonomiska/droppformade? Jag har blivit rekommenderad runda. Är de också i olika profiler eller är de, så att säga, bara runda :) ?

Mini, demi full gäller ergonomix, är det motiva eller mentor som du blivit rekommenderad? Är inte helt hundra på att de har exakt samma, men de har också olika profiler. Mentor har (tror jag) low, moderate, high och kanske ultra high. Det finns info om du googlar motiva Matrix eller kollar mentors tabeller som finns här under artiklar tror jag! En riktig djungel!
Gilla

Hannaan

Kvinna ·

19 jun, 2020

Nickole skrev:

Jag! På Art Clinic, 300cc Mentor anatomiska bakom muskeln. Är väldigt smal med väldigt liten bröstkorg, så 300cc på mig blir stort. Men hellre för stora än för små.
Eftersom tiderna i Sep. inte finns ute ännu så har jag "premiliär" bokat den 21 september nu i höst hos Karl Bremer. :) Längtar och vill bara att tiden ska gå snabbt!

Nickole, jag är också lång och smal och blev precis som du rekommenderad anatomiska. Var så inställd på ergonomix så känner mig kluven... Har du hittat bra info här? När jag klämde på anatomiska och ergonomix så tycker jag att känslan var rätt lik, men vissa här säger ju att anatomiska är stenhårda?
Gilla

KoalaLumpor

Kvinna ·

21 jun, 2020

Blev rekommenderad Motiva efter en del fundering från kirurgen. Lite mjukare (?) tror jag var huvudorsaken. Men runda skulle de va. Verkligen mkt olika faktorer. Konmer få bli en konsultation no. 2...
Gilla

Äntligen_boobies

Kvinna ·

22 jun, 2020

Alltså jag är både nervös och spänd inför konsultationen på fredag. Hur kände ni andra som varit inför? Hur kändes det på konsultationen?
Gilla

Hannaan

Kvinna ·

23 jun, 2020

Äntligen_boobies skrev:

Alltså jag är både nervös och spänd inför konsultationen på fredag. Hur kände ni andra som varit inför? Hur kändes det på konsultationen?

Å, jag var så nervös inför konsultationen! Så svettig, haha. Men såklart också peppad, eller, jag ville ju ha det gjort. Jag tycker att det kändes jättebra väl där. Kirurgen var väldigt lugn och lyssnade. Jag var så nervös att vi inte skulle klicka... Jag visade lite bilder (bl a mina bröst när jag ammade) och sen tog vi 3d-bild och han gav förslag. Jag var glad att jag hade läst in mig och tittat här, ett förslag är att bli silvermedlem innan! Då kan du titta på andras bilder, det hjälpte mig. Du är ju lång som jag, och man kan filtrera medlemmar efter längd och kika. Det hade gjort att jag var förberedd på att jag kanske skulle bli rekommenderad ett större implantat. Nu är jag inte helt hundra efter konsultation heller (funderar ändå på ett lite mindre implantat än rekommenderat), haha, men det kändes ju som en väldigt bra start! För mig var nog det största förvirringen att jag inte kunde ha motiva ergonomix som jag var inställd på, utan blev rekommenderad anatomiska. Så håller på och läser in mig om dem. Har bokat op 12 aug. Hoppas att konsultationen känns jättebra!
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem