Nyhet på POF! Nu kan du ladda upp bilder och videor direkt i forumtrådar.
Tjingeling profilbild

Tjingeling

Kvinna ·

31 okt, 2021

Bröstförstoring i dec 2021

Bröstförstoring

Hej! Jag har en bröstförstoring inplanerad 13/12 och tycker att det vore skönt om vi som ska göra en operation i december kunde stötta varandra i en tråd, för jag är lite nervös. Jag är självklar över beslutet men det känns lite läskigt ändå… kan vara skönt att veta om andra tjejer som är i samma situation, och att kunna bolla känslor och situationer från stort till smått i en sådan här process. Jag ska ha mentor, 375 cc anatomiska bakom muskeln. Jag / Charles från Victoriakliniken har varit inne på att lägga framför muskeln då jag tränar väldigt mycket, men efter flera konsultationer så tog vi beslutet bakom muskeln då det fanns risk att implantatkanterna skulle synas mellan brösten då implantaten var av modell större och min hud är lite tunn. Så nu är jag lite nervös, då jag blev tvungen att ställa om mitt mindset. Tycker du att en stöttande grupp kan vara en bra idé så skriv gärna.

Sortera efter

Lunabelle profilbild

Lunabelle

Kvinna ·

31 okt, 2021

Hej! Kul med en december tråd! Jag har operation inbokad 14/12 och är också nervös. Är också lite osäker i mitt val av implantat, är rekommenderad Mentor anatomiska av min kirurg och visst det ser fint ut på 3d bilderna men jag är rätt säker på att jag vill ha Motiva ergonomix nu, har precis mailat och bett om en simulering med dom så får se vad kirurgen säger om det passar mina mått osv, vet också att han helst opererar Mentor och speciellt anatomiska på mig men det är ju ändå mitt val. Gillar tanken på att motivas är mjuka och följsamma och rör sig med kroppen, men får se som sagt om han tycker jag kan ha dom. Är väldigt tunn och platt sen innan så för mig blir det bakom muskel för att dölja kanter osv.

0 Gilla

t_stenius profilbild

t_stenius

Kvinna ·

31 okt, 2021

Hej Jag ska göra en bröstförstoring 8/12, ska lägga in 295cc, mentors anatomiska, ska även göra en stor bukplastik samtidigt.

0 Gilla

Ebba25 profilbild

Ebba25

Kvinna ·

31 okt, 2021

Hej! Tack för att du startade denna tråd! <3 jag har bokad op den 2/12 och ska lägga in motiva ergonomix 250cc. Är mest taggad men blir mer och mer nervös över själva operationen ju närmre den kommer. Jag tror jag kommer bli riktigt skakis när jag väl ligger där och ska sövas, men som sagt längtar verkligen också! Jag ska också lägga bakom muskeln pga tunn hud och väldigt lite egen vävnad. Känner mig trygg i valet av inplantat och strl, för mig är det viktigt att dom ska kännas så naturliga som möjligt, och enligt min kirurg var då det bästa valet motiva ergonomix 2.

0 Gilla

nettan-88 profilbild

nettan-88

Kvinna ·

31 okt, 2021

t_stenius skrev:

Hej

Jag ska göra en bröstförstoring 8/12, ska lägga in 295cc, mentors anatomiska, ska även göra en stor bukplastik samtidigt.

Jag ska med operera mig den 8/12. Jag ska lägga in 340cc hp mentor på proforma Clinic.

0 Gilla

Pennywise profilbild

Pennywise

Kvinna ·

31 okt, 2021

Hej! Jag ska också göra bröstförstoring den 13/12. Jag har bara varit på konsultation hos Patrik och funderar om jag kanske borde gå på konsultation hos någon annan. Hur kommer det sig att du valde att avboka operation hos Patrik?

0 Gilla

Tjingeling profilbild

Tjingeling

Kvinna ·

31 okt, 2021

Svar till Pennywise: han valde väldigt stora bröstimplantat till mig 420-450 cc runda med hög profil… det gillade inte jag. Det kändes Alldeles för stort och onaturligt. Jag hade bestämt mig för att gå på minst två konsultationer och känna in kirurgerna. Jag blev väldigt trevligt bemött av Charles på Victoriakliniken och han lyssnade på mig och mina önskemål. Sedan tycker jag att det finns en tyngd i statistiken som han har på alla operationer. Väldigt hög kundnöjdhet, mkt låg statistik på komplikationer. Opererar du dig där så ingår du i undersökningar/ statistik med uppföljning de kommande 5 åren och då får du i gengäld korrigering av OM det skulle uppstå ngn komplikation under den tiden. Känns mkt seriöst. Så det kändes rätt för mig. Patrick är säkert väldigt duktig, men Charles kändes mer rätt för mig.

0 Gilla

Tjingeling profilbild

Tjingeling

Kvinna ·

31 okt, 2021

Svar till Lunabelle: ja, det är inte lätt alltså med dessa val … är det så att motiva ergonomix är helt släta? Först valde min kirurg motiva ( jag ville ha mjuka bröst) men det finns en större risk med dem då de glider lättare ut mot sidorna i bröstfickan ( om du väljer ett större implantat, vet ej var gränsen går dock) så om du väljer texturerade så blir det en större kapselbildning och de sitter mer på plats. Det var en förklaring som jag fick. Men man vill ju ha den där naturliga looken , ja inte lätt, tur man inte vet allt tok vad som kan hända. Och att även lyssna på kirurgen, som vet vad de pratar om. Samtidigt som man ska få som man vill också :) haha..

0 Gilla

Lunabelle profilbild

Lunabelle

Kvinna ·

01 nov, 2021

Tjingeling; Ergonomix ska vara ha någon mini textureringen vad jag förstått. Jag kommer välja väldigt små implantat runt 200cc men verkar ändå vara begränsad i vad som får plats med mina små mått. Tur att det är lite tid kvar att bestämma sig på ?

0 Gilla

Tjingeling profilbild

Tjingeling

Kvinna ·

01 nov, 2021

Lunabelle: Ok, jag förstår. Man får lyssna till vad kirurgen säger, så att det blir bra. Man har ju ingen koll alls själv egentligen. Det blir nog bra :)

0 Gilla

nettan-88 profilbild

nettan-88

Kvinna ·

21 nov, 2021

Nu börjar det närma sig december och våran tur att få nya tuttar :)

0 Gilla

Tjingeling profilbild

Tjingeling

Kvinna ·

21 nov, 2021

Ja, shit! Både nyfiken , förväntansfull och lite läskigt är det ? Vi måste skriva här i tråden så att vi kan peppa och stötta varandra. ?? Är känslan bra?

0 Gilla

Lunabelle profilbild

Lunabelle

Kvinna ·

22 nov, 2021

Jaa jag börjar bli nervös. Nervös för att jag inte ska bli nöjd, och nervös för att det ska vara jobbigt efteråt. Hoppas allt går bra och smidigt för oss ✊

0 Gilla

nettan-88 profilbild

nettan-88

Kvinna ·

22 nov, 2021

Jag känner lika dant

0 Gilla

Tjingeling profilbild

Tjingeling

Kvinna ·

22 nov, 2021

Lunabelle: När ska du operera dig och vilka implantat blir det? Nettan-88: När ska du operera dig och vilken storlek/ implantat blir det för dig?

0 Gilla

Lunabelle profilbild

Lunabelle

Kvinna ·

22 nov, 2021

14/12 på Art Clinic Stockholm. Blir Motiva Ergonomix 210cc corse.

0 Gilla

nettan-88 profilbild

nettan-88

Kvinna ·

22 nov, 2021

8/12 proforma Clinic. 340cc hp mentor bakm musklen. Som jag opereras före er.

0 Gilla

Cherryblossom profilbild

Cherryblossom

Kvinna ·

22 nov, 2021

Jag ska också operera mig i december! :) Det blir den 28/12 hos Patrik Höijer på Nordiska kliniken. Jag har inte lyckats välja implantat ännu dock. Ni kan se vilka implantat jag väljer mellan i min signatur. Hur kom ni fram till vad ni skulle välja?? Lunabelle: Jag tror att vi har rätt liknande förutsättningar. Jag hoppas dock också på en stor B/liten C men jag har blivit rekommenderad 285/295 cc i storlek. Är lite orolig att jag väljer för stora implantat.

0 Gilla

Lunabelle profilbild

Lunabelle

Kvinna ·

23 nov, 2021

Cherryblossom: ja vi ser ut att ha liknande förutsättningar, jag har dock bara 9 cm i bröstbredd och får därför inte plats med så stora implantat, hade kunnat få mer med anatomiska men vill inte ha anatomiska. Så nu är jag begränsad till 9cm och tror inte det blir mer än en b typ ? vill ha ett naturligt resultat men är lite orolig att jag kommer tycka det blir litet.

0 Gilla

Nuttaan profilbild

Nuttaan

Kvinna ·

23 nov, 2021

Jag ska operera mig den 7/12 på Nordiska Kliniken. Blir 240 CC Mentor Moderate xtra för min del. Efter mycket velande fram och tillbaka. Så nyfiken på vilken storlek man kommer hamna på. 200cc i egen vävnad innan. Så inte så speciellt mycket. Lycka till nu till er andra så spännande :)

0 Gilla

Cherryblossom profilbild

Cherryblossom

Kvinna ·

23 nov, 2021

Lunabelle: Ja bredden på bröstkorgen spelar såklart in också! Jag har lite bredare bröstkorg på ca 11,5 cm tror jag, så det förklarar saken. Hur har du kommit fram till att du inte vill ha anatomiska?

0 Gilla

Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem