Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Lilltutten profilbild

Lilltutten

Kvinna ·

02 aug, 2018

Bröstförstoring i oktober 2018

Bröstförstoring

Har nu bokat in min op! Äntligen! Väldigt förväntansfull och vill nu att tiden bara ska springa iväg och att oktober ska komma fort, fort, FORT! (Även om jag gillar sommaren också värmen vi har också) ;) Tänkte att vi kanske är fler som ska opereras samtidigt och här i den här tråden kunde samlas och dela våra tankar, funderingar, osv inför op och även efter. Jag har min op inbokad på Nordiska Kliniken hos Patrik Höijer den 22 oktober 2018. Kommer lägga in 500cc i båda brösten. Motiva Round Full. Hur ser det ut för er?

231

Sortera efter

gladtjej

Kvinna ·

30 sep, 2018

Hej alla oktobertjejer! En till här som ska opereras i okt!! Den 30 oktober blir det av för min del, också Patrik Höijer på Nordiska Kliniken! Måste ändå säga att det är rätt så Skönt att läsa att fler än jag är lite nojiga o velar över beslutet, alltså man har så många tankar verkligen!! Vad har jag gett mig in på, kommer resultat bli bra osv osv.. det är ju trots allt ändå ett stort ingrepp o mycket pengar man pungar ut. Ska bli kul o följa eran resa, ni som bara har några dagar kvar! Ni får gärna uppdatera oss andra som har lite längre kvar om återhämtningen osv, kanske tillochmed en operationsberättelse? :)
Gilla

Jimena

Kvinna ·

30 sep, 2018

Gladtjej- Hahaha visst blir man tokig??? Jag var väldigt lugn tills igår då jag helt spårade ut o tänkt massa tokigheter. Självklart lägger vi upp när det är gjort. Kan tänka mig att man är minst lika nervös efter under läkningstiden
Gilla

TeKa

Kvinna ·

30 sep, 2018

Haha det smittas! Nu blev jag lite nervös också.. Men jag tror det är lugnt. Tänk så många som har fixat det innan oss. Patrik verkar veta vad han gör. Det kommer bli bra!
Gilla

Millan1997

Kvinna ·

30 sep, 2018

Har opererat mig på nordiska kliniken, kunde inte vara med nöjd :)
Gilla

Camillag

Kvinna ·

30 sep, 2018

Larvigt jag vet men jag är så himla rädd för nålar så fasar mest inför det.. Har köpt två emla plåster jag ska sätta dit ett par timmar men vet inte var jag ska sätta dem. Sticker de i handen eller armvecket? Har tydliga kärl på både ställena
Gilla

gladtjej

Kvinna ·

30 sep, 2018

Ja verkligen!! har så många tankar.. osäker på mitt val av storlek (fick 360 o 380 rek ergonomix) o känner att det kanske är för stort men sen tänker jag att Patrik vet ju ändå vad han snackar om o att det är jag som nojar i onödan.. tänker också om det inte blir bra o om jag får någon komplikation osv.. men sen tänker jag att det är värt risken än att må dåligt över sina bröst hela livet.. ja haha väldigt många tankar som snurrar runt i huvudet på en Minst sagt! :) o tror att jag kommer bli värre ju närmre operationsdatumet jag kommer haha!!
Gilla

Millan1997

Kvinna ·

30 sep, 2018

Det var nålen jag var mest nervös över inför min operation också. Pratade med kliniken om de innan o även på konsultation. Fick som rekommendation att köpa emlaplåster. Hade på det i kanske 3 timmar innan. Kände absolut ingenting av nålen sen :) Men precis innan operationen när jag pratade med narkosläkaren så sa han att om jag är för rädd för nålen så fick jag somna med gas. O sen hade dom isf satt i nålen. Men nu gock det bra ändå, kände ingenting :)
Gilla

Abk

Kvinna ·

30 sep, 2018

Helt plötsligt känns det litr bättre när jag läser att ni nojjar lika mycket som en själv.. är också intresserad av att veta vart de sticker en? Och hur länge var ni på kliniken samtidigt, började operationen på utsatt tid?? Lycka till alla som har op denna veckan, ser fram emot att höra uppdateringar!! :D
Gilla

Millan1997

Kvinna ·

01 okt, 2018

I höger armveck sätter dom nålen :)
Gilla

arli

Kvinna ·

01 okt, 2018

Dags om en timme! Fått nål och medicin.
Gilla

Camillag

Kvinna ·

01 okt, 2018

Kliniken ringde nu, fått tiden framflyttad 1 timme så opereras kl 10 imorgon.. Så nervös vet inte vad jag ska göra haha! Velar också fortfarande över storlek fast det inte skiljer mycket.. 295 & 275 eller 275 & 255, hur skulle nu gjort? Lohose stort lycka till!! Vill bara få dagen överstökad nu
Gilla

arli

Kvinna ·

01 okt, 2018

Camillag skrev:

Kliniken ringde nu, fått tiden framflyttad 1 timme så opereras kl 10 imorgon.. Så nervös vet inte vad jag ska göra haha! Velar också fortfarande över storlek fast det inte skiljer mycket.. 295 & 275 eller 275 & 255, hur skulle nu gjort?
Lohose stort lycka till!! Vill bara få dagen överstökad nu

Spännande! Tack, allt har gått bra, mår super, lite träningvärk i brösten annars inget. Ätit ett par mackor och nu godis :) Varit uppe och promenerat omkring lite pga rastlös. Ska se på film sen tänkte jag faktiskt stöka undan lite jobb i 1-2 tmmar på datorn.
Gilla

gladtjej

Kvinna ·

01 okt, 2018

Lohose, skönt att allt gått bra! Har du framför placering? Har hört att återhämtningen ska vara snabbare då än om man väljer att ha det bakom :) Camillag - känner din panik lite haha, jag är också super osäker på val av strl. Nu ska ju jag ha lite mer än dig men man vill ju ändå inte ha för stort till sin kropp oavsett. Jag tror att man kanske kan prata lite med kirurgen innan op o växla lite tankar? Har läst att flera ändrat strl på op dagen med sin kirurg så det borde inte vara helt omöjligt tänker jag :) Spännande!! Stort lycka till det kommer gå jätte bra! Kramis
Gilla

gladtjej

Kvinna ·

01 okt, 2018

Camillag - jag har hört att de flesta ångrar att de inte tog större! Då det rör sig om en sån liten skillnad storleksmässigt skulle jag ha kört på det större alternativet :) det sägs ju att lite av storleken försvinner bakom muskeln också!
Gilla

arli

Kvinna ·

01 okt, 2018

gladtjej skrev:

Lohose, skönt att allt gått bra! Har du framför placering? Har hört att återhämtningen ska vara snabbare då än om man väljer att ha det bakom :)
Camillag - känner din panik lite haha, jag är också super osäker på val av strl. Nu ska ju jag ha lite mer än dig men man vill ju ändå inte ha för stort till sin kropp oavsett. Jag tror att man kanske kan prata lite med kirurgen innan op o växla lite tankar? Har läst att flera ändrat strl på op dagen med sin kirurg så det borde inte vara helt omöjligt tänker jag :) Spännande!! Stort lycka till det kommer gå jätte bra! Kramis

Nej bakom. Lade framför vid min första operation, bakom vid den andra och även nu tredje gången bakom :)
Gilla

gladtjej

Kvinna ·

01 okt, 2018

Ok då är jag med, läste nämligen på din signatur att det stod framför men tänkte att det kanske var gammalt så lika bra att dubbelkolla :) får man fråga varför du bytte från att ha framför till bakom?
Gilla

arli

Kvinna ·

01 okt, 2018

gladtjej skrev:

Ok då är jag med, läste nämligen på din signatur att det stod framför men tänkte att det kanske var gammalt så lika bra att dubbelkolla :) får man fråga varför du bytte från att ha framför till bakom?

Står framför 2013 och bakomflytt 2018 ;) Min hud orkar inte hålla upp implantat framför muskeln och då jag varit gravid + ammat med de implantaten + att de vänt sig bakochfram (japp det kan hända med runda implantat) så valde jag att lägga bakom. Även de implantaten vred sig (dock inte bakochfram utan på sidan) så nu har vi bytt implantat och sytt fickan hårt. Får se om det räcker eller om det blir en operation nr 4, hoppas inte.
Gilla

gladtjej

Kvinna ·

01 okt, 2018

Jaha haha ja ibland går det lite för fort när jag läser minsann :p hade inte alls sett att det stod 2013, my bad! Men oj nu blir man lite rädd?! Aldrig hört att runda kan vända sig på det sättet! Det va lite därför jag valde runda också då jag hört stt anatomiska har en vana att vända sig så bröstet ser skevt ut. Jisses.. ja nu fick man sig en funderare måste jag säga..
Gilla

Jimena

Kvinna ·

01 okt, 2018

LOHOSE skrev:

Dags om en timme! Fått nål och medicin.

Lycka till!!! Berätta hur det gått sen
Gilla

arli

Kvinna ·

01 okt, 2018

gladtjej skrev:

Jaha haha ja ibland går det lite för fort när jag läser minsann :p hade inte alls sett att det stod 2013, my bad!
Men oj nu blir man lite rädd?! Aldrig hört att runda kan vända sig på det sättet! Det va lite därför jag valde runda också då jag hört stt anatomiska har en vana att vända sig så bröstet ser skevt ut. Jisses.. ja nu fick man sig en funderare måste jag säga..

Oj nej nej känn inte så! Det är vääääldigt ovanligt att det händer. I mitt fall så hade kirurgen (min första operation var på Laser & Estetik och helt ärligt var de inte superbra där) gjort alldeles för stor ficka. När tiden då gick och brösten ändrades under graviditet + amning (gick från 75F till 75I och tillbaka till 75F) så blev det väl för mycket för huden/vävnaden och implantaten kunde röra sig fritt. Som sagt det är ovanligt att det händer, jag hade dels otur dels halvdan kirurg första gången.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem