Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Madz profilbild

Madz

Kvinna ·

13 nov, 2018

Bröstförstoring januari 2019

Bröstförstoring

Hej! Någon mer som ska göra en bröstförstoring i januari 2019? Jag ska opa mig hos Patrik Höijer på Nordiska Kliniken den 8 januari. Har 75A (knappt) idag och ska lägga in motiva 425cc round full. Så nervös!!

320

Sortera efter

Steggie

Kvinna ·

21 feb, 2019

För mig går det bra med. Har gått 4 veckor nu. Jag har kvar bandet och måste ha det ytterligare 2,5vecka. Mina bröst börjar äntligen bli fina och jämna och jag har inte alls ont. Blåmärkena är borta och svullnaden nästan borta. Ena bröstet har mjuknat mycket men det andra är mycket hårdare ännu.
Gilla

Jublun

Kvinna ·

23 feb, 2019

Hej! Här går det fint! En månad sedan operation imorgon. Jag fick lägga bh och bröstband i tisdags och nu så är det egeninköpt bh dygnet runt som jag kan ha. Känns så skönt att ha mer än en och kunna byta. Massagen går bra och brösten börjar mjukna vilket jag tyckte att de gjorde redan efter första veckan med massage. Allt rullar på och när min förkyldning släppt ska jag börja träna lite och idag blir det till att åka och köpa baddräkt så vi äntligen kan åka med barnen till badhuset nästa helg :) Jag har lagt upp två bilder på brösten som där är ca 3 veckor gamla om någon är intresserad (skoskavsplåstret sitter dock kvar haha) Heja heja alla som fortfarande kämpar!
Gilla

Billan

Kvinna ·

24 feb, 2019

Skönt att läsa att ni andra läker fint! Jag blev av med tortyren i fredags och ska nu ”massera” (läs: dra i bröstet fram och tillbaka, höger till vänster) i en till två veckor, några gånger per dag, för att försöka tvinga ner implantatet i fickan. Om det inte låssar blir det korr. Känns redan som muskeln mjuknat lite så detta ska nog funka :) Tycker fortfarande brösten är ganska hårda och bolliga dock, men de lär väl mjukna tänker jag
Gilla

Billan

Kvinna ·

24 feb, 2019

LouLouLou skrev:

Billan skrev:

Hur går det med läkningen för er alla?

Jag har haft tortyren i sex veckor nu och ser ingen ände på det. Ena bröstet sitter fortfarande kvar ”där uppe” :( försöker ha is i magen men just nu känns det... sådär.

Mina boobisar är nu 3 v. Jag är fortfarande svullen och framför allt på eftermiddagen gör det ont och de känns som att de svullnar upp. Jag har nån typ av konstant smärta eller obehag, inte så att det gör superont men det känns ju alltid obehagligt. Längtar så tills den dag de bara är och man inte konstant tänker på dem pga smärta. Jag slapp ju tortyrbandet så vet inte hur det är. Har lagt upp bilder i profilen nu :)
Hur länge upplevde ni obehag/svullnad/smärta?

Jag kände av detta länge, jag med. Mest på höger sida som varit envis och inte velat droppa. Har börjat gå över senaste veckan. Tycker fortfarande brösten känns lite hårda och svullna, men det börjar lägga sig. Sakta men säkert.
Gilla

Opii

Kvinna ·

25 feb, 2019

Hej alla januariboobies!! För min del har det nu gått 7 veckor och återhämtningsprocessen har gått över förväntan! Började styrketräna underkropp samt gå på powerwalks och sittande spinning efter 4 veckor och har funkat kanon! Undviker ff att lyfta minstingen på 13 kilo men ibland gör jag det ändå när jag är själv och måste.. La idag upp ett kort på progressen. In o kika om ni har tid o lust! Stor kram till alla
Gilla

Billan

Kvinna ·

26 feb, 2019

Opii skrev:

Hej alla januariboobies!!

För min del har det nu gått 7 veckor och återhämtningsprocessen har gått över förväntan! Började styrketräna underkropp samt gå på powerwalks och sittande spinning efter 4 veckor och har funkat kanon! Undviker ff att lyfta minstingen på 13 kilo men ibland gör jag det ändå när jag är själv och måste.. La idag upp ett kort på progressen. In o kika om ni har tid o lust! Stor kram till alla

Wow! Ser ut att läka hur fint som helst! Kul!!
Gilla

Opii

Kvinna ·

26 feb, 2019

Tack Billan! Fortsätter det såhär är jag mer än nöjd :))
Gilla

Steggie

Kvinna ·

26 feb, 2019

Mina boobies är nu 5 veckor och jag är så jäkla glad att jag valde att göra detta! Jag har vart så nervös då ena sidan vart blåslagen & svullen & konstig form men nu börjar det hända grejer. Jag har lagt upp före/efterbilder i galleriet för er som vill se :)
Gilla

fiffy78

Kvinna ·

26 feb, 2019

Opii skrev:

Hej alla januariboobies!!

För min del har det nu gått 7 veckor och återhämtningsprocessen har gått över förväntan! Började styrketräna underkropp samt gå på powerwalks och sittande spinning efter 4 veckor och har funkat kanon! Undviker ff att lyfta minstingen på 13 kilo men ibland gör jag det ändå när jag är själv och måste.. La idag upp ett kort på progressen. In o kika om ni har tid o lust! Stor kram till alla

Å vad skönt att det kändes bra att börja träna.. Jag OP den 10 jan o ska börja träna nu till veckan... jag tycker mina är lite hårda än o att det vänstra bröstet är lite mer svullet, därav har har jag tagit det lite lugnt... Är du nöjd med ditt val av stl? Jag vet inte om man vänjer sig snabbt men det känns som de ”krymt” :) men det kanske är inbillning. Jag är nöjd men jag förstår nu varför alla säger ”ta inte för lite”
Gilla

LouLouLou

Kvinna ·

26 feb, 2019

Fina bröst ni har allihopa!! 4 v imon för mig och det känns lite bättre nu. Tycker att brösten ”droppat” lite, vänstra dock ngt större än högra. Håller med @fiffy78 - känns som de krympt. Men säkert helt naturligt i takt med att svullnaden lägger sig. Jag som var livrädd för för stora bröst tänker att man kanske skulle tagit lite större ändå ;) ibland känns det som att de alltid sett ut så här... knäpp man är :) men tycker att formen börjar bli riktigt fin. Laddar upp nytagen bild på 4 v bobbisarna
Gilla

Floppsan

Kvinna ·

27 feb, 2019

Kul att det går bra för alla! Jag är också nöjd :) Mitt ankarlyft har gett fin form och ärren ser hur fina ut som helst (yay!). Har varit ute och gått sedan veckan efter operationen, tänkte evt börja springa lite lätt nu men har svårt att hitta en bra ny sportBH med tillräckligt stöd. Kommer vänta några veckor till innan jag startar med tyngre träning för överkroppen.
Gilla

fiffy78

Kvinna ·

28 feb, 2019

LouLouLou skrev:

Fina bröst ni har allihopa!!

4 v imon för mig och det känns lite bättre nu. Tycker att brösten ”droppat” lite, vänstra dock ngt större än högra. Håller med @fiffy78 - känns som de krympt. Men säkert helt naturligt i takt med att svullnaden lägger sig. Jag som var livrädd för för stora bröst tänker att man kanske skulle tagit lite större ändå ;) ibland känns det som att de alltid sett ut så här... knäpp man är :) men tycker att formen börjar bli riktigt fin. Laddar upp nytagen bild på 4 v bobbisarna

Ha ha jag tänkte precis lika, var livrädd för att det skulle bli för stora nu håller jag med om att det känns som om man kunde tagit lite till :) Jag tycker det känns underbart i allafall o äntligen få fylla en behå utan massor av vadd!!! :)
Gilla

Billan

Kvinna ·

15 mar, 2019

Mitt högra bröst sitter fortfarande fast :( har kontinuerlig kontakt med kliniken och HOPPAS verkligen det släpper av sig själv tillslut för jag är ganska rejält opepp på korr :(
Gilla

Jublun

Kvinna ·

15 mar, 2019

Hoppas det löser sig för dig Billan, hur länge kommer du behöva vänta innan slutgiltigt besked om du måste göra en korrektion? Hur går det för er alla med känsel i brösten? Jag har ingen känsel på nedre delen av brösten men ibland kliar det. Jobbigt att klia när det är kass med känsel :\ Bröstvårtorna är bara trista i känslen, den ena knappt någon och den andra är överkänslig. Så trist!
Gilla

Taxöra

Kvinna ·

15 mar, 2019

Fy va tråkigt! Samma för mig! :( ska tillbaka den 10/4 å har den inte trillat ner då blir de korrigering. :/
Billan skrev:

Mitt högra bröst sitter fortfarande fast :( har kontinuerlig kontakt med kliniken och HOPPAS verkligen det släpper av sig själv tillslut för jag är ganska rejält opepp på korr :(

Gilla

Taxöra

Kvinna ·

15 mar, 2019

Mitt ena bröst har jag ganska bra känsel i. Men de på de bröstet som inte trillat ner är känslan inte så bra. Lite obehagligt att ta på de bröstet också.
Jublun skrev:

Hoppas det löser sig för dig Billan, hur länge kommer du behöva vänta innan slutgiltigt besked om du måste göra en korrektion?
Hur går det för er alla med känsel i brösten? Jag har ingen känsel på nedre delen av brösten men ibland kliar det.
Jobbigt att klia när det är kass med känsel :\
Bröstvårtorna är bara trista i känslen, den ena knappt någon och den andra är överkänslig.
Så trist!

Gilla

Opii

Kvinna ·

15 mar, 2019

Hur vet man att den sitter fast Billan??! Hoppas det löser sig för dig.. :(( Jag opades 9/1 och mina känns faktiskt ff ganska hårda. Mer hårda än mjuka skulle jag säga.... o börjar noja nu... Jag kan klämma lite på de, men absolut inte trycka ihop de.. Borde de inte vara mjukare nu nästan 2,5 månad efter ?? :(( skall man ge det lite mer tid eller kontakta kliniken? Känseln i bröstvårtorna är ok för min del... känseln på undersidan har börjar komma tillbaka mer o mer.. känns dock ff lite konstigt när man rör där..
Gilla

Tjejja

Kvinna ·

15 mar, 2019

Känns bra att läsa i denna tråd. Var på min första konsultation idag o ska opereras i april. Många av er som skriver om bröstband- det sa inte min kirurg något om. Har ni alla fått det eller är det bara vissa kliniker?
Gilla

Billan

Kvinna ·

27 apr, 2019

Har varit lite frånvarande. Luften gick ut mig lite, men nu är jag tillbaka för att svara på lite frågor :) Bröstet sitter fortfarande fast. Ska på återbesök i början på Maj. Gissar, och hopps på korr för så här kan jag inte se ut. Ena bröstet sitter där det ska, ser fint ut och är mjukt men det andra ser fortfarande ut som när det var nyopererat. Sitter högt upp och för långt in på bröstkorgen. Muskeln liksom håller fast det. Hur går det för dig Taxöra? Blir det korr?
Gilla

Taxöra

Kvinna ·

28 apr, 2019

Hej! Va tråkigt att höra. Ja de blir korrigering på mig. Mitt ena vill inte heller trilla ner. Ska opereras den 10/6. Kirurgen sa att han Kunde gjort de direkt men då jag blev akutopererad i magen den 4/4 så därför får ja inte sövas nu för tätt inpå. Då kan de bli farligt för mig. Opererades akut den 2/9-18 brösten 9/1-19 å akut igen den 4/4 så de blir rätt mycket för kroppen med 4 sövningar på 10 månader. Men jag e lättad att han vågar göra de innan sommaren så ja slipper gå så här hela bikinisäsongen för de ser INTE snyggt ut som de e nu. När ska du på återbesök?
Billan skrev:

Har varit lite frånvarande. Luften gick ut mig lite, men nu är jag tillbaka för att svara på lite frågor :)

Bröstet sitter fortfarande fast. Ska på återbesök i början på Maj. Gissar, och hopps på korr för så här kan jag inte se ut. Ena bröstet sitter där det ska, ser fint ut och är mjukt men det andra ser fortfarande ut som när det var nyopererat. Sitter högt upp och för långt in på bröstkorgen. Muskeln liksom håller fast det.

Hur går det för dig Taxöra? Blir det korr?

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem