Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Madz profilbild

Madz

Kvinna ·

13 nov, 2018

Bröstförstoring januari 2019

Bröstförstoring

Hej! Någon mer som ska göra en bröstförstoring i januari 2019? Jag ska opa mig hos Patrik Höijer på Nordiska Kliniken den 8 januari. Har 75A (knappt) idag och ska lägga in motiva 425cc round full. Så nervös!!

320

Sortera efter

LouLouLou

Kvinna ·

04 feb, 2019

Ninni77 skrev:

LouLouLou skrev:

Ninni77 skrev:

LouLouLou skrev:
Jublun skrev:
LouLouLou skrev:

Nu är jag också opad, i onsdags var det dags. Det har gått bra och nåt tortyrband har jag inte, bara en sport-bh. Får inte massera mina bröst något alls pga texturerade implantat. Natt 2 var helt klart bättre än natt 1 men ovant att sova på rygg, jag är en riktig sidosovare.

Hur länge/ofta tog ni Oxy första dagarna? Jag försöker ta mig runt på Alvedon på dan och sen en oxy till natten. Sov hela denna natten så glömde fylla på med smärtstillande, trodde jag skulle vakna ändå. Lite ont gjorde det allt att när jag vaknade.

Nån mer som har mer ont i det ena bröstet? Tycker de känns mer svullna idag, det verkar som många här inne upplevt mer svullnad dag 2-3?

Trevlig fredag på er!

Jag hade endast alvedon och Celebra på dagen (som efter 4 dagar blev alvedon och ibumetin) Natten tog jag min vid behovsmedicin (i mitt fall paraflex då jag mådde dåligt av morfinet)
Ja, mer svullnad dag 2-4 för mig i alla fall!
Dö skönt att slippa bröstbandet men din sport-bh kanske sitter lika hårt som det här förbannade bandet!?

Just nu tänker jag inte så mycket på sport-bhn, den känns rätt ok. Litegrann känns det runt om så klart men än så länge har jag funnit mig i det. Fick oxå Celebra, testade första gången igår kväll, kunde inte hämta ut tidigare. Tyckte de gav bra smärtlindring :)

Grattis Louloulou till att operationen äntligen är avklarad, så skönt att det äntligen är över va? Visst känns det inte alls lika mycket som buken? För mig har det ju nästan gått tre veckor och allt börjar kännas så bra.

Tack Ninni77! :) Jätteskönt att det är klart och längtar tills man känner sig normal igen! Väldigt stor skillnad på smärta mot buken. Men gör ju ont ändå ;) Det svider och bränner så förbannat ibland, vet inte om det är snitten eller bröstmuskeln? Skönt att höra att det känns bra för dig ett par veckor senare, det ger mig hopp :)

Igår beställde jag Newgel + till både mage och bröst. Nån som tänkt testa? Rabattkoden POF2017 ger 25% :)

Det är så många som haft problem med att tejpen släpper tidigt och då kände jag att det inte var värt priset. Jag har köpt Mepiform, bioolja och funderar på ett sånt där annat ärrstift Prosil. När man läser gamla trådar så verkar det som att rekommendationerna är mycket varierande så det är svårt att veta vad som verkligen fungerar och inte.

Aha! Det är ju väldigt dyra plåster så kvaliten förväntar jag är hög. Jag testar och återkommer med hur de funkar. Lite meckigt att behöva ta av dem vid dusch, det behöver man inte med Mepiform. Men jag vill så gärna ha ett fint ärr på magen nu efter att ha korrigerat ärret. Värt ett försök så får vi se :)
Gilla

ellikelli

Kvinna ·

05 feb, 2019

Ldiana skrev:

Usch vad jag lider med er när jag läser om tortyr bhn, jag har sluppit den. Trodde jag skulle få en jag också. Men jag har bara en top. Tydligen så är det massagen som är viktigast och implantaten hamnar på plats iaf. Som sagt, massagen är allt. Jag hade min op i tisdag och jag måste säga att detta var så mycket mildare än jag ställt in mig på. Jag har rätt nervös innan men jag har som endast haft kanske 4-5 och då är det bara om jag gjort något så det krampar lite extra..

Hej Ldiana Hoppas det går bra för dig Jag har heller ingen tortyr. Lite nyfiken, vad/hur har du fått lära dig att massera. Eftersom vi inte har tortyr eller bröstband kan man då massera genom att trycka ner implantatet. Mitt ena sitter ex lite högre. Hörde du något om det? Hur sa dom till dig att du skulle massera, och på vilet sätt? mvh ellikelli
Gilla

LouLouLou

Kvinna ·

05 feb, 2019

ellikelli skrev:

Ldiana skrev:

Usch vad jag lider med er när jag läser om tortyr bhn, jag har sluppit den. Trodde jag skulle få en jag också. Men jag har bara en top. Tydligen så är det massagen som är viktigast och implantaten hamnar på plats iaf. Som sagt, massagen är allt. Jag hade min op i tisdag och jag måste säga att detta var så mycket mildare än jag ställt in mig på. Jag har rätt nervös innan men jag har som endast haft kanske 4-5 och då är det bara om jag gjort något så det krampar lite extra..

Hej Ldiana Hoppas det går bra för dig Jag har heller ingen tortyr. Lite nyfiken, vad/hur har du fått lära dig att massera. Eftersom vi inte har tortyr eller bröstband kan man då massera genom att trycka ner implantatet. Mitt ena sitter ex lite högre. Hörde du något om det? Hur sa dom till dig att du skulle massera, och på vilet sätt? mvh ellikelli

Jag får inte lov att massera eller ens klämma på mina bröst pga texturerade implantat på 3 mån. Antar att ni har släta?
Gilla

LouLouLou

Kvinna ·

07 feb, 2019

Hej tjejer, Idag är det 8 dar efter op. Har haft mycket ont idag (stor skillnad mot gårdagen) och brösten känns super svullna. Har ni oxå haft ups & downs längs er resa? Har kanske vart igång för mkt, åkte in till jobbet igår. Har/hade ni oxå konstant styva bröstvårtor?
Gilla

Tjejen94

Kvinna ·

08 feb, 2019

LouLouLou skrev:

Hej tjejer,

Idag är det 8 dar efter op. Har haft mycket ont idag (stor skillnad mot gårdagen) och brösten känns super svullna. Har ni oxå haft ups & downs längs er resa? Har kanske vart igång för mkt, åkte in till jobbet igår.
Har/hade ni oxå konstant styva bröstvårtor?

Jag va typ död första veckan sen blev de bättre men hade som du säger också ups and downs! Nej jag hade tvärt om! Mina bröstvårtor kunde typ inte styvna förens efter två veckor! Dom är dock extremt känsliga och jag gillar inte alls när nått nuddar dom. Känner du så med?
Gilla

LouLouLou

Kvinna ·

08 feb, 2019

Tjejen94 skrev:

LouLouLou skrev:

Hej tjejer,

Idag är det 8 dar efter op. Har haft mycket ont idag (stor skillnad mot gårdagen) och brösten känns super svullna. Har ni oxå haft ups & downs längs er resa? Har kanske vart igång för mkt, åkte in till jobbet igår.

Jag va typ död första veckan sen blev de bättre men hade som du säger också ups and downs! Nej jag hade tvärt om! Mina bröstvårtor kunde typ inte styvna förens efter två veckor! Dom är dock extremt känsliga och jag gillar inte alls när nått nuddar dom. Känner du så med?

Ja precis så, olustigt att ta på dem, gör nästan ont. Det blir väl bättre med tiden :)
Gilla

Tjejen94

Kvinna ·

08 feb, 2019

LouLouLou skrev:

Tjejen94 skrev:

LouLouLou skrev:

Hej tjejer,

Ja precis så, olustigt att ta på dem, gör nästan ont. Det blir väl bättre med tiden :)

Ja verkligen! Skönt att de inte bara är jag. Då går de nog över :)
Gilla

Ldiana

Kvinna ·

10 feb, 2019

ellikelli vad kul att höra att en till slapp den ;) mitt ena var också lite snett första veckan, men nu efter nästan 2 så har de mjuknat på sig en hel del och det är i jämn höjd :) De ska dock lite längre ner innan det är klart. Jag skulle först trycka ihop brösten och mjuka upp så. Sen dra de utåt och sist trycka mer bröstet. Och även lyfta det försiktigt. Efter återbesöket ska jag pressa implantaten utåt, alltså bröstet inåt men mosa ut innehållet mot sidan. Sedan lyfta upp bröstet och mosa ner implantaten neråt så de sjunker lite :) Hoppas jag förklarar så du förstår:) Mina stygn hat redan släppt och det är bara em liten liten sårskorpa kvar. Så jag behöver ingen mer tejp. Är det lika för dig?
Gilla

Ldiana

Kvinna ·

10 feb, 2019

louloulou, vad jobbigt att inte få ta på dem på så länge.. Jag äälskar att gå och känna på mina haha :) Men precis, jag har släta implantat. Varför finns det olika?
Gilla

Steggie

Kvinna ·

10 feb, 2019

Hoppas Det är okej att jag hoppar i här! Jag opererades också januari, 23:e i Linköping hos Johan på plastikakademin. Är det någon av er som blivit galet blå & svullen? Vart blå och Gjort rätt ont från revbenen till bröstbenet men nu äntligen har det börjat blekna... Har också haft ömma bröstvårtor men det är bättre, de blev inte styva alls men nu äntligen kan de bli det igen mer och mer :)
Gilla

Viccy

Kvinna ·

10 feb, 2019

Steggie skrev:

Hoppas Det är okej att jag hoppar i här! Jag opererades också januari, 23:e i Linköping hos Johan på plastikakademin.

Är det någon av er som blivit galet blå & svullen? Vart blå och Gjort rätt ont från revbenen till bröstbenet men nu äntligen har det börjat blekna...

Har också haft ömma bröstvårtor men det är bättre, de blev inte styva alls men nu äntligen kan de bli det igen mer och mer :)

Är du nöjd med din upplevelse av Johan och plastikakademin? Jag ska själv opereras av honom i slutet på februari ? har sån storleksnoja, får man någon feedback av honom vid telefonsamtalet ang vad han rekommenderar för storlek?
Gilla

Steggie

Kvinna ·

11 feb, 2019

Viccy: Jag är supernöjd, han var duktig, saklig & ärlig. Efter OP har jag både haft smskontakt & mail kontakt och han var verkligen mån om en efter OP. Hör av sig & frågar hur man mår etc. Svarar ofta inom ett dygn på frågor med. Alla på plastikakademin var supergulliga verkligen! Kände mig trygg och de var så rara & trevliga och lite roliga ? Lättade upp stämningen vid narkos med. Speciellt en dam som hette brittmarie var supergullig! Jag fick 2 storlekar att välja på utefter vad jag provat hemma, jag sa 350cc och hade valet då på 340cc demi eller 375cc full. Frågade om skillnaden och poängtera vad jag ville uppnå. Valde 375cc och det sa han att han trodde skulle bli bäst, men efter jag valt själv. Jag är superglad över det valet. Kul att du spa opas hos honom! Fler i min närhet har gjort det & jag har bara hört gott :)
Gilla

LouLouLou

Kvinna ·

11 feb, 2019

Ldiana skrev:

louloulou, vad jobbigt att inte få ta på dem på så länge.. Jag äälskar att gå och känna på mina haha :)
Men precis, jag har släta implantat. Varför finns det olika?

Just nu vill jag inte alls röra vid dem, bara 2 svullna bollar som gör ont ;) men det ändrar sig nog med tiden. Anatomiska (droppformade) implantat är tydligen alltid texturerade för att motverka rotation har jag lärt mig :)
Gilla

Viccy

Kvinna ·

11 feb, 2019

Steggie skrev:

Viccy:

Jag är supernöjd, han var duktig, saklig & ärlig. Efter OP har jag både haft smskontakt & mail kontakt och han var verkligen mån om en efter OP. Hör av sig & frågar hur man mår etc. Svarar ofta inom ett dygn på frågor med. Alla på plastikakademin var supergulliga verkligen! Kände mig trygg och de var så rara & trevliga och lite roliga ? Lättade upp stämningen vid narkos med. Speciellt en dam som hette brittmarie var supergullig!

Jag fick 2 storlekar att välja på utefter vad jag provat hemma, jag sa 350cc och hade valet då på 340cc demi eller 375cc full. Frågade om skillnaden och poängtera vad jag ville uppnå. Valde 375cc och det sa han att han trodde skulle bli bäst, men efter jag valt själv. Jag är superglad över det valet. Kul att du spa opas hos honom! Fler i min närhet har gjort det & jag har bara hört gott :)

Tack för svar! Vad kul att du är så nöjd :) känner mig genast lite lugnare! Då ska jag fortsätta att bara prova på storlekar och hoppas att han kommer med input på vad han tror blir bäst..
Gilla

ellikelli

Kvinna ·

13 feb, 2019

Ldiana skrev:

ellikelli vad kul att höra att en till slapp den ;)
mitt ena var också lite snett första veckan, men nu efter nästan 2 så har de mjuknat på sig en hel del och det är i jämn höjd :)
De ska dock lite längre ner innan det är klart.
Jag skulle först trycka ihop brösten och mjuka upp så. Sen dra de utåt och sist trycka mer bröstet. Och även lyfta det försiktigt.
Efter återbesöket ska jag pressa implantaten utåt, alltså bröstet inåt men mosa ut innehållet mot sidan.
Sedan lyfta upp bröstet och mosa ner implantaten neråt så de sjunker lite :)
Hoppas jag förklarar så du förstår:)
Mina stygn hat redan släppt och det är bara em liten liten sårskorpa kvar. Så jag behöver ingen mer tejp.
Är det lika för dig?

Tack för massage lektionen ha ha. Skall genast börja. Stygnen sitter invändigt och försvinner med tiden , tror det tar 3-6 månader. Du har säkert även du invändigt Kommer även att vara tejpad 6 mån för bästa ärr resultat., rek från läkare Ja jag vet jobbigt. Däremot undrar jag över vissa som använder ärrsalvor som skall användas varje dag , använder man inte tejp då, för när jag använt ärrsalva salvor fäster inte tejpen. Skall lägga ut ett inlägg och fråga hur alla gör. Vad har du för implantat, jag har motiva som är nanotexturerade, har du släta? hej hopp
Gilla

Billan

Kvinna ·

21 feb, 2019

ellikelli skrev:

Ldiana skrev:

ellikelli vad kul att höra att en till slapp den ;)
mitt ena var också lite snett första veckan, men nu efter nästan 2 så har de mjuknat på sig en hel del och det är i jämn höjd :)
De ska dock lite längre ner innan det är klart.
Jag skulle först trycka ihop brösten och mjuka upp så. Sen dra de utåt och sist trycka mer bröstet. Och även lyfta det försiktigt.
Efter återbesöket ska jag pressa implantaten utåt, alltså bröstet inåt men mosa ut innehållet mot sidan.
Sedan lyfta upp bröstet och mosa ner implantaten neråt så de sjunker lite :)
Hoppas jag förklarar så du förstår:)
Mina stygn hat redan släppt och det är bara em liten liten sårskorpa kvar. Så jag behöver ingen mer tejp.
Är det lika för dig?

Tack för massage lektionen ha ha. Skall genast börja. Stygnen sitter invändigt och försvinner med tiden , tror det tar 3-6 månader. Du har säkert även du invändigt Kommer även att vara tejpad 6 mån för bästa ärr resultat., rek från läkare Ja jag vet jobbigt. Däremot undrar jag över vissa som använder ärrsalvor som skall användas varje dag , använder man inte tejp då, för när jag använt ärrsalva salvor fäster inte tejpen. Skall lägga ut ett inlägg och fråga hur alla gör. Vad har du för implantat, jag har motiva som är nanotexturerade, har du släta? hej hopp

Om du har texturerade implantat ska du INTE massera. Bäst att gå efter vad din klinik säger åt dig att göra.
Gilla

Billan

Kvinna ·

21 feb, 2019

Hur går det med läkningen för er alla? Jag har haft tortyren i sex veckor nu och ser ingen ände på det. Ena bröstet sitter fortfarande kvar ”där uppe” :( försöker ha is i magen men just nu känns det... sådär.
Gilla

LouLouLou

Kvinna ·

21 feb, 2019

Billan skrev:

Hur går det med läkningen för er alla?

Jag har haft tortyren i sex veckor nu och ser ingen ände på det. Ena bröstet sitter fortfarande kvar ”där uppe” :( försöker ha is i magen men just nu känns det... sådär.

Mina boobisar är nu 3 v. Jag är fortfarande svullen och framför allt på eftermiddagen gör det ont och de känns som att de svullnar upp. Jag har nån typ av konstant smärta eller obehag, inte så att det gör superont men det känns ju alltid obehagligt. Längtar så tills den dag de bara är och man inte konstant tänker på dem pga smärta. Jag slapp ju tortyrbandet så vet inte hur det är. Har lagt upp bilder i profilen nu :) Hur länge upplevde ni obehag/svullnad/smärta?
Gilla

Ldiana

Kvinna ·

21 feb, 2019

ellikelli: jag hat motiva släta :) men jag tror inte du ska massera med dina inlägg, men fråga för att vara säker. Billan: Min läkning går jättebra, jag känner inget ont eller stelt eller annat sen 1.5 vecka. Mina bröst har också blivit väldigt mjuka, de börjat hamna på plats men måste lite längre ner tror jag. Jag ska på återkoll igen 4/3. Jag sover timmochmed på mage vissa nätter. Justja, jag är visst öm fortfarande. I revbenen?! Det är lite konstigt tycker jag..
Gilla

Taxöra

Kvinna ·

21 feb, 2019

Mina bröst e nu 6 veckor gamla. Slapp tortyrbandet efter 4 veckor. Känner inget av de mer än att där sitter något när ja spänner muskeln. Min ena sitter också fast där uppe. Har återbesök 17/5. Sitter den fortfarande där uppe blir de korrigering.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem