Mullla
Kvinna ·
06 dec, 2021
Bröstförstoring januari 2022
BröstförstoringHej Är det fler här inne som har inbokad operation i januari 2022. Jag har min OP 17/1 och idag fick jag beviljad ledighet från jobbet. Blev plötsligt nervös och nyfiken vilka fler som har OP i januari. Vad har ni valt för storlek och form? Jag har valt 500cc hp runda bakom muskeln. Känner mej dock lite kluven om jag borde valt större. ? Hur tänkte ni när ni kom fram till er storlek?
Sortera efter
Stjärnklart
Kvinna ·
11 jan, 2022
AnneMarie
Kvinna ·
11 jan, 2022
Jennny
Kvinna ·
11 jan, 2022
Nu är även jag vaken.. :)
För mig har det gått jättebra också.
Känner inte direkt av brösten nåt, men så har jag framförplacering. Magen känner jag däremot av, både de sydda magmusklerna och där magen är ihopsydd. Har nyss fått lite extra smärtlindring för det och väntar på att det ska börja verkar.
Vaknade med frossa och extremt illamående, men fick medicin mot illamåendet och frossan har gått över. :)
Känns skönt nu att det är gjort. :)AnneMarie: härligt att allt gått bra för dig också! Har du bara gjort brösten så du får åka hem idag?
Men så skönt att höra att allt gått bra och att du verkar må okej! Känns skönt att höra för en annan som det börjar närma sig för..
Hoppas du inte ska ha allt för ont och att du kan sova inatt! Skickar massa kramar och styrka!
Jennny
Kvinna ·
11 jan, 2022
Heja er!
Har operation imorgon. Väldigt nervös. Kommer inte kunna sova tror jag. Hoppas allt går bra ❤️
Kr89
Kvinna ·
12 jan, 2022
Jo, men det går bra. :) känns lite värre än en extrem träningsvärk i magen nu bara ? det går över förväntan. :) har en till kvinna i samma rum, hon verkar dock ha haft det lite jobbigare än mig. ? jag mår oförskämt bra i det stora hela.
Nästan så jag skulle vilja säga att det värsta var timmarna innan, jag har vanligtvis lågt blodtryck och med fastan och nervositeten så tog det ut sin rätt. Fick lov att avbryta 3gånger när kirurgen ritade på mig för att jag höll på att svimma så jag fick lov att lägga mig ner.
Så om jag talar från mina nuvarande erfarenheter så har man inget att oroa sig för. ?
Tackar för dom skickade kramarna och stödet!
Nu är även jag vaken.. :)
För mig har det gått jättebra också.
Känner inte direkt av brösten nåt, men så har jag framförplacering. Magen känner jag däremot av, både de sydda magmusklerna och där magen är ihopsydd. Har nyss fått lite extra smärtlindring för det och väntar på att det ska börja verkar.
Vaknade med frossa och extremt illamående, men fick medicin mot illamåendet och frossan har gått över. :)
Känns skönt nu att det är gjort. :)AnneMarie: härligt att allt gått bra för dig också! Har du bara gjort brösten så du får åka hem idag?
Men så skönt att höra att allt gått bra och att du verkar må okej! Känns skönt att höra för en annan som det börjar närma sig för..
Hoppas du inte ska ha allt för ont och att du kan sova inatt! Skickar massa kramar och styrka!
Jennny
Kvinna ·
13 jan, 2022
Michimuchu
Kvinna ·
13 jan, 2022
AnneMarie
Kvinna ·
13 jan, 2022
Jennny
Kvinna ·
13 jan, 2022
Jag tog av bhn och baddade av området runt om idag. Till mig sa dom att jag kunde duscha försiktigt redan dagen efter. Fick i alla fall se brösten och allt såg så himla fint ut! Inget blod eller obehagligt som jag var rädd för. Har svårt för blod och sår.. men det såg fint ut! Väldigt svullna bröst såklart, men antar att det ser ut som det ska.
Smärtan tycker jag är riktigt jobbig. Är inte speciellt rörlig alls, min man får hjälpa mig hela tiden. Längtar tills man kan dra ner på smärtstillande och känna sig mer rörlig igen!
Icaniwill
Kvinna ·
13 jan, 2022
Kr89
Kvinna ·
13 jan, 2022
Kr89: hoppas din operation går bra idag! Och att du blir nöjd med resultatet :) håller all tummar jag har. Kram!
Mina bröst har svullnat upp endel, inte så att dom gör direkt ont, men är endå en lite ömt och jobbig känsla.. tungt att andas med gördeln och de svullna tuttarna. ?
Första natten hemma avklarad.
Jennny
Kvinna ·
13 jan, 2022
Kr89: hoppas din operation går bra idag! Och att du blir nöjd med resultatet :) håller all tummar jag har. Kram!
Mina bröst har svullnat upp endel, inte så att dom gör direkt ont, men är endå en lite ömt och jobbig känsla.. tungt att andas med gördeln och de svullna tuttarna. ?
Första natten hemma avklarad.
Skönt att höra att det rullar på för dig även om du såklart har ont.
Allt har gått så bra för mig idag. Var så
Rädd för sövningen men det var ju helt underbart! Mår bra efter omständigheterna, väldigt ont i både buk och bröst, har bakomplacering så känns väll lite extra. Men är så glad att detta är gjort , känner mig helt upprymd. Har inte alls mått illa eller komt mig dåsig. Ett tips är ju att klicka i på hälsodeklaration att man lätt bli åksjuk, då får man ofta extra mycket mot illamående osv. Det gjorde jag, hehe.
Blir en natt på kliniken nu och hemgång imorgon. Väntas bilresa i 3 timmar, ska be sambon packa med kuddar…
Kr89
Kvinna ·
14 jan, 2022
Smart det med åksjuka, jag blir aldrig åksjuk, men jag blev väldigt illamående av det där, dock så är ju det svårt att veta innan ?
Härligt att allt gått bra!
Jag hade också 3timmars bilfärd, bad min sambo ta med en liten pall som jag kunde ha fötterna på i bilen, det var guldvärt, men det beror ju kanske på vad man har för bil. :)
Försökte duscha idag, gick väl inte jättebra, fruktansvärt obehagligt att ta av gördeln, kändes som att magen skulle ramla ur. ? så blaskade bara av mig "det värsta".
Första natten hemma avklarad.Skönt att höra att det rullar på för dig även om du såklart har ont.
Allt har gått så bra för mig idag. Var så
Rädd för sövningen men det var ju helt underbart! Mår bra efter omständigheterna, väldigt ont i både buk och bröst, har bakomplacering så känns väll lite extra. Men är så glad att detta är gjort , känner mig helt upprymd. Har inte alls mått illa eller komt mig dåsig. Ett tips är ju att klicka i på hälsodeklaration att man lätt bli åksjuk, då får man ofta extra mycket mot illamående osv. Det gjorde jag, hehe.Blir en natt på kliniken nu och hemgång imorgon. Väntas bilresa i 3 timmar, ska be sambon packa med kuddar…
Jennny
Kvinna ·
14 jan, 2022
Kr89
Kvinna ·
14 jan, 2022
K89: nej det hade inte kommit mycket i mina dränage, nästan ingenting och fick ta bort dom innan jag åkte hem, så det var skönt att slippa dom när man är hemma. :) kommer du få ha kvar dina hem?
Mina barn är lite äldre än dina, har två stora 11 och 13, så dom fattar ju och försöker hjälpa till. Sen har jag en 4åring och en 6åring, 6åringen förstår men tycker att det är väldigt jobbigt att man inte kan gosa med mamma som vanligt. 4åringen fattar också att jag har ont men hon glömmer bort det hela tiden, så henne måste man vara med och passa så hon inte helt plötsligt kastar sig över en :)
Men det går bra! Sambon har tagit lite ledigt så han gör typ allt nu. ?
Vilket jag antar att din kommer få också, :) måste bli tufft med en 11månaders?
Michimuchu
Kvinna ·
14 jan, 2022
Ellisa
Kvinna ·
14 jan, 2022
Tog av mig opbh och fick en chock! Nu två dagar efter op och förstår att det är svullet men mina bröst ser ut som två påskägg! Märklig form! Inte alls stora runda utan ser mer ut som implantatet sitter uppochner, dvs mina droppformade implantat är på fel håll! Är ju högst säkert inte så men formen är hemsk! Någon annan som upplevt detta? Säg att det lägger sig och formar om sig till bröst o inte påskägg.. snälla. Ångest!
JoOp
Kvinna ·
14 jan, 2022
Ellisa
Kvinna ·
15 jan, 2022
Jag är klar! Opererades igår 13/1 på morgonen. Fick komma hem imorse och mår mycket bättre än jag trodde! Det blev 425cc och 450cc för att jämna ut brösten lite. Känns super! Lite konstiga ser de ut nu, men ser fram emot att de ska ”sjunka ner”. Undrar hur lång tid de kommer ta… ?
Jennny
Kvinna ·
15 jan, 2022