Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Vicky profilbild

Vicky

Kvinna ·

28 apr, 2020

Bröstförstoring maj 2020

Bröstförstoring

Nån mer som ska opereras i maj? Jag har optik 8 maj. Kan inte tänka/prata om ngt annat.

173

Sortera efter

Kikkan

Kvinna ·

28 apr, 2020

Hej! Jag ska opereras den 13 maj? Förstår det! Jag tänker också på det hela tiden? Vilken kirurg valde du?
Gilla

Majjsan

Kvinna ·

28 apr, 2020

Jag också :) den 18/5
Gilla

boibs212

Kvinna ·

28 apr, 2020

Jag ska opereras den 25e maj och ser jättemycket fram emot det ? Det enda jag är orolig för är hur jag ska berätta för min familj.. anledningen till after jag måste berätta för dem är för att jag jobbar på vårat familjeföretag så min pappa och bror är chef över mig och de är jätte-emot allt som har med skönhetsingrepp att göra och jag vet inte riktigt hur jag ska lägga fram det och att jag behöver vara sjukskriven i minst 2 veckor eftersom att jag har ett jobb som kräver många tunga lyft.. hjälp!
Gilla

Vicky

Kvinna ·

29 apr, 2020

Jag ska opereras på art clinic av Mattias liden. Var där på konsultation 23/4 och 27/4. Så snabba ryck här. Är bara nervös för att bli sjuk så att det inte blir av den 8:e. Jobbigt det där med att berätta. Bara min man vet om. Måste nig berätta för min dotter för hon kommer fatta sen ändå. Känsligt. Är ny på jobbet och vill inte berätta där heller.....
Gilla

Majjsan

Kvinna ·

29 apr, 2020

Malin_sg skrev:

Jag ska opereras den 25e maj och ser jättemycket fram emot det ?

Det enda jag är orolig för är hur jag ska berätta för min familj.. anledningen till after jag måste berätta för dem är för att jag jobbar på vårat familjeföretag så min pappa och bror är chef över mig och de är jätte-emot allt som har med skönhetsingrepp att göra och jag vet inte riktigt hur jag ska lägga fram det och att jag behöver vara sjukskriven i minst 2 veckor eftersom att jag har ett jobb som kräver många tunga lyft.. hjälp!

Usch vad jobbigt! Men samma sak gäller ju även om familjen är arbetsgivaren, i coronatider får man vara sjukskriven 3 veckor utan sjukintyg. Sen förstår jag att det blir lite märkligt att inte berätta för sin familj anledningen till att man är sjuk och kan ju skapa en massa oro hos dem också om de inte vet. Jag tycker du ska ta tjuren vid hornen bara, du är ju 28 och får ju göra precis vad du vill :) jag hejjar på dig! har en släktning i ålder med mig som är oerhört emot detta men vi har enats om att inte prata om det mer efter jag berättade Jag berättar för alla, exklusive några äldre släktningar, mitt barn och min medarbetare :) men min chef, mina vänner, mamma och man etc. Vill inte att de ska oroa sig när jag inte kommer vara närvarande eller som vanligt under en period, speciellt nu i coronatider
Gilla

Majjsan

Kvinna ·

29 apr, 2020

Vicky skrev:

Jag ska opereras på art clinic av Mattias liden.
Var där på konsultation 23/4 och 27/4.
Så snabba ryck här.
Är bara nervös för att bli sjuk så att det inte blir av den 8:e.
Jobbigt det där med att berätta. Bara min man vet om. Måste nig berätta för min dotter för hon kommer fatta sen ändå. Känsligt.

Är ny på jobbet och vill inte berätta där heller.....

Jag känner precis som du, oro att bli sjuk innan, eller att kirurgen blir sjuk. Men för din del är det ju bara en vecka kvar nästan! :) Spännande!! sprita och tvätta händerna allt vad du kan :) Hur är din chef? är du inte bekväm ska du inte berätta men jag önskar alla att ha en chef som man är tillräckligt bekväm att ta såna här saker med. Och nu i coronatider får man vara sjukskriven 3 veckor utan läkarintyg, så du behöver ju inte berätta den riktiga anledningen :) karensdagen får du igen från försäkringskassan men måste söka där och från dag 14 är det försäkringskassan som man får söka ersättning hos.
Gilla

Anonym användare

29 apr, 2020

Kul tråd! Jag ska opereras på måndag- lite nervös men mest förväntansfull ?
Gilla

Majjsan

Kvinna ·

29 apr, 2020

LaceSwe skrev:

Kul tråd! Jag ska opereras på måndag- lite nervös men mest förväntansfull ?

Vad spännande! :) inte långt kvar! Var det på Citadellkliniken du opererade dig sist också?
Gilla

Anonym användare

29 apr, 2020

Nej nu har nedräkningen börjat ? Nej senast var det på en mindre klinik, de var duktiga men nu valde jag Citadell och Jörg eftersom jag dels ville ha ganska stora implantat och mer fejklook- och då kändes en större klinik bättre.
Gilla

Anonym användare

29 apr, 2020

Vicky skrev:

Jag ska opereras på art clinic av Mattias liden.
Var där på konsultation 23/4 och 27/4.
Så snabba ryck här.
Är bara nervös för att bli sjuk så att det inte blir av den 8:e.
Jobbigt det där med att berätta. Bara min man vet om. Måste nig berätta för min dotter för hon kommer fatta sen ändå. Känsligt.

Är ny på jobbet och vill inte berätta där heller.....

På min arbetsplats har jag berättat för vissa, och sagt till chefen att det är ok att hon berättar om någon frågar nästa vecka- är ju trots allt två veckor man är hemma så kollegorna lär ju undra ? Men annars har jag alltid varit öppen med det, min kropp- mitt beslut! Sen kan folk ha så mycket åsikter de vill- och de som är negativa är ju oftast bara avundsjuka.
Gilla

Majsan8888

Kvinna ·

29 apr, 2020

Här är en till, har op 8 maj på artclinic. Ska lägga in 180cc anatomiska. Livrädd att det ska vara för stort?
Gilla

Vicky

Kvinna ·

29 apr, 2020

Åh kul majsan8888 samma dag som jag. Här svajar det. Ibland tror jag att mina kommer bli stora och ibland tänker jag att det blir för små. Vill att det ska bli 8:e maj fort.
Gilla

Vicky

Kvinna ·

29 apr, 2020

Inte bekväm med chefen. Vill inte säga vad jag ska göra. Måste säga ngt till de närmaste kollegorna. Men vet inte vad. Vill inte att folk ska snacka runt. E som sagt ny på jobbet.
Gilla

Anonym användare

29 apr, 2020

Vicky skrev:

Inte bekväm med chefen. Vill inte säga vad jag ska göra. Måste säga ngt till de närmaste kollegorna. Men vet inte vad. Vill inte att folk ska snacka runt. E som sagt ny på jobbet.

Eftersom du inte ska lägga in så mycket så tror jag inte de kommer att märka något, och då behöver du ju inte säga något alls. Utan bara att du har varit sjuk.
Gilla

Majjsan

Kvinna ·

29 apr, 2020

Vicky skrev:

Håller helt med LaceSwe! Säg bara att du är sjuk, du behöver inte uppge den verkliga anledningen :) Kanske blir lite genomskinligt om du skulle komma med ett sjukintyg från en plastikkirurgimottagning men just nu behöver man ju inte det de 3 första veckorna.
Gilla

Vicky

Kvinna ·

29 apr, 2020

Ja jag funderar på att göra som ni säger. Att bara vara sjuk.... men känner att jag sviker mina kollegor i arbetslaget eftersom de kommer behöva en heltidsvikarie..... inte så lätt o få tag i.... Usch vet inte hur jag ska göra....
Gilla

Anonym användare

29 apr, 2020

Det var inte så att min chef hoppade av glädje när jag sa att jag skulle vara sjukskriven två veckor, hon hävdade först att jag fick ta semester- men jag hade redan kollat med löneavd. (jobbar på en stor statlig myndighet). Jag har möjlighet att jobba hemma, så jag har sagt att jag ev, jobbar 50% sista veckan- men det beror ju på hur jag mår. Sist fick jag blödning i ena bröstet, så då blev återhämtningen något längre också.
Gilla

Vicky

Kvinna ·

29 apr, 2020

Men har väl rätt till sjukskrivningen? Kan väl inte bli tvingad till semester?
Gilla

Anonym användare

29 apr, 2020

Vicky skrev:

Men har väl rätt till sjukskrivningen? Kan väl inte bli tvingad till semester?

Ja såklart man har, hon hade ingen koll och tyckte att det var självvalt och då skulle inte arbetsgivaren belastas för det. Men jag hade somsagt redan kollat upp det; och anser en läkare att du ska vara sjukskriven så har du rätt till sjukskrivning oavsett anledning.
Gilla

boibs212

Kvinna ·

29 apr, 2020

Tack så jättemycket för stöttning! Väldigt bra tips att lägga upp det som så att man berättar men också tillägger att man man inte vill prata mer om det. Har längtat efter denna operation så länge nu och folk får helt enkelt tycka vad de vill och jag får försöka sluta tänka på vad alla ska tycka. Ofta bemöts det ju tyvärr väldigt negativt med plastikoperationer där jag kommer ifrån, trots att man genomgår det för sin egen skull.. men som sagt så grundar sig mycket i okunskap och avundsjuka. Hoppas alla här iaf blir nöjda med sina nya tuttar! ?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem