Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Myyran profilbild

Myyran

Kvinna ·

02 maj, 2024

Bröstförstoring Maj 2024

Bröstförstoring

Hej alla, Efter att ha sett samlingstråden för alla som opererade sig i april så tänkte jag att det vore Nice att samla alla som ska göra sin operation i maj. Själv har jag bokat 20e maj hos Patrik Höijer men har fortfarande inte bestämt om jag ska ta motiva 180cc mini eller 235cc demi. Jag är 160cm och väger 47kg så är ute efter ett diskret resultat men ändå med lite klyfta. Har inte tänkt berätta för min omgivning om jag kan undvika det. Hur går tankar och funderingar för andra? Vore kul att höra från fler som ska operera sig i maj :)

58

Sortera efter

Operationsdags

Kvinna ·

19 maj, 2024

Nelly - hur går det med läkningen? ? hur mår du? Snart dags för en veckas återbesöket för dig väl? :) Imorgon smäller det för mig! Min tur att lämna in ansökan till big titty committee ? lyckades faktiskt sova bra inatt, och jag är absolut nervös men faktiskt mest taggad? Vet inte om man inte riktigt fattat än, känns lite overkligt hehe. Ikväll blir det första duschen med descutan och det är väl först då man får sig riktiga verklighetskänslan hehe. Antingen kommer jag storböla och typ kräkas av nervositet imorgon, eller så kommer jag vara kolugn. Oavsett vad ska det blir så jävla skönt att äntligen få det överstökat(!!) skriver och uppdaterar efteråt om måendet tillåter mig. Har fått tid kl 11 så skicka gärna en fin tanke till mig då ???
Gilla

Nelly92

Kvinna ·

19 maj, 2024

Heej! Ja precis allt gick bra! storleken känns sååå himla bra men har inte sett hur det ser ut utan tejp än ska på återbesök på onsdag och är typ lite nervös hur det ska se ut efter ett lyft och om det har läkt bra osv.. Guuud så spännande ska självklart heja på dig imorgon kl 11! Ja aså det du känner känner du.. Jag grät faktiskt större delen av vägen in sen så lugnade jag mig. Blev typ också mer taggad någon dag innan och tänkte gud så skönt snart är detta över! Det är typ det jobbigaste med en operation e alla katastrof tankar innan den! Men det kändes verkligen som att man sov i typ 1 minut haha! Och var så lycklig och stolt över mig själv efteråt som vågade så det kommer nog gå sååå bra för dig! Dom gör detta på rullande band hela dagarna och man får verkligen den känslan när man är där med!
Gilla

Nelly92

Kvinna ·

22 maj, 2024

Operationsdags hur har det gått för dig:)?
Gilla

Operationsdags

Kvinna ·

22 maj, 2024

Heej! Ber om ursäkt för bristen på uppdatering. Jag tror att det har gått bra men aj aj aj så ont jag har. Förväntade mig en träningsvärk (haha) men sitter här och vill gråta av smärta :”) mitt ena bröst är helt ok men det andra, jisses så ont det gör. Värsta jag varit med om! Brutal smärta, svullet och hårt, muskelspasm som är superobehagligt och gör det ännu ondare, på vä sida också som stressar mig för jag blir så rädd att hjärtat sitter på den sidan.. Sitter typ med andan i halsen för det mesta och försöker verkligen att andas med magen men det är svårt ? vill inte vara så negativ men jusr nu är känslan verkligen vad fan har jag gjort, inte i min vildaste fantasi trodde jag att det skulle göra så här ont. Var inne på check på kliniken idag, hon sa att hon förstår att jag har ont pga svullnaden och gav mig ett bröstvand och var inte orolig för blödning så det var ändå lite lugnande, men fy fan, Man känner att man lever, eller knappt lever just nu ? Hoppas det kommer vara värt det och att smärtan vänder snart. Tack för omtanken❤️ Hur mår du? ?
Gilla

bananacookie

Kvinna ·

23 maj, 2024

Hallå Mitt första inlägg på forumet efter att slagit till o opat mig i måndags 20/5. Funderade i många år o nu är det gjort. Kan inte säga att jag känner mig på topp utan funderar -vad har jag gjort. Pga att det är så obekvämt, har inte jätteont men bröstband o bh sitter ju så fruktansvärt tight att det är svårt att andas normalt.
Gilla

Operationsdags

Kvinna ·

23 maj, 2024

Banana, vi opades samma dag :) Jag är helt med dig, vad fan har jag gjort ? Värsta smärtan jag varit med om och jag maxar verkligen all smärrstillande.. Men jag har ju mer smärta snarare än att jag stör mig på bh och bröstband hehe. Hoppas det känns bättre för oss inom kort. Styrkekram!
Gilla

bananacookie

Kvinna ·

23 maj, 2024

Ja mycket funderingar som snurrar är det. Jag ett lätt illamående hela tiden, trots att jag inte ätit morfin sen jag lämnade kliniken, så jobbigt att få i sig nån mat. Men behöver ju äta annars blir det ju värre, ska bara hitta nåt jag kan få i mig. Vi kämpar på
Gilla

Nepnep

Kvinna ·

24 maj, 2024

Vilken rollg tråd! Jag op också 20/5 och börjar känna mig lite bättre. har dock gått Upp 7 kg sen operationen och jag fattar inte hur? Någon annan som upplevt/upplever likadant?? Är det medicinerna eller svullnaden efter op?
Gilla

Operationsdags

Kvinna ·

24 maj, 2024

Skönt att du mår bättre nep :) jag mår sakta men säkert också bättre känner jag, men äter fortfarande morfin var 12e rimme och alvedon var 6e samt kompletterar med ipren :”) är jääättesvullen, ser typ ut som i början när jag var gravid haha. Vanligt att man går upp men vet inte varför, vätska, läkemedel?? Not sure men supervanligt str man blir svullen vet jag :)
Gilla

Spindeln

Kvinna ·

24 maj, 2024

Jag opererades i slutet av april och blev också väldigt svullen. Det såg verkligen ut som att jag var gravid. Svullnaden gick ner nån dag efter att jag tagit den sista antibiotikan. Det är absolut medicinerna som bidrar till svullnaden. Stressa inte över det utan låt kroppens läkning ha sin gång :)
Gilla

Nepnep

Kvinna ·

24 maj, 2024

Så gulliga ni är tjejer tack och hoppas att vi alla mår Bättre snart i våra nya snygga tjejer haha?? Har halvt panik , såret under ena bröstet kliar och ser genom behån nu att de kommer blod. Vet inte vad jag ska ta mig till ;(
Gilla

Myyran

Kvinna ·

25 maj, 2024

Usch, jag råkade sträcka ut armen samtidigt som jag tryckte ifrån med kroppen, fick sån satans strålning av smärta i vänster bröst 4-5 dagar efter op och sedan dess gör brösten ont igen. Innan det har det varit relativt smärtfritt ändå, hade slutat med morfin efter dag 3 men nu tar jag allt igen…
Gilla

Nelly92

Kvinna ·

25 maj, 2024

Operationsdags- åhhh va tråkigt att höra! har det blivit bättre nu när det gått några dagar? Om inte hoppas jag verkligen att du blir bättre inom snar framtid! Läkningen har gått bra sköterskan som jag hade återbesök hos sa att det var jätte bra läkta hittils å att resultatet kommer bli jätte bra. Jag tyckte dock att jag såg katastrof ut helt uppskärd över hela brösten så blev jätte nervös men hade väl endå förväntat mig att se ut så i början men det var absolut ledsamt att se.. Men kan inte säga att jag haft så ont som du haft antagligen för att jag hade implantat i innan men jag får som hugg ibland i vissa rörelser eller när jag ska upp ur sängen å dessa gör såååå ont och känns så läskiga. Men dessa mediciner man får herregud aså man blir ju helt borta. Jag måste ta en nap när jag tagit en sån men tar typ en alvedon och en sån där oxynorm om dagen nu så det är skönt vill bli tabettfri för jag gillar inte alls att ta tabletter.
Gilla

Operationsdags

Kvinna ·

26 maj, 2024

Nelly, jag tror absolut att du kommit undan lite lindrigare för att du haft implantat sen innan <3 läst många som sagt att det inte aaaalls gör lika ont att byta som vid första gången ? ändå hoppfullt om det någon gång skulle bli aktuellt hahah. Kommer inte ihåg om jag skrev det men jag fick åka in på ett extrabesök på onsdagen så en sköterska tittade på titsen då det ena var så svullet och så högt upp, men jaag vågade då inte ens titta på dom ?? verkligen ansträngde mig för att titta bort när hon öppnade bhn för jag var rädd att det skulle göra ännu mer ont om jag såg hur det såg ut hahah. Men imorgon är det dags för en veckas-återbesöket och det känns otroligt mycket bättre nu även om jag fortfarande känner mycket smärta ☺️ Det tråkiga är att mitt bröst som gjort jääätteont typ vägrar droppa, det högra ligger faktiskt redan riktigt fint, medan det vänstra verkar trivas mycket högre upp så vi får se vad de säger, även kirurgen skulle kika på mig imorgon, men det är säkert bara att fortsätta med bröstbandet för mig :”) Jag har slutat med morfinet nu och äter fortf antibiotika samt alvedon var 6e/h och ipren 3ggr om dagen. Hoppas du kan sluta med dina nu snart om du tycker det känns obehagligt ❤️ jätteroligt att höra att sköterskan tyckte det såg toppen ut på dig iaf!! ???
Gilla

Operationsdags

Kvinna ·

26 maj, 2024

Nepnep, fasen vad obehagligt med blod! :( Håller tummarna för att det inte är något tokigt som hänt! ❤️ vet inte om det är normalt eller ej men hoppas du hör av dig till din kirurg om du är orolig! Myyran, jag relaterar, höll på att bli attackerad av en geting i förrgår så jag tog en tidning för att vifta bort den jäkeln så kan säga att jag uppplevt samma sak ? man måste veeerkligen tänka sig för ??
Gilla

Jisabel

Kvinna ·

26 maj, 2024

Imorgon är det äntligen dags för mig! Jag ska operera mig hos Calle Gustafson på Proforma. Ska vara där kl 7:45. ? Vi kom fram till 350cc på konsultation men jag funderar på om man inte ska köra på 375cc istället. Har verkligen beslutsångest. Hur har ni resonerat kring när man velat mellan två storlekar?
Gilla

Nelly92

Kvinna ·

26 maj, 2024

Operationsdags - Ja min kirurg sa också det till mig att det inte kommer göra lika ont denna gång och det har verkligen stämt. Jag tycker bara de obehagliga sticken är jobbiga i vissa rörelser. Vad sa sköterskan om att ena bröstet inte droppat? för mig är det samma att det högra är högre upp och vänstra har ganska fin form redan och varit så typ lite sen operationen men jag tänker att det är så pass nytt att det tar nog längre tid? Ja jag har inte tagit något annat än alvedon idag och det är nog mest för att min dotter smittat mig med förskolebakterier?
Gilla

Nelly92

Kvinna ·

26 maj, 2024

Jisabel - Det där är såååå svårt med storlekar verkligen. Jag litade nog mest på min kirurg första gången men tyckte att det blev lite för stort och sen efter två barn och viktuppgång vart det verkligen för stora. Allt beror på resultatet du vill ha. Jag själv tog nyss ut som stora gjorde lyft och satte in 380cc och är jätte nöjd med den storleken och då väger jag 20 kilo mer än dig med samma längd. Gå på din magkänsla men jag resonerar nog lite som att hellre lite för litet än lite för stort och lycka till imorgon uppdatera oss gärna?
Gilla

Jisabel

Kvinna ·

27 maj, 2024

Nu har jag vaknat upp från operationen. Det kändes verkligen som en lastbil stod på bröstet. Men fick tabletter och nu känns det lite bättre. Kan verkligen inte sluta titta på dem ?? Det ser såå bra ut vad jag kan se!! Än så länge har jag inte speciellt men det kommer väl ?
Gilla

Operationsdags

Kvinna ·

28 maj, 2024

Nelly, Sköterskan gav mig ett bröstband då redan två dagar efter op, så det använder jag dygnet runt nu och hoppas hoppas hoppas att det kommer hjälpa mig. Tyvärr ingick inte bröstband i min plan här gällande operation inför sommaren så blir ju jädra roligt att gå runt med både denna bh och bröstband typ hela sommaren, särskilt när man för en gångs skull har massor av roliga planer hela juni och juli… ?? känns som jag har skyddsväst på mig men vad gör man inte för ett fint resultat. Är verkligen toknervös över att bröstet inte ska droppa för det är väldigt stor skillnad på bröstvårtans placering nu eftersom ena protesen sjunkit så mycket mer… menmen, om bröstband inte skulle hjälpa så är det ju först efter ett halvår aktuellt med en eventuell korrigering och att då flytta ned protesen :) Mår dock så jäävla mycket bättre nu en vecka efter op, går inte ens att jämföra måendet typ haha trodde jag skulle dö på riktigt för en vecka sen ??? Däremot, känner jag till skillnad från många andra att oj, de är absolut inte för små nu utan snarare lite stora, men man är ju sååå ovan när man nästintill varit platt innan så kan ju vara det som spökar. Men jag könner mig väldigt glad och tacksam över detta beslut nu trotsallt ❤️ Jisel, gud vad roligt! Grattis till nya tissarna. Lycka till på din läkresa ?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem